8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

EVROPA: Takhle jsme si ten kapitalismus nepředstavovali

Před mnoha lety, na jaře roku 1968, jsme jako studenti FS VUT Brno mohli absolvovat výměnný zájezd s kolegy z Norimberku, což znamená, že oni přijeli na týden sem a my potom k nim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 10.3.2012 23:44

Re: Slepičí úlet

Souhlasím, navíc jsou přesvědčeni, že do ostatních oborů jsou kompetentní kibicovat, aniž mají sebemenší znalosti.

B. Hudzieczek 10.3.2012 23:31

Re: Slepičí úlet

Jenomže to začíná u těch slepičích koncentráků a končí to u ztrhaných důchodců. V domácím malochovu nikoho nenapadne dávat slepice do klecí. Slípky běhají po dvoře, po louce, po lese. A ta vejce vypadají podle toho - žádné bledé žloutky, ale pěkně vybarvené. Proč se hospodyňky shánějí po domácích vejcích?

POdobné je to i v ostatních zemědělských velkochovech. Žádný sedlák by v minulosti nenechal  prasata živořit v takových podmínkách, jaké panují v současných velkokapacitních vepřínech.

Jde totiž o kvalitu života jako takovou. Jestliže do těch klecí strkáme dneska slepice, aby velkochov byl co nejefektivnější, není vyloučeno, že za čas tam budeme ze stejného důvodu strkat lidi.

Ekonomové jsou tvorové (schválně je nenazývám lidmi, protože o tom nejsem přesvědčen), naprosto odtržení od reálného života. Vidí jen svoje tabulky, indexy, procenta a čísla. Pak rozhodují naprosto bez rozmyslu, často s velmi škodlivými důsledky pro ten který obor.

J. Urban 10.3.2012 22:51

Re: Vrátil jsem se z Německa.

A ještě mám docela fajn pocit, že v Německu mnou zaplacená DPH půjde na prospěšné věci, a ne na Promopro, prohrané arbitráže, přib.l-blá letadla CASA, pandurky a podobně.

J. Urban 10.3.2012 22:47

Vrátil jsem se z Německa.

Okamžitě na hranicích je vidět rozdíl mezi kvalitou vozovek. Projíždíte-li při návratu Sudety (jak jinak), nějak nechápete, proč jsme je těm Němcům brali a nebo jim je aspoň po r. 89 nevrátili - zdevastovaná krajina, vybydlené domy, tsigáni a šlapky. No to jsme si fakt pomohli. Nakoupil jsem předtím v německém Kauflandu nedaleko hranic, obec asi jako Zákolany. 10 vajec 99 centů, stejně tak máslo, plnotučné mléko 57 centů, běžné jogurty od 25 do 39 centů. Výběr asi tak osminásobný proti tomu, co je u nás. Takže: kapitalismus funguje. Jen my ho tu ještě pořád nemáme.

J. Kanioková 10.3.2012 22:44

Přesně ! BRIC západ převálcuje,

pokud ten bude dále ignorovat pud sebezáchovy.. Ale za to můžeme vděčit levici a hlavně intelektuálům, kterým se podařilo vnést mezi lidi pocit, že ekonomika je fuj.. A jen oni mají recept na "šťastné zítřky".. jen jejich priority jsou ty správné a vedou k Dobru.. A lidi podle nich volí.. Je zvláštní, jak jsou nakažliví - Bělohradský kdysi, ještě bez dlouhodobých kontaktů s našimi P&L, napsal -

"Patří k naší české modernosti jistý protiliberální rys; politika musí být NĚCO VÍC, než jen politika; musí být programem národní existence, náboženskou a mravní reformou, NÁPRAVOU LIDSTVA....

Česká modernost se vyznačuje odmítáním liberalismu ve jménu VYŠŠÍHO KULTURNÍHO SMYSLU našeho národního obrození. Komunistický stát jako stát duchovní odpovídal v očích našich intelektuálů a touhám našim národním více než liberální stát západní, "tento výron civilizace spěchajících trhovců"."

Vida, dnes ale mluví přesně jako ti, o kterých to tehdy napsal.. Zajímala by mě jeho reakce, kdybych mu toto dnes připomněla. S jeho tehdejším soudem naprosto souhlasím.. Dnes jen zírám, jak souzní s Pehem, Kellerem a podobnými...

P. Skřivan 10.3.2012 22:23

Cože bychom se zabývali našimi šmejdy,

a ty šmejdy v Bruselu nechali na jiných ?! ... nemáme vlastních šmejdů dost ? :-)))

M. Kosejk 10.3.2012 21:31

Re: Slepičí úlet

A víte, jak vypadá horník před důchodem? :)) Ono není někdy k zahození dát přednost člověku.

P. Jirka 10.3.2012 21:25

Jenže ono nejde jen o vejce...

potřebu zvětšit klece pro slepice bych možná v krajním případě uměl pochopit. Nicméně EU si osobuje právo kecat do věcí, po kterých ji opravdu nic není. Naprosto mě šokovala třeba diskuze o povinné m zastoupení žen v řídících orgánech soukromých firem. Evropa se potácí v hospodářské krizi a EU nemá nic lepšího na práci, než diskutovat o takovéhle pitomosti....

