7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EVROPA: Německo varuje

Zmýlila jsem se. 30. prosince 2011 jsem zde napsala, že "Až přijdou Praví Němci, bude vymalováno". Mínila jsem tím, že až vznikne v Německu strana, která jako hlavní program bude mít dost podpory pro téměř bankrotující státy, přijde čas, kdy by se ony skoro-bankrotující země měly začít vážně obávat, že už neuvidí od bohatších kámošů ze severu ani euro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Matousek 2.5.2013 22:56

vsem diskutérum

Alternativa pro D, se snazí lidem ríct, ze Nemecko bylo i pred EU a dokonce se silnou menou a se silnou ekonomikou.

Nemecko bez opileckých nápadu s fotovolteiky a vetrniky! Nemecko s atomovými elektrárnami! Nemecko bez záteze podpory flákacskejm státum !

Muj hlas mají jistej.

V. Prokeš 2.5.2013 18:20

Šichtařová je samorostlou ekonomkou!

Paní ekonomka a přesvědčená odpůrkyně Evropské únie Šichtařová musí hledat nepřítele a podporu svých názorů. Když jsou zde názory mnoha jiných ekonomů, že malá ČR musí využívat ekonomického a hospodářského potecionálu většího souseda Německa, musí ona přijít s tzv. argumentem, že i v tom Německu se začíná objevovat politická strana, která odmítá, aby Německo bylo neustále tím tahounem EU. To je přece normální, že někdo nechce stále dokola podporovat rozhazování socialistických vlád v Řecku a Španělsku. To stejné udělalo i Slovensko, že nepřispělo na tyto státy, ale nic to nemění na tom, že i nadále bude ČR přímo závislá na růstu či pádu HDP v Německu, ať se to ekonomofeministce a velké propagátorce domácích porodů Šichtařové líbí nebo nelíbí.

J. Kanioková 2.5.2013 20:44

Slovensko sice nejdřív nepřispělo,

ale v druhém kole ano, a hned jim parádně poskočilo státní zadlužení. Že jsme ekonomicky hodně navázáni na Německo je pravda, ale ještě větší pravda je, že větší prospěch z toho má Německo, když má levnější subdodávky a tím menší své náklady. Navíc má nejen Německo z ekon. průšvihu "jihu" výhodu hodně slabého eura. Pro Německo je to obrovská výhoda. Takže si nedělejte iluze, že to oni jen tak z dobroty srdce ! Ani náhodou !  Hospodářská spolupráce je vždy výhodná, i potdřebná. Ale nemusíme proto do poddanství !

Má to pro ně výhody a navíc chtějí ovládnout Evropu..  Autorka má pravdu, tak jako všichni eurorealisti ! EU je propadák !

Mýtus o pilném Německu platícím za líný jih Evropy padá, sever na krizi vydělává

http://www.novinky.cz/ekonomika/300863-mytus-o-pilnem-nemecku-platicim-za-liny-jih-evropy-pada-sever-na-krizi-vydelava.html

V. Kun 2.5.2013 15:24

Takových bylo a ještě bude!

V. Kun 2.5.2013 15:34

Re: Takových bylo a ještě bude!

Odešlo to dříve než jsem chtěl.

Nicméně - Takových jako je paní Šichtářová, nahrávajících záporům, aby to lidé četli, BYLO A BUDE !  (Jako v Německu 7 procent) !

Ředitelka  -Next

Finance s.r.o samozřejmě nemá zájem na tom , aby lidé nemuseli k ní chodit vexlovat svoje peníze tak BRUČÍ!.

 Jako finančnice nemůže spolknout skutečnost, že EURO je tady a také zůstane a za pár roků bude i v Česku. Což jí možná vyřadí !

V. Venc 2.5.2013 17:38

Re: Takových bylo a ještě bude!

Ad Kun

Máte pravdu, všech názorově různých je opravdu dost.

Ale Vaše domněnka, že autorku motivoval ke článku strach ze ztráty zaměstnání je nejen pošetilá, ale hloupoučká.

V. Hajková 2.5.2013 17:51

Re: Takových bylo a ještě bude!

Větší   tupost  jsem  nečetla!

S. Rehulka 2.5.2013 12:22

Už dlouho.....

....jsem nečetl logičtější názor na dění v Německu, zemi pracovité, po druhé světové válce přivedené na správnou cestu k demokracii (nikoliv vyhladovělé a reparacemi zahnané ke zdi, jako se stalo po první světové válce).

Ale, "vodsud potud" aby k tomu nebyla země dotlačena modernějším způsobem ! Jak správně autorka píše, na každou akci přichází reakce.....

M. Vojtíšek 2.5.2013 11:06

Politická moc a prachy

Je krize a tak deprivovanej a vystresovanej volič začíná projevovat smysl pro kecy ještě větší než obvykle. To přináší turbulence na politiské scéně, vytváří tlaky a distorze v zažitých pořádcích.

