29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Nešťastná politika

V článku Dana Drápala Evropa: Naše nešťastná politika, který uveřejnil Neviditelný pes 22. února, se autor zamýšlí nad svým rozporuplným vztahem k Evropské unii a stýská si, že česká politika nemá žádnou politiku. S Danem Drápalem se dlouho znám, mám jej rád a vážím si jej. V mnoha pohledech na politiku sdílíme stejné nebo velmi podobné názory, v některých se lišíme, aniž by to ohrožovalo naše přátelství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Stuchlik 4.3.2012 13:30

Re: Bolí paranoia?

jj, energie, zvláště ty kosmické jsou příčinou všeho, hlavně neskutečného bordelu v tomto státě, chudinka spoluložník KGBáka z prognosťáku Koechlera je v tom nevinně

B. Rybák 4.3.2012 12:02

"Nejsme jako oni" bylo vyrovnání se s komunistickou minulostí

A touto, všechny komunistické zločince chránící "mantrou" začal pan V. Havel (a spol.) devastaci práva a morálky, která pokračovala vznikem miliardářských synků (členů UV KSČ) a nebýt realizmu V. Klauze, zavedli by nás tito hledači třetích cest tam, kam všechny pokusy o cesty mezi svobodou a otrocvím v novověku vedou, tedy k nějaké formě fašismu (např. ekofašismu) a nakonec do otroctví.

M. Stuchlik 4.3.2012 13:24

Re: "Nejsme jako oni" bylo vyrovnání se s komunistickou minulostí

Souhlasím s tím, že Havel příliš chránil komunistické zločince před spravedlivým potrestáním. Ale Klausbyl ten kdo dal komunistům ekonomickou moc, kdo (spolu s dalším "nepostradatelným odborníkem" z KGBácké líhně zvané Prognostický ústav Milošem Zemanem) zde zavedl mafiánskou atrapu kapitalismu. Je to Klaus, který nás od opravdové tržní ekonomiky zavedl na "třetí cestu" kde neplatí žádné zákony kromě zákonu džungle. Klaus je přinejmenším stejná škodná jako Havel.

Chápu, že ti, kterým neexistence právního státu vyhovuje, Klause milují, mají z toho neskutečný profit na úkor daňových poplatníků. Ale pro obyčejného občana je existence právního státu základní podmínka pro to, aby zde mohl žít a považovat tuto zemi za svou vlast. ČR ovládaná Klausem a jeho mafi9 není můj stát a kdyby stát byl napaden budu jednat tak jak řekl generál Peřina při svém posledním rozhovoru pro Idnes kde na dotaz jestli by šel zas bojovat za ČR kdyby byla napadena a on byl mladší řekl: "Za tento xindl? Nas...!:

J. Kanioková 4.3.2012 16:17

Přesně..

M. Bezouška 3.3.2012 15:59

dobrý článek

jen trochu složitý. Celkem se to dá vyjádřit velmi prostě: EU pozitiva limitně nula (volný pohyb osob, zboží i kapitálu byly v Evropě odedávna, jen se na to, díky nejrůznějším nablblým socialistickým systémům od doby první světové války už zapomnělo), EU negativa nevyčíslitelná. EU se svým euro dělá z věcí prostých záležitosti obtížné, běžné problémy není schopna řešit vůbec a ještě si sama další vyrábí v ohromném množství záviděníhodným tempem. Na dovršení svých "úspěchů" je tak drahá, že by se za peníze, potřebné k provozu celého toho nesmyslu dala postavit čistička odpadních vod pomalu v každé vesnici, tedy pokud by o to někdo stál. Změna může nastat snad jedině formou zázraku, nebo, což je pravděpodobnější, gigantickým průserem.

Nicméně články jako tento jsou potřebné - jen houšť a větší kapky. Pomatence druhu netzer to samozřejmě neodstraní, ale normální lidé snad jednou začnou používat hlavu k myšlení i o blahorodé EU a jejích protagonistech.

V. Vlach 3.3.2012 14:23

Vynikající článek.

