14.6.2024 | Svátek má Roland


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R.J. 23.10.2009 12:42

Re: Lidi proboha to jste se zblaznili??

Tak si to pořádně přečtěte, pokud máte jen trochu znalostí a rozumu, tak uvidíte, jak Vám tehdá Beneš lhal, až se mu od huby prášilo. Včetně členů vlády, kromě Zenkla,který trval na svolání parlamentu. Ten Váš canc, co jste sem dal, je přesně podle toho,jak se dohodli na vládě, kde sociální demokrat Hampl prosazuje "s umírněným informováním veřejnosti" a "usměrněním tisku"  , doslovná citace. Bechyně nechce zase připustit "agitační řeči parlamentu" a je proti jeho svolání, také doslovná citace. To je ta vrcholná demokracie ? Ano ?   Ani za sedmdesát let jste pamětníku neprohlédl, pořád melete  milionkrát opakované lži.

Pamětník 23.10.2009 13:02

Re: Lidi proboha to jste se zblaznili??

Parlament svolán nebyl. Beneš lhal. To jsou skutečnosti, s kterými souhlasím.

Tak kde vidíte problém?

R.J. 23.10.2009 14:31

Re: Lidi proboha to jste se zblaznili??

Jo , pardon,já to vzal omylem "obrácěně", ještě jednou se Vám Pmětníku  omlouvám , moje chyba.  Promiňte. :-)

Jura Jurax 23.10.2009 10:57

No,

cituji z článku - nacistický režim se stal otevřeně totalitním a otevřeně zločineckým až v září 1939.

To je vskutku pozoruhodná teze, která ovšem poněkud degraduje ostatní výroky páně Vrbovy. Nemohu se ubránit dojmu, že autor si s historií moc netyká, ač se ten dojem snaží vzbudit..

vltava 23.10.2009 11:35

Re: No,

Ano, ten výrok je nesmysl. Podobný nesmysl, jako že za vlády KSČ nebyla v jednom kuse totalita. Těžko říci, proč autor píše takové hlouposti. Já to netuším.

Jakub S. 23.10.2009 13:05

Re: No,

S oběma do písmene souhlasím!

Pamětník 23.10.2009 10:55

Autorovi

Pane Vrbo,

naprosto s Vámi souhlasím. Děkuji za pěkné pojednání.

Petr Benes 23.10.2009 10:54

autor je nevzdelany hlupak

a mel by se doucit dejepis. priklad: "nacistický režim se stal otevřeně totalitním a otevřeně zločineckým až v září 1939." to je samozrejme nesmysl, nacisticky  rezim byl totalitni a zlocinecky od sameho pocatku. proc by asi od toho roku z Nemecka utikali tisice lidi, mimo jine i do Ceskoslovenska? dale:  "kapitulace 21. zari 38"  tak ona to byla kapitulace, cili ukonceni valky? ja doted myslel, ze k zadne valce nedoslo a Ceskoslovensko se jen podrobilo rozhodnuti mezinarodni konference? no a tak bych mohl pokracovat cely clanek. 8-o

Fleischer 23.10.2009 12:28

Re: autor je nevzdelany hlupak

Nacistický režim byl totalitní teprve od zvolení Hitlera do funkce říšského kancléře. Do té doby to byl normální demokratický stát. Až do září roku 1939 byla forma státu jejich vnitřní záležitostí. Tak nějak to měl pan Vrba napsat, pravděpodobně to tak myslel.

Československá vláda německé emigranty neviděla ráda a dost často je vracela zpět do Německa. Československá vláda neměla Němce ráda, ani své vlastní.

Československá vláda přistoupila na odstoupení pohraničí ještě před Mnichovskou dohodou, tedy kapitulovala. Mnichovská dohoda toto již jen potvrdila.

Petr Benes 23.10.2009 12:49

Re: autor je nevzdelany hlupak

no vzdyt to pisu. o nacistickem rezimu se da mluvit po zvoleni Hitlera kaclerem a od pocatku  to byl zlocinny totalitni rezim. nepsal jsem o Nemecku. pan Vrba to tak nemyslel, jestli myslel vubec. odstoupeni uzemi pod pohruzkou je asi tak dobrovolne jako vydani vydani penezenky lupici pod namirenou zbrani.  sudetaci se bohuzel k te lupicske a vrazdici luze z velke casti dobrovolne a nadsene pridali.  jestli ceskoslovenska vlada nemecke uprchliky nevidela rada nevim, je to mozne, zvlast kdyz v r. 38 mela ceskych uprchliku z pohranici az az. o castem vraceni nevim, par pripadu se stat mohlo. ono taky jak poznat kdo je uprchlik a kdo agent, ze.

F. Čech 23.10.2009 10:54

Díky za poučný a seriózní článek!

V záplavě demagogických komentářů komunistických aktivistů a skalních českých národovců je Váš článek příslibem, že zdravý rozum a poučení z historie ještě v Česku nevymizelo. 

Petr Benes 23.10.2009 11:00

Re: Díky za poučný a seriózní článek!

zdravy rozum se musi drzet faktu a to se autorovi jaksi nepodarilo. ted je otazka jestli z hlouposti nebo z navedeni. :-P

Jura Jurax 23.10.2009 11:03

Re: Díky za poučný a seriózní článek!

dílem z blbosti a dílem za peníze, jak praví klasik ;-)

Jura Jurax 23.10.2009 11:03

Re: Díky za poučný a seriózní článek!

No, on ten článek je spíš příslibem, že všelicí vymývači mozků, prosudetští aktivisté a noví vykladači historie se snaží seč můžou, aby zdravý rozum a poučení z historie v Česku pokud možno vymizelo. 

