5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: Marx – myslitel pro chudé

Anglická Wikipedie označuje Marxe za hlavního architekta moderních společenských věd. Česká Wikipedie se vyjadřuje méně obdivně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 11.6.2018 17:31

Re: To jsou hrozné kydy

Své místo zajisté má. Co odstrašující příklad někoho, kdo se nedokázal sám uživit, svou rodinu také ne a vymyslil učení, které přineslo mnoho neštěstí.

M. Pivoda 11.6.2018 12:39

Jakou trhavinu doporučujete pro zbourání sochy K. Marxe?

"Pod praporem marxismu byly zavražděny desítky milionů lidí, a proto je postavení Marxova pomníku v Evropě absurdnější než postavení pomníku Hitlerova. ..."

Pod praporem Komunistické strany bylo zabito a uvězněno kolik českých občanů? A právě proto má Česká republika v roce 2018 v čele státu a vlivných institucí tolik bývalých členů KSČ?

Určitě pohodlnější je dnes nechat zbourat sochu Karla Marxe.

R. Langer 11.6.2018 20:47

Re: Jakou trhavinu doporučujete pro zbourání sochy K. Marxe?

Jasně, máme moc komoušů ve vládách všude v EU, tak je na čase jim a pro ně zase začít stavět sochy, tak jste to myslel?

E. Ptáčková 11.6.2018 12:33

Senzační rozbor

Naprosto souhlasím - bezvadně napsané!! Zarážející je ta paralela mezi soudruhem Marxem a soudruhem Junckerem, soudružkou Mogherini a ostatními vysoce postavenými soudruhy v EU - tělo v blahobytu , pusa plná levicových hesel.

O. Zuckerová 11.6.2018 12:07

Nádherné!

Ukládám a rozesílám!

A. Alda 11.6.2018 10:55

Naprostý a bezvýjimečný souhlas.

M. Pivoda 11.6.2018 10:33

Steven Hawking svou poslední teorií popřel své předešlé

"... Cožpak někdo přepsal rovnici nadhodnoty k + n = u na její pravý opak, tzn. na k + n = – u ? ..."

Autore, doporučuji: soustřeďte se raději na problém, dle jaké rovnice asi vznikla stávající česká montovna. Její český architekt přitom byl (a možná stále ještě je) předsedou spolku inovátorů Josepha Schumpetera.

P. Han 11.6.2018 10:39

Re: Steven Hawking svou poslední teorií popřel své předešlé

Opět se snažíte úkolovat autory - o čem mají psát a o čem ne? Ten bolševik z vás čouhá jako vidle z hnoje.

M. Prokop 11.6.2018 11:06

Re: Steven Hawking svou poslední teorií popřel své předešlé

Spíš blázen.

M. Pivoda 11.6.2018 12:32

Anonym P. Han zde může vyzvracet cokoliv

P. Han se dříve na Neviditelném psovi prezentoval jako akademik, který seděl u habilitační komise. A asi tam opravdu seděl. Jenže každý akademik musí mít i nějaké publikace.

Zkuste, prosím, zadat do vyhledávače Google "P. Han". A co vám z vyhledávače vypadne? To sprosté slovo zde raději psát nebudu.

Je škoda, že český spisovatel Ondřej Neff, majitel blogu Neviditelný pes, zde dovoluje anonymům prezentovat jejich duševní zvratky. Bohuže, na blogu Neviditelný pes neprobíhá diskuze, ale cílevědomá křivárna.

A. Nový 11.6.2018 13:24

Vy si pletete noviny s blogem :-))

Nutí vás někdo abyste tu zvracel?

P. Han 11.6.2018 16:40

Re: Anonym P. Han zde může vyzvracet cokoliv

Nikdy v životě jsem nenapsal, že jsem seděl u habilitační komise. S těmi, pokud vím, máte víc zkušeností vy, když vás pokaždé vykopli. A máte-li pocit, že vaše podepsané zvratky voní po fialkách, tak si je užívejte.

M. Pivoda 11.6.2018 16:53

Zvratky pro anonyma P. Han

http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A171128_215046_p_zahranici_wag&all=Zobrazit+p%F8%EDsp%ECvky

P. Han 11.6.2018 17:33

Re: Zvratky pro anonyma P. Han

No a? Stále si za tím, co jsem napsal, stojím. Také jste potom někde napsal, na jaké to "univerzitě" jste "pracoval jako profesor" - oboje právem v uvozovkách. Ale rozmazáváte to pořád jen vy.

Z. Lapil 13.6.2018 19:08

Re: Zvratky pro anonyma P. Han

No fuj. Chápu, když si člověk pamatuje, co se nestalo, ale když už jste našel ten odkaz, měl jste si ho aspoň přečíst. Pan Han totiž napsal: "Docentura u nás probíhá na základě habilitačního řízení, nikoliv nějakých "kritérií tržní ekonomiky".

Nezlobte se na mě, ale z toho tvrzení "P. Han se dříve na Neviditelném psovi prezentoval jako akademik, který seděl u habilitační komise", nevyždímáte ani náhodou.

M. Pivoda 13.6.2018 19:49

Pro Z. Lapila

Pane Lapile: P. Han ve svém diskusním příspěvku zmínil jeden detail, který mohl být známý jen účastníkům toho habilitačního sezení. Proto jsem uvedl, že P. Han byl asi členem habilitační komise. Mohla to ale skutečně být jen náhoda.

V době, kdy já jsem stál před českou vědeckou komisí jsem si uvědomil, že hovořím (v roce 2000) stále ještě s lidmi, kteří do té doby nepochopili, o čem je podnikání (což bylo i téma mojí habilitace). Moji definici podnikání (kterou jsem převzal z Harvadské školy byznysu) označil český oponent za scestnou. Ha. Ha. Ha.

