29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 8.10.2010 12:43

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Vůbec se nemýlíte. Tím bohužel jsem měl na mysli, že se zároveň píše o

svobodě projevu, aby na jiných stránkách bylo uvedeno nějaké omezení

tohoto projevu, a tímto se pak dává munice i těm, kteří chtějí umlčet

projevy nikoli nepřátelské, ale  nepohodlné. Pravdou je, že pozadí toho procesu neznám a plně se spoléhám na názor pana Matějky, s jehož názory většinou docela souhlasím.

O. Kadlec 8.10.2010 10:58

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Pane Kejkrt to jsou úvahy s prominutím příliš hospodsky jednoduché.

Přistěhovalecké kvóty existují všude na světě a není na tom nic nedemokratického podobně jako nejsou nedemokratické bezpečnostní předpisy na cokoli.  Raději se zeptejte, proč nemá USA tak zásadní problémy s muslimy, když tam těch přistěhovalců mají taky dost.  Asi něco zvládají.

Pak si prosím ještě uvědomte, že některé západoevropské země se MUSÍ vypořádat s miliony muslimů protě proto, že v minulosti JEJICH země patřily do jejich impéria. I Nizozemci nesou dnes důsledky svých dřívějších rozhodnutí. Staletých rozhodování. To se nedá odestát, takže musí hledat cestu do budoucnosti s těmi lidmi co už mají.

Pak záleží na tom co udělají: mohou uzavřít neprodyšně hranice jako kdysi komunisti, ale ztratí pak svobodu. Každá země, která to kdy udělala, ztratila svobodu. Navíc to bývá neúspěšné opatření, a to zvlášť v případě Nizozemska, které nemá žádné přirozené hranice. Takže si lidi mohou říkat v hospodě, že už sem žádného přistěhovalce nechtějí, ale bude to mít jediný důsledek: vyvolají nějakého fýrera, který jim to SLÍBÍ.

O. Roldán 8.10.2010 10:49

Re: Pane Roldáne! Přečtěte si dole

O.Kadlece zajímá pouze můj původ a nemá evidentně v úmyslu přispět do diskuse nějakými argumenty. Nemá tedy smysl na něj jakkoliv reagovat.

Třeba už obohacen islámem je. Jestli není, určitě by mu prospělo prostudovat si například osud Kosova po druhé světové. Nebo osud křesťanské menšiny na současných palestinských územích, atd. atp.

J. Kejkrt 8.10.2010 9:55

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

O propagaci jsem tam nic nenašel, ale to víte, jsem chybující člověk a mám fofr...

J. Kejkrt 8.10.2010 9:53

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Proč bohužel? Já chápu Wilderse tak, že on poukazuje na to, že vyznavači Islámu porušují z podstaty svého vyznání hranice svobody ostatních. Ale mohu se mýlit.

V Ústavě je tohle: 1. Zakazuje se jakákoli diskriminace založená zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém nebo

sociálním původu, genetických rysech, jazyku, náboženském vyznání nebo přesvědčení, politických

názorech či jakýchkoli jiných názorech, příslušnosti k národnostní menšině, majetku, narození,

zdravotním postižení, věku nebo sexuální orientaci.

J. Kejkrt 8.10.2010 9:42

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

To samozřejmě tvrdíte vy. (že je to útok na SVOBODU samu ..) Já o tom polemizuji a hledám odpověď, zatímco Vy, jak vidno, jste o hodný kus přede mnou a máte jasno.

Vycházím li z obsahu slova DEMOKRACIE, = lidovláda, pak je pravda, že komunisti se v zásadě(našlo by se pár kazů) chopili moci demokraticky, ale hned potom tu demokracii zašlapali do bláta. Američané praktikovali rasismus ještě hluboko v minulém století, tak je tu neglorifikujte - navíc, melete tady žvásty: vezměte si batoh a prachy a jeďte se přistěhovat do Ameriky (USA). HA HA. Ukažte mi, jak do Ameriky proudí muslimští přistěhovalci, jak jejich příchodu není bráněno, protože by to bylo nedemokratické.

Aby bylo mezi námi jasno, já nehodlám muslimy již etablované vyhánět, ale dalším bych v přistěhování bránil (zejména na místě Nizozemců a Francouzů, kde jsou problematickými) a hlavně bych bez multikulti růžových brýlí posoudil Korán a jeho výklady a jasně řekl: TOHLE NE! (vybraným místům, výkladům, interpretacím - ne celému) Tak jako jsou u nás stíhány rasistické a nacistické (a možná budou komunistické) myšlenky.