Jen k tomu "hledání jiných politiků" - mám,opatrně řečeno,dojem,že bruselská nomeklatura,ale i ta jednotlivých států,si jiné-nové politiky nemůže pustit mezi sebe.Z pudu sebezáchovy,jak jim namlouvá ego.Pravda je hlubší i prozaičtější.Jednak jim momentální pelechy víc než vyhovují(se svými bruselskými příjmy sakumprásk se všemi náhradami a pod,jejichž výše si tradičně sami určili,by byli nejspíše blázni,aby se tohoto kralování vzdali bez boje!)a jednak jakákoliv nová tvář v Bruselu musí projít análním alpinismem takového rozměru,že jakýkoliv krok stranou nebo nedej bože nazad se rovná vlastizradě,vyobcováním ze společenství homo sapiens(bruseliensis) a rozpuštěním na atomy.Brusel je v tomto konzervativní víc než toto označení doposavad znamenalo, dle slovníku.Cokoli jiného znamená změnu Systému,protože vše ostatní je jenom produkt vychytralého žvanění,žonglování se slovy a jakékoliv hledání jiných cest je jenom maňáskové divadlo pro podanné.

J. Schwarz 3.3.2012 12:58

Krásný článek!

Dík!

I. Schlägel 3.3.2012 10:51

Bravo,

pane Rejmane.

J. Boleslav 3.3.2012 10:38

Výborný článek,

naprostý souhlas.

P. Fiala 3.3.2012 10:35

Řekni co máš v hlavě . . .

 . . . řeknu ti jaký jsi.

Bohužel v našich hlavách je maras po jednotné komunistické propagandě od r. 1948 do r. 1989, a skrytě i dodnes.

V hlavách západních Němců, Francouzů, Angličanů, Dánů, Švédů jsou jiné, dle mne díky generačnímu kontinuálnímu vývoji kulturnější civilizačně vyšší hodnoty a s myšlenkami k těmto je jimi konáno.

Svědčí o tom ty neustálé "třetí cesty" a geneticky snad dané, že jsme nejlepší na světě. Též typické je "Kdo neskáče není Čech", či obviňování v médiích na základě "presumpce viny". Morální hodnoty vybudované v generacích za 1.republiky nejsou stále ještě obnoveny. Kdoví zda je to vůbec ještě možné, při pomyšlení na již tisíce let platí řecké úsloví "Nevstoupíš do stéjné řeky" (voda uplynula i ty jsi se změnil - hezké připomenutí obecného objevu principu relativity).

M. Prokop 3.3.2012 21:43

"Bohužel v našich hlavách je maras po jednotné komunistické propagandě od r. 1948 do r. 1989, a skrytě i dodnes."

Račtež pane užívati první osobu jednotného čísla. Pak by mne ani nenapadlo s vámi polemizovat.

L. David 3.3.2012 9:30

Velmi výstižné.

EU jako hospodářské společenství ANO (jen bez těch nesmyslných regulací a dotací křivící trh).

EU jako fiskální unie ... konfederace ... federace rozhodně NE! Na mocenské touhy evropských byrokratů bychom doplatili nejen my, ale celá unie.

Bude-li Brusel tlačit na pilu a násilně vytvoří (ať již jakýmikoliv triky) politický evropský superstát, je pouze otázkou času, kdy se takový uměle vytvořený slepenec s velkým třeskem rozpadne.

Poučme se z historie, jak skončily všechny uměle vytvořené veleříše.

P. Jášek 3.3.2012 8:51

A přijdou volby,

vyhraje Sobotka se slibem zvýšit důchody a porodné...ocumlá se s kamarády commissaires...

P. Lenc 3.3.2012 8:27

Naprostý souhlas z autorem

nejen co se týče vnitřního fungování EU,ale také naprosto jasné stanovisko k devastujícím politickým hrádkám vůči USA a státu Israel.A není náhodou,že za tímto Mnichovanstvím stojí evropská levice.

S. Netzer 3.3.2012 9:46

Re: Naprostý souhlas z autorem

Hrádky.

Tak to jo, to bude ono. A já proč jsem na to už nepřišla dřív!

R. Tesařík 3.3.2012 11:06

Re: Naprostý souhlas z autorem

a vy se hned přilepíte na každý překlep jako kachní hovno.

S. Netzer 3.3.2012 11:38

Re: Naprostý souhlas z autorem

Kachny vyměšují trus, diskusní lejno Tesaříku.

M. Martin 3.3.2012 16:03

Re: Naprostý souhlas z autorem

Pozor!Skopčácká vědecká pracovnicese zaměřením na trus frau Neser nás přišla poučit jaký je rozdíl mezi lejnem a trusem.

K. Drobková 4.3.2012 6:40

Re: Naprostý souhlas z autorem

Pane Martin do zdejších diskusí se nemíchám jenom je čtu.Avšak někdy se nemohu ubránit některé příspěvky okomentovat.Když čtu vaše smysl postrádající příspěvky tak mám vážné podezření že vám je diktuje sousedovic pes.

