22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EVROPA: Kampaně a fráze

Také máte pocit, že tu už všechno kdysi bylo? Ta slova o tom, jak Evropská unie zajistí svým členům prosperitu, bezpečí a svobody, jak zatočí s korupcí a vymýtí zločinnost, jak napraví pokřivenou justici a vylepší politickou kulturu? Dnes těmito sliby krmí zase kohosi jiného, ale my jsme to přeci slyšeli už dávno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vaclavik 10.4.2014 14:14

Re: Zmrzačená demokracie?

Pane Cechu, ja bych se zcela uprimne bal vlady obcanu, pral bych si, aby nam vladl rozum, tedy ti z obcanu, kteri rozum maji.

Ta referendova demokracie se muze a mela by se tykat jen 'komunalnich zalezitosti' spravy spolecnosti, cili nikoli uplne vseho. Napriklad by melo byt nepripustne jakekoli referendove demokraticke hlasovani, kdy vetsina by mohla hlasovat pro zotroceni mensiny uvalenim nejakych davek, nejakych povinnych majetkovych odvodu na ni (na tu mensinu).

Pokud by to byla omezena demokracie, demokracie omezena pravy cloveka, aby jeho svobody neslo lidove odhlasovat pryc v nejakem lidovem referendu, pak jsem vsemi deseti pro takovou demokracii a pro referenda.

P. Čech 10.4.2014 14:30

Re: Zmrzačená demokracie?

Zde mám    v  ž  d  y    na mysli takovou zastupitelskou demokracii, jaká je uskutečňována např. ve Švýcarsku či Lichtenštejnsku. I tam samozřejmě mají referenda svá omezení. Je jich však málo. I tam existují politické strany a dokonce mnohem silnější než u nás. Je zde však jeden zásadní rozdíl. Politické strany tam nemají moc a navíc kvůli bezproblémovému fungování státu tvoří již více než 50 let něco, čemu my říkáme velká koalice. A to všechno dohromady opravdu funguje. Funguje to zejména ve prospěch občanů a státu, kantonů i obcí.. Na rozdíl od ČR, kde nefunguje téměř nic. jediné co funguje, ovšem nikoliv ve prospěch státu či jeho občanů je úplné ovládání moci zákonodárné, výkonné a zčásti i soudní politickými stranami. To však není demokracie.

J. Holič 10.4.2014 15:08

Re: Zmrzačená demokracie?

Je to nesmysl. My nejsme Švýcarsko, nemáme jejich historii ani mentalitu. Jejich systém nelze aplikovat v ČR. Tím spíš, že lidé už dnes kašlou na většinu svých rozhodovacích možností a považují je za obtížné, sotva si lze představit, že se najednou změní na inteligentní a angažované účastníky voleb a referend. To, že to tu vypadá, jak to vypadá, není z většiny chyba EU, jak se snaží naznačit Jakl, dokonce ani chyba nějakého systému, je to téměř zcela chyba voličů. A na těch především záleží. Je to jako kdybyste měl následující situaci: Koupíte si spotřebič, ale nechcete si pročíst návod a netušíte jak s ním zacházet. Rozumný člověk by tedy obětoval čas na to, aby se s ním naučil pracovat. Vy byste se rozhlédl po ostatních a viděl byste souseda, který má podobný přístroj od jiného výrobce a krásně mu funguje, tak byste se zbavil přístroje stávajícího a pořídil si nový. Až poté byste zjistil, že váš problém se nezměnil.

V. Vlach 10.4.2014 17:01

Re: Zmrzačená demokracie?

Chytristika, nic jiného. Máte jinak zapojený mozek, toť vše.

P. Čech 10.4.2014 21:38

Re: Zmrzačená demokracie?

Typicky česká reakce, pane Vlachu, nic jiného. Žádný jinak zapojený mozek, spíše nezapojený mozek. A proto, že již od abdikace TGM Češi a jejich politici nic nedělají, pouze očekávají, že za ně někdo bude tahat horké kaštany z ohně, jsme tam kde jsme. Jedna vlastizrada stíhá druhou, počínaje podrobením se mnichovské dohodě, jmenováním Kl. Gottwalda premiérem, přes přijetí demise ministrů v roce 1948, přes vlastizrádné rozbití společného československého státu  několika mocichtivými jedinci. Všechno toto a ještě mnoho jiného ústí do názorů pánů Holičů a jim podobných, kteří pohrdají vlastními občany.Také chtějí, aby za ně někdo rozhodoval. Prostě líní ovčané.

P. Čech 10.4.2014 21:28

Re: Zmrzačená demokracie?