A pokud se to musulmanům nebude líbit, no tak holt je tady nikdo nedrží. Jakože se jim to líbit nebude. Korán je kniha ve které je vše. Ostatní knihy, pokud obsahují něco jiného, jsou pomýlené, obsahují-li to samé, jsou navíc. Všechny vyhodit. To je jejich způsob myšlení.:-)

V. Kusý 8.10.2010 8:50

Pane Roldáne! Přečtěte si dole

reakce pana Ibn Sauda Kadlece, a zjistíte, že s některými lidmi je diskuze absolutně nemožná.Srdečně bych mu přál multikulturní obohacení islámem, ale někde mimo Evropu.Tady  něj opravdu nestojíme.

O. Kadlec 8.10.2010 1:12

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

řece pokud jde o NÁZORY nějakého pana Wilderse, nebo Matějky, tak mu evidentně nic nehrozí. V případě Matějky to tak evidentně je, a on se jen stylizuje jako kdyby mu šlo o svobodu.

V případě Wilderse to není tak jisté. je to politik, který pravděpodobně neříká JEN nějaké ty názory, ale vede nějakou stranu a o něco se asi PRAKTICKY snaží. Jinak by to nebyl politik. A o to jde, ne? Pokud - tedy POKUD - se snaží udělat to, co ŘÍKÁ, že udělá, už nejde jen o nějaké ty soukromé názory.

polopaticky a velmi přehnaně: pokud člověk po cestě z radnice vykřikuje "já těm k..... zakroutím krkem", nic se mu nestane. Pokud začne chystat bombu, bude třeba ho chytit dřív než ji spustí. To už není názor, i kdyby při tom vyslovoval přesně stejnou větu. Pokud by se ovšem vyřádil na svém městě tím, že anonymně zavolá na radnici "ve sklepě je bomba" aniž by ji tam dal - zdalipak se, když ho chytnou, mohl vymlouvat na svobodu slova?

Tyto tři varianty vás snad upozorní, že vyslovená věta není vždy jen NÁZOREM. Záleží na okolnostech.

O. Kadlec 8.10.2010 1:00

Re: multikulturalisti = užiteční idioti

Nevíte o evropské civilizaci evidentně vůbec nic. Buď jste tedy - jak jméno vaše napovídá - odněkud z Bolívie, nebo - jak texty vaše naznačují - z hospody Na růžku. :-)

Z. Rychlý 8.10.2010 0:45

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Takže ono to celé bylo o tom, že Vám nesedí pan Matějka. Tak to jsme si

nemohli rozumět, já psal o svobodě, či nesvobodě pana Wilderse projevit

svůj názor. Vy říkáte, že za názory se nezavírá, tak to má pan Wilders naději.

O. Roldán 8.10.2010 0:36

Re: multikulturalisti = užiteční idioti

Co budu dělat, když se nenaplní co? Faktem je, že šaría a svoboda jednotlivce jsou neslučitelné. Problém je, že až tu bude 50% muslimů (a možná i míň), tak evropská svobodná společnost zanikne - Kosovo je důkaz. Když se nevzdají svého náboženství a nebudou se chtít odstěhovat, tak já, ty, a všichni ostatní budeme stát před volbou - buď vyhladíme my je, nebo oni nás.

Je to smutné, ale evoluce je o tom, že schopnější/bezohlednější přižije. Buď tedy bude evropská civilizace bezohlednější než muslimská, nebo nepřežije.

O. Kadlec 7.10.2010 23:54

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Já vím tak málo jako vy - o tom procesu. Takže to není otázka abyste mi věřil.

Jde o něco jiného: o xenofobní článek pana Matějky, ten máme před očima, a o porozumění evropským hodnotám, zejména o svobodu. Jestliže jsme se dočkali svobodné společnosti - nevyvezli jsme ji z komunistického Československa do Nizozemska, spíš to bylo naopak - vyhnali jsme ty papaláše, abychom měli to co Nizozemci a celá EU - tak by nám mělo konečně dojít, že svoboda a demokracie není automaticky, že se musí taky chránit a hájit. A to jak před agresivním islámem, tak před antisemitismem, rasismem a xenofobií. Hájíme konkrétní hodnoty: - např. rovnost před zákonem, svobodu pohybu, a náboženskou svobodu.

 Pokud někdo tyto hodnoty ohrožuje (ať je to Matějka nebo nějaký imám) tak narazí. Ovšem pokud to někdo dělá jen tak jako pan Matějka, nic mu nehrozí. Za názory se nezavírá. On to ví, proto hraje tyjátr jako kdyby ho zatýkali. Ale nikdo mu nic neudělá - dokud nebude ohrožovat práva jiných. Třeba moje.   

Z. Rychlý 7.10.2010 23:42

Re: Souhlasím s V. Pavlem!

