6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Šeredné vyhlídky

Je truchlivé být už pětaosmdesátiletý kmet, zato mi ale bohdá nehrozí že bych se dožil mazce, proti němuž byly vsechny války světové i nesvětové a jiné pohromy, jež kdy na lidstvo dopustil zlomyslný Osud, ještě holé legrácky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 25.8.2018 12:11

Mohli by ho použít třeba na splacení dluhu...

.

I. Koreň 26.8.2018 1:43

Re: Mohli by ho použít třeba na splacení dluhu...

Nevím, jestli se dají dluhopisy splatit předčasně. Ale splácení dluhopisů je součástí rozpočtových výdajů a když je přebytek, nové se nevydávají.

J. Vintr 25.8.2018 14:01

Re: Autor žádá apartheid?

Z těch, co připluli na člunech z Turecka, nebo které zachraňují u břehů Lybie, jich asi moc pracovat nebude. K tomu, aby se začali projevovat agresivně, se ani nemusí nic dít s dávkami, které dostávají. Na to bude stačit frustrace z toho, že ten evropský ráj není takový, jak si ho představovali. Zvlášť když je k tomu někdo podpíchne. V době mobilů a internetu není problém je hromadně "zradikalizovat".

P. Han 25.8.2018 15:10

Re: Autor žádá apartheid?

To je fakt. Na obtíž byli pouze Češi a to po dobu sedmi let od svého vstupu do EU. Islamisté byli vítáni hned.

I. Koreň 26.8.2018 1:54

Re: Autor žádá apartheid?

Češi si vyjednali 7 let zákazu nabývání nemovitostí v Čechách cizinci z EU (kvůli strachu ze sudetských Němců) za odklad jednoduššího přístupu na pracovní trh v EU. Nebylo to tím, že by byli na obtíž.

Pokud vím, nejsou islamisté vítáni nikde, jestli se mýlím, prosím o odkaz.

R. Langer 25.8.2018 18:21

Re: Autor žádá apartheid?

Naprostá většina pracuje? Fakt?

I. Koreň 26.8.2018 1:38

Re: Autor žádá apartheid?

Jo, např. v roce 2016 podle BfA 67%, Němců 79%. Rozdíl je hlavně kvůli ženám cizinců, které častěji nepracují.

J. Jurax 25.8.2018 18:26

Zatím ... a opravdu ten miliónek, co jim tam přitekl, když Anděla wir schaffen das otevřela hranice, normálně pracuje, platí daně a žádné problémy nejsou? To se pak nedivím, že Německu pořád roste přebytek rozpočtu ... :-)

P. Grigar 25.8.2018 21:28

Re: Autor žádá apartheid?

.. zkuste konkretizovat, kteří cizinci.

A. Nový 25.8.2018 12:46

Pár myšlenek Bassama Tibiho

Bassam Tibi patří k známým tvářím německé debaty o islámu. O jeho pojmu „Leitkultur“ a otázkách jako „Co je německé?“ a „Kdo mění koho: přistěhovalci Evropany anebo naopak?“

V roce 2015 německý stát ztratil kontrolu nad vlastními hranicemi. To se nikde jinde nestalo, do země přišla spousta lidí, které už nikdo nedostane ven a kteří si s sebou postupně přivedou třeba trojnásobný počet rodinných příslušníků.

Německá iluze je, označovat všechny uprchlíky ze Sýrie za inženýry nebo doktory. Já jsem nepotkal ani jednoho inženýra.

Podíl muslimů, kteří v Německu žijí „evropským způsobem života“ a podle evropských hodnot, odhaduji maximálně na 10 procent, říká Bassam Tibi.

S. Netzer 25.8.2018 13:13

Jeden výrok Bassama Tibiho

bývalého člena SDS (Socialistického německého studentského svazu - https://de.wikipedia.org/wiki/Sozialistischer_Deutscher_Studentenbund) z kterého vzešli jedinci jako Rudi Dutschke a někteří RAF teroristi.

"Adorno war mein Held" :-P

A. Nový 25.8.2018 13:34

:-))

Kancléřka Angela Merkelová poslala Bassamu Tibimu děkovný dopis (rok 2005) za podporu v kampani proti Gerhardu Schröderovi.

S. Netzer 25.8.2018 14:03

Re: :-))

To jen dokazuje (pokud je to pravda), že je názorově velmi pružný.

Merkel, „tragische Figur und schlechteste Bundeskanzlerin der Nachkriegsgeschichte“, „unfähig zu lernen, konzeptlos, unpolitisch“.

Zřejmě pokládáte názorovou pružnost za charakterové pozitivum. :-P

J. Schwarz 25.8.2018 18:27

Re: Autor žádá apartheid?

Když byl v JAR apartheid, dalo se tam žít. Teď už ne. Hned bych tam nahnal všechny ty bílé obdivovatele Nelsona Mandely a jejich potomky, ať si dosyta vychutnajíí výsledky svých "bohulibých" snah.

D. Polanský 25.8.2018 10:14

Nakonec je to vždy o šíření

křesťanství. Křesťanství jsme přestali šířit, dokonce ani jej nectíme v Evropě, takže jaképak copak. Oháníme se občas Biblí, ale Kristův příkaz o šíření křesťanství do světa nectíme. Ateistické bláboly autora jsou zcela o ničem. Čistě technické řešení neexistuje.

