6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Nacionalisté všech zemí, spojte se?

Obyvatelé střední a východní Evropy mají s nacionalismem a umělou izolací své neblahé zkušenosti, a proto by měli být vůči nacionalismu dvojnásob ostražití. Jak je možné, že se i u nás najde tolik bláhových lidí, kteří věří, že nacionalismus je východiskem z hospodářské krize a že zařazení zpátečky v EU nám může jedině prospět?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Švrček 20.11.2013 9:48

Re: Na tuto diskuzi

Úžasné argumenty, Vy i Netzrovka. Je to jinak. Holt jednota, prosperita a všeobjímající dobro nadirigované shora nikdy nefungovalo a fungovat nebude, pokud si to lidé nevezmou od začátku za své. A to neudělají, pokud si v EU budou jedni - silnější, formovat EU dle svého, sobě k dobru a nutit to jiným a jiní, slabší toho nebudou krátkozrace (a vždy jen krátkodobě) využívat a nepovezou se. Neveřím, že EU má založeno na dobrý konec, snd jen v původním stadiu - EHS. Stalo se v posledních letech již příliš hřištěm pro lidi stejné jako L.Rouček, kteří budou nutit všem ostatním svoji socialistickou vizi a svoji vidinu dobra pro všechny dle jejich receptu a pod jejich vládou. Stát je tak maximum toho s čím je člověk ochoten se za takovýchto podminek ztotožnit a jestliže tyto lidi nazývá Rouček nacionalisty, tak v tomto smyslu a v tomto kontextu to beru jako kladný fakt. Osočení z xenofobie odmítám. Není xenofobií požadovat, nechť si každý zařídí své dobro a své vize po svém a za své. I Němcům to již dochází - doufám. Naše vlastní zkušenosti z letitého totáče nás nemohou nevarovat před cestou k témuž, kterou se EU vydala.

K. Kužel 20.11.2013 10:28

Re: Na tuto diskuzi

Souhlas, k tomu malá kapka útěchy: EU skutečně dirigují ti silní. Naštěstí jsou dva: Německo a Francie. Británii nepočítám, ta je jednou nohou venku. A ti dva mají o směřování Unie v lecčems rozdílné představy. Jejich handrkování by mohlo utahování smyčky zpomalit.

L. Křivan 20.11.2013 10:35

Re: Na tuto diskuzi

Francie byla silná. Už není.

K. Kužel 20.11.2013 11:09

Re: Na tuto diskuzi

Vlastně máte pravdu. Zavařili nám to evropskou "ústavou" a teď je stejně Němci převálcují.

Z. Švrček 20.11.2013 12:55

Re: Na tuto diskuzi

Nejde jen o diktát silných zemí, ale i o diktát silných ideových směrů, nyní převládá centralismus a snahy o přímé řízení osudů lidí reprazntované především socany. Za to, že jim věří, si ale lidé mohou sami. Pochopil bych to v zemích tradičně kapitalistických, kde s reálným socialismem nemají praktickou zkušenost. Doslova mne však knockautuje prosocialistické smýšlení u zástupců zemí, které si socík prožily na vlastní kůži. Je to snad tím, že voliči do EU poslali tyto lidi jako je Rouček aby je vykopli dál, kde tolik nebudou na očích a snad udělají méně škod? Ano-li, to se tedy přepočítali.

K. Kužel 20.11.2013 14:46

Re: Na tuto diskuzi

Ano, rozhodující jsou ideové směry, které budou ovládat příští směřování Unie. Sdílím vaši obavu z posilování socialistického smýšlení. Ještě horší je, že tento směr vyhovuje Německu, jehož naprostá ekonomická nadřazenost mu dodá váhu.

S. Netzer 20.11.2013 9:54

Re: Na tuto diskuzi

Já ty diskuse pod články pana Roučka obvykle nečtu, protože se mi hnusí, jak mu ta sebranka  vždycky nadává, ale toto téma mě zajímá.

Nejlepší je, že ani UKIP nechce s oním seskupením mít nic společného. Farage prohlásil o Wildersovi, že sice na jedné straně ctí svobodu projevu, ale na druhé chce zakazovat korán, a o FN, že antisemitismus z této strany nezmizel.

Prý byl Wilders i u Václava Klause, ale nikde jsem se nemohla dočíst, jak dopadl.

