11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

EVROPA: Mráz přichází z Bruselu

Evropská komise představila kroky, jejichž pomocí chce do roku 2050 dosáhnout tzv. „uhlíkové neutrality“. Podle řady odborníků by však měla jejich realizace značně negativní dopady na naši ekonomiku a energetickou bezpečnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 1.8.2021 8:43

Jsem silně ovlivněn tím, co od něho slyším na vlastní uši. A i tím, že právě on započal rozklad ODS směrem k beztvaré bruselské hmotě.

Copak voto, hezkej chlap to byl, uměl řečnit.

Myslím, že president Václav Klaus ho tehdy charakterizoval velice přesně. Soukromě.

Toho novináře, který tehdy pustil soukromou SMS mezi natěšené lidičky, bych nějak dlouze popravil na Staroměstském náměstí.

M. Těhanová 1.8.2021 18:42

Podle mě to má v hlavě srovnané, ale to je věc názoru a ten váš vám rozhodně neberu.

On byl poslední, který dokázal dovést ODS k vítězství, během předsednictví prokázal velké schopnosti, ale právě tím asi vadil, tak ho podle odbouchli ( Paroubek byl tím užitečným idiotem). A teprve poté začal úpadek ODS. zkuste si to chronologicky seřadit a přidat k tomu sozuvisející události.

J. Urban 31.7.2021 19:13

Tu partu v bruseli si plati Cinani? Ti totiz z green dealu budu predevsim profitovat. Uz ted Cina levnou a neekologickou vyrobou celou Evropu valcuje, odliv investic z Evropy je zcela evidentni - a parta v bruseli to hodla jeste podporovat! Zjevne pracuji EU-soudruzi proti vlastnim lidem - dilem z vlastni blbosti, dilem za cizi penize;-€

J. Plzák 31.7.2021 15:40

Ignorovat, ignorovat a znovu ignorovat. Všechny ty EU pitomosti. Tak jak to dělá Orbán.

Z EU také nevystupuje.

Kdyby na to přišlo, mohli bychom se nechat vyhodit.

R. Langer 1.8.2021 6:20

Přesně tak. Stejně jako Řecko ignoruje veškeré dluhy. Už ho někdo vyloučil z EU za neplnění pravidel? ;-D

Š. Hašek 1.8.2021 9:21

Přesně!

Ignorovat, neposlouchat, dělat si svoje!

Je vyzkoušeno, že pokud si dospělý člověk dělá svoje, neplive na chodník ...... tak jekot hysterické domovnice může pouštět druhým uchem ven. Domovnice není majitelkou jeho bytu! brusele není naším majitelem!!!

J. Vala 31.7.2021 15:10

Giordano Bruno byl taky popraven za sireni vizi, ktere byly v jeho dobe oznacovany za kacirske......Vtip je, ze evropska spolecnost ma dve jistoty - 1. Ropa v celkem blizkem casovem horizontu dojde, v dobe "dochazeni" ropy budou staty nevlastnici zadna ropna pole "vydirany" staty, ktere ropu vlastni. Staty bez ropy se nebudou schopny branit vojensky, protoze vetsina vojenske sily je primo vazana na ropu a ropne produkty. 2. Ke znecistovani zivotniho prostredi prispivaji hlavne ropne produkty.

Z toho plyne, ze pokud nekdo ma chut investovat do alternativnich zdroju energie a mobility, tak je dobre to udelat, pokud jsou na to cas a panize. Treba je to slepa ulicka, ale cas a penize na to jsou- za 20 let by mohlo byt pozde

Predstava spolecnosti pouzivajici vodik vznikly z OZE pro ukladani energii se mi vubez nezda zcestna, ale docela pravdepodobna a zatim k rope neexistuje jina alternativa

O. Karen 31.7.2021 15:35

Za 20 let ropa určitě nedojde, to je jistota. Já myslím, že nedojde ani za 100 let. Tyhle poplašné odhady mají za cíl jenom zvyšovat cenu ropy. Divím se, že to nechápete a berrete je vážně. Jistě je lepší zdroje energie v dopravě diverzifikovat, ale auta na baterky nejsou řešením. Prostě proto, že jsou to spotřebiče. My potřebujeme rozvíjet zdroje.

J. Jurax 31.7.2021 17:48

"Ropa v celkem blizkem casovem horizontu dojde"

Ano. Jsa pamětník vzpomínám si, že ten blízký časový horizont měl být v osmdesátých letech - věštili to dvacet let předtím. ;-D

"Predstava spolecnosti pouzivajici vodik vznikly z OZE pro ukladani energii se mi vubez nezda zcestna"

Může být. Zatím ovšem to vychází hrozně draho. Elektrolýza vody je jedním z nejdražších a energeticky nejnáročnějších způsobů získání vodíku. Ten se dnes vyrábí z 48% ze zemního plynu, ze 30% z ropy, z 18% z uhlí. Na elektrolýzu připadají 4 procenta. Blíže třeba https://www.hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/vyroba-vodiku/664-vyroba-vodiku

"Ke znecistovani zivotniho prostredi prispivaji hlavne ropne produkty."