A není to například tím, že je pro Vás lepší vymýšlet si důvody proč něco nejde či nepůjde než opravdu něco zkusit? My přece u nás nemůžeme mít zastupitelskou demokracii švýcarského typu. Naši občané jsou přece příliš hloupí a nezkušení, nemají švýcarskou historii. Není Vám to ani trochu trapné, takto urážet české občany? Neuvědomujete si, že mezi ně také patříte? Z lidí podobných názorů je mi na zvracení, poněvadž pouze oni mohou za to, v jaké situaci jsme. Je-li pořeba pro fungování státu změny ,a ta potřeba zde existuje, je nutno něco dělat a ne vymýšlet si důvody, proč nic nejde.

P. Scheck 10.4.2014 18:50

Re: Zmrzačená demokracie?

Zcela s vámi, pane Václavíku, souhlasím. Hlasovat v referendu o Lis.smlouvě je úplná hloupost. Sedněte si do první hospody a udělejte u lidí (civících na NOVU) průzkum, co vědí o LS. A od těchhle by chtěl nechat pan Čech dělat regulérní referendum... Jak říkáte, referenda jsou jen na určitá témata, o kterých si můžete i v hospodě poslechnout různé názory.

V. Vaclavik 10.4.2014 11:02

Dnes vyborny clanek

snad jedine to potencovani mohlo byt posilovani, ale asi se panu Jaklovi zdala ta cizost vyrazu vice vymluvna, vice sireji sedici.

Situace ohledne Unie je ale jeste mnohem horsi, nez jak ji popisuje clanek. Ale jediny vyznam proc propirat Unii je jako soucast boje proti socialistickym planovacum u nas doma, Unie je nereformovatelna, je to ztraceny pripad - ryba totiz smrdi od hlavy, v pripade Unie od 'hlav' clenskych statu, kazdeho jednotlive. Naprava unijni politiky by tak vyzadovala napravu v jejich clenskych zemich (a to hlavne v tech hlavnich zemich, ktere jsou ideologickymi tahouny Unie) a tam nase politicke pravomoci nesahaji, tam si to musi zaridit tyto zeme samy. Ale muzeme zacit u sebe v Ceske republice, tady pravomoce a politicke mechanismy stale mame.

Cely problem EU, ta chybejici demokracie v nem, vyplyva ze sameho modelu tohoto spolecenstvi - neni to ani ryba ani rak, tedy neni to ani plnohodnotny stat s vlastni politickou masinerii, ani uz jen pouhe spolecenstvi, partnerstvi, jakym bylo EHS. Vzdali jsme se sve suverenity a delegovali jsme sve politicke pravomoci pouhemu spolecenstvi, jeho kvazi politickym strukturam, ktere jsou snem kazdeho pravdo-laskovskeho havelskeho snilka, mokry sen kazdeho kovaneho kolektivistickeho ideologa - miti moc nad lidem bez politicke odpovednosti vuci nemu.

Cely obraz teto v pravde silene pomylenosti doplnuji i nadale existujici politicke masinerie v kazde clenske zemi, ktere se prese vsechno to delegovani pravomoci nahoru na Unii ani o pid nezmensily, naopak narostly jeste vice, presne jako se chova kazde zhoubne bujeni. Jde o vskutku genialni pocin, kdy prostackum mezi nami byly za to delegovani politickych pravomoci nabidnuty ty ctyri 'svobody' o kterych tu byla rec vcera, "ctyri svobody - volný pohyb kapitálu, pracovních sil, zboží a služeb." http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-nezit-se-lzi-0ow-/p_zahranici.aspx?c=A140408_150221_p_zahranici_wag

V. Vaclavik 10.4.2014 11:09

Re: Dnes vyborny clanek

Nabizi se paralela s nekdejsim prodanim ostrova Manhatanu belochum temi indiany za par cetek. Ty ctyri svobody sice cetky nejsou, ale jejich ziskani naprosto nevyzadovalo tu delegaci politickych pravomoci, mohly klidne existovat jako umluva mezi spolecnostmi EHS, kdyz se tyto tak rady pocitaji mezi civilizovane spolecnosti. Konec koncu, tyto svobody nejsou a nemaji byt nejake privilegium, za ktere bychom si meli mezi clenskymi staty libat jeden druhemu polobotky, ale mely by mezi civilizovanymi staty byt naprostou samozrejmosti. Kazdy civilizovany stat by mel mit takovou vnitrni strukturu, aby si takove otevreni vuci podobne civilizovanym spolenostem mohl nejen klidne dovolit, ale aby takove otevreni se bylo zadouci, nikoli prineseno jako obet, za kterou by ostatni meli byt vdecni. Ze to takto dnes neni jen potvrzuje civilizovanou zparchantelost dnesnich clenskych zemi EU, v to pocitaje tu nasi.

