5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: Kastrace EU

V psychologii dynamiky skupin se traduje názor, že každá skupina má mít svého prudiče. Přes negativní konotaci tohoto slova hraje prudič roli převážně pozitivní. Prudič často ruší svorné unisono, čímž některé naštve, ale výsledkem může být osvěžující trylek nebo zcela nová melodie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 27.2.2016 22:46

Re: Souhlas?

Jo, tohle vystihuje tento problém přesně. Vždycky budeme nakonec nadávat na ty, co nám vládnou. Takže nevidím důvod, proč radši nenadávat na federativní vládu EU, do níž budeme volit své zástupce, než na místní vládu v Praze. A jako součást velkého celku na tom budeme rozhodně lépe než jako nevýznamný samostatný státeček.

J. Jurax 27.2.2016 22:24

Re: IQ

No, váha voličského hlasu by měla být výrazně úměrná voličem zaplacené dani z příjmu - u důchodců z průměru za posledních x let aktivní platby daně. Berňák ví všechno. Kdo platí, ten nechť poroučí.

Technické detaily stačí dořešit ... :-)

A protože IQ koreluje se schopností vydělat si legálně peníz, jenž je pak zdaněn, došlo by i na větší váhu lidí vzdělaných a/nebo se slušným IQ. Samozřejmě jsou výjimky, ale ty nejsou podstatné ...

Ledaže vyšší IQ by taky korelovalo se schopností vyhnout se platbě daní :-)

J. Jurax 27.2.2016 22:15

Re: Souhlas.

Má to jeden háček - je EU to, co nazýváme euroatlantická civilizace? A je-li ještě, tak jak dlouho bude?

A to nejen kvůli zamuslimení - i když samozřejmě taky - ale i vzhledem rudozelené novomarxistické pfilozófii, jež nyní EU ovládá a jejímž jsou současné krize (řecká a uprchlická) důsledkem. Nemohu se ubránit dojmu, že zbavivše se socialismu po sametu se k němu s EU zase obloukem vracíme.

EU pohřbívá vše, co kdysi učinilo Evropu velikou. Od různosti názorů a postojů a jejich svobodné soutěže až po schopnost a ochotu bránit svou zem a svou svobodu.

V. P 27.2.2016 22:11

Re: "Autor je člen Strany svobodných občanů"

Ale neignoruji. M.Prokop mi položil otázku, která se netýká článku, tak jsem na ni odpověděl. Netušil jsem, že tím tady rozvracím schůzi vašeho spolku.

V. P 27.2.2016 22:00

Re: Vladimír P

Tohle byla jenom reakce na "ti vaši komouši". A vy umíte odpovědět na mou otázku, co dělal místopředseda "vašich" Svobodných na komunistické proputinovské demonstraci? Nebo neumíte a snažíte se to zakrýt invektivami? Třeba je ta reportáž podvrh a ty fotky falza? Co myslíte?

M. Prokop 27.2.2016 21:59

Re: Souhlas.

Já také.

O. Uživatel 27.2.2016 21:26

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 27.2.2016 21:24

Re: Souhlas.

" Žijeme podle společných pravidel, která jsme demokraticky přijali"

Pamatujete, jak rychle se demokratická pravidla vypořádala s EUnijní ústavou? A jak rychle byla přijata její náhražka, Lisabonská smlouva, už bez oněch nejistých demokratických procedur? Za to fakt nemůže IVK.

M. Prokop 27.2.2016 21:21

Re: Souhlas.

Kdo jiný by za ni mohl být zodpovědný? Každopádně, skepsi to ve mně vyvolává také, zvláště vzpomenu-li si třeba na volby roku 1946 ...

A největší skepsi ve mně vyvolává touha spousty lidí, aby se o ně někdo postaral. Aby jim zajistil práci, bydlení, školky, ochránil je před připrchlíky, kriminálníky ... Za tím účelem rádi odevzdají poslední zbytky svobody. TOHO se bojím nejvíc.

M. Prokop 27.2.2016 21:15

Re: Souhlas.

Pokud ovšem srovnávám alternativy, tak si zase až tak moc na dobu ani místo nestěžuji. :-P

O. Uživatel 27.2.2016 21:14

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 27.2.2016 21:13

Re: Souhlas?

Třetí liga národních politiků, viz Fülle, Špidla, Jourová. Čekajících, jaké pokyny dostanou z Německa a Francie.

M. Prokop 27.2.2016 21:11

Re: Souhlas.

Na federaci bohužel chybí "politický národ", třeba celoevropské politické strany. Takže lituji, nejde to.

Přidat, ubrat ....

Funguje to, pro co jsou podmínky. V současné době to je těsná aliance národních států. Na víc "nejsou lidi".

Dovedete si představit federální vládu, jak řídí Německo nebo Francii?

M. Prokop 27.2.2016 21:07

Re: mám dojem

Ano.

Ovšem, ten šok má jistá rizika.

M. Prokop 27.2.2016 21:07

Re: Souhlas.

Pokud ČR "nespadne do ruské sféry vlivu" (což si DOST silně přeji), nebude to kvůli jakémusi záchrannému vlivu věčně rozhádané a socializující EU, ale čistě z našich vnitřních důvodů. A ač ten názor nesdílím, tak do jisté míry chápu ty, kteří tvrdí, že co jsme v roce 1989 snad vyhodili dveřmi, leze nám sem zpět oknem z Brusele, s dodatkem, že kapitalismus je dnes v Rusku a Číně. Přesněji řečeno, nesdílím tu část názoru, že z Ruska či Číny lze očekávat cokoliv dobrého. EU se bohužel podařilo stát se synonymem socialistické a nepříliš demokratické buzerace.

