14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

EVROPA: Úvahy o velkém přesunu

Američtí diplomaté začali hovořit o možném přesunu amerických vojenských sil z Německa jinam. Jedním z kandidátů je Polsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Krčmář 10.8.2019 13:30

Neříkám nic jiného.

R. Tichý 10.8.2019 13:21

Srovnavate obchvaty celych ostrovu s vynechavanim viceliniove ozbrojene urovne v zastavenem uzemi? I obchvaty Wehrmachtu probihaly na oblastech vetsich nez ČR.

Takze kilometry ostnateho dratu a aktivovane ŘOPíky davaji smysl proti ocekavatelne nemecke obcanske valce.

J. Ráž 10.8.2019 13:19

Re:

Jak jste přišel na to, že musulmani bojují mačetami? Ti jsou vyzbrojeni moderněji, než my. A když si představí, kolik muslimských Turků je v Bundeswehru a 40% francouzské armády jsou přistěhovalci, převážně muslimové, tak až to začne, je dobře být nachystán.

J. Ráž 10.8.2019 13:15

Re: Přesun jedné vojenské jednotky USA do Polska je domluven

A Němcům se dnes věřit dá? Rusko dnes reálnou válečnou hrozbu nepředstavuje,stejně jako Německo, ale mohou nám obě země ublížit jinak. A Rusové potřebují dělat z Evropou především byznys, kdežto Němci potřebují Evropu ovládat stále víc hospodářsky a politicky. A co je skutečným nebezpečím v současnosti?

M. Krčmář 10.8.2019 12:56

Myslím že měl, neboť proti našim veteránům věru nic nemám. Nicméně oběti našich vojáků kupříkladu v Afghánistánu mi připadají naprosto zbytečné. Kam v posledních letech vstoupila bota našeho spojence "U.S.Army",tam sto let tráva neporoste a minimálně stejně dlouho tam nebude klid.

S. Rehulka 10.8.2019 12:35

Re:

Nevím, jestli byste pane Krčmáři měl odvahu toto říci některému veteránu AČR do obličeje !

S. Rehulka 10.8.2019 12:31

Kdysi v historii.....

.....zachránil u Vídně Evropu Sobieski s polskými rytíři ! Sami ti Poláci dobře vědi, s kým kamarádí a kvůli komu zbrojí, svoji zkušenost s Turčínem mají a vědi kdo jsou soudruzi Pappenhaimští ! Jenom kdyby jejich sousedi kamarádi byli taky tak prozíraví !

M. Krčmář 10.8.2019 12:10

Na musulmana s mačetou řopík stačí. Ony by daly zabrat i Hitlerovi,leč spojenci nebyli připraveni.

J. Lepka 10.8.2019 11:58

Re:

V jaké hodnosti jste dosloužil? Podle vašich názorů ( jsou li myšleny vážně ) docela mrazí a jak se zdá také se připravujete na minulou válku. V této souvislosti si dovolím poukázat na US taktiku v II.polovině války v tichomoří, taktiku "žabích skoků". Řopíky byl zastaralé už v době vzniku a byly stavěny na poziční, resp. zákopovou válku, ta vzala za své již v průběhu roku 1917.

J. Lepka 10.8.2019 11:52

Re:

V Severodvinsku si to nemyslí...

J. Lepka 10.8.2019 11:50

Re: ----

To by se rusákům líbilo.

M. Kosejk 10.8.2019 11:30

----

Ať se přesunou do Kosova. Když už se o tenhle příšerný kriminální stát zasloužili, tak ať ho taky plně využívají. :)

M. Prokop 10.8.2019 10:30

Re:

Těžko přehnat něco, co prakticky neexistuje.

J. Lepka 10.8.2019 10:30

Fascinuje mě tupost německých politiků,

ta ovšem bez stejně orientované tuposti svého elektorátu nemá šanci na přežití. Pokud je akceschopnost Bundeswehru na úrovni spodních desítek procent a přitom německé politické vedení radši cpe peníze z rozpočtu do pofiderních energetických a sociálních projektů, místo do zkvalitnění vlastní bezpečnosti, máme se na co těšit. A do toho Uršula přijde s myšlenkou Evropské armády. Kdo jí zaplatí? Že by to byla ta podtržená noha již tak rozkývané EU? Docela rád bych se toho zhroucení dočkal, pokud možno bez důsledků pro mou vlast. Ovšem když sleduji některé reakce rusofilcek, neuvědomující si širší souvislosti, mrazí mě v zádech.

M. Krčmář 10.8.2019 10:28

Svině jsou na všech stranách,ale to nevadí,neb šváb přežije i jaderný armagedon.

J. Lepka 10.8.2019 10:20

Re: Ani bych se nedivil. Ale Němce je nutno mít

Vcelku s vámi lze jen souhlasit, nicméně čeština je jazyk natolik flexibilní, že lze jen pouhou záměnou i/y docílit velmi realistického popisu. Německo bylo roku 45 nesporně dobito, ovšem hlavně dobyto, jen aby pak v následných desetiletích ten prostý rozdíl v jednom písmenku nabyl hmatatelný význam, NSR byla stále dobyta, ale NDR hlavně dobita, stejně jako je nesporné, že současné východní země se z dobití sice vzpamatovávají, ale zbytek dobíjejí nejen invazní vetřelci, ale hlavně vlastí hloupostí zvolení politici.