K. Kužel 20.11.2013 10:46

Re: Na tuto diskuzi

Asi Wilders u Václava Klause moc nepochodil (pokud u něj vůbec byl). Kdyby mu řekl VK něco sebeméně pozitivního, tak by to mainstreamová média strašlivým způsobem rozmazala.

K. Kužel 20.11.2013 9:37

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

Nejsem bolševický pohrobek, stejně jako ten, kdo přežil nacistický koncentrák, není pohrobkem Hitlera.

K. Kužel 20.11.2013 9:38

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

Nejsem bolševický pohrobek, stejně jako ten, kdo přežil nacistický koncentrák, není pohrobkem Hitlera

J. Štrobl 20.11.2013 9:45

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

Možná nás bolševismus všechny poznamenal, ale snad právě proto máme zdravé instinkty a víme, kam nás socialisté mohou přivést. Za rozhled pana Roučka bych nedal ani zlámaný groš, ostatně jenom blbec se spálí dvakrát o tytéž kamna.

Š. Hašek 20.11.2013 10:00

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

K paní Netzerové,

jen jestli muslimové ocení rozhled páně Roučka a tedy i ten Váš. Zatím jste oba pro muslimské duchovní na úrovni rohožky před dveřmi. Musíte konvertovat.

R. Tesařík 20.11.2013 10:09

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

jaká drzost vás vede k vašemu přesvědčení o rozhledu?

R. Langer 20.11.2013 10:37

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

Ujišťuji vás, že lezením EU do pr*ele žádný "patřičný rozhled" nezískáte, jako ho nezískal ani soudruh Rouček.

P. Vaňura 20.11.2013 11:08

Jestli má pan Rouček rozhled nevím,

ale každopádně si myslí, že 1+1=3!

A byl to představitel tábora míru a socialismu, který napsal jeho milovanému vůdci hlášení, začínající slovy "Plánovaná deportace byla dnes zahájena.Nevyskytly se problémy, které by stály za řeč..."

I. Lyčka 20.11.2013 13:02

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

Možná, že má pan Rouček patřičný rozhled, ale není schopen z toho vyvodit nic podstatného. Ono je to jako s tou sklenicí vody zpoloviny naplněnou. Jeden ji vidí napůl prázdnou, jiný napůl plnou. A pan Rouček ji vidí jinak, než většina. A obávám se, že bohužel špatně. Teď jde o to, jestli je tak naivní nebo navedený či podplacený.

J. Boleslav 20.11.2013 15:58

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

Je to jenom vůl jak strom. :-(

J. Lambert 20.11.2013 17:29

Re: Žil autor ve stejné zemi jako já?

Pan Roucek ma rozhlet limitovany obzorem rozlozene EU. Dal se divat ani neodvazi: typicky mainstreamovy produkt.

I. Schlägel 20.11.2013 8:51

Myslíte,

že diskuze k výplodům pana Roučka může výhledově posloužit tomuto pánovi jako zpětná vazba nebo ten člověk stále pouze mele tu svou, kterou má za jedinou, a názory ostatních ho v podstatě nezajímají, neboť je to pod jeho úroveň, případně rozlišovací schopnost?

J. Štrobl 20.11.2013 9:07

Re: Myslíte,

Ne, to opravdu ne. To je jako byste chtěl po Goebbelsovi, aby se stal demokratem. Ostatně bruselské peníze umlčí mnohé svědomí. Tahle diskuze je ale důležitá proto, abychom si ujasnili postoje a ukázali, jak ti socani lžou.

Š. Hašek 20.11.2013 10:02

Re: Myslíte,

Jen vskutku výhledově, až bude Rouček podřezáván jako ovce. Pak si možná vzpomene na svoje společenské blouznění.

P. Lenc 20.11.2013 8:50

Vy, Roučku

a vaši soudruzi, vaše vše objímající socialistická politika mají za následek vzestup stran, podporované občany zděšené tím, co se v celé Evropě děje.Islamofobové?Jste opravdu hluchý, slepý, že nevidíte, nebo nechcete vidět co se děje?Antisemité?Vždyť jste to vy, kdo z oběti, Izraele dělá agresora a podporujete tu nejhorší muslimskou zvěř.Jste to zase jenom vy, socialisté všech odrůd, kterým se podařilo z Evropy díky zákazům, příkazům, regulacím a dotacím ekonomické nedochůdče, neschopné konkurovat zbytku světa.A je samozřejmé, že každý, kdo si dovolí uvažovat jinak než vy, je ultrapravičák.A když se snažíte používat historické  reminiscence, tak co jste jiného, než internacionalista toho nejhoršího, bolševického ražení.