Proč neopravitelná? Protože EUnijní mechanismy jsou dost nedemokratické a přímo zaměřené na udržení statu quo, aby to voliči mohli ovlivnit co nejméně. Protože lidí, neodvolatelných a s imunitou, kteří z té lumpárny dobře žijí, už je příliš. Protože politici v národních státech rychle zjistili výhodnost toho, že jakákoliv jejich lumpárna se buďto dá svést na EU (nedosažitelnou a neprůstřelnou, pro malé státy), nebo naopak pomocí EU prosadit, co by jim jinak doma, kde jsou zatím jakž takž volbami dosažitelní, neprošlo. A v neposlední řadě proto, že socialismus už v EU zapustil příliš hluboké kořeny (přitom podmínky fungování měl jen v severských státech a je otázka, co tam s tím nadělá imigrační naředění) a lidí, ochotných požadovat svobodu a s ní spojenou zodpovědnost, je pět a půl.

Prostě, spěje to k průseru a co bude po něm, to raději ani příliš neuvažuji. Ta euroatlantická civilizace se k mé lítosti hroutí.

Ruská despocie se zničí sama, tam mi jde jen o to, aby nás naši zdejší politici nezatáhli příliš blízko k ní. To ale musíme zařídit zde, v tom nám EU nepomůže, spíše to ztíží.

Oba chceme prakticky totéž, ale lišíme se v odhadech možností, jak to docílit.

P. Čech 27.2.2016 20:40

Re: Autor má naprostou pravdu.

Nemáte pravdu! Celé dění v roce 1992 bylo v rozporu se zmiňovaným ústavním zákonem. Jak veškerá jednání mezi politiky jak čechů, tak i Slováků, jednání parlamentů . vypracovávání ústav a pod. Jakmile totiž zákon přikazuje nějakou činnost, je nutno tuto činnost vykonat . Zákon vyžadoval v této věci konání referenda. Tedy každý jiný způsob byl protiústavní. To nelze nijak oddiskutovat, to tak prostě je.

P. Čech 27.2.2016 20:35

Re: Autor má naprostou pravdu.

Pokud pro Vás není evidentní porušování platných ústavních zákonů protiústavností, pak nemá cenu s Vámi vůbec diskutovat. Slovákům ono právo na sebeurčení nikdo nebere. Nebral jim je ani zmiňovaný zákon. Právě naopak. Ukládal demokratickou cestou jejich většinovou vůli zjistit. Jinak než pomocí referenda toto zjistit nelze.

Z. Rychlý 27.2.2016 20:01

Re: Hodně nekorektně:

To máte pravdu.

O. Uživatel 27.2.2016 19:01

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 27.2.2016 18:58

Uživatel požádal o vymazání
L. Novák 27.2.2016 18:47

Re: Souhlas?

Můj prezient to není. Stydím se, že se někdo takový mohl na Hrad vůbec dostat...

L. Novák 27.2.2016 18:43

Re: Souhlas.

O absolutní svobodě jsem nenapsal jediné slovo. Mně vadí rychlé a systematické omezování svobody, které přichází z EU a bude mít, resp. už má závažné hospodářské a politické důsledky.

Mimochodem, pro USA byla EU socialistická už dávno, v době, kdy u nás ještě vládli totalitním způsobem komunisti. Takže svobodu ve federaci USA s tím, co se vyvinulo v EU za posledních 20 let, lze srovnávat jen obtížně.

O. Uživatel 27.2.2016 18:40

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 27.2.2016 18:38

Uživatel požádal o vymazání
L. Novák 27.2.2016 18:38

Re: Souhlas?

Já tuhle blbou vládu nevolil a hloupou Jourovou už vůbec ne. Oni jsou součástí většiny, která žene EU do katastrofy.

O. Uživatel 27.2.2016 18:37

Uživatel požádal o vymazání
M. Čihák 27.2.2016 18:34

mám dojem

že EU prďolové se nemůžou reformovat jinak než šokem. EU potřebuje nějakej šok, aby začala věci dělat jinak. Možná i odchod GB bude jen nedostatečný šok, a nic se nezmění. Prďolové si to zdůvodní....najmou tisíce dalších referentů a budou zkoumat, zda nezačlenit Turecko. Možná časem nebudem ležet na východním kraji EU ale na západním. Dalším kandidátem by moh býti Kazachstán a Borat by mohl dělat komisaře EU, jeho ségra, největší prostitutka Kazachstánu pak komisařku pro gendrovou rovnost.

O. Uživatel 27.2.2016 18:33

Uživatel požádal o vymazání
L. Novák 27.2.2016 18:31

Re: Souhlas.

Camerona volit nemůžu, takže na výběr nemám. Vlastně žádná česká partaj vývoj v EU nemůže ovlivnit, ani kdyby to byla sjednocená "Národní fronta"... A to je ten kardinální problém. EU je prostě diktát.

L. Novák 27.2.2016 18:26

Re: Souhlas?

Voličská většina EU. Na tu nemám pražádný vliv a nechci se jí podřizovat.