Jeětě existuje jeden takhle skromný - a proto ho tenhle tak nenávidí !

Z. Rychlý 7.10.2010 23:35

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Dobrá, vzhledem k tomu, že mám málo informací o tom, co se tam děje, musím Vám věřit. Ale pořád mi tam čouhá to, že pan W. stojí před soudem za názory. A to se mi nezdá. A stále více mám pocit, že evropští cosi si začínají moc vyskakovat, a asi tím pádem přehodnotím své názory na současnou EU. Teda doufám, že můžu, abych za to nebyl ještě souzen. V opačném případě bych prohlásil, že již od mládí jsem měl rád bruselské pralinky !

O. Kadlec 7.10.2010 23:24

Re: I já bezvýhradně souhlasím . . .

Člověče - kam na to chodíte? Víte vůbec které země jsou muslimské a jak to tam vypadá?

O. Kadlec 7.10.2010 23:21

Re: multikulturalisti = užiteční idioti

Co budeš dělat když se to nenaplní - tý vole? Buď - anebo! Co se stane? Co když se nevzdají svého náboženství? Co když se nevrátí?Jak se mají vrátit ti co nepřišli? Když se tu narodili? Co budeš dělat?

Zblázníš se? Staneš se muslimem? Povedeš dál tyhle hospodský  řeči? Budeš kolem sebe střílet?

Když sneseme v evropský společnosti takovýhle magory, sneseme i muslimy, neboj. My to sneseme. Co budeš dělat ty to by mě zajímalo.

O. Roldán 7.10.2010 23:00

multikulturalisti = užiteční idioti

Multikulturalisti hlásají, že všechny kultury jsou si rovny a je třeba je stejně respektovat. Islám je přesně tím příkladem, který takový přístup usvědčuje z omylu.

Šaría a deklarace lidských práv jsou naprosto neslučitelné. Vždyť všichni křesťani jsou v pojetí šaríi tolerovaní pomýlenci. A jsi-li buddhistou nebo ateistou, pak jsi podčlověkem. Z toho plyne, že západní civilizace a islám jsou naprosto neslučitelné. Vyznavači islámu se tedy buď musí vzdát svého náboženství nebo se vrátit tam odkud přišli.

O. Kadlec 7.10.2010 22:17

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Ale tak to přece vůbec není!

   a)  zatím nikdo nepotvrdil, že pan Wilders stojí před soudem kvůli svým názorům. To je zřejmě formálně mylný předpoklad, ale fakta neznáme.

   b) patrně jste si nevšiml, že v rozhovoru jsem nereagoval na Wilderse, ale na pana Kejkrta:       "Wilders možná chce pouze urážet muslimy (kdo ví?), možná ale chce pouze prosadit názor, že Islám je náboženství, které by mělo stát u soudu pro potlačování lidských práv - a stojí s tímto názorem prozti úzu evropských úředníků a politiků..."

...a tvrdím, že nejde o úzus nějakých úředníků a politiků, ale o demokratický postulát, který je směrodatný. POKUD by toto někdo, Wilders nebo Kejkrt, chtěl, tak narazí.

Z. Rychlý 7.10.2010 22:16

Re: I já bezvýhradně souhlasím . . .

Pane Bureši !!

Všichni křesťané v muslimských zemích po jisté době prozřeli a POCHOPILI, že křesťanství není pro ně to pravé ořechové, a že tím je jedině islám ! A přežili.

Z. Rychlý 7.10.2010 22:06

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

No já jsem nějak mimo. Nějak jsem nepochopil, že je souzený islám, domníval jsem se, že je souzen pan Wilders za své názory NA islám. A že jeho názorem je, že vyznavači islámu nemají v zemích kam imigrují kalé úmysly. Což by se muselo samozřejmě dokázat, ale zatím před soudem nikdo z vyznavačů islámu nestál kvůli své víře, takže zde není co dokazovat a tedy vlastně o čem mluvit. Ale Wilders před soudem stojí, protože má vlastní názor a mně se to nezdá vyvážené. 

Teď přeháním, ale soudci by mohli pana W. odsoudit a do závěrečné řeči by žalobce mohl vsunout větu "Zachránil jsem Evropě mír !", což se historicky, jak všichni víme, neosvědčilo.

J. Anděl 7.10.2010 21:57

Re: Hurá do středověku !

Teď si nejsem jistý, jestli rozumím Vaší úvaze. Pokud to myslíte tak, že jsem napsal, že multikulturalista snese a touží mít pod střechou všechny směry a pohledy, včetně fašistů a nacistů, tak je vaše dedukce správná.

