10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
aleale 16.11.2007 16:33

Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

Tak nástup tvrdých vládců....

jakou energetickou politiku, nezávislou na Rusku, může budovat EU? Budou nám prodávat energii USA, když jsou čistý dovozce? 8-o

Pán je jedna z mnoha Sibyll na Psu, nebo nějak své vize může doložit? .-)

cekon 16.11.2007 16:38

Re: Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

Jestliže si pán myslí, že Rusko nevyužije závislost EU na jejich surovinách, pak je naivka. Energetická nezávislost se dělá nikoliv tím, že se dováží 90% surovin z jedné země. Pán je asi moc mladý, nepamatuje Brežněva, Andropova. Rusové se budou chovat vždy stejně a názorně to předvádí každý den. Ten obdiv mnoha lidí k zemi, kde je každý druhý alkoholik, mě skutečně zaráží.

aleale 16.11.2007 16:41

Re: Re: Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

Pokud si pán všiml tak tam předtím místo Rusů byli Sověti.

Pán nechť nepíše, co ho zaráží, ale odpoví jasně na otázku, jak to ví, že tam bude diktatura a jak si představuje politiku EU bez energetické závislosti na Rusku?

estli je opravdu věštec, nebo si na něj jen hraje.

libero 16.11.2007 16:57

Re: Re: Re: Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

A před sověty zase Rusové a za sovětů hlavně Rusové. Pořád stejná mentalita.

ok 16.11.2007 17:24

Re: Re: Re: Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

proboha vždyť v tom Rusku nikdy nic jiného, než diktatůra nebylo, tak proč by se to mělo měnit? Vždyť Rusům to tak vyhovuje a kdyby jim nikdo neporoučel, ani by nevěděli, co dělat. Byli by zcela ztraceni. Myslím, že jim bylo nejlépe, když byla většina z nich nevolníky.

vita 16.11.2007 18:33

Re: Re: Re: Re: Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

No tak je nechte a nekecejte jim do toho. Co si zvolili, to mají.

Dokonce jim to zvolené přináší ekonomický prospěch a většině blahobyt, se kterým už dávno nepočítali.Byť ten blahobyt by pro nás byl bída s nouzí.

Nechme Rusy Rusama - ale ta energetická nezávislost by mě zajímala...

pbla4024 16.11.2007 18:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

Svobodně zvolili?

vita 16.11.2007 18:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

Jistě. Svobodněji než my - protože přímo.

pbla4024 16.11.2007 19:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

V České republice se volí exekutiva rovněž přímo. A opozice má rovný přístup do médií. A volební komise je plus mínus nestranná. Přinejmenším tyto dva prvky v Rusku chybí.

libero 16.11.2007 16:55

Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

Já bych napsal "co nejvíce nezávislou". Jinak souhlas.

vita 16.11.2007 18:30

Výborně, pane!

A tu energetickou politiku nezávislou na Rusku si představujete jak? Nehledejte v tom piškuntálii, prostě se ptám - jak? Prosil bych bez keců, ideologického žvanění, čistě technicky až technokraticky - jak?

Klidně můžete místo Rusko psát Ixijská republika, XR, ať je to úplně neutrální.

Jsem celý nakřivo a jedno ucho i oko. Soustředěn, že to víc nejde.

A. 18.11.2007 17:14

Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

Bravo Cekone! (nebo kecone?)  Naložíme Česko na trakař a budeme upalovat co nejdále od Ruska! Čím dříve, tím lépe!;-D

Tupoun 18.11.2007 18:06

Re: Rusko nikdy nepatřilo a patřit do Evropy nebude

Těm Rusakům chce ukázat zač je toho loket.Evropane musí zavést povinné prdění do zásobníků a rusové ať si svůj plyn nechají.Bratři USAci nám budou dodávat čočku aby to prdění bylo účinější.To bych se podíval aby se Evropa nedokázala zbavit závislosti na ruském plynu

vita 16.11.2007 15:30

Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

takže mohl by mi odpovědět některý z jejích fanoušků?

1) Jak brání Rusko EU ve výstavbě plynovodu NABUCCO? Pokud vím, zatím se nenašla žádná evropská plynárenská společnost, která by byla ochotná do NABUCCO investovat. Vy o nějaké víte? A Rusko jí v tom brání? Čím?

2) Proč by měl být North Stream škodlivý? Jak, komu a čím?

libero 16.11.2007 15:57

Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Politicky škodlivý bude bytelně, poněvadž Polákům už to přesvědčení, že je to komplot Rusů a Němců proti nim (a možná i Ukrajincům) už asi nikdo nevymluví. Zda tomuto efektu šlo zabránit, těžko říci, ale Poláci s oběmi stranami mají špatné zkušenosti a nikdo se jim to nejspíš nesnažil nějak pocukrovat.

libero 16.11.2007 16:01

Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Jo, jinak já její fanda nejsem, maje ji spíše za rohaté zvíře, ale tady se až na ten plynovod docela trefila.

vita 16.11.2007 16:04

Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Furt nevysvětlujete čím je škodlivý. Reálně.

libero 16.11.2007 16:06

Re: Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Píšu politicky a politicky minimálně z důvodů jak to bylo upečeno škodlivý už je. Jinak ne, to je úlet Hybáškové.

aleale 16.11.2007 16:36

Re: Re: Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

promiňte, ale toto už je plané tlachání

vita 16.11.2007 16:03

Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Ptám se, v čem bude škodlivý reálně - na hysterické reakce nejsem zvědavý od ženských ani od Poláků.

