6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Stěhování národů a rodinný život

Tento článek píšu 20. září, tedy v době, kdy již několik týdnů proudí do Německa tisíce migrantů denně. Včera jistý německý vládní úředník sdělil, že dosavadní odhady byly podhodnocené a že letos přijde do Německa ne 800 000, ale více než milion migrantů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 1.11.2015 23:49

Re: Evropa zažila několik migračních vln po rozpadu říše ...

Líbilo by se Vám víc konstatování faktu, že celou antickou římskou vzdělanost zachránila byzantská říše?

PS. Původně jsem tam napsal mniši...uchovávali. Omlouvám se Vám za "y-novou" újmu, kterou jsem Vám zřejmě způsobil!

K. Křivan 1.11.2015 18:20

Re: Neverim ve spojovani se s dablem

"...muslimove jsou na hony vepredu pred krestany," také v zabíjení levicových atheistů, teploušů a lesbiček. Tak tohle  jim taky závidíte ?

O. Kadlec 1.11.2015 16:46

Re: Neverim ve spojovani se s dablem

Nemáte v tom trochu hokej?

V jednom příspěvku je to ďábel a v druhém je máme obdivovat?

V. Vaclavik 1.11.2015 16:22

Re: Neverim ve spojovani se s dablem

Ohledne tech diametralne odlisnych cilu - krestane vlastne mohou muslimy, co se viry tyka, jen obdivovat. Napriklad ohledne cudnosti zen, v tom jsou dnes muslimove na hony vepredu pred krestany, kteri mohou jen zavidet. Budou si muset vybrat mezi tim nasim dnesnim pravnim statem, ktereho jsme dosahli sekularizaci spolecnosti, a (objektivne) nepravnim statem sveta muslimske viry.

J. Kyselková 1.11.2015 16:12

Re: Problém bude

Jen mě nelitujte, pane Kadleci.

Sir Wilson Churchil - "... Vliv muslimského náboženství ochromuje společenský rozvoj těch, kteří jej následují. Ve světě neexistuje větší zpátečnická síla vedoucí k úpadku. Mohamedánství neskomírá - je krutě militantní - proto obrací na víru strašné pasivity další stoupence. Civilizace moderní Evropy by mohla padnout jako padla civilizace starověkého Říma.

V. Vaclavik 1.11.2015 16:12

Neverim ve spojovani se s dablem

"mohli bychom se nadít obcasných koalicí konzervativních krestanu a muslimu – treba práve v otázkách týkajících se homosexuality."

a divim se, ze neco takoveho krestan jako autor clanku, jen tak kvituje, neodsuzuje to, neupozornuje na falesnost neceho takoveho. Spolcovani se s dablem, protoze co jineho by takova koalice byla, v posledku vede do pekla. Jakekoli spolcovani i na dilci cile, je spravne jen s protivnikem, ktery nema diametralne odlisne cile.

"pokud si nejaká komunita žije po svém a platné zákony nedodržuje, právní stát dostává na frak – a jestli bychom neco ze západní civilizace meli hájit, pak je to predevším svoboda slova a právní stát. "

K tomu prvnimu - proto by zadna zeme nemela dovolit sirsi imigraci z civilizacniho okruhu nekompatibilniho druhu s civilizaci vlastni. Pravni stat totiz stoji na sirsim pravnim uvedomeni svych obcanu a logicky bude v delsim behu bezmocny, pokud i treba jen nejaka mensina obcanu jej nebude chtit respektovat. Pravni stat lze vynucovat jen vuci ojedinelym, izolovanym narusitelum, pokud se vyskytne nejaka obcanska enklava, ktera jej nebude chtit respektovat, bude proti ni pravni stat bezmocny.

K te druhe casti, v te je obsazena fatalni chyba nasi civilizace - chybi v ni totiz ta vubec nejdulezitejsi svoboda a to svoboda jednani, pokud toto je objektivne nezlocinneho druhu. Jednani, tedy lidska akce, je v nasi civilizaci dukladne oklestene, coz znamena, ze na nejakou svobodu si jen hrajeme. Ustni svoboda bez svobody konani je jen pro kocku - anebo v lidskem kontextu, pro blbecky! A ta dnesni invazni krize je jednim z dusledku tohoto naseho selhani, proc jsme pred tou cizi nepratelskou kulturou tak bezmocni a navic ji vitame s otevrenou naruci. Protesty blbecku z rad lidu na tom nic nemeni a ani menit nemuzou, zvlast kdyz si tu bezmoc nejdrive sami privodili. Definice blbecku je prave to neuvedomovani si sirsich souvislosti.