Ano. A proto si zakazujeme vlastní uhlí a preferujeme užívání plynu, nejlépe ruského a filtrovaného přes Německo, aby se tak stal ideologicky přijatelným (a dražším), neboť ten plyn je vlastně taky ropný produkt. ;-)

No a nakonec Giordano Bruno - podle Wiki "byl obviněn z popírání několika katolických doktrín, zejména věčného zatracení, boží trojjedinosti, božské podstaty Kristovy, panenství Panny Marie a transsubstanciace. Také jeho panteismus vzbuzoval vážné obavy.] Inkvizice ho shledala vinným a byl upálen v římském Campo dei Fiori v roce 1600. ... není zřejmé, nakolik se jeho rozsudek za teologické hereze a filosofické náhledy vztahoval i na jeho kosmologické spekulace". :-/

K. Křivan 31.7.2021 13:28

Kdo chce něco udělat pro světové klima musí snížit počet obyvatel zeměkoule na 0,4 miliardy. Tedy na 5% dnešního stavu. Teprv potom se může dnešní stav viditelně zménit. Většina zemí severní Afriky zdvojnásobí obyvatelstvo během dvaceti let. Taková jsou fakta.

O. Karen 31.7.2021 15:08

A proč bychom měli "zachraňovat" klima tak drastickým způsobem? K čemu je klima příznivé pro člověka, když člověk nebude? V zásadě se nic neděje, tepleji v průměru sice je, ale to je obvyklý planetární cyklus. Kromě toho je daleko lacinější se změně klimatu přizpůsobit, než proti ní (marně) bojovat nesmyslným zeleným dýlem.

K. Křivan 1.8.2021 10:32

Protože je to jedinná fungující alternativa. Člověk bude, ale nebudou neegři, muslimáci, číňanů bude jen jedno procento, ... atd. Není možné aby se mnohé země zdvojnásobily během pouhych dvaceti let. (Egypt, a další muslimské země.)

I. Polák 31.7.2021 12:45

̈Chybějící zpětná vazba!

Kdyby s GD přišla kterákoliv vláda kteréhokoliv státu EU, po příštích volbách by prostě neexistovala.

J. Vala 31.7.2021 14:42

tak schvalne - uhlikovou neutralitu maji vevolebnim programu v ruznych formach zhruba tri nejvetsi strany v SRN ( CDU-CSU, Zeleni a SPD), volby jsou v zari a zcela urcite vyhraje jedna z tech trech stran

J. Jurax 31.7.2021 17:26

No, v dozelena zblblém Německu je to možné.

Ale - smí se v Německu veřejně říct, že celý Green Deal je do nebe volající hovadina, aniž by dotyčný nepocítil následky? Dostane se takový názor do velkých, celoplošných médií byť i jen jako námět k diskuzi? Nebo je to alternativlos a kdo nejde s námi, jde proti nám a pěkně si to odséře? Nevím, ale jsem v tomto punktu skeptik. Vy - jelikož píšete bez diakritiky - možná píšete z Němec a jste tedy lépe informován.

A dál - ďábel je v detailech - jaké formy to jsou a nakolik si troufnou je realizovat a jaká bude reakce sprostného lidu, až pocítí dopady. I když efekt pomalu vařené žáby fungovat může ...

Koneckonců volební programy tu nejsou proto, aby se plnily, nýbrž proto, aby nalákaly voliče.

Na druhé straně - neznám tamní poměry - jsou v Německu politické subjekty, které si uhlíkovou neutralitu ve volebním programu troufnou nemít, ba proti ní protestovat?

Š. Hašek 31.7.2021 23:21

Trefná poznámka.

J. Novák 31.7.2021 20:21

Němci byli odjakživa stádním národem následujícím svého vůdce ať to dopadne jakkoliv.

Š. Hašek 31.7.2021 23:21

Velice trefná poznámka.

M. Kolář 31.7.2021 12:18

Některé prvky návrhů Evropské komise dávají smysl a měly by být již dávno součástí politiky každého státu- ekosystémy, biodiverzita, cirkulární ekonomika.. Ovšem, jako celek je GD od Komise v podstatě na vodě a to kvůli jednomu "detailu" , a tím je energetika.. EU selhává v zásadní strategické oblasti jakou energetika nutně je.. Hlavním důvodem je dlouhodobý nesoulad mezi názory členských států EU v této otázce ale i nevýrazná politika Komise v tomtéž. Chybí racionální přístup, chybí podpora jaderné energetiky bez které se ve většině států dekarbonizace ani elektromobilita v podstatě nedá udělat..

Stále se jedná o návrhy a teprve uvidíme finální legislativní podobu. Téma možného našeho odchodu z EU, autorkou v článku též otevírané, je ještě větším a iracionálnějším nesmyslem než zelené návrhy od Komise.. Česká ekonomika je natolik integrována do unijní ekonomické spolupráce, že jakékoliv narušení by znamenalo násobně větší náklady než případný, i ne zcela optimální ekologický plán EU. O politických konsekvencích ani nemluvě, slábnutí právního státu již vidíme ve střední Evropě a po odchodu z EU by nastal v poskomunistických státech boj o další směr vývoje včetně problému rostoucího vlivu zločineckých režimů Ruska a Číny..