J. Lepka 10.8.2019 10:11

Re:

Jo, takhle to dopadá, když hledáte inspiraci v bolševických brožurkách, převážně červené barvy a s představami velmi podobnými jiným, téže romantické barvy, zvaných "červená knihovna". Inu, ne nadarmo se tomu říkalo socialistický romantismus, ještě si pamatuju ty naivní bláboly z PŠM, kdy nám vymývali mozek teoriemi o snadném prostupu západní Evropou ochromenou taktickými jadernými údery s cílem být do týdne na březích Lamanšského průlivu (a tiše tam umírat na nemoc z ozáření). Ostatně i vaše poznámka o NATO napovídá o jistém posunu ve vnímání reality, lidově o rudém švábu na mozku.

P. Lenc 10.8.2019 9:58

Re: k cemu tam jsou?

Ta druhá možnost je ta správná.

P. Lenc 10.8.2019 9:57

Čím dál"demokratičtější"

Německo bez amerického dohledu pouze nahání husí kůži.

M. Krčmář 10.8.2019 9:27

A nejlepší obrana je útok,jen jestli jsme to s těmi "intervencemi" krapet nepřehnali. Evokuje mi to heslo naší policie pomáhat a chránit, otázka zní komu a co.

M. Krčmář 10.8.2019 9:20

Řopíky na jihu a západě urychleně znovuvyzbrojit.

M. Prokop 10.8.2019 9:19

Re: "ač se jistě nejedná o obranný pakt"

Jo, to komouši s oblibou tvrdili. Pamatuji.

V. Církva 10.8.2019 9:18

Re: Ani bych se nedivil. Ale Němce je nutno mít

Přesně tak. americká armáda ať zůstane na dobitém území v Německu. A to především pěchota. Té je v občanských válkách potřeba. Z Polska se dá na Německo mířit taky, ale hůř se dobývá.

Chybí tam všakk důvod k přemístění vojsk do Polska. A hlavně, snad poprvé s panem Kelichbarem nesouhlasím. Myslím, že válka vyspělými vojenskými technologiemi řízenými několika specialisty, není to co v Německu hrozí. Tím se snad můžou zabývat někde proti Iránu. V Německu hrozí občanská válka, která je víceméně pěchotní.

M. Krčmář 10.8.2019 9:13

Okupační armáda zůstane okupační armádou a mnoha lidem vadí,že její příslušníci nespadají pod jurisdikci hostitelské země. My jistě musíme dodržet své závazky vůči NATO,ač se jistě nejedná o obranný pakt,leč čiňme tak budováním vlastních obraných složek, nikoliv placením výpalného cizí (ač spojenecké) armádě usazené na našem (v případě Poláků jejich) území. Sice chápu odstrašující efekt, ale ne za každou cenu.

K. Janyška 10.8.2019 8:45

Ani bych se nedivil. Ale Němce je nutno mít

pod dozorem. Jinak jsou tu Osvětimi zase... Dzp.

J. Pokoutný 10.8.2019 8:09

Re: Zeby se Polaci vzdali sve suverenity ?

Kecy. Jen s podívejte, co se stalo s českými městy, kde bývala posádkou československá armáda. Poté, co se z nich odstěhovala, se z toho některá hrabou dodnes.

A. Reček 10.8.2019 7:53

Přesun jedné vojenské jednotky USA do Polska je domluven

Utvrzeno to bude začátkem září, kdy přiletí na návštěvu Polska Trump k výročí začátku války v Evropě. Tu rozpoutalo Německo se SSSR napadením Polska. Polsko má velký zájem o přítomnost vojska USA na svém území, protože jak kdysi SSSR, tak nyní Rusku se nedalo a nedá věřit. Poláci rovněž si 23.srpna připomenou výročí paktu Ribbentrop-Molotov a jejich domluvu na rozdělení Polska.

M. Čihák 10.8.2019 7:34

k cemu tam jsou?

otazka je jestli tam USA jsou kvuli ochrane Nemecka nebo kvuli ochrane Evropy pred Nemeckem

B. Volarik 10.8.2019 7:27

Re: Zeby se Polaci vzdali sve suverenity ?

Ale pordlajs, americké základny jsou tradičně významným činitelem místní ekonomiky.Spousta služeb a zboží, zásobování je často jedním z nejvýznamnějších hybatelů v místních, občas stojatých vodách. Ševcové, holiči, pekaři, pronajimatelé bytů (mnozí vojáci bydlí i mimo základny), restauratéři, krejčíci a bůhví kdo ještě jsou často značně závislí na obchodu se základnou.

J. Tachovsky 10.8.2019 6:32

Zeby se Polaci vzdali sve suverenity ?

To pochybuju. Navic platit dalsich 300.000 neproduktivnich hladovych krku by notne zamavalo s polskou ekonomikou. Jo je to tak, Americkou armadu v zahranici plati "hostitelske" zeme. A Trump uz se nechal slyset, ze poplatky zvysi ze 100% nakladu na 150%.