Myslí si snad někdo, že v rychle se rozvíjejích zemích jako je Čína, Indie někdo diskutuje o klecích pro slepice nebo o zastoupení žen v řídících orgánech?

M. Trhlík 10.3.2012 21:10

Re: A to ještě netušíte, že soudruzi z Bruselu

Pane Davide a oni se tam na ten západ přestěhovali soudruzi z východního bloku? To se máme nač těšit.

M. Trhlík 10.3.2012 21:08

Re: Momentálně jde o vajíčka,

Paní Heidlerová,Vy také něco vyhazujete? Já akorát slupky z brambor,jak říkal Gabo Zelenay,populářní sportovní redaktor ze Slovenska.

J. Kanioková 10.3.2012 21:01

Ale za ten výkřik - BEZ REGULACE EVROPU NEUKOČÍRUJETE

bych pána nominovala na cenu Klementa Gottwalda..

Z. Rychlý 10.3.2012 20:58

Re: Slepičí úlet

Dobrá, dobrá ! A kdy bude ta televize ?

J. Kanioková 10.3.2012 20:58

Jezuskote, dík, už dlouho jsem se tak nezasmála :))))

Se "slepičím koncentrákem" tady ten pán nezačal, to už tu dala do oběhu jiná P&L duše do zelena...

M. Prokop 10.3.2012 20:53

"EU a ekologie stále více uplatňovaná je o souladu žití mezi tvory "

Když už, tak něco a ne "o něčem".

Mimo to, je to hlavně snaha určitých vrstev získat peníze za ideologii, když na volném trhu to neumí nebo nechtějí.

J. Václavíková 10.3.2012 20:53

Re: Slepičí úlet

Nezdá se Vám, že mezi 7,5 dm2 a 2m2 je sakra rozdíl? Víte, jak vypadá slepice po roce snůšky? Je holá, oškubaná jako kuře na porážce.

M. Prokop 10.3.2012 20:50

"BEZ REGULACE EVROPU NEUKOČÍRUJETE,"

Socan nebo komouš, průkazně. Možná do zelena.

Z. Rychlý 10.3.2012 20:43

Re: Momentálně jde o vajíčka,

Pro srovnání, paní Zuckerová, za Rakouska stál tucet vajec jen krejcar !!!!

Z. Rychlý 10.3.2012 20:37

Slepičí úlet

Nejen zrušit "koncentráky" ! Ona každá slepičí maminka by měla mít právo na svůj soukromý výběh nejméně 2 m2, A malý televizorek s výběrem správných programů.

A víte, když si rozklepnete vejce na snídani, že jste zmařil jeden krásný život !!!!

A Vás by měli na jatkách předvádět hovězímu dobytku, aby šel na smrt rád a s písní na rtech.

Ukazuje se, že největším nepřítelem lidstva je člověk.

S. Maršálek 10.3.2012 20:14

Re: Kvalita myšlení západněji žijících euroobčanů

Jen tak mimochodem, "králikárna" v paneláku přijde našince na 2 až 4 miliony Kč. O družstevní výstavbě za 30 tisíc, si můžeme nechat jen zdát. Jinak polská vejce, ve srovnání s naším, se kvalitou nemohla rovnat.

S. Netzer 10.3.2012 18:55

Re: Já v tom treperendu

Když dovolíte ...

Je to jenom na krátko.

J. Milfait 10.3.2012 18:35

Re: السلام عليكم

Naprosto trefné a vystihuje to jádro pudla naší bílé přiblblé civilzace, která snad už není schopná sebereflexe a snad už i jí došel pud sebezáchovy. Není nic lepšího než se podívat na savanu , nebo do pralesa. Hlavně hodně zdraví přeje J.M.

E. Heusinger 10.3.2012 18:25

komunistům vyhovovala kvalita snesených dětí v králikárnách paneláků.

Jaká je kvalita dětí, které Vám snesla Vaše slepice ve Šmoulově?

M. Kosejk 10.3.2012 18:20

Re: EU je užitečná

Ono je totiž naprosto legitimní se ptát, jestli opravdu EU má kecat do velikosti slepičích boxů.   Ale to s vámi asi nemá cenu řešit, když slepičárnám říkáte koncentráky - to ukazuje buď na vaše mládí nebo na na váš fanatismus (nebo na oboje :) ).

Každopádně je veselé, že reprezentujete tu část lidí, která nevidí, že většinu národních animozit vyvolalo zavedení eura (líní jižané, na které musíme doplácet vs. Merkelová, zobrazená s hákovým křížem. atd.)  A to, jak evropské vlády ignorují negativní názor svých občanů na hlubší integraci a na eurozónu,  zase úřímo vytváří živnou půdu pro radikalismus. 

V. Heidlerová 10.3.2012 18:08

Re: Momentálně jde o vajíčka,

No, vidíte - a přesto je v odpadkových kontejnerech pořád plno vyházených potravin. Uváděné ceny jsou nadnesené nebo žiju v "levným kraji".

