12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kacir 10.12.2008 12:42

Re: Jak je to s rozšiřováním demokracie do světa?

souhlasím, až na tu Indii, i když je to zcela specifický politický systém, tak je to systém demokratický... Indie je největší demokracií světa (pokud si pamatuju, tak cca 550-600 miliónů voličů)

"imunitní reakce" je odrazem 2. a dalších generací domorodců, kteří se postavili proti režimu, který přijímají jako vnucený...mnohdy v Oxfordu či na Harvardu vystudovaní "západem nasáklí" politici, se paradoxně postavili do čela revolucí za osvobození země od jinověrců....

ps 10.12.2008 12:26

Re: Demokratický model

anarchistama si řekové poradí stejně jako si poradili francouzi s arabama, o to obavy nemám. Já vím ty máš radši ruský boršč, dělaný ze silných slov a propagandy, stejně tak jako ti nevadí, že banditi z talibanu v afghánistánu vraždí civilní obyvatelstvo.

Jara London 10.12.2008 11:56

Re: Jak je to s rozšiřováním demokracie do světa?

Rusko - ano. Jako další příklady bych ale rozhodně zvolil spíše Čínu a Indii, možná i Irán (ačkoliv právě tady je režim, který má v oblasti k ideím demokracie zdaleka nejblíže, i když se rozhodně nejedná o demokracii západního typu), kam se západní svět pokouší "svou" demokracii exportovat (nikoliv importovat, oni ji nechtějí), podobně jako svého času SSSR exportoval komunismus. V těchto zemích by asi špatně skončila i snaha demokracii násilím implantovat (např. pomocí bodáků americké námořní pěchoty). Tato snaha ostatně skončila špatně i v Iráku a Afghánistánu. Společenské systémy (nebo lépe řečeno "organismy")  výše uvedených zemí západní emokracii jako strukturálně, ideově a organizačně zcela cizí orgán prokazatelně nepřijaly. Naopak, došlo zde k něčemu, co bych nazval těžkou "imunitní reakci". Ta vedla k totální destrukci stávající společnosti, sociálnímu, hospodářskému a ekonomickému chaosu a navíc způsobuje stále rostoucí rezistenci vůči "implantačnímu týmu", projevující se objektivně existujícími asymetrickými válkami, jejímž nejviditelnějším efektem je vlna teroristických útoků po celém světě. Vztah demokracie = mír platí. Musí to ale být demokracie, odpovídající danému prostředí. Příkladů z historie je skutečně dost, byť jsou zpravidla lokální (viz např. vznik Švýcarska, britská konstituční monarchie, sjednocení Švédska). Jinak Futurologové se obvykle mýlí - prostá extrapolace při přechodu z lokálních systémů na globální je prakticky nemožná a něco jako princip superpozice tady neexistuje. 

Katr 10.12.2008 11:43

Re: Demokratický model

Zvláštní, do Iráku a Afghánistánu šířit zbraněmi demokracii potřebujete, ale že si z Řecka dělají anarchokomunisti holubník, je podle tvých zmatených představ výhoda demokracie.A to blábolení o statisících nevinných mrtvých, které zabil Taliban v Afghánistánu si nech pro hlupáky, tento ajntopf už rozumní lidé nepapají.

Jara London 10.12.2008 11:30

Re: Chybí nám pokora a moudré rozhodování, v čele státu jsou šašci a loutky

IJN - přesmyčka z Vladimír Ilijič Lenin? Mentálně žumpózní obsah "příspěvku" by tomu odpovídal. Odpověď na otázku na konci: Idiotsky se neptat, ale uvědomit si, že "svoboda" znamená také "odpovědnost" a postavit se k dění kolem jako jedinec odpovědný sám za sebe a za své blízké. Ne jako ukňouraný oranžový šašek, který před vánoci se slzou v oku děkuje štědré straně a vládě za tisícovku, co od nich "dostal" k platu (z peněz, o které stát okradl ty úspěšnější a schopnější) a za to, že je na trhu dostatek pomerančů a mandarinek.