J. Jurax 25.8.2018 13:46

Ale kuš ... nepleťte do toho bohy.

A jakékoliv řešení musí být výhradně technické. Žvanění nepomůže.

A čistě technické řešení existuje. Vždycky existuje. Ovšem zatím není politická vůle jej použít. Ještě není tak zle.

F. Houžňák 25.8.2018 18:04

Ve jménu ateismu dokázali ateisté zatím jenom

vraždit, nic jiného. Pozitivní věci doposud vždy spočívaly, tak či onak, na základech křesťanství a jeho morálce.

J. Jurax 25.8.2018 18:20

Ale houby, pobožníku, mnohé negativní taky ... ale diskuze s Vámi na toto téma je, jak už vím, zcela zbytečná. Setrvejte ve své víře a buďte s pokojem, amen ... :-)

R. Langer 25.8.2018 18:23

Re: Ve jménu ateismu dokázali ateisté zatím jenom

Jasně, to křesťanství se šířilo vždycky jenom s kytkou v ruce. :-D

Nelži, Bůh tě vidí!

F. Houžňák 25.8.2018 19:51

To samozřejmě nikdo netvrdí,

ale masové vraždění, jak jistě víte, zavedli ateisti, tedy pokud pomineme mongolské hordy kdysi v hlubokém středověku.

R. Vašíček 25.8.2018 21:15

Re: To samozřejmě nikdo netvrdí,

Tažení bylo zahájeno pod vedením Arnauda Amauryho (latinská podoba jména Arnaldus Amalricus), papežského legáta a opata kláštera v Citeaux. Křižáci pustošili celá města, vyvražďovali jejich obyvatele a ničili poklady provensálské kultury. Stovky zajatců byly surově upáleny na hranicích a tisíce lidí zahynuly při drancování. Např. v městě Béziers bylo vyvražděno veškeré obyvatelstvo – dvacet tisíc lidí – bez ohledu na vyznání, neboť byli vybíjeni katolíci stejně jako albigenští nebo příslušníci jakékoliv jiné víry.

J. Vintr 26.8.2018 1:42

Re: To samozřejmě nikdo netvrdí,

Ne každý, kdo se prohlašuje za křesťana, býť by měl i církevní hodnost, je skutečným křesťanem, pokud se nechová podle Ježíšova učení. Ježíš neschvaloval žádné násilí.

J. Ticháček 26.8.2018 5:24

Re: To samozřejmě nikdo netvrdí,

Neschvaloval?

Zkuste si znovu, nebo konečně, přečíst evangelia.

P. Grigar 25.8.2018 21:25

Re: Ve jménu ateismu dokázali ateisté zatím jenom

.. přežití nám umožní pouze racionalita, očištěná od všemožných teorií. Stojíme proti soupeři, který neuznává nic mimo svůj myšlenkový svět a ten je na úrovni 7. století našeho letopočtu. Musíme se stát pragmatiky...

F. Houžňák 26.8.2018 7:44

Jasně, už vidím, jak se bojovníci řadí pod prapory

ateismu. Blbý je jenom, že každý z těch ateistů si pod ateismem představuje něco jiného a neutvoří jednotnou sílu, ale jenom rozhádaný houf. Ten nic nevybojuje. Jste naivní.

M. Prokop 25.8.2018 15:23

Re: Nakonec je to vždy o šíření

A křesťanské už vůbec ne.

J. Sova 25.8.2018 15:27

Re: Nakonec je to vždy o šíření

Proč jste přestal šířit křesťanství?

Autor není ateista.

R. Langer 25.8.2018 18:25

Re: Nakonec je to vždy o šíření

Prakticky nikdo není ateista, jenom většinou věří na jiné veci než pohádkové bytosti. ;-)

J. Kopis 25.8.2018 10:04

Sobeckého na tom není zbla.

Prostředky na sociální podporu nerostou na stromech jako jablka, což si soudruzi neomarxisté nechtějí připustit, jistou morbidní omluvou jim budiž fakt, že sami, coby absolventi nejroztodivnějších humanitních studijních oborů ani neví, co práce skutečně obnáší. Obdobně jsou na tom "návštěvníci" ze třetích světů, kterým příroda v jejich domovině umožnila nezemřít hlady i když nebudou muset vynakládat potřebnou energii na zajištění své obživy na méně úrodnou část roku, tak jako populace blíže k severu. A v tom spatřuji jistou paralelu s evropskými neomarxisty, ti také nemusejí pro svoji obživu vynaložit i to sebemenší množství energie. Problém těchto parazitů, je ten, že jim nedochází, že až zlikvidují svého hostitele tak se celkem brutálně požerou mezi sebou. Jediným kladným efektem toho všeho bude výrazná redukce populace na planetě bez ohledu na humanitu.

J. Chaloupka 25.8.2018 12:14

Žádná příroda, ale NAŠE bohužel tzv. rozvojová pomoc.

Pamatuji, když se v minulém režimu povídal takový vtip: tak dlouho jsme se rozvíjeli, až jsme se stali rozvojovou zemí.

Prostě nesneseme, když jsou třeba v Africe hladomory, a teď i díky televizi máme možnost, se podívat na ty hladové děti. Dokonce se Afričané dostali i do českého filmu. Vzpomínáte, jak třeba Růžičková říká synkovi, co nechce jíst toho králíka: Co by za to dali třeba děti v Africe?