J. Kanioková 10.3.2012 17:37

Napsal jste - "jako diktatůra, jak je teď zvykem"..

Bohužel, není to zvyk, ale skutečnost...

J. Vydra 10.3.2012 17:25

EU je užitečná

Rád bych kdyby tepači a psavci jako tady pan vejcovej kapitalista věděli trochu víc o tom, co píšou. Někdo z ministerstva už během týdne upozornil, že majitelé slepičích koncentráků měli DVANÁCT LET na to, aby s tím něc udělali. Takže ty kecy o EU si můžete milej pane vejcovode klidně strčit do kloaky. Vsadím se o co chcete, že to bude ve většině případů, krterý vám hýbou žlučí. BEZ REGULACE EVROPU NEUKOČÍRUJETE, nechte se zvolit do parlamentu a zkuste to. Jde o to, aby zástupci "lidu" co tam jsou jen nebrali spousty peněz, ale i něco dělali. Jenže to by pak chytráci neměli co psát, že...

A jestli nejsme zralí na integraci, tak o to víc se musí snažit byrokrati, protože jinak se tu zase sežerem, jako před válkou.

M. Kosejk 10.3.2012 17:04

pokrytectví euroelit

Že Merkozy a jejich užiteční idioti chtějí přeměnit EU v superstát, to je jasné.  A fór je v tom, že žádný stát nemůže existovat bez občanů, kteří se s ním identifikují. A tak to není. Téměř každý člověk v EU se cítí být hlavně občanem svého státu. A je pokrytecví se chovat, jako by tomu tak nebylo. Všiměte si, že jeden z hlavních integrátorů (Saroko) doma před svými voliči říká, že ve Francii je moc cizinců. A občas vyveze pár cikánů pryč z Francie.  A taky nadává na to, že francouzská automobilka vyrábí auta v jiném státě EU. A proč tohle říká? Protože se obrací na voliče. A ví, že jeho voliči chtějí, aby hájil národní zájmy. Stejně tak Německo donutilo chudé Slovensko, aby se podílelo na záchraně německých bank. Prostě další národní zájem, ale nebohým Slovákům to bylo podáno tak, že zachraňují EU. Společnost v EU není zralá na hlubší integraci, všichni to vědí - ale z neznámého důvodu téměř všichni tenhle fakt ignorují. 

P. Fiala 10.3.2012 16:12

Kvalita myšlení západněji žijících euroobčanů

""Vajec bylo dost, nebyla zdravotně závadná, ale porušovala jedno z nařízení evropských plánovačů a nesměla být proto prodávána.""

Mně stačí, vidět, v jakých podmínkách slepice ve velkochovech žijí a snášejí vejce, abych pochopil, že vejce takto snesené nebude tak kvalitní jak za podmínek většího prostoru o kvalitě "krmení" nemluvě a zdravotni nezávadnosti vejce takto sneseného nemluvě. Nepodniknout žádná opatření?

To bylo charakteristické pro komunistické vlády. Stejně tak komunistům vyhovovala kvalita snesených dětí v králikárnách paneláků. 

EU a ekologie stále více uplatňovaná je o souladu žití mezi tvory živými (lidmi, zvířaty, a spoustě dalších), rostlinami v přírodmím prostředí vzdušném i vodním všeobecně - stále častěji se přesvědčujeme, že nám něco škodí (občané na ostravské-karvinsku jsou benzoly zabíjeni). Lidská množina euroobčanů dle toho, co ten který dělá má asi tak 1000 položek, tak pestrý a veliký je to seznam. Jedna z nich je:  provozuje velkochov slepic ke snášení vajec dle normy XY, která musí splňovat 1.,2., 3., atd, výrobek obsahuje ABCDE, atd., atp.. Starší generace v ČR si vzpomenou na DDT, mléko v igelitu, atd., atp.

P. Jezevčík 10.3.2012 16:09

Re: Já v tom treperendu

Jsem úměrně osrstěný chlap Petr Jezevčík. Ikonu jsem sundal. Pod Úvodníkem mi začalo pár bezmozků podstrkovat otrávené návnady a nemohli se jménem srovnat.

J. Kanioková 10.3.2012 13:49

Ty ceny, které z dnešní doby píšete,

mi připadají divné, já takové nevidím. Nebo možná i tady jsou, ale jsou i levnější. Ne, že by se mi líbily, ale zrovna včera jsem platila za mléko 12,90, sýr 11,90, takže je to nejspíš na našem výběru. Jestli nutně musíme mít jiné mléko než krabicové či drahší druhy sýrů. S těmi "důchodkami" s Vámi souhlasím, taky jsem je mívala v zásobě, nevyrábí se, nejspíš nebyl odbyt.. Ale bavlněného prádla je u Vietnamců hafo. Borovou vodu jsem koupila nedávno, 26 kč. Ale je fakt, že "chřipkové" léky většinou od 80 kč krabička.

Ale většinově s Vámi nesouhlasím, nebo je to možná regionální záležitost.. nevím..