Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EVROPA: Nový rakouský zákon o nenávistných projevech
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J. Nový 26.12.2020 11:49Tady bych trochu nesouhlasil a připomněl rozsudek našeho Ústavního soudu, který posvětil, že poskytovatel služeb má právo nejen na svůj politický názor, ale má právo odmítnout službu tomu, kdo písemně nestvrdí, že s jeho názorem souhlasí. pro mne je to naprosto skandální rozsudek, ale jelikož ho naše liberální média netahala moc na veřejnost, je asi podle nich v pořádku a mně nezbývá, než ho respektovat a vzít na vědomí. |
![]() |
M. Šejna 26.12.2020 11:46Opravdu? Tak mi napište, proč je u nás trestné veřejně zpochybňovat holocaust? Vždyť je to jen projevení názoru. Nebo ne? Soukromý subjekt Vás samozřejmě nemůže diskriminovat za Vaše názory. Zkuste ale jít do restaurace a urážet tam hosty jen proto, že nemluví český a mají jiný etnický původ. Vsaďte se, že Vás majitel restaurace vyhodí a vůbec ho nebude v tu chvíli zajímat nějaké vaše právo na svobodu projevu. |
![]() |
P. Götze 26.12.2020 11:14Mluvite nesmysly a neznate ani zaklady dnesnich zakonu. Mnohe zakonne upravy vubec neberou v potaz, co je a neni soukrome, protoze to v principu vubec neni dulezite. Stejne jako kazdy obchod , co prodava rohliky, vas nemuze diskriminovat pro vase nazory, presvedceni apod, stejne tak i jiny komercni subjekt, jako treba socialni site, nemohou toto realizovat. Zkuste si nastudovat aspon zaklady prava. |
![]() |
J. Nový 26.12.2020 11:01Jakmile dostane někdo nějakou moc (Evropská komise nebo třeba i nějaký cenzor v médiích) začne ji vždy zneužívat, protože chce konat "dobro" a má pocit, že je k jeho konání předurčen. Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly a proto je potřeba, aby každý takový "cestář" byl kontrolován a omezen ve svém konání. příp. aby měl před někým zodpovědnost. Pokud ji nemá, nevzejde z toho nic dobrého. |
![]() |
J. Nový 26.12.2020 10:57Ovšem cenzor Lidovek se s naší ústavou asi neseznámil |
![]() |
J. Nový 26.12.2020 10:55StBáky, komunisty, nacisty? |
![]() |
J. Nový 26.12.2020 10:54Komunista měl univerzální a široce použitelný paragraf o "rozvracení republiky" a dnešní "liberální demokraté" si vymysleli stejně široce použitelné paragrafy "o hanobení" a "o podněcování k nenávisti". Ale velice silně pochybuji, že by byl v EU někdo odsouzen za nenávistný příspěvek vůči Trumpovi, Rusku, Číně, AfD, Le Pen a dalším "vybraným". Ne, že by zmíněné paragrafy měly nějakou výjimku, ale prostě se něco "nevidí" nebo se s tím tiše souhlasí. Nebo máte někdo informaci o odsouzení někoho v EU za takové příspěvky? Dost pochybuji |
![]() |
J. Nový 26.12.2020 10:50Naprosto nesouhlasím. Majitel sociálních sítí nebo majitel médií, povolujících pod články diskuze je sice vlastníkem, ale rozhodně při provozování této činnosti nemůže porušovat ústavu a platné zákony. Pane Šejno vysvětlím vám to jinak a názorněji. je vaší dobrovolnou věcí, jestli si otevřete svoji hospodu. Do toho vás nikdo nebude nutit, ani vám to zakazovat. ovšem v případě, že si ji otevřete a klidně ve vaší soukromé nemovitosti, musíte tam vykonávat činnost tak, aby nebyla v rozporu se zákony či ústavou. Tzn. přestože je ta hospoda "vaše" a máte ji ve své nemovitosti, musíte v ní dodržovat platná hygienická pravidla, nesmíte tam zakázat vstup např. Romům, nesmíte tam povolit kouření, nesmíte tam podávat alkohol osobám mladším 18 let a mnoho dalšího. |