S. Netzer 20.11.2013 9:32

Re: Vy, Lenci

vůbec netušíte, jak hluboko je zakořeněn antisemitismus v takové FPÖ nebo Front National. Že sociální demokraté " podporují tu nejhorší muslimskou zvěř" může tvrdit jen absolutní ignorant a primitiv.

J. Štrobl 20.11.2013 10:07

Re: Vy, Lenci

A kdopak nám to vládne EU? Nejsou to náhodou socialisté a komunisté? V roce 2009 dostali od EU palestinští teroristé 436 milionů EUR. Zdá se, že vidíte nějak selektivně.

S. Netzer 20.11.2013 10:13

Re: Vy, Lenci

Ty komunisty posílají do EP bolševičtí pohrobci.

Nejsilnější parlamentní frakcí v EP je EPP - Evropská strana lidová. Jsou to snad socialisti a komunisti?

Š. Hašek 20.11.2013 10:15

Re: Vy, Lenci

Paní Netzerová,

co koná EU/Rouček pro samostaný, demokratický stát, kde žijí kromě Židů i Arabové? Tedy Izrael.

Co koná pro permanentní teroristy, tedy "lid Palestiny", naprosto neschopné cokoliv vytvořit?

Tedy krom kodifikace vyvraždění židovských obyvatel.

F. Eliáš 20.11.2013 8:34

EU by se obešla bez jakýchkoli úředníků

Stačilo by, kdyby byla vytvořena pravidla volného obchodu. Ta děsná nařízení, morálku ničící dotace, jsou produktem úřednické zvůle. V této podobě by měla být EU rozehnána

V. Vlach 20.11.2013 8:27

Už nemá kdo živit ten obrovský národ úředníků!

Je jich čím dál více a chybí už jen rozmnožování dělením. Nebo vlastně ne, i tak se rozmnožují - známí, kamarádi, děti a kámoši těch dětí - a nikdo nechce tahat!

Proto ten zvrhlý fašisticko-socialistický konglomerát požehnaný( a řízený) ze zednářských loží! Proto to nekonečné dehonestování odpůrců EU! Proto ten, kde myslí svobodně a není valchován zpravodajskými médii je potenciální terorista!

K. Frauknecht 20.11.2013 8:18

Blbost na kvadrát!

Současná EU je naprosto stejná jako náš bývalý režim. Všichni jsme si rovni, jen někdo je "trochu" rovnější.

Výrobní kvóty (nejen v zemědělství), regulace, pobídky...

Všechno pokroucený, nerovný. Někdo může a má (to je ten "rovnější" :-)), ten kdo nemůže nemá. Jo, pravda, dostane od EU dotaci (např. ten kdo neprodukuje ale zemědělskou půdu má jako pastvinu!), na kterou jsme mu všichni přispěli.

I. Lyčka 20.11.2013 8:16

Pane Roučku, pokud jsou všichni politici v Bruselu

stejní jako vy (jakože jsou i horší), tak by bylo nejlepší zrušit EU už dnes odpoledne. Překrucujete každé slovo, které se někde objeví. Necítím se nacionalistou, ale je mi přednější osud této země, našeho státu, mých spoluobčanů, proto budu upřednostňovat všechny kroky, které budou mít za následek zlepšení. A je mi u brusele starost o multi kulti, zda se někde neubližuje nějakému muslimovi nebo ilegálnímu imigrantovi, kterého nikdo nezval, který žije z našich daní a z naší dobrosrdečnosti a který místo aby se snažil přispívat svojí prací k blahu země, do které se vnutil, se tady roztahuje, vynucuje si zvláštní ohledy a je pouze přítěží. A vy podobně jako většina bruselských soudruhů místo abyste se zastával naší kultury, tak bojujete proti ní a neuvědomujete si, že až Evropa padne na kolena, vy padnete na hubu.