A. 10.12.2008 11:28

Re: Jo. Robejšek jako vždycky

Jasně! Radar je universálním lékem proti korupci a všeobecné zlodějně, zázračně napravuje charaktery a ozářený národ se z národa s mentalitou sluhů změní v národ čestných a slušných lidí. Pak se možná i najde několik politiků, kteří svou práci budou chápat jako službu vlasti, nikoliv jako koryto. A až se probudíte, nezapomeňte si vyndat ruku z nočníku.

mt 10.12.2008 11:19

Re: hmm, robejšek, jako vždy

R^ano

A. 10.12.2008 11:14

Re: Kdo je dravec ?

Pokud USA neexpandují pak co dělají ve východní polokouli? V Iráku, Afganistánu, Gruzii, Kosovu atd atd.?

A. 10.12.2008 11:12

Re: Chybí nám pokora a moudré rozhodování, v čele státu jsou šašci a loutky

Každý národ má právě takovou vládu, jakou si zaslouží. Národ s mentalitou sluhů (podle TGM) si zaslouží kleptokracii.

A. 10.12.2008 11:10

Re: Evropa Pod mostem rusko německé spolupráce

Obávám se, že tento realistický pohled na svět je pro podstatnou část čtenářů nepřijatelný. Jde totiž o pohled svobodného a sebevědomého člověka. Kdežto lidé s mentalitou sluhů (označení TGM) se jen nervózně rozhlížejí, do kterého mocného pozadí se zavrtat.

IJN 10.12.2008 11:05

Chybí nám pokora a moudré rozhodování, v čele státu jsou šašci a loutky

Kdo loutky vodí? Dalík a spol.? Tak nevzdělaný a hloupý tým zaplacených (cizí mocí) manipulátorů se českému národu velmi prodraží. Úpadek ekonomiky hospodářská krize až po státní bankrot mohou již v 2009 ohrozit životní zájmy občanů ČR. Co dělat???????!>-!

kacir 10.12.2008 11:02

Jak je to s rozšiřováním demokracie do světa?

tuhle ideu v podstatě přinesli tzv. neoliberální institucionalisté, kteří tvrdí, že demokracie je spojená s mírem, faktem je, že demokracie mezi sebou nevedou horké války a zjistily, že se jim spolupráce vyplácí. Naopak kritici tvrdíí, že vztah demokracie = mír neplatí. Hloupostí je importovat demokracii do regionů, kde nemá kořeny, tam se totiž ama od sebe neuchytí...viz Rusko, Irák nebo Afgánistán

Jak je v  současnosti jasné, tak se futurolog Fukuyama v Konci dějin mýlil...tvrdil, že vítězstvím liberální myšlenky ve světě (nad komunismem) bude zajištěn kapitalismus "na věčné časy" a další dějiny lidstva už vlastně nebudou žádné, protože to bude samá nuda... :-D

Brabcak 10.12.2008 10:33

Re: to bude jekotu

Ale že Vás ten C. W. Mills bere. "Nyní" pro Vás znamená od 40. let 20. století?

ps 10.12.2008 10:31

Re: Demokratický model

K čemu kalašnikov. Stačí si pozvat nějakého toho podle tvého  tzv. diktátora a ten se snimi vypořádá. Nejspíš je splynuje. Sice při tom zařve pár set nedo tisíc nebo desítek tisíc nevinných lidí ale co, když se kácí les tak lítají třísky. Hlavně, že bude režim podle tvého gusta a ne žádná prohnilá demokracie.

Brabcak 10.12.2008 10:28

Re: Jo. Robejšek jako vždycky

Schválit radar, na konci toho článku je to téměř polopaticky řečeno...

Brabcak 10.12.2008 10:27

Re: Kdo je dravec ?