V. Vaclavik 10.4.2014 11:41

Re: Dnes vyborny clanek

Dnes se, co se reformy situace tyka, se nabizi v podstate dve moznosti - bud ustaveni plnohodnotneho federalniho statu na urovni EU a omezeni regionalnich vlad na roli, jakou napriklad hraji staty ve federalnim systemu USA, anebo pak reformovat domaci politku a z Unie vystoupit. Pokracovat s Unii jako doposavad se rovna pokracovat po treti ceste, po ceste nikoli chytre, ale vskutku hloupe horakyne.

Podobne jako pri tom rozdeleni Cech a Slovenska muselo dojit k plnemu rozdeleni, neslo zachovavat spolecnou menu ani nic jineho, tak napodobne i opak takoveho rozdeleni spolecnosti - tedy jejich spojovani do nejakeho celku, jako v pripade EU - musi, ci ma byt dotazeno do konce od sameho pocatku takoveho spojeni, coz znamena vytvoreni opravdoveho celoevropskeho statu se vsemi funkcemi, ktere radnemu statu prinalezi. Vse ostatni mezi tim je ta prislovecna treti cesta a muze prinest jen zlo a hrat do not jen samozvanym mocichtivym inzenyrum lidskych spolecnosti.

Plna federalizace statu dnesni EU by dle meho nazoru byla mene skodliva svobode, nez je dnesni stavajici situace. Pokud toho nelze dosahnout, pak druhou alternativou je vystoupeni z takoveho treti-cestoveho, ani ryba ani rak spolecenstvi, ktere definicne nemuze uspokojive fungovat.

Osobne, kdyz tak zvazuji tyto alternativy, klonil bych se spis k te federalizaci, ale to by muselo byt spis po nejake politicko-ekonomicke katarzi, kdy se skoupame ve vlastnich vykalech, a budeme tak otevreni nejakym opravdovym reformam. Za stavajici unijni konstelace by pri federalizaci zase doslo jen k posileni pravomoci Unie na ukor te demokracie - doslo by jen k vybrani rozinek z dortu, protoze zadny ze statu unie dnes nema statniky, ale jen politiky. Ani naseho pana Klause mezi statniky nepocitam, nema a nikdy nemel zadnou vizi, aspon ja o zadne nevim. A zbytek politicke sceny ani nema vyznam zminovat.

V. Vaclavik 10.4.2014 13:26

Re: Dnes vyborny clanek

Je me skoro lito, ze se musim takhle strefovat do pana Klause, ale bohuzel jedine pozitivni co on kdy nabizel bylo zapikolovani se na nejakych konzervativnich hodnotach, nebo presneji navrat k nim, k nejakym casum minulosti, ale to nejsou vize, tedy neco co by nejak resilo stavajici situaci, ukazovalo cestu ven, cestu k tem hodnotam po kterych se vola. Jako kdyby nevedel, ze nikdy nemuzeme vstoupit do stejne reky, ze nestaci si po hodnotach minulosti styskat a volat po navratu k nim, ale ze je treba navrhnout cestu, ktera by nas k tem ztracenym hodnotam znovu dovedla, ze je treba prijit s kladnou, konstruktivni vizi jak ty hodnoty znovu nabyt.

Problem konzervativni pravice je, ze vola po navratu ke korenum, k tomu lepsimu z nasi minulosti, ale nikdo nevi, proc presne jsme tehdy ty lepsi hodnoty meli, nebo proc jsme o ne prisli. Reseni neni v konstatovani, ze tehdy byli lide lepsi, a od te doby se zhorsili, a ze kdyz budeme lidi vzyvat k navratu do tech starych dobrych casu, ze poslechnou vabeni a podari se jim nejak intuitivne, vedeni pouhym pranim, vstoupit do te stejne reky a nastolit pokracovat v tech dobrych casech minulosti. To zni jako pohadka a vskutku ji je. Takhle americti konzervativci taky uz drahna leta volaji po navratu ke korenum, k tradicim a hodnotam minulosti, a nedari se jim to a dluzno dodat, ze logicky. K navratu by totiz museli nejdriv doopravdy porozumet hodnotam svych otcu zakladatelu a ridit se jimi. Jenze krome par jedincu k tomu neni nikdo ochotny, nebo schopny - i pravicovi konzervativci jsou dusi zaprodani dablu prerozdelovani, jine svetske spravedlnosti, nez te, kterou meli na mysli jejich otcove zakladatele.