M. Rejman 3.3.2012 8:17

Omluva autora čtenářům

Při přepisování textu jsem omylem vynechal závěr úvodní věty, který má znít: "... a stýská si, že česká politika nemá žádnou politiku, vymezující sem k politice EU."

Laskavému čtenáři se velice omlouvám.

Martin Rejman

J. Boleslav 3.3.2012 13:45

Re: Omluva autora čtenářům

Promiňte, přijde mně ale, že ta věta stále není úplně v pořádku.

J. Kanioková 3.3.2012 7:56

Proč Německo nechce konec eurozóny?

Špatné zprávy z eurozóny paradoxně pomáhají německé ekonomice. Euro totiž obvykle oslabí, což udělá německé výrobky levnější a tudíž lépe prodávané ve světě.

Německo si i půjčuje za menší náklady. Tím levněji se pak financuje německá vláda a částečně i německé podniky.

Od května loňského roku euro k dolaru postupně oslabovalo. Jak se to projevilo? Německý export byl rekordní a poprvé v historii překonal bilion eur. Vzrostl o víc než 11 procent. Rozpad eurozóny by naopak pomohl jihu.

http://byznys.ihned.cz/?p=027000_d&article[id]=54904100

Z. Rychlý 4.3.2012 10:32

Re: Proč Německo nechce konec eurozóny?

Přesný postřeh. Ona každá věc má dva konce, jen ho hledat. Pozorujene jeden konec provázku, jak se kamsi posouvá a my jen zíráme - a ejhle on kdosi kdesi tahá za ten druhý konec.

Německo se chová racionálně a není na tom nic špatného. Jinak by ten penězovod Německo zatrhlo dávno. Profitují prostě z poklesu eura zvýšeným exportem. Že to lehce zavání nemorálnem ? To ano, ale znám ještě horší věc. To když samozvaní vykladači morálna začnou nastolovat nové "lepší" pořádky, a začnou to "řídit".

J. Kanioková 4.3.2012 16:27

Přesně.... není na tom nic iracionálního,

když si země hlídají své zájmy, je to naprosto logické.

Právě proto mě štve to politické ptydepe, když se neříká pravda, ale balí se do ušlechtilých závojů, aby lidi, kteří se jen tak nenechají opít rohlíkem, zmátli a ty ostatní dostali přesně tam, kam politici potřebují.

Je zoufalé, že je spousta těch, kteří jim to "žerou", a jsou to především intelektuálové, věřící a levice. Internacionalisti.. kolektivisté... co pořád nechápou, že teprve prosperující ekonomika může zaručit všelijaké sociální výhody, či lepší podporu kultury, sportu, a jánevímcoještě.

Odmítají přijmout fakt, že dobrá ekonomika je základ.. Jistě morálka a tato sféra je důležitá, ale její míra musí dostat základ v soukromí, žádné zákony, vyhlášky ji nepodpoří, nedostanou na piedestal. To záleží na nás, na výchově dětí...

Z. Rychlý 4.3.2012 18:23

Re: Přesně.... není na tom nic iracionálního,

takhle jsem to myslel.  Inu musíme se smířit s tím, že lidi tyhle sklony jednoduš mají, žádného nového Člověka se zdravým selským rozumem nevychováme. Většina prostě slyší na tu vějičku třetí cesty, na zkratku k cíli, na cestičku k nirváně bez námahy.

Té skutečné a věky prověřené pravdivé definici zkratky - "je to sice horší cesta, ale zato trvá dýl" - té nikdo nechce věřit a ti vzdělanější jsou k tomu dokonce náchylnější.

ALE !!! Dnes bylo krásně, sníh taje, zima táhne do pr.yč, sluníčko svítilo, děti a vnoučata jsou jakeš takeš zdravé, V podstatě mi může ten sociální stát políbit šos, není liž pravda ?!

J. Kanioková 3.3.2012 3:49

V dnešní MFdnes/kavárna, str. 30-33, píše výborný Petr Robejšek

V Evropě snad existuje hodnotová sounáležitost, ale jistě zde chybějí základní materiální předpoklady pro sjednocení. Pozorujeme FAKTICKÝ ROZPAD společenství evr. států na podskupiny s dočasně slučitelnými zájmy. Pro bezpečnost a blahobyt naší země je další prohlubování evr. integrace buď bezvýznamné, nebo škodlivé.