Politická moc a prachy jedno jest a těm co se dostáví obého touží ze všeho nejvíce po klidu na business. Lidstvu se globální válčení již dávno nevyplácí a s ohledem na společné globální problémy to je zapomenutá éra. USA to pochopilo a vojenské taškařice nahrazuje honem na vyřešení toho základního problému. A to je dostatek levné šťávy. A to trápí i to Německo.

Eurozona je dnes realita  a myšlenky na její dvourychlostnost nebo dokonce její konec je něco jako myslet na globální konflikt nebo dokonce nějakou další formu vleklé studené války.

O no u tý Evropy je to dnes spíš jen o samotné populaci, kdy si stejně jako Američan začnou říkat já Evropan. Z ekonomického hlediska je to jednoznačně výhodné. Volný trh v jednom mega prostoru. Globální ekonomika je limitovaná jedinou věcí a to je samotná koule na který všichni letíme. Spotřebitelsky orientovaná část světa s ekonomikou orientovanou na růst spotřeby potřebuje externí zdroje. Čím více a levněji tím lépe.

Tzn pochybuji, že dnes někdo Evropu považuje za nějakej problém. A jestli pár němců za asistence kamer a novinářů předvede nějaké divadélko. V důsledku to neznamená vůbec nic. 21 století je století vrtání a inovací. Hon levnejma zdrojema.

V. Venc 2.5.2013 13:09

Re: Politická moc a prachy

Ad Vojtíšek: "Tzn pochybuji, že dnes někdo Evropu považuje za nějakej problém."

Vážený pane, nejsem ji vůbec jist, jestli Vaše věta je myšlena vážně. Pokud ano, tak je potřeba se nad sebou velmi zamyslet!

M. Vojtíšek 2.5.2013 14:27

Re: Politická moc a prachy

Těžko to za aktuálního mediálního obrazu diskuse o EU obhajovat. Asi jen napíšu, uvidíme za 5 let.

Ale když se zeptáte například američana co si o tom myslí. Tak řekne. Co jako blbnete, koukáte si v Evropě navzájem skrze plot na zahrádky a děláte , že ne. Evropa je Evropa, ve světě se to bere jako hotová věc. Jde primárně jen o samotné evropánky co dělaj fóry.

V. Venc 2.5.2013 17:32

Re: Politická moc a prachy

Ad Vojtíšek

Dík za reakci, s Američanem to máte určitě pravdu, ale ten to vidí úplně jinýma očima, než my tady. USA jsou organizovány na zcela jiném principu, jiné ideologii (aspoň donedávna), mezi jednotlivými státy jsou značné rozdíly v hospodářské i jiné výkonnosti.. a funguje jim to.

Hlavním rozdílem je to, že na otázku, co je pro občana přednější - sociální jistota nebo svoboda, tak u nás je to sociální jistota, v USA svoboda. A to je ten ohromný rozdíl v ideové výbavě.

K. Frauknecht 2.5.2013 10:36

Hezké

S článkem samozřejmě souhlas, podrobnější info např.: http://nazory.euro.e15.cz/rozhovory/bernd-lucke-jizni-staty-eurozony-by-mely-zavest-vlastni-meny-984979

J. Chaloupka 2.5.2013 8:55

Politici to poněkud přepískli. Měli Evropu budovat jako trh

tzn. volný pohyb kapitálu, osob, služeb, zboží. Evropa není Amerika, která vznikla právě přičiněním těch, co už nechtěli tu Evropu regulovanou všelijakými vazbami, a kteří se s nadšením učili anglicky, aby se stali skutečnými Američany. V Evropě tohle nejde. Tady jsou ti, jimž kořeny neumožnily, aby něco ze sebou udělali, nebo sami nechtěli. A že je jih chudší než sever? No to je přece normální. V místě, kde musíte topit od září do května a máte cca 5 měsíců na to, abyste vypěstoval vše, co budete potřebovat do další sklizně, musí všichni makat od rána do večera. Oddych si dají tak pár dní kolem vánoc a NR. Zatímco na jihu se nemusí bát, že jim úroda ještě v květnu mrzne, kde už teď sklízejí jahody a zeleninu, a v nejhorším si mohou ulovit rybu, která v moři nikomu nepatří (na rozdíl o revírů říčních a soukromých rybníků), tak se prostě nemusí tolik pracovat. Včera byl svátek práce a bohužel nikdo s pravicových politiků se nepřihlásil k tomu, že jen práce je zdroj všeho bohatství.

P. Janáček 2.5.2013 9:44

Re: Politici to poněkud přepískli. Měli Evropu budovat jako trh

Evropa pouze jako trh by přestala být Evropou a stala se Ruskem, Německem, Čínou a možná malou trucující Francií (mezi USA a Němci). Rozdělila by se na sféry vlivu a dříve nebo později by zase došlo k uzavření jednotlivých oblastí.

P. Schuster 2.5.2013 9:49

Re: Politici to poněkud přepískli. Měli Evropu budovat jako trh

EHS fungovala docela dobře za dob studená války, nebo se mýlím?

P. Janáček 2.5.2013 9:53

Re: Politici to poněkud přepískli. Měli Evropu budovat jako trh

1. šlo jen o část Evropy, která byla jasně napojena na USA (z logických důvodů)

2. integrace se neustále zvyšovala, nešlo jen o nějaký čisto čistý trh. Slyšel jste například o ECU?