Nikoli, USA jen hájí pozici globální supervelmoci. Neexpandují, pouze se snaží, aby nezačaly upadat. Rusko a Čína se naopak snaží o rozšíření svého vlivu ve světě. USA jsou tedy nikoli nejdravější ale stále nejmocnější. Řím za Traiana byste také označil za nejdravější stát na světě? Co takhle trochu rozlišovat pojmy?

Rudolph 10.12.2008 10:14

Jo. Robejšek jako vždycky

Jo. Robejšek jako vždycky má spoustu hambursky chytrých řečí. Ale už druhý den se marně ptám, co jako moudrého Česku radí? Co jiného, než už Česko dělá? Vyhlásit neutralitu a Robejška udělat prezidentem?

AS Rusko 10.12.2008 10:11

Re: Evropa Pod mostem rusko německé spolupráce

Jaké jsou problémy Západu z pohledu moderního Ruska? (Solženicynova odpověď):

Mohl bych jmenovat mnoho důvodů, ale ty nejzajímavější jsou psychologické. Iluzorní naděje se srazily s realitou, jak u nás, tak na Západě. Když jsem se v roce 1994 vrátil z exilu, Rusové západní svět přímo zbožňovali. Je třeba přiznat, že ne tolik na základě znalostí nebo vědomé volby, ale spíš z přirozeného znechucení bolševickým režimem a jeho protizápadní propagandou.

Tento postoj se začal měnit pod dojmem krutého bombardování Srbska silami NATO. Nepřeháním, když řeknu, že všechny vrstvy ruské společnosti byly tím bombardováním hluboce otřeseny a znechuceny. Situace se ještě zhoršila, když NATO začalo rozšiřovat svůj vliv a vtahovat do své struktury bývalé sovětské republiky. Obzvlášť bolestné to bylo v případě Ukrajiny, země, jejíž blízkost Rusku je definována doslova milióny rodinných vazeb mezi lidmi, žijícími na různých stranách státní hranice. Tyto rodiny by jediným řezem mohly být roztrženy další dělící čárou, hranicí vojenských bloků.

Takže naši zklamaní lidé přestali vidět v Západu "rytíře demokracie". Namísto toho uvěřili, že se západní politika řídí pragmatismem, často cynickým a sobeckým. Pro mnohé Rusy to znamenalo hlubokou deziluzi, zmar ideálů.

Západ si zatím užíval vítězství ve vyčerpávající studené válce a sledoval patnáct let trvající anarchii za vlády Gorbačova a Jelcina. V tomto kontextu si Západ lehce zvykl na pomyšlení, že se z Ruska stala málem země třetího světa a že už to tak zůstane navždycky. Když ruské hospodářství a ruský stát začaly nabývat zpět něco ze své někdejší síly, Západ - možná podvědomě, na základě někdejších obav - propadl panice.

Katr 10.12.2008 9:57

Re: Demokratický model

A jdi ty brepto.Popadni Kalašnikov a běž třeba do Řecka, je v NATO a tvoje krásná demokracie umožňuje, aby si tam anarchokomunisti dělali bordel.

vita 10.12.2008 9:57

Re: Gruzie nás učí nevěřit Putinovi a co se týče energetiky je jádro ekonomicko-politická hráz proti německým větřákům a ruskému plynovému zotročení.

Gruzíni nechtějí socialisticky pracovat. Jak mám Gruzíny rád - je to družný národ a dá se s nimi perfektně zapařit - tak oni moc nepracovali ani za socialismu. Se skončením socialismu pak opustili fabriky úplně. Co fabriky - i pole. Jak se ukázalo, jsou závislí nejen na dodávkách energií, což je objektivní, ale když Rusko uza vřelo hranice, najednou nebyly ani potraviny. Ve slunné Gruzii zavlažované kavkazskými řekami, kde vyroste i pometlo, když ho správně zasadíte...

Nejradši by žili feudálně, neb každý třetí Gruzín je šlechtic (nebo je o tom aspoň přesvědčen), ale nějak se jim nedostává ochotných nevolníků. Vztah k práci mají takový... jižní... Ještě tak kšeft, případně hospoda - šašlikování byla v Gruzii vždycky chlapská práce, tak na cti neubírá. Ale hákování pro Gruzíny není.