To jsem ale nenapsal. Spíš se tam ukrývá jakási iluze, že všechny kultury a směry jsou v podstatě dobré, přispívají k barevnosti a kráse světa, mohou spolu vycházet a obejít se bez totalitních řešení, jako je např. fašismus.

Ovšem to já považuji za iluzi, byť vycházející z pochopitelného a vlastně správného předpokladu, že žádná kultura či kout světa nedeterminují člověka k určitému typu chování. Ovšem nemyslím si, že všechny kultury jsou kompatibilní a schopné soužití.

Je nutné vycházet z reality, že lidé jsou nemocní a postižení odtržením od Boha (to lze snadno, možná snáze, i v náboženství). Nejsme toho rajského utopického soužití (zatím???) schopni.

O. Kadlec 7.10.2010 21:12

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Máte pravdu!

Společnost, v ketré byste mohl prosazovat JAKÉKOLI názory a programy samozřejmě neexistuje. Nikdy neexistovala a nikdy ani nebude. Ve svobodné společnosti narozdíl od všech ostatních ovšem můžete prosazovat jakékoli názory, které neupírají vaše práva ostatním lidem ve společnosti. Vyloučeny jsou například názory antihumánní. Každá společnost která kdy byla měla nějaké danosti, a ty naše danosti se nazývají "lidská práva" a koření v axiomu že všichni lidé jsou si rovni.

Kdybyste například tedy ve svobodné společnosti prosazoval vážně nerovnost lidí před zákonem, nebo v přístupu k majetku, nebo obecným statkům (například rasový apartheid) SVOBODNÁ SPOLEČNOST by vám v tom zabránila. Kdyby to neudělala, nebyla by svobodná. 

Skutečně ve svobodné společnosti pohnat před soud a odsoudit nějaké náboženství NELZE. Lze to ovšem ve společnosti nesvobodné, kde ovšem zase nesmíte tisíc jiných věcí, které ve svobodné společnosti smíte. Například v komunistickém SSSR byl odsouzen sakumprásk celý islám, což by se panu Matějkovi líbílo, ale zato byste tam nesměl ani vlastnit půdu, což by se panu Matějkovi jistě nelíbilo. Tak si vyberte: SSSR nebo svobodnou společnost, která netoleruje náboženský útlak?

I. Vitula 7.10.2010 20:51

Souhlas

Souhlasím s autorem. Suďte i mne.

J. Hruška 7.10.2010 20:46

Já to neřek´ ...nemluvím o muslimech.

Kdo chce s vlky jíti, musí s nimi výti, -- a co když ... už mají mou stopu a větří, že kopu si hrob a stloukám si kříž....Podobnost čistě náhodná. Míru zdar, Josef

Z. Rychlý 7.10.2010 20:02

Re: To jsem z Vás jelen . .

Máte můj podpis. Stoprocentní souhlas, včetně toho kraválu.

Z. Rychlý 7.10.2010 19:57

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Pokud jsem pochopil Váš příspěvek, tak ve svobodné společnosti se některé názory NEMůŽOU prosazovat a NELZE je prosazovat. Tomu ovšem nerozumím, protože to podle mě pak zdaleka není svobodná společnost. Kde jsem udělal chybu v uvažování, nebo... nepletete se Vy ?

Z. Rychlý 7.10.2010 19:45

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Pane Kejkrte, bohužel v té ústavě bude asi taky něco o zákazu propagace rasismu, atd.. atd, a tím se  ta svoboda pojevu zase omezí. No nevím to určitě, jestli to tam je nebo není, ale myslím, že jo. Takže - obě strany si najdou to svoje. Bohužel.

P. Sulc 7.10.2010 19:38

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Tu vyjimku maji, zda se, vsechny evropske zeme. Vsude musite o nekterych vecech drzet hubu.Kdyz vas nezavrou, alespon vas znemozni. Svoboda slova je jen na chlubeni, v jake bajecne soustave zemi zijeme.

O. Kadlec 7.10.2010 19:14

Re: LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE

Ve svobodné společnosti NEMŮŽE takový názor prosazovat. Musí se, pokud to myslí vážně, postarat nejprve o likvidaci demokracie v Nizozemsku, nastolení nějakého režimu - nejlíp něco jako komunistického, ten nenávidí každé náboženství - a pak se teprve může snažit postavit islám před soud. Ale v demokratické společnosti - NELZE.

V demokratické společnosti mohou stát před soudem jen lidé. Každý za svůj skutek.

To jsou základy, pane Kejkrt. proto považujme tyhle pravičáky za ohrožující naši svobodu.

J. Skotnica 7.10.2010 19:12

Re: Souhlasím s V. Pavlem!

Skromnost sama.