V. Vaclavik 10.4.2014 13:47

Re: Dnes vyborny clanek

Ti kteri volaji po navratu k puvodnim hodnotam, vzeslych z ideji a ustavy tech otcu zakladatelu, jsou jako chytra horakyne, vysledky tech hodnot by brali, ale jejich pricinu implementovat nechteji - nechteji se vzdat prerozdelovaciho, zaopatrovaciho usporadani spolecnosti, maximalne hlasaji udrzovani tohoto usporadani na jiste udrzitelne mire - jenze to je jako obcovani s dablem jen trochu, nebo otevirani dveri jen na skviru, aby si jezinky mohly ohrat prsticky...

Nestaci jen kritizovat pomery, protoze kritika bez planu co delat, je na nic. Ani byt pro vystoupeni z unie neni reseni, kdyz soucasti takoveho navrhu neni nejaka reforma domacich pomeru. To by bylo jako z blata do louze. Ty nase domaci pomery si totiz s temi unijnimi moc nezadaji, byt nad nimi stale jeste mame aspon nejakou kontrolu - o to horsi to vlastne je, ze i s tou kontrolou, kterou jeste mame, si vedeme tak zalostne a proto tolik obcanu vzhlizi k unii, ale to je vzhlizeni od certa (stare zlo ktere znaji) k dablu (zlo ktere casem teprve poznaji a ktere mnozi jiz dobre vidi, anebo aspon tusi).

Jestlize by se EU mela nejak radikalne zmenit, treba se plne federalizovat podle toho americkeho modelu (rekl bych, ze jina moznost neni, byt by nemusela jit do puntiku, ale implementovana jen v hrubych principech), tak rozhodne by nestacilo jit na to skrz nejakou reformu zevnitr unijnich struktur, skrze volby, ale bylo by treba vytvorit spojenymi silami priznivcu nejake nadnarodni politicke protestni hnuti, ktere by zvenci unijnich struktur odmitlo soucasne usporadani unie a nabidlo alternativni program toho federativniho usporadani podle americkeho modelu. Byla by to obdoba nasi sametove revoluce, kdy pod tihou obcanskych verejnych protestu by unijni predstavitele kapitulovali. Povazoval bych za nemoznou a pomylenou jakoukoli spolupraci s dosavadnimi unijnimi strukturami, podobne jako byla u nas po padu komunismu pomylena jakakoli spoluprace s komunisty, v jejich vladnich strukturach, na jejich hracim hristi.

V. Kain 10.4.2014 11:19

Re: Dnes vyborny clanek

Ano v každé členské zemi by si voliči měli uvědomit koho volí a po odstavení Eurohujerů by se  mohlo začít s ubíráním kyslíku Bruselskému panstvu.To by se páni Barrosové,Fülové,Van Rompuyové divili až by ze států EU nepřipluly na jejich účty penízky.Voličům našich socialistů jsou nějaké svobody u zádele.Důležitější je,že budou mít gratis pobyt ve špitálech a nebudou platit 30 Kč u lékaře.Samozřejmě že soudruzi socialisti svým voličům nic nedají,ale naopak.Taková fotovoltaika je toho jasným důkazem,jak moc socialistům záleží nejen na svých voličích,ale jak elegantně umějí oškubávat i ty kteří je nemohou ani cítit.

V. Vaclavik 10.4.2014 13:56

Re: Dnes vyborny clanek

"Voličům našich socialistů jsou nějaké svobody u zádele."

Vec se ma tak, ze na takovych lidech vubec nezalezi - ti nad nami, kteri vime lepe, maji jen takovou moc, jakou jim sami dovolime aby meli!

 

Jejich moc nad nami nespociva v nejake jejich mocnosti, ale jen a jen na nasi hlouposti, nasi pomylenosti, nasim oteviranim jim dveri jen na skvirku, aby si ohrali prsticky... uverili jsme tomu jejich vabeni, ze pak zase pujdou. Proste jsme hloupi jak ty deti v pohadce o jezinkach.

R. Brzák 10.4.2014 10:59

krádež prostředků a krádež příležitostí k učení se

Princip - dotace , jako nástroj, na nějž vezmu prostředky někomu a dám je někomu jinému (ne všem, ale vybranému), aby vyrobil či vyprodukoval (nebo alespoň o tom učil) cosi, o co není zájem za tržní cenu, čímž dotovaného naučím spolehnout se na dotaci, je oboustrannou krádeží (na daňovém poplatníkovi i dotovaném), sloužící navíc k manipulování veřejného mínění a učící obyčejného sobeckého jedince (jímž jsme v podstatě všichni) spoléhat se na přerozdělující stát (či nadstát). Existuje jednoduché pravidlo - "podle skutků suďte je" - a v takovém případě nezbývá, než souhlasit