Dále pak si dovoluji připomenout, že moji disertační práci ve Zlíně prostudoval český profesor, který před listopadem 1989 pracoval v Agrokombinátu Slušovice (a tedy měl zkušenost s podnikáním) a ten profesor doporučil moji habilitační práci k podání k objajobě v Ostravě.

J. Fridrich 11.6.2018 10:56

Re: Steven Hawking svou poslední teorií popřel své předešlé

Píšete vážený pane Pivodo - " soustřeďte se raději na problém, dle jaké rovnice asi vznikla stávající česká montovna " - a to se vám moc nepovedlo.. Je to nějaké divné, KSČ a levice strašila, že z toho bude v německých rukou montovna bez motorárny a vývoje - pokud firmu rovnou nezlikvidují. Jejich chování k zaměstnancům i státu je podivně " úskočné " - jsou velmi dobře placeni, víte o tom něco ? Nevím, jestli se vám zobrazí malý přehled té české " montovny " :

https://www.email.cz/web-office/uXcDsg-eC6eK0ZHljZCH1ad8MPDwrJzerBUjkMnswDF0Opr9HMVA7NPmVShf8uE02v5tQGY/Ve%20%C5%A0kodovce%20Mlad%C3%A1%20Boleslav%20221115.doc

M. Pivoda 11.6.2018 13:05

Pro Jaromíra Fridricha

Vážený pane Fridrichu: pamatuji si dokonce člověka, který (po listopadu 1989) za Česko(slovensko) vyjednával dohodu s Němci ohledně Škodovky. Toto ale není typický případ, na který se odvoláváte.

V každém případě nastal po roce 1989 výrazný pokles českých patentů (coby nepřímého ukazatele českých inovací). Česko mělo na více, než být jen produkcí zaměstnanců. Byl jsem u toho v aktivní části mého života a paměť mám dobrou.

Ale zpět ke Karlu Marxovi: Toho člověka musíte posuzovat v kontextu jeho doby, nikoliv k čemu bylo jeho učení později přizpůsobeno a využito. Velká socialistická revoluce v roce 1917 nebyla revolucí ve smyslu učení Karla Marxe. Nemohla být. Proč? V Rusku tehdy nebyl kapitalismus (v nejvyšším stádiu, dle Lenina) ale v době feudalismu.

Spekulace: Kdyby o sto let dříve nebyli bývali byli prohráli pokus o revoluci v Rusku Děkabristé (viz více Wikipedie), mohlo v roce 1917 být Rusko již v kapitalismu a demokracii.

R. Langer 11.6.2018 21:07

Re: Pro Jaromíra Fridricha

Tak určitě... :-D

R. Langer 11.6.2018 11:00

Re: Steven Hawking svou poslední teorií popřel své předešlé

Pan Pivoda opět mimo mísu...

M. Pivoda 11.6.2018 15:18

Pro Romana Langera

Na WC jsem zatím mimo mísu nebyl.

P. Han 11.6.2018 17:47

Re: Pro Romana Langera

Pravda, na WC jste to už nestihl.

M. Pivoda 11.6.2018 18:27

Diskutující P. Han jako poklad národa českého?

Diskutujícího anonyma P. Han musím respektovat jako reálného českého voliče. Prostě takoví lidé existují a i tito lidé patří k pokladu národa českého.

Současně mne ale se mi vtírá do mysli také nadpis z článku v Lidových novinách z předminulé soboty, kdy na dotaz, zda by i teď chtěl být prezidentem českého národa, Tomáš Halík odpověděl: To bych raději chtěl být ledním medvědem.

P. Han 11.6.2018 20:22

Re: Diskutující P. Han jako poklad národa českého?

Máte pravdu, jsem Čech a k volbám chodím. Nevím, proč sem pletete Halíka, ale je mi to celkem jedno. Jen by mě mrzelo, kdyby se převtělil v onoho ledního medvěda. To zvíře je mi na rozdíl od něj nebo od vás sympatické. Netváří se, že je něčím, čím není.

R. Langer 11.6.2018 22:21

Re: Diskutující P. Han jako poklad národa českého?

On plete páté přes deváté...

M. Valenta 11.6.2018 10:27

Fajn autore,

ale nemyslíte, že mnohem nebezpečnější je živý prezident jezdící se do Číny učit jak stabilizovat společnost, než onen kus šutru (nebo kovu) věnován městu Trieru onou komunistickou zemí?

A není náhodou ten mladý Marx tak trochu podobný, sice v obráceném gardu, na toho dnešního britského aktivistu (tuším, že Robinson) odsouzeného za výstupy vůči cizincům.

P. Han 11.6.2018 10:43

Re: Fajn autore,

"...mimořádně úskočný, vychytralý a zachmuřený... žárlivý na svou autoritu stranického vůdce; proti svým politickým oponentům v rámci strany postupuje mstivě a nesmiřitelně; nedá pokoj, dokud je nesrazí a nerozdrtí; jeho hlavní charakterovou vlastností jsou nespoutané ambice a touha po moci...navzdory komunistickému rovnostářství je ve své straně absolutním vládcem...a netoleruje žádnou opozici."

Spíš mi ta charakteristika připomíná jistou Angelu Merkelovou.

R. Langer 11.6.2018 11:01

Re: Fajn autore,

Hm, tak to si já třeba určitě nemyslím.

M. Prokop 11.6.2018 11:07

Re: Fajn autore,

Proč z toho pořád děláte buď/nebo? Nebezpečné je oboje.

M. Valenta 11.6.2018 11:29

Re: Fajn autore,

Ani v jednom odstavci to tak nestavím - jenom píšu že Zeman je nebezpečnější než socha a chlapíci v extrémistickými choutkami jako Marx tu běhají stále, mnohými obdivováni.