J. Jurax 31.7.2021 12:27

Ne zcela optimální ekologický plán EU?

Toť velmi diplomatické pojmenování grandiózní peachoviny zelenými magory vymyšlené a týmiž násilím tlačené.

J. Vala 31.7.2021 15:16

Nemecko stiha uz dnes v letnich mesicich >50% energetickeho mixupouze z OZE. .Je ovsem fakt, elektromobilita by podstatne zvysila pozadavky na vyrobu elektreicke energie. Zase ale by elektromobilita mela vseobecne vyrazne snizit pocet aut a najetych kilometru

J. Jurax 31.7.2021 17:10

Ehm ... není jenom léto, větrno a slunečno.

Mimochodem - těmi >50% pouze z OZE rozumíte celodenně nebo pár minut kolem poledne?

A že by elektromobilita měla všeobecné výrazně snížit počet aut a najetých kilometrů je docela možné. Lidi na drahé elektromobily nebudou mít, protože rozbouraná energetika, průmysl a ekonomika díky boji proti kysličníku sníží životní úroveň, elektřinu výrazně zdraží a omezí její dostupnost. Takže nebudou mít v čem a na co jezdit.

Brave new EU world!!

Š. Hašek 31.7.2021 23:26

Jste naprostý mimoň, který tvrdí (a objevil), že "v létě není nutno zpravidla topit".

I tací jsou. Znám voliče, kteří prohlašují, že optimální klima, spotřebu energií, hodí v nějaké komisi na papír za jedno odpoledne! Jedna z nich je vyjevená i z toho, že týden neprší/dva dny prší.

O. Karen 31.7.2021 15:19

Strašení, co všechno se stane vystoupením z EU, se např. u Británie nijak nepotvrdilo. Žádný otřes se nekoná. Jistě, Británie je jednak větší než ČR jednak má strategického spojence USA. ČR je dnes kromě energie dovozní ekonomika - a každý rád prodává. Např. Polsko by bylo samo proti sobě, kdyby do ČR neprodávalo jenom kvůli tomu, že nejsme v EU.

Ale hlavně - úpadek, který způsobí "dekarbonizace" zasáhne všechny oblasti života a škody jsou nevyčíslitelné. Bude to drastické snížení všech standardů za obrovské náklady. Jakékoliv škody způsobené vystoupením z tohoto šílenství budou z dlohodobého hlediska relativně malé.

F. Svoboda 31.7.2021 19:01

"Téma možného našeho odchodu z EU, autorkou v článku též otevírané, je ještě větším a iracionálnějším nesmyslem než zelené návrhy od Komise.. "

Autorka pouze uvádí možné směry vývoje, nikoliv tedy že by navrhovala EU opustit. To je tedy značný rozdíl v chápání velice brilantního článku. Proto doporučuji si jej přečíst znovu !!!

V. Braun 1.8.2021 7:21

Energetika je ve většině v gesci národních států.

J. Zima 1.8.2021 9:31

Formálně ano, ale prakticky nikoli, neboť energetická politika je křivena povinnými podíly OZE nařízenými z Brusele a dotacemi na ně. Naopak jaderná energetika i když prokazatelně bezuhlíková je potlačována nejrůznějšími regulacemi a "bezpečnostními" předpisy. Největší zvěrstvo jsou dotace na spalování "biomasy", což zvyšuje emise CO2, ale protože už jsou na tom zaháčkovány firmy těch správných kamarádů, vydává se za uhlíkově neutrální zdroj energie. Větší pokrytectví si snad nejde ani představit.

J. Jurax 31.7.2021 12:07

Jak zajistit, aby česká ekonomika realizací Green Deal neutrpěla a naše země si zachovala i svoji energetickou bezpečnost?

Nerealizovat jej. Vzbouřit se.

A odvolat Babišův podpis, jímž s touto olbřímí peachovinou vymyšlenou mozky devastovanými zelenou plísní za nás bez nás zbaběle souhlasil.

Š. Hašek 1.8.2021 9:26

Předpokládám, že Babiš podepsal, protože předpokládá, že ten "program" zahubí sám sebe.

Babiš ví, že vše možné se neplnilo, neplní a nebude plnit.

Ale podepsat to neměl, nic by se mu/nám nestalo. Škoda!

M. Mařák 31.7.2021 12:03

EU distrikty matičky národů EU dobrotivé (dnes již zhruba 40% území ČR) jsou na příznivé cestě vedoucí ke zničení onoho atavistického reliktu světové civilizace, tedy slepé vývojové stezky zvoucí se tzv. národní stát.

EU First!

https://www.euroskop.cz/8953/37489/clanek/prihranicni-oblasti-budou-spolupracovat-v-ramci-asociace-euroregionu-cr/