4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Osudová

Jedním z nemilých překvapení evropské integrace je návrat Německa do středu kontinentální politiky. Paradox je v tom, že právě integrační proces měl původně navždy vymazat z politické agendy "německou otázku", která nebezpečně určovala dějiny Starého světa až do druhé poloviny minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 5.1.2012 11:03

Výborný článek

Jenom si myslím, že německé politické elity v tom nejsou tak nevinně. Skutečnost, že integrace Evropy je v Německu programem levice i pravice ukazuje, že je vnímána jako "německý program" a nejspíš ne tak, že o Berlínu se bude rozhodovat v Bruselu. Potvrzuje to i angažování Německa pro tradiční přátele (např. Chorvatsko), snaha aby Německo (ne tedy EU) vstoupilo do Rady bezpečnosti, prosazování nového, nicméně tradičně anticivilizačního, tentokrát "zeleného náboženství", které by očividně mělo nahradit křesťanství v konstrukci nové "svaté" říše národa německého (bez této konstrukce by jeho důsledky byly pro Německo výrazně negativní) a v neposlední řadě na současné bruselské elity "kašlající", nárůstem obliby u německých občanů odměněné EU-vůdcovství A. Merkelové. Nepřehlédnutelným projevem německé kázně a vůle, je "pravicová sociální reforma" Hartz IV, která je bezprostřední příčinou současné německé hospodářské převahy a byla přijata levicovou (Schroderovou) vládou už r. 2004.

Nyní se hraje o to, jestli německý národ pochopí, že placení dluhů za ekonomicky slabší státy EU, je mnohonásobně návratnou investicí do německé Evropy (do NDR tekly biliony marek bez vážných problémů).

B. Rybák 5.1.2012 10:08

Zcela s Vámi souhlasím

Evropa je víc než EU, jejíž pozitivní možnosti (pro nás) definitivně zničilo euro.

J. Šejnoha 4.1.2012 20:43

Re: Jiné hodnocení EU, čísly a daty, a souvislosti mezinárodní

Já tedy zase  vnímám,  že posledních  50,  a zejména  psledních  10 let od  zavedení Eura, význam  Evropy ve  světě  upadá. Takže čím tužší sjednocení  "Evropy",  tím větší úpadek. 

Donedávna Evropa  ztrácela pouze  relativně  ale  dnes už začíná upadat i absolutně.

Také si položte  otázku, zda  by jste  chtěl  žít  ve skvělé  miliardové Africké unii  nebo v  ubohé  10 milionové  Švýcarské konfederaci ?

J. Schwarz 4.1.2012 20:25

Re: Věřím více EU

Dočkejte času jako husa klasu a uvidíte, kdo že si to mastí kapsy na "evropských dotacích" do školství. Nebyla to dnešní koalice, kdo v Bruselu "dohodl"  přes 27 "strukturálních programů" které jsou administrovány nejrůznějšími subjekty tak, že se v nich nikdo nevyzná. Pokud vám je ale dlouhá chvíle, můžete zapátrat sám a nebýt za neužitečného idiota.

M. Prokop 4.1.2012 17:24

Re: Zdá se, že toho má Pánbůh dost

A pár století před tím a opět potom usilují o tu vedoucí roli Frantíci. Ti Němci na to alespoň mají.