![]() |
M. Šejna 26.12.2020 10:46Mohl byste nám zde napsat, koho Vy osobně na yákladě vlastní zkušenosti opodstatněně nenávidíte tak, že o něm máte právo psát nenávistné texty do médií? |
![]() |
M. Šejna 26.12.2020 10:43Autorka článku se dotkla docela dost zásadního problému: má člověk na soukromém médiu právo na svobodu projevu? Já odpovídám, že nemá. Majitelé sociálních sítí jsou soukromé osoby a mohou si rozhodovat samy o tom, kdo jim tam bude přispívat nebo nebude. Problém je, že sociální sítě už jsou tak rozsáhlé, že jejich provozovatelé mnohdy nejsou schopni jejich úroveň monitorovat. Takže nastupují různé kontrolní softwary, které v textech hledají nevhodná slova a blokují je. Zákon přijatý v Rakousku neomezuje svobodu projevu. Dává pouze soudům nástroj, jak donutit vlastníka a provozovatele vlastnícího sociální síť, aby odstranil texty, na které si někdo, koho text omezil na právech a cti, oficiálně přes policii stěžoval. |
![]() |
Z. Lapil 26.12.2020 10:27Zbytečná práce. Co howadem zvete, i jinde bydléše smrdělo by stejně. |
![]() |
Z. Lapil 26.12.2020 10:25Otázkou je, jestli zrovna vaše příspěvky nejsou těmi lžemi, jimž uvěřit znamená ztratit demokracii a svobodu slova. Znáte to - nesouhlasím s vámi... |
![]() |
Z. Lapil 26.12.2020 10:23N u c o ž, d ů l e ž i t é j e, ž e z ů s t á v á z a ch o v á n a s v o b o d a p í s m e n e. |
![]() |
K. Křivan 26.12.2020 10:17Já bych zveřejnil jméno a adresu takového howada. |
![]() |
B. Hančl 26.12.2020 9:58Rychetský je klasický bolševik, který se drží koryta jak ho v no košile. |
![]() |
P. Milan 26.12.2020 9:50Na NP zatím dle mých dojmů jen automatický cenzor, reagující na naprogramovaná slova. To lze celkem snadno obejít. Obsahová cenzura bují na LN i jinde, zřejmě prostřednictvím udavačů ("nahlásit příspěvek"). Každá diktatura potřebuje své drobné donašeče, profíci nestíhají ohlídat vše. |
![]() |
K. Křivan 26.12.2020 9:47Je nenávist neopodstatněná, stará, prastará, a levicovými vládami tolerovaná. Nenávist vzniklá ze závisti k těm lepším, vzdělanějším, pilnějším a inteligentnějším. Nenávist k Židům. Tu všichni levičáci tolerují a omlouvají. Je nenávist opodstatněná, 14 století stará, opodstatněná čtrnácti stoletími výbojů, válek, vražed, ničení civilizací a kultur, vraždění na ulicích, atd....atd. Proti této opodstatněné nenávisti vytáhly levicové, fašistické vrchnosti (je rozdíl mezi vrchností a vládou) do zuřivého boje. Nic nového pod sluncem. Protektorát, ČSSR, SSSR, .... trest smrti za poslouchání zahraničního rozhlasu. Nepřítel naslouchá, .... i dnes. Jenže dnes je za to placen. Novinami, televizí, rozhlasem. Cenzoři. Pokoj lidem dobré vůle, běda tomu, skrze koho pohoršení přichází. |
![]() |
P. Milan 26.12.2020 9:46Nejenže dovolujeme, některé vlády i vlivné NGO to přímo vyžadují. |
![]() |