Pokud ten plynovod vadí Polákům, pak jedině jako ztráta vyděračského potenciálu - a chtít po potenciálně vydíraném, aby pomohl potenciálnímu vyděrači takový potenciál udržet, to je opravdu drzost.

libero 16.11.2007 16:09

Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

To, čemu vy říkáte vyděračský potenciál, může pro Poláky zase  být záruka, že nikdo nemůže vydírat je.

Nepitvejte to, stejně to z Ruska nic přitažlivého neudělá.

vita 16.11.2007 16:14

Re: Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Ale já mluvím o plynovodu a EU. Co je na druhém konci plynovodu nám může být jedno, pokud tam vstupuje patřičné množství plynu - což vstupuje.

Plynovod vystoupí z moře v Greifswaldu a jedna větev pokračuje jižním směrem přes německou část navazující na polský plynovod z Ruska, z Jamalu a pak u Hory Svaté Kateřiny na jednu větev českého transitního plynovodu. Pokračovat bude spojkou přes ČR k druhé větvi. Možná i do Rakouska. Polsko může být zásobováno jak z východu, tak ze západu přes North Stream - co mu na tom vadí? Jen to, že už nebude moci vydírat. Už budou i jiné cesty.

libero 16.11.2007 16:18

Re: Re: Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Musím vám připomínat historii, kdy se na Poláky vrhli z jedné strany Němci, z druhé Rusové? Naposledy celkem nedávno?

Polskou nedůvěru k něčemu, co dost naznačuje možnost podobné domluvy dost chápu, byť nesdílím.

vita 16.11.2007 16:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Promiňte, to jak s kozou na ledě - já mluvím o realitě - a vy o historických resentimentech.

Pro mě za mě, ať se Poláci klidně ohřejou vyprávěním o svém hrdinství...

libero 16.11.2007 16:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Jo, nečekám že pochopíte že i zbytečně vybuzené resentimenty jsou relita politiky.

pbla4024 16.11.2007 16:30

Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

http://en.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream#Environmental_impact_assessment

vita 16.11.2007 18:25

Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Já samozřejmě znám tohle povídání - a mnohá jiná. V podstatě z nich vyplývá, že schvalování probíhá v souladu se zákony a mezinárodním právem a nikdo nemůže protestovat ze skutečných ekologických důvodů - a tak hledá záminky.

Nejdůležitější je povídání o chemické munici z 1. světové, kterou by mohl tento projekt narušit. Podle mě tady existuje šance, že aspoň část té munice, ta, která (možná) je v trase plynovodu, bude odstraněna, zatímco zbytek (nebo všechna, nebude-li se plynovod stavět), zůstane ke zkorodování. Čili jednou se stejně uvolní, ovšem bez kontroly, náhodně a tudíž mnohem nebezpečněji. Technika zacházení s municí, resp. technika jejího hledání a zacházení s ní, musí být součástí projektu. Jinak přece nikdo nebude investovat do něčeho, co mu nezaručí přinejmenším návratnost.

Další námitky jsou politické, tedy hloupé. Připouštím ješrě švédskou, že kontrolní stanice by se dala použít ke šmírování Švédska - no tak snadná pomoc. Nechť si Švédsko vymíní možnosti kontroly. A třeba i stálou přítomnost švédského kontrarozvědčíka.

pbla4024 16.11.2007 18:59

Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Tvrzení "nikdo nemůže protestovat ze skutečných ekologických důvodů" se bere odkud? Já tam čtu, že hodnocení možných dopadů zatím nebylo dokončeno.

Ps.: Off topic. Vy máte nějaký osobní zájem na přeměně Ruska ve fašistickou diktaturu? Že všechny kroky k této směřující (a prospívající zejména úzké skupině rekrutující se z KGB) tak zuřivě a proti dotupným informacím hájíte?

vita 16.11.2007 22:31

Re: Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Myslíte proti vašim lžím?

Ale jáp řece mluvím o trhu, o obchodu a o prostředku, který ten obchod umožňuje.

Co se vnitřní ruské poltiky týče, tak vidím, že fašistům, nacionálbolševikům, xenofobům a antisemitům jsou kladeny překážky. Dokonce takové, že se VÁM nelíbí. Takže že byste měl zájem na přeměně ruské společnosti ve fašistickou nebo nacionálbolševickou diktaturu? Proti vůli naprosté většiny ruského lidu?

Lid = démos, víte? Od toho se odvozuje "demokracie" - to slovo určitě znáte, i když nejspíš jeho podstatou pohrdáte. Lid rozhodne. Ne Gary Kimovič Vejnštejn-Kasparov. Ne nacionálbolševik Limonov.

Pokud by ruský démos zvolil nacionálbolševika, mně osobně by velmi zklamal (ne že by na tom za mák záleželo) - ale nezbylo by než to přijmout a být velmi opatrný. Zatím ale nic nenasvědčuje tomu, že by váš kámoš nějak zabodoval. A to je moc dobře!

pbla4024 17.11.2007 8:48

Re: Re: Re: Re: Re: Paní poslankyni se zjevně do objasňování nechce,

Tak ať rozhodne lid. K tomu se používají svobodné volby. Proč se jim potom váš polobůh Putin tak zuřivě brání?

Ps.: Na rozdíl od vás jsem úzkostlivě pravdomluvný.