M. Bezouška 4.1.2012 17:15

Re: Jiné hodnocení EU, čísly a daty, a souvislosti mezinárodní

pane Fialo, pane Kratochvíle, já se nebudu míchat do sporu, kdo je tady za vola, ale na vás dvou lze s velkým úspěchem dokladovat, jak strašně nebezpečné je polovičaté vzdělání. Pan Fiala opakuje do omrzení, že EU má větší HDP než ... a tak dále. Dělá ovšem stejnou  ekonomickou a logickou chybu, na kterou v malém doplatilo už mnoho firem, které jsou dnes na seznamu bankrotářů - byla mezi nimi, mimochodem, například jedna svého času velmi známá lahůdkářská firma. Ta chyba spočívá v záměně dvou spolu souvisejících, avšak docela rozdílných veličin, totiž obratu a zisku. Panem Fialou tak opěvaný a zdůrazňovaný HDP není v makroekonomickém měřítku ničím jiným než obratem. Ten může být libovolně veliký, ba největší, jsou-li však výdaje vyšší než je zisk z něj plynoucí,  je všechno špatně. Makroekonomicky jsou z toho státní dluhy, v podnikovém měřítku pak bankrot (v tom státním taky, ale trvá to déle). Takže ony EU "úspěchy" jsou navlas podobné těm, kterými se vytahoval reálsocialismus neblahé paměti - vyrábíme tolik a tolik tisíc traktorů, vytěžíme tolik a tolik uhlí a podobně, ve skutečnosti však nebyl nikdy ničeho dostatek. Když k tomu připočteme fakt, že do HDP se započítávají také služby, z nichž většina spočívá v tom, že Franta poradí Pepovi, jak si má sednout a ten zase jemu jak má vstát, pochopíme snadno, proč je EU v příslušných končinách. Nejstrašnější ovšem je, že ta díra, do které EU padá, je jednosměrka a že neexistuje žádný způsob, jak s tím něco rozumného udělat. I jen zastavení nárůstu EU dluhů by totiž vyžadovalo (téměř) okamžité okrájení státních rozpočtů tak, aby byly alespoň vyrovnané. Což znamená především drastické snížení výdajů, následované ještě drastičtějším propadem výkonnosti ekonomik a tak znovu a dokola. Docela by mne zajímalo, jak by si s tím poradil například mudrc Fiala.  To, že bude Německo okolnostmi dovedeno k evropské dominanci je celkem okrajový problém. Stejně si s ní poradí tak, jako to už udělalo vícekrát v  minulosti, totiž špatně.

A. Richter 4.1.2012 17:14

Re: Věřím více EU

A já jsem myslel, že "Víra tvá Tě uzdravila".   :-(

P. Urban 4.1.2012 15:17

Zdá se, že toho má Pánbůh dost

Německo usilovalo o vedoucí roli v Evropě a byla z toho první světová válka. Německo ji tvrdě prohrálo. Nepoučilo se a zkusilo to znovu - výsledkem byla porážka ještě mnohem horší. Zdá se, že tentokrát se Pánbůh opravdu naštval a rozhodl se potrestat Německo úspěchem.

P. Urban 4.1.2012 15:13

Zcela správně

Proto bychom, pokud možno, neměli dovolit evropským lídrům, aby další integrací EU zničili.

M. Prokop 4.1.2012 13:39

Re: Podstatné věci

Jednotná měna v optimální měnové zoně. Jinak je to průser Brusel neBrusel.

V. Mlich 4.1.2012 13:32

Podstatné věci

Podstatná věc je, že Brusel se zbývá kravinama. A ještě podstatnější je, že aby posílili svou důležitost, vymysleli eurodotace. Ty třeba zrušit především, ale nejlépe celý Brusel. Jednotná měna je správná věc, jen se do ní nesmí míchat Brusel.

O. Mayer 4.1.2012 12:38

Re: Bruslení

Na druhé straně, co je na tom údaji špatného? Někdo může být např. alergický na pšeninou mouku, někdo chce buhvíproč třeba jen vejražku. I když vás ten údaj uráží, snadno ho lze ignorovat (jako to dělám já) a to že je to chleba od Jahody bude určitě stát taky (neboť je to zájmem výrobce). Vzpomínám si jak před lety probíhalo Velký křižácký tažení proti balení koblih, člověk málem neslyšel nic jiného než jaká je to stupidita. A dneska po tom nikdo ani neštěkne a každopádně jsem si nevšim že by můj komfort jako spotřebitele jakýmkoliv způsobem utrpěl.

Myslím tedy , že se není třeba zabývat každou kravinou ( a propos ,když z ní nevyplývá sebemnší újma), snadno nám tak začnou unikat opravdu podstatné věci.      