Oxfordský historik Timothy G. Ash nedávno vyzval evr. vlády, aby místo "politiky strachu" a pouhé záchrany eura prováděly, ve jménu velkého evr. politického projektu "politiku nadějí". Ash, jeden z veleknězů evr. víry se samozřejmě neptá, jestli je sjednocení proveditelné a jestli je národy chtějí.

Rovněž v české debatě je často řeč o filozofickém, historickém a morálním rozměru evr. integrace. Naproti tomu přicházejí zkrátka diskuse o tom, jaký význam mají pro orientaci v nepřehledném evropském procesu národní zájmy. Místo toho často slyšíme, že vlastně nikdo neví, co národní zájmy jsou. Pokusme se tedy vymezit vztah českých národních zájmů a evropské integrace.

Je to skvělý třístánkový článek a končí tímto závěrem - Ostatní státy se snaží, abychom jednali v jejich zájmu. Někdy se tomu nemůžeme ubránit, ale zároveň musíme udělat všechno pro to, abychom ustoupili co nejméně a vyrovnali ústupek ziskem jinde. Země jako Švýcarsko, Dánsko nebo Holandsko ukazují, že to jde. Dokonce i od zchudlého Irska se můžeme poučit, že je možné úspěšně bránit národní zájmy, přestože je Dublin odkázán na cizí pomoc.

V jednom se česká politika může poučit i od Evropské unie. Opakovaná selhání tohoto neřiditelného giganta ukazují, že národně zaměřená politika je přiměřenější a má větší šance na úspěch. Národní elity mohou na základě společného jazyka, tradic a potřeb provádět politiku sloužící národním zájmům tak, jak to odpovídá aktuálním potřebám země.

J. Kanioková 3.3.2012 2:21

Pane Rajmane, máte mou obrovskou úctu... děkuji...

souhlasím s Vámi téměř absolutně.. jen této větě ne - "Považuju za dobré, že zatím je EU svobodným sdružením suverénních, samostatných, nezávislých demokratických států."

To už není.. o suverenitě všech evropských zemí se už dost dlouho mluvit nedá, bohužel... Evropa už dávno není jen hospodářské společenství výhodné pro všechny. Čím větší společenství, tím více protichůdných zájmů, konfliktních situací a rostoucího odporu. Bruselská věrchuška nás (za pomoci i našich eupolitiků) stále víc svazuje a odsuzuje do pozice poslušných vazalů. Demokracie dostává stále víc na frak.

Jsem vděčná Nečasovi, že jsme tento předstupeň Fiskální Unie nepodepsali a doufám, strašně moc doufám, že nepodepíšeme. I když se nám budou mstít. Musíme si zachovat co největší podíl nezávislosti, jak jen to bude možné. Aby nám zůstal v co největší míře manévrovací prostor, abychom mohli hájit naše zájmy.

Jak řekl pan Robejšek - "členství ve spolku není lyrika a 10 přikázání. Členství ve spolku je má dáti - dal." S čímž velmi souhlasím, byť útlocitné duše budou nad touto formulací kvílet a vyhlašovat klatbu. Mi už dávno lezou na nervy lidi, co se zaštiťují svědomím a solidaritou, což sice k životu patří, ale nesmí jít na náš úkor. To už se pak mění v sebeobětování, které demotivuje a končívá velmi často velmi špatně.. Vždy je důležité - odsud / potud.

"Sebeobětování by mělo být policejně zakázáno. Demoralizuje ty, pro něž se obětujeme.." Oscar Wilde

T. Pansky 3.3.2012 0:53

Velmi dobre napsano. Vynikajici. Ted ale realita ...

... Co autor rekl, je politika vychazejici z reality. Soucasna EU je silne pro-socialisticka (tam spadaji i vsichni environmentaliste). Zatim si vetsina lidi tento fakt nepripousti a zaroven se nestara o svoji budoucnost. Tim hure pro nas. Ekonomicky se Evropa dale potapi. To take nechceme videt, protoze jeste stale zijeme ze sveho pocitu evropske nadvlady a kolonialismu. V realite tam ovsem davno nejsme a o Evrope nikdo ani nemluvi, nebot neni o cem (krome evropske krize). Bude muset evropsky socialismus krachnout, jako krachly socialismu v Ceskoslovensku, Polsku, Madarsku a dalsich nebo najdeme cestu, jak tento trend obratit? Alespon zacneme nazyvat veci pravymi jmeny: protoze odmitam evropsky socialismus, to neznamena, ze odmitam Evropu jako takovou. top0625top@live.com