31.5.2024 | Svátek má Kamila


Diskuse k článku

EVROPA: Půjde EU ve stopách Marxe a Lenina?

Německý velvyslanec v České republice Christoph Israng reagoval na výsledek hlasování k návrhu SPD o zařazení bodu „Vyhlášení referenda o vystoupení z Evropské unie“ na jednání Poslanecké sněmovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 28.4.2020 10:14

Bobošíková je ženou na svém místě. Dobře ustájená, s pravidelným přísunem krmiva. Občas z ní něco vypadne, beztvarého, okořeněného pronikavým pšoukem.

F. De Winter 28.4.2020 9:55

Přesně tak!

K. Zelený 28.4.2020 9:48

Sorry, měl jsem dát "komunistku" do uvozovek. Bobo je tak názorově pružná, že jí otočky po směru právě vanoucích větrů nečiní žádné problémy, stejně jako byvším členům KSČ.

Za co lze cokoliv považovat je věcí úvahy a povahy jednoho každého.

J. Sedlář 28.4.2020 9:45

Na to germáni zapomínají rádi a často. Osobní zkušenost.

P. Victorin 28.4.2020 9:34

Pane Zelený, tvrzení exkomunistky Bobo o údajné "odmítavé reakci veřejnosti" na Tweet, je třeba uvážit v návaznosti, na ještě flagrantnější projev chabého úsudku, který prokázal ve druhé polovině devadesátých let XX. stol. prof. Ing. Václav Klaus, CSc., dr. h. c. mult. svým "odborným" vyjádřením, k tehdy mu představenému novému fenoménu zvaném internet, o kterém prorocky pronesl, že jde o bezvýznamnou hračku bez praktického významu....

J. Sedlář 28.4.2020 9:29

Tak to by naopak měla jásat, né. Když vztyčují sochy vůdců a nositelů myšlenek komunismu. A když je u toho přeceda EUrosajuza, dá se sympatie k Marxovi považovat za oficiální postoj EUrosajuza?

T. Hraj 28.4.2020 9:28

TOP09 už se vytříbila.

Panu Kalouskovi nelze upřít zkušenosti a schopnost trefně artikulovat své názory a pohotově, racionálně a i tvrdě je hájit v debatě. Není to žádný naivně ideologický magor. O to méně omluvitelné je ale jeho eurohujerství.

T. Hraj 28.4.2020 9:20

Aneb: Támhleto je bratr toho zavražděnýho. To bude asi taky pěknej grázl!

K. Zelený 28.4.2020 9:17

Po mém soudu výlev v podstatě zbytečný, užitečný snad jen jako důkaz názorové spřízněností komunistky a „konzervativní“ kobylky institutu imeni Klause.

Jo a jedna perlička: Tvrzení, že „Tweet vzbudil velmi rozporuplné, vesměs odmítavé reakce veřejnosti.“ mi připomnělo cimrmanovskou větu, že: „Tento výjev vzbudil ve své době světový rozruch, především na Litoměřicku.“

T. Hraj 28.4.2020 9:15

Pan velvyslanec svým úmyslem

získat pro Evropu (čti EU), myslí získat pro jakousi "naši věc" a implicitně tím říká, že EU je on (resp. Německo + možná některé další státy ve stejném šiku).

Je to jeden z mnohých projevů stále stejného myšlení reprezentovaného nejlépe okřídlenou Chiracovou větou "Propásli příležitost mlčet".

EU není a (jak ze samotného názvu vyplývá) ani nechce být společenstvím partnerských států.

J. Pokoutný 28.4.2020 9:14

J. Pokoutný 28.4.2020 9:14

To by bylo k ničemu. Když začal socialista Hitler (ještě velmi pomalu) stoupat k moci, měl to už Uljanov za sebou. Ale takový "dvojitý Brežněv" mezi Hitlerem a Džugašvilim, jo, to by se mi líbilo!

D. Stirsky 28.4.2020 8:59

Vzpomínám si na nějakoou hru či co z reálného socialismu, kde hlavní postavou byl učitel Lipovský. Byl to neuvěřitelný prorežimní vůl, tedy z dnešního pohledu.

O. Musil 28.4.2020 8:47

No, asi tak. Město hledalo různé možnosti, jak partaji zabránit vztyčení (erect, jak by poznamenal VK) sochy, například že bude bránit ve výhledu a podobně, ale nevyšlo to. Na druhou stranu, jaká jiná socha by měla stát před komouškým sídlem?

F. De Winter 28.4.2020 8:46

Souhlas.

R. Langer 28.4.2020 8:38

:-D

J. Krásenský 28.4.2020 8:38

Pardon, nikoli "krmíme", ale "jemine". To je tak, když je mobil chytřejší než uživatel.

J. Nevrkla 28.4.2020 8:12

O snaze získat Čechy pro německou Evropu hezky pojednává televizní film o Emanuelovi Moravcovi. Poučné, doporučuji.

Myslím, že se svou snahou dopadnou stejně, ale budou se při tom tříbit charaktery, jako tenkrát.

P. Victorin 28.4.2020 8:06

Z hlediska ústavně demokratických praktik si na soukromém pozemku lze postavit sochu i jiného zločince, třeba Adolfa Hitlera, nebo Leninova "nejnadanějšího žáka", největšího masového vraha v dějinách lidstva - Josifa Visarionoviče Džugašvilliho alias Stalina...

J. Lukavsky 28.4.2020 8:04

No neměli by tam udělat dvoj-sousoší: Lenin - Hitler? A byl byl by to památník nacionálního a internacionálního socializmu v jenom? Že by se ušetřilo! J.L. end

O. Musil 28.4.2020 8:00

Občas mám dojem, že se celý iVK nachází v jakési alternativní historii, ve které například Lenin zemřel při porodu (vlastně Uljanov, protože se neměl ani šanci Leninem stát).

Jinak s Leninem v Německu se to má tak, že tamní komouši si ho chtějí postavit (tedy sochu, ne že by ho čmajzli z mauzolea) před svým sídlem v Gelsenkirchenu na svém pozemku. Město bylo proti, ale soud rozhodl jinak...

Tak mě napadá - nevlastní iVK taky nějaký vhodný pozemek? Případně by Kellner jistě nějaký pěkný našel.

M. Rozbořil 28.4.2020 7:54

Taky mně začíná docházet, proč jsou někteří kandidáti do různých "rad" pro spoustu lidí nepřijatelní.

I. Pávek 28.4.2020 7:48

Vřelý souhlas.

V. Němec 28.4.2020 7:46

Říše římská německého národa již byla.

Teď se usiluje o říši celoevropskou německého národa.

J. Svoboda 28.4.2020 7:36

Hlavu vzhůru, už se se holky našly :o)

Pěkný den.

J. Nevrkla 28.4.2020 7:36

Souhlas.

P. Lenc 28.4.2020 7:25

Ano!

J. Krásenský 28.4.2020 6:59

Krmíme, vždyť většina chartistů má komunistickou minulost a často se i přímo podíleli na totalitni moci, a už třicet let nám kážou o svobodě a demokracii.

J. Krásenský 28.4.2020 6:56

Přesně tak!

V. Církva 28.4.2020 6:30

Tak neznám význam jak to řekl německý vyslanec a v Němčině. Jinak je snad v pořádku získat Čechy pro Evropu, pokud by to bylo to, že Evropa začne pro to něco dělat ve smyslu demokratizace struktury, větší volnosti. Jinými slovy zrušení resp. nahrazení Istanbulské Úmluvy.

Tedy to co chtěli i Britové.