P. Milan 26.12.2020 9:44Takže jste toho názoru, že tu svobodu mají ztratit jaksi preventivně? Každé omezení svobody se vymlouvá na bohulibé cíle (a dopadne opačně). So geht das. |
![]() |
Š. Hašek 26.12.2020 9:37Máte pravdu. A provádějí to "nelítostní kritici Sovětského Svazu". Přitom to jsou "vyučenci Sovětského Svazu" (a Hitlera). Šiklová, Štětina, Pithart ............ Merkelová. |
![]() |
Š. Hašek 26.12.2020 9:31Snad KAŽDÝ ne. Ale tutově všichni zleva. A za souhlasného pokřiku dospělých ovcí a studentských jehňat. |
![]() |
M. Koutný 26.12.2020 9:30Soudruhu, a kdo má patent na to, rozeznat lež od pravdy? Země je přece placatá, to ví každý, z nebe nemohou padat kameny, neb tam žádné nejsou, a Židi pečou macesy z krve křesťanských panen. Vše jsou to pravdy posvěcené nejvyššími autoritami. |
![]() |
Š. Hašek 26.12.2020 9:29Je to bolševická lumpárna. Já dostal týdenního zaracha (Lidovky.cz) jenom za spojení slov Havel - nemocenská. Jako počet dní, kdy neseděl v kanceláři. Dal jsem si fakt bacha na pravopis a tak. Tady na NP toho projde víc, zatím. Jen nesmí být obyčejné, jadrné české slovo poblíž (!!!!) jména jednoho z minulých politických činitelů ČR. |
![]() |
Š. Hašek 26.12.2020 9:16Domnívám se, skromně, že jste "to vzal poněkud za vopačnej konec". Historicky ověřeno. A laskavě mně nekafrejte do toho, co čtu, poslouchám, píši a o čem mluvím se sousedama. Taky historicky ověřeno. |
![]() |
Š. Hašek 26.12.2020 9:12Předpokládám, že Rychetský nám v televizi vysvětlí, že "zavedení nové svobody slova" je jen jen pro naše dobro. A Halík dodá, že "nic není bezbřehé". No, Halík asi ne. My starší, kteří jsme četli Jiráska, totiž víme, jak vypadali "Jezoviti". Tak nám to možná vysvětlí nějaká mladá studentka humanismu. Členka STAN, nebo pirátů. |
![]() |
Š. Hašek 26.12.2020 9:06Velice trefný a stručný popis problému/situace. štrasbrusel myslí dnem i nocí na naše blaho. |
![]() |
M. Valenta 26.12.2020 9:05To je všechno moc fajn, problém nastává, když lžím garantovaným svobodou slova, uvěří tolik občanů, že ztratí nejen demokracii, ale i tu svobodu slova. Historický již mnohokrát ověřeno. So geht das. |
![]() |
J. Kouk 26.12.2020 8:34Nejhorší na tom je, že nebudete smět říct, že teroristický čin spáchal imigrant a nebudete smět kritizovat, když jiný dostane za znásilnění podmínku, jako se to už bohužel stalo, místo aby dostali trest a doživotní vyhoštění. Jinak nadávky na netu odsuzují a je to ostuda těch, kteří to používají. Mít možnost, tak bych ty nadávky elektronicky přiřadil k tomu, kdo je používá, aby bylo vidět na první pohled, co je zač. On by si to každý se rozmyslel, když by věděl, že u jeho novoročního blahopřání bude fůra jeho vlastních nadávek. To by se stydel za něho i ten, komu by přál |
![]() |
J. Nevrkla 26.12.2020 8:21A to je samozřejmě špatně. Ale když to ještě provádí stát, tak je to jiná káva. |
![]() |
J. Pokoutný 26.12.2020 8:18Nicméně dovolujeme, aby Facebook, Twitter a Youtube českým občanům cenzuru prováděli. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB32.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=mQAASswUP-Msq1C&p=V5KS6woS%7cLTgzO37Qsk%7cE-6sz687Os%7cRKU4bWSO76rkAJO-XW%7cE7UYmM53O%7cW59-5YhL6I&x=6lniiH)