M. Prokop 4.1.2012 12:01

Re: Bruslení

Já mám rád i ten údaj o surovinách. Ale s prodejcem a výrobcem si to vyřídím sám, bez EU.

V. Hajková 4.1.2012 11:52

Re: Co dodat.Brilantní.

Též  jsem  si  toho   vědoma-  zdravím.

V. Hajková 4.1.2012 11:50

Re: Viděl bych to jednodušeji:

Ta  Vaše  poslední  věta  -  by  se  měla  tesat   přinejmenším  do  žuly!

V. Němec 4.1.2012 11:20

Bruslení

Když kupuji chleba nepotřebuji vědět zda je pšeničný, ječměný nebo vejražkový, chci vědět, že je buď polešovický, topolský, mařatský nebo od Jahody. A v tom mi a nejen v tom, Brusel výběr neusnadní. Naopak, zamlží co se dá.

M. Prokop 4.1.2012 11:06

Re: Jiné hodnocení EU, čísly a daty, a souvislosti mezinárodní

Jak kdy. V tomhle případě ano. Sepsat kravinu a pak ji všude lepit, to může opravdu jen vůl.

J. Schwarz 4.1.2012 10:58

Re: Jiné hodnocení EU, čísly a daty, a souvislosti mezinárodní

Tak vyprávějte a přehánějte, jaká "práva a svobody"  mám jako občan EU, které bych neměl kdybychom nebyli členy a proč bychom ta práva a svobody nemohli mít v ČR - bez EU. Kromě práva cestovat a ucházet se o práci v zemích EU mne nic nenapadá - krom možná všelijakých pseudopráv, o jejichž uplatnění se nikterak nehodlám ucházet / třeba jako "gens de voyage" ve Francii právo na tábořiště z bezplatnou vodou a přípojkou elektřiny u každé větší obce /. Ale Švýcaři nejsou v EU a v cestování jim nikdo nebrání. Nejrůznější imigranti z "nezemí EU" dostanou navíc, k "právu ucházet se o práci" ještě podporu a ochranu, popřípadě právní zastoupení v asylovém řízení aby snad nebyli "kráceni ve svých právech". Já mám "právo" všechen tento cirkus platit. V dobách "tábora míru" jste mohl argumentovat stejně - kdo by nám dodával tak "soudružsky" levně ropu a plyn? Kdo by s nasazením vlastních životů chránil bezpečí našich žen a dětí a "klid na práci" než hrdinná sovětská armáda? Kdo nás ochránil před německým revanšismem? samé výhody, nemyslíte?

O. Uživatel 4.1.2012 10:48

Uživatel požádal o vymazání
J. Kratochvíl 4.1.2012 10:43

Re: Jiné hodnocení EU, čísly a daty, a souvislosti mezinárodní

Jak jste si jistý pane, že za toho "vola" tady nejste vy?

M. Prokop 4.1.2012 10:37

Re: Jiné hodnocení EU, čísly a daty, a souvislosti mezinárodní

Zkuste někdy místo "Ctrl C, Ctrl V" klávesu "Delete".

Nebudete tak často za vola.

L. Šarina 4.1.2012 10:30

Německo

se bez EU obejde,horší to bude opačně.

P. Fiala 4.1.2012 10:30

Jiné hodnocení EU, čísly a daty, a souvislosti mezinárodní

Vážení spoluobčané jsme asi tak z 50% pro světonázor "levicový" a z poloviny pro názor "pravicový" - viz volby od r. 1990. Předtím jsme volili 100% "levici", neb jsme měli obavu, že půjdeme do báně, jak tam byl zavírán pan Václav Havel a jeho spolupracovníci. Stále byla v chodu Studená válka v Evropě, kde byla ta pověstná Železná opona s jadernými zbraněmi a armádami před i za, u nás včetně té armády ze SSSR a vše pod totálním řízením KOMUNISTů. Jen, jen to spustit a zvítězit na KAPITALISTY.