Ale jak říkám - národ je to družný, rozdávali by i z mála, když umíte pár slov, třeba jen pozdrav gruzínsky - jste jejich. A mají vynikající vína a koňak. Ani domácí vínovice obvykle není k vylití - a vypil jsem jí bez újmy na zraku celkem dost.

A co se války v Jižní Osetii týče, sice se vyskytli lumpové jako při ničení Cchinvalu, ale jinak gruzínští vojáci většinově moudře usoudili, že to není jejich válka a vykašlali se na ni při nejbližší vhodné příležitosti. Saakašvili už neví, kterého ministra by vyměnil a specnazů neuposlechnuvších rozkaz k etnické čistce bylo tolik, že je ani nemůžou soudit - jen nastalo velké propouštění.

www racek 10.12.2008 9:52

hmm, robejšek, jako vždy

brilantní. co dodat?

Berkowitz 10.12.2008 9:48

Kdo je dravec ?

   Autor zohoto článku jmenoval jako dravé státy Rusko a Čínu. Myslím si, že tam zapomněl na prvním místě jmenovat jestřába USA, to je největší dravý stát na světě !

amos 10.12.2008 9:42

Re: to bude jekotu

Rusku nemůže být členství nikdy nabídnuto protože by amíci neměli důvod tak zbrojit jako nyní a jejich firmy by přišly o kšefty.

tich@dohoda 10.12.2008 9:38

Gruzie nás učí nevěřit Putinovi a co se týče energetiky je jádro ekonomicko-politická hráz proti německým větřákům a ruskému plynovému zotročení.

to AGO /viz vas titulek/ no, s tou Gruzii bych byl daleko opatrnejsi, oni si totiz za drtivou vetsinu svych problemu mohou sami. Ted u USA/NATO hledaji dojnou kravu, stejne jako se vesele nechali dotovat dlouha desetileti z Moskvy, podobne Ukrajina.Chteli by socialisticky pracovat a kapitalisticky zit, s demokracii to nema nic spolecneho. Cest :-)

ps 10.12.2008 9:23

Re: Demokratický model

Ty by ses měl taky vyspat. Není totiž možné aby člověk s jasnou hlavou vykládal takový blbosti. Spánková deprivace není žádné peříčko.

glos 10.12.2008 9:15

to bude jekotu

až bude nabídnuto členstvív NATO Rusku, nebo nebude?

AGO 10.12.2008 8:51

Re: Vždy ,když se spojil Němec s Rusem bylo malým národům ouzko.Navíc Rus nás stále považuje za svou sféru vlivu a Němec ten má svou nadřazenost peřád v krvi.

Celkem souhlas,na jedné straně by čechům více slušel "německý ordung" a úcta k pravidlům, současně slovanská družnost a alturismus jsou také namístě.Pokud však nechceme následovat  Polabské Slovany či nepřeberné množství národů nasátých Velkou Rusí musíme si držet odstup od Němce i  Rusa. Pro začátek stačí Amiradar a Polská Amizákladna , Gruzie nás učí nevěřit Putinovi a co se týče energetiky je jádro ekonomicko-politická hráz proti německým větřákům a ruskému plynovému zotročení.

Katr 10.12.2008 8:46

Demokratický model

co to vlastně je?Irácká demokratizace islámistů nebo Afghánců, kteří zažívají mnohem krušnější časy než za vlády tzv. diktátorů.Autore, jděte se s těmi kecy o šíření demokracie vyspat!

zk 10.12.2008 8:45

Re: agitka pro US základnu

Hm, mentální poruchou spíše trpíte vy a Joska:-/

zk 10.12.2008 8:41

Re: Německo buduje most...

Nějaký argument by nebyl? Místo těch sprostých výrazů, ty milovníku LS a R-N spolupráceRv