P. Vaňura 2.5.2013 10:49

I dnes MUSÍ být Evropa vojensky

napojena na USA. Je moc líná a rozhazovačná a tak nedokáže vybudovat armádu odpovídající síly.

Ale idioti či zrádci tuto vojenskou spolupráci podkopávají, aniž by byli schopni a ochotni vybudovat vlastní evropskou armádu, která by se vyrovnala té americké!

P. Janáček 2.5.2013 10:51

Re: I dnes MUSÍ být Evropa vojensky

Idioti a zrádci, ve vazbě na mocnost to připomíná rétoriku útočící na lidi s jiným názorem čistě z časů minulých.

P. Vaňura 2.5.2013 10:41

A dneska je Evropa Evropou???

Každý si chce urvat z unijního rozpočtu co nejvíce, regulace vyvolávají spory, protože se tu střetávají zájmy jednotlivých zemí a celkově ekonomice škodí atd.

Evropa přitom POŘÁD NENÍ ANI TÍM VOLNÝM TRHEM a přesto eurokraté vymýšlejí další a další nesmysly.

A něco přímo šíleného, Evropa se dokonce není schopna jednotně podpořit členský stát v územním sporu

se státem nečlenským.

P. Janáček 2.5.2013 10:46

Re: A dneska je Evropa Evropou???

paradoxně problémy a spory v Evropě jen připomínají problémy v různých jiných státech, kde Praha se žere s kraji a Ostravsko pláče. EHS od začátku nebyla a ani nemůže být nějakým úplně krystalickým volným trhem, protože to je jen utopie. Od začátku zde byly sociální fondy, rozvoj atomu atd.

R. Langer 2.5.2013 13:08

Re: A dneska je Evropa Evropou???

Ano, pro levičáka je volný trh vždycky utopie a největší zlo...

P. Janáček 2.5.2013 13:50

Re: A dneska je Evropa Evropou???

Aha, přechod ad hominem místo argumentů. Normální

R. Langer 2.5.2013 13:07

Re: Politici to poněkud přepískli. Měli Evropu budovat jako trh

A k tomu jste došel jak?

L. Křivan 2.5.2013 8:54

Němci zachraňují Řeky,

a my živíme cikánské etnikum.  Nejvyšší čas přestat se solidaritou s línými a neschopnými.

P. Lenc 2.5.2013 8:49

Bylo nás na NP

několik, kteří již před časem v podstatě říkali to, co dnes uvádí autorka článku.Včetně varování před radikalizací v Německu.To, že si začíná spousta Němců uvědomovat ekonomickou realitu a přestávají být ochotni nadále platit dluhy druhých je realita, se kterou bude muset Evropa nadále počítat.Nemyslím si, že Alternativa pro Německo bude ve volbách příliš úspěšná, ale je tou pověstnou jiskrou, ze které může vzniknout nebezpečný oheň.

L. Křivan 2.5.2013 8:56

Re: Bylo nás na NP

Obávám se, že setrvávání v dnešním stavu je nebezpečnější, než radikální změna.  Besser Ende mit Schrecken, als Schrecken ohne Ende.  Lepší hrozný konec, než hrůza bez konce.

P. Pavlovský 2.5.2013 4:33

Voličové makroekonomiku nechápou, ale izolacionismus moc dobře

Obzvlášť v době krize.

Tady nejde ještě snad o rozdělení eurozóny, ale o ukončení němeké solidarity, a to bez ohledu na ztrátu evropských trhů - to voličové nepochopí.

Není jasné, zda je zachraňování jižních států průšvih a pro koho, zato je ale zřejmé, že na hesle "už jsme dali dost" se dá v dnešním Německu nadělat slušný politický kapitál.

Konečně - vzpomeňme Monroeovy doktríny v USA!

Amerika Američanům, Německo Němcům!

P. Götze 2.5.2013 8:15

Re: Voličové makroekonomiku nechápou, ale izolacionismus moc dobře

Ovsem pravdou je, ze nikdo jiny nez Nemci tim kormidlem neotoci. A bud se jim to podari otocit vcas a my jim vsem podekujeme, nebo se ten Titanic potopi pozdeji, ovsem s o to vetsimi ztratami. A ze nemecko ztrati rozdelenim trhy? Toho bych se byt nemcem opravdu nebal, protoze Nemci jsou vysoce adaptabilni, rozhodne mnohem adaptabilnejsi, nez ostatni staty evropy.

L. Křivan 2.5.2013 10:30

Re: Amerika Američanům, Německo Němcům!

Německo  Němcům a ne Turkům, Francie Francouzům a ne Arabům a černochům, Švédsko Švédům a ne Arabům, ...   a ČR Čechům a ne cikánům.  Abych nezapomněl, Turecko Turkům a ne Eskymákům.  S tím se dá souhlasit, že ?

P.S. Afrika slonům, žirafám, nosorožcům, černochům, gorilám, . . . .