Takže, jak si vedou ti občané v těch 27 státech vytvořené EU s tím Euro? Snad pár, čísel vám osvětlí druhou stranu mince "hodnocení našeho dělání nejen podle slov jednotlivců", ale též "hodnocení podle souhrných čísel", podle výsledků pracování lidí ve vědách, v byznyse, v obchodě, v zemědělství, v politice, v kultuře-uměních, ve sportu i zábavě, ale i pomáhání jiným lidským uskupením v méně příznivých přírodních podmínkách.

Stačí si třeba na Wikipedii vyhledat ta ČÍSLA o státech G20, či na UN-OSN o postavení EU v celosvětovém,mezinárodním měřítku, a tím i o dpovědnosti. Jsme vzorem vůči ostatním, jak mohou žít lidské bytosti pospolu. Vnímáme, že existuje od r. 2002 Africká Unie? S jednou miliardou občanů, sdružující 54 africkách států, v podstatě celý kontinent? Vnímáme, že občané EU generují vyšší GDP jak ti v USA? Vnímáme, že Euro je druhá mezinárodmí rezervní měna, a že existuje i Eurodolar, že OPEC i Rusko prodává ropu a plyn i za Euro měnu, nejen za USD? 

Mezinárodní konkurence USA, Čína, Indie, Liga Arabských Států, atd. hodnotí výkony a know-how, které občané EU mají. Jen tak mimochodem, znáte práva a svobody občana EU,  kterým jste, a které byste neměli, kdybychom v EU nebyli?

Kdo bude mít výhody po zničení Eura a EU? Dle mne Rusko a kupodivu i USA. A naše CZK? Jaký pak bude "vyobchodován" kurz CZK vůči USD či DM?

J. Kratochvíl 4.1.2012 10:20

Věřím více EU

a byrokratům v Bruselu než naším politikům hlavně těm, kteří si říkají euroskeptici, což je parta kolem Klause, která nám předkládá, že obhajuje naše národní zájmy. Opak je pravdou. Klaus a spol. obhajuje hlavně svoje zájmy tunelářské a rozkradačské, což praktikuje již přes dvacet let a konec není v dohledu. Tzv.bruselští byrokrati mu nato neskočili a to jejich rozkrádání jim nemíní tolerovat, tak si tito naši šibalové dali za cíl bojovat proti Bruselu a EU. Poslední kauza na ministerstvu školství a zastavení dotací z Bruselu do našeho školství  potvrzuje činnost Klause. Není náhodou, že Klaus prohlásil ministra školství za nejlepšího ministra, ale Brusel má jiný názor a názorně dokázala proč, tak je to ve všem. Kdybyste,  paní měla opravdu přehled a vzdělání nemohla byste dělat Klausovi a jeho partě užitečného idiota a obhajovat jejich jednání, jak to tady děláte na psu. To neplatí nejen pro vás, ale pro všechny  vám podobným.

M. Prokop 4.1.2012 9:58

Re: Viděl bych to jednodušeji:

Divné to není.

Je ovšem otázka, co to s jinými, méně výkonými národy udělá. Speciálně s letitou francouzskou snahou, že oni velí, jiní to odpracují a zaplatí.

Ale najdou se i jiní nespokojenci.

To je ten problém neexistujícího "politického národa EU", na kterém to praskne.

O. Uživatel 4.1.2012 9:51

Uživatel požádal o vymazání
P. Lenc 4.1.2012 9:48

Re: Co dodat.Brilantní.

Asi máme stejnou krevní skupinu.

V. Kusý 4.1.2012 9:15

Re: Prosím,

Neříkejte, že jste četl stejný článek, jako já!

M. Prokop 4.1.2012 9:15

Re: Prosím,

B. Doležal IMHO není germanofil.

V. Hajková 4.1.2012 8:57

Re: Co dodat.Brilantní.

Ano-   naprosto    vámi  souhlasím.  Pana  Jefima  Fištejna  jsem   jako  posluchač  RFE-  měla  jako  jednoho  z nejoblíbenějších   redaktoru!   Vždy  jsem  se  na  jeho  komentáře  s  uchem  přilepeným  na  rádiu   moc   těšila!