Kyvadlo se zhouplo na druhou stranu. Němci jsou vlastně ti hodní a zlí jsou Češi a Moravané, co svým německým spoluobčanům neustále činili příkoří. A bude to pravda, protože to říkal i führer a Runciman ...

R.J. 23.10.2009 11:14

Re: Díky za poučný a seriózní článek!

Typická ukázka demogogie násobená lží . 

Poklop 23.10.2009 11:21

Re: Díky za poučný a seriózní článek!

Neblbni R.J. vždyt co tady předvádíš přímo ukázková demagogie.O pamětníkovi a Harpyje snad ani nemá cenu psát.

R.J. 23.10.2009 11:51

Re: Díky za poučný a seriózní článek!

Hele Poklope, přečti si něco, pak budeme diskutovat o konkrétnu. Jo ?

Ivan Nový 23.10.2009 10:53

Například američtí Japonci i Němci

bojovali proti Německu a Japonsku. Sudetští němci zradili stát ve kterém žili.

Fleischer 23.10.2009 12:32

Re: Například američtí Japonci i Němci

Nevím to přesně, ale při mobilizaci narukovalo asi 30% německých mužů. Protože se nebojovalo, bojovat nemohli. Do řad zahraniční armády se rovněž hlásili sudetoněmečtí antifašisté.

Ivan Nový 23.10.2009 10:51

Není to kostlivec,

byla to odplata za plošné vraždění.

F. Čech 23.10.2009 10:55

Odplata komu?,

Nevinným ženám a dětem a jen propto že mluvili německy?

NevericiTomas 23.10.2009 11:02

Re: Odplata komu?,

Nevinnym zenam a detam byly zachovany rodiny a hlavne otcove zivitele. Kteri by jinak byli za sve chovani behem mobilizace a okupace hromedne popravovani a zavirani na dlouhodobe tresty. 100 000 Nemcu neuposlechlo mobilizacni rozkaz. Jaky za to byl trest v dobe ohrozeni statu? 40 000 jich bylo v bojuvkach Freikorps. Jaky za to byl trest v dobe ohrozeni statu? Statisice jich slouzilo v ozbrojenych slozkach okupacni moci....Jaky...?

Jura Jurax 23.10.2009 11:07

Re: Odplata komu?,

Jaký za to byl trest? Ono by záleželo na okolnostech - ale taky smrt nebo hodně dlouholetý kriminál. Ostatně německá justice nám během okupace dodala řadu příkladů, jak se vypořádat s neposlušnými občany. I když je fakt, že oni ti Němci už našimi občany nebyli, jsouce občany říše; ovšem byli jimi, když se ještě před válkou proviňovali terorismem. 

Česká mouka vítězí! 23.10.2009 11:25

Re: Odplata komu?,

Freikorps,to by dneska byl terorista,že?

Karkul 23.10.2009 11:08

Re: Odplata komu?,

Ano pravda, nacisti se nezdržovali žádným odsunem žen a dětí, oni popravovali třeba "Za schvalování atentátu" obviněného s celou rodinou... A Lidice jsou také český vynález? A těch pár tisíc běloruských "Lidic"... Prostě za český vysoce humání postup se máme stydět ? A humání je vše co nebylo ve stylu Lidiv!  S blby škoda slov, patří  buď do blázince nebo za katr.

Petr Benes 23.10.2009 11:23

Re: Odplata komu?,

to mi pripomina bolsevickou propagandu z nedavne doby. americti imperialiste take shazovali bomby zasadne jen na zeny, deti a starce. ;-P

Wotan 23.10.2009 10:36

Trasfer-odsun-vyhnání

Nejdříve tak zv. odsun-nejdříve "divoký" 70000 sud. Němců, smůlu měli ti bohatší, ti šli jako první, pamatuji to, bylo mě 12 let, největší zloději komunisté, ty "zabírali" to nejlepší, co bylo v Sudetech, prováděli také ty největší zhovadilosti při vyhánění! Odsun to slovo není tak zlé jako vyhánění--Odsouvá se nábytek po malování, ale ne 3 mil. lidí.

Po Němcích na řadu přišli podnikatelé nad 50 zaměstnanců, stále se vyvlastňovalo s požehnáním vlády. pak to vzali do ruky bolšáni a kradlo se tuplovaně! každý živnostník byl vykořisťovatel, přišli na řadu sedláci a nakonec dle vzoru SSSR tak zv. pracující při měnové reformě v r 1953!

Jako červená niť se naší minulostí táhne státem "garantovaná" zlodějna a bohužel to trvá dodnes!!!

Mirek F. 23.10.2009 10:38

Re: Trasfer-odsun-vyhnání

Jak odsunutí SN, tak podnikatelé s více než 50ti zaměstnanci (zestátnění v roce 1945) měli dostat náhradu.

R.J. 23.10.2009 10:51

Re: Trasfer-odsun-vyhnání

Tak,a je to, podnikatelé měli dostat náhradu, jenom malým "nedopatřeníčkem" jí nedostali, takže jáképak řeči, co ?  Proboha!..kde by na to stát vzal prostředky !! Od koho !  Myslete !! Nehledě  na to, jak to znárodnění chcete odůvodnit ? Jáký byl  ten " obecní zájem" ?

Mirek F. 23.10.2009 10:54

Re: Trasfer-odsun-vyhnání

Po mně zdůvodnění nechtějte, IMHO to blbost byla kolosální. Holt po válce převládaly všude, nejen u nás, levicové iluze. Leč ani v roce 1945 nebylo ještě možné majetek jen tak ukrást, bývalí majitelé měli dostat náhradu. Do jaké míry byla vyplacena přesně nevím, leč usuzuji, že alespoň zahraničním vlastníkům ano, protože jinak by se zvedl ve světě děsný a oprávněný povyk. I na Západě sev zestátňovalo, ovšem za náhradu.