O. Kadlec 1.11.2015 15:44

Re: Problém bude

Vy jste madam, podle vašich slov jen sprostý stvoření, co se třese i když mu nic nehrozí. Je mi vás líto.

J. Kyselková 1.11.2015 15:25

Re: Problém bude

To Rumlovo svědomí dobrosera by nám pěkně zatopilo. Ať si popláče s panem knížetem. Ještě, že jsou zneškodněni.

O. Kadlec 1.11.2015 14:33

Re: Problém bude

Ruml má rozum a svědomí. Znám ho osobně. Chovance neznám, zdá se, že má rozum bez svědomí. Této zemi Chovanec právě hodně uškodil. To není otázka nějakého vašeho nebo mého názoru, škoda je objektivní. Možná je jednou, já bych si to přál, někdo i vyčíslí v penězích.

L. Severa 1.11.2015 14:22

Re: Proč to dělají ?

Schwarzenberg již svým vyjadřováním hraje roli bodrého staříka a určitě si je jist, že na něj již případná negativa nedosáhnou. Souhlasím, po nás potopa, a když, tak máme nějaký majetek v zahraničí(u současného knížete na nějaké vlastenectví moc nevěřím). Dienstbier a jemu podobní se pyšní humanismem dokud ty dopady ušlechtilých idejí jdou mimo nich.

B. Hamáček 1.11.2015 14:21

Re: Proč se levicoví inťoši

Heslo levičáků zní : To by v tom byl čert, abychom ten svět nezničili !

Jsou to nepřátelé světa od bolševiků po zelené !

J. Kyselková 1.11.2015 14:13

Re: Problém bude

Zatím jó. Ale slyšel jste dnes u Moravce Jana Rumla ? -  Opakuji - ".. My máme strach sami ze sebe ! Protože máme vinu ! Musíme dát běžencům najevo, že jim nebudeme uřezávat prsty - ať se nás nebojí !"

Zaplať nebe, je máme teď na postu ministra střízlivého a odolného Milana Chovance.

J. Kyselková 1.11.2015 13:53

Re: Problém bude

Pane Dvořáku, jasně, že děvčata by si měly dát pozor, ale erotika a rozmnožovací pud jsou čáry těžko vysvětlitelné rodiči. Některé dorostence už dokonce tilají biologické hodiny.

Jó, malí muslimáčci jsou rozkošní, ale ty konce !

V. Podracký 1.11.2015 13:49

Re: Proč to dělají ?

Tady ještě zatím nikoho, kdo nesouhlasí s přijímáním migrantů nezamordovali. To snad má Schwarzenberg takový strach? A co Diensbier a Šabatová? Bojí se?

V. Podracký 1.11.2015 13:45

Re: Jedna námitka, dost zásadní:

Správně řečeno "přirozená práva", tedy práva vyplývající z lidské přirozenosti, třeba svoboda.

O. Kadlec 1.11.2015 13:07

Re: ???

Vidíte, to mě nenapadlo.

Dan Drápal má pozoruhodnou strategii: tyto otázky přehrává na úroveň debat "odpůrců zimy" se "zastánci zimy", a sebe pak představuje jako rozumný kompromis.

O. Kadlec 1.11.2015 13:02

Re: Proč to dělají ? Otázka pro psychologa.

Ano, budete ho potřebovat.

Dostihl vás tento svět, a vy se s tím, zdá se, neumíte vyrovnat. Internetové diskuse jsou nedostatečné, i když uvolňují to napětí.

Dá se očekávat, že příliv migrantů povzbudí prosperitu Evropy v mnoha oborech, zejména také v psychoterapii.

V. Vaclavik 1.11.2015 12:13

Re: Rodina se posírá, protože zejména novinářský hnůj

My obcane jim zdatne sekundujeme.

L. Severa 1.11.2015 11:09

Re: Proč to dělají ? Otázka pro psychologa.

Pokud Vám rozumím tak máte pravdu. Vyjádřil jsem se nepřesně. Chtěl jsem tím jenom říci, že ústupky muslimům mohou být motivovány strachem v zemích ve kterých již mají silné zastoupení.

J. Kanioková 31.10.2015 23:01

Souhlas..

J. Kanioková 31.10.2015 22:58

Souhlas,

nejvíc pro nás, normální Evropany, je zrůdnost cenzury. V článku je uvedena jako vzor V. Británie, ale jsem přesvědčena, že Skandinávie je na tom o dost hůř. Tam je muslimské přistěhovalectví (nejen) prakticky tabu.. Nanejvýš jen kladný ohlas.. Tam už zblbli dávno..

Kritici uprchlíků mají ve Švédsku velké problémy. Spisovatel otevřeně promlouvá o tom, čemu čelí - http://jdem.cz/bukqb7

Švédsko jako první - zákaz tělesných trestů dětí - http://jdem.cz/9key8

Švédská školka, kde se “on” či “ona” neříká, http://jdem.cz/8rdz4 ..... Jak utajit švédským dětem existenci dvou pohlaví - http://jdem.cz/bq9np9

Švédské dospívání s menstruací - http://www.thelocal.se/20150922/swedish-teens-cause-stir-with-menstruation-photo

J. Václavíková 31.10.2015 22:47

Re: Jedna námitka, dost zásadní:

Mě ještě vždycky pobaví, jak si ,,pravičáci" představují, že levičáci si přejí setřít rozdíly mezi muži a ženami :-)

J. Václavíková 31.10.2015 22:42

Re: ???

Měla jsem za to, že to je převaděčská mafie :-)

O. Kadlec 31.10.2015 22:33

Re: Jedna námitka, dost zásadní:

Vy jste, jak je zde dávno známo, fantasta. Můžete se postavit třeba na ucho, ale ze sebe "klasického liberála" neuděláte tím, že si tak budete říkat, protože jím nejste.

M. Prokop 31.10.2015 22:25

Re: Jedna námitka, dost zásadní:

Všichni ne, ale to je mimo váš rozsah.

A i kdyby, nic to nemění na tom, že levičák prostě není a nemůže být liberál.

"Levicový liberál" je oxymoron.

O. Kadlec 31.10.2015 21:55

Re: Dve poznamky prez more: 1) Americti levicaci (Obama, ...

Mně se zdá, že Trump byl jen kašpar na léto. To přece není žádný kandidát, neumím si představit, že by Amerika zvolila takové burárum, to se ještě nikdy nestalo. Odklon se dal očekávat s jistotou.

Ale vůbec nevím o tom, že by už začaly primárky. V kterém státě a jako dopadly?

T. Pansky 31.10.2015 21:43

Re: Dve poznamky prez more: 1) Americti levicaci (Obama, ...

Ono to z Ceska ani jinak nejde.  Dnes bezi primarky, coz Cesko skutecne moc nezajima, protoze je to zdlouhave a komplikovane.  Je ale absolutne fascinujici pozorovat demokracii v akci.  Americky prezident ma obrovskou moc, je to de facto prezident a predseda vlady zaroven.  Lide maji zajem o Clintonovou a Trumpa.  Ale to je zaroven nebezpecne, nebot se zda, ze lidi zacinaji byt Trumpem prehlceni a zacinaji se odklanet.  Uvidime.  ... V ceskych mediich zalezi, kdo komentuje deni odjinud, to muze znacne ovlivnit ceske videni situace za morem.

O. Kadlec 31.10.2015 21:33

Re: Jedna námitka, dost zásadní:

Klasické liberály autor v úvahu nebral. Všichni jsou už dávno mrtví.

M. Prokop 31.10.2015 21:18

Re: Evropa zažila několik migračních vln po rozpadu říše ...

Když už jste u té vzdělanosti, tak uchovávalY. :-P

A rozhodně ne celou tu antickou vzdělanost.

M. Prokop 31.10.2015 21:15

Re: Proč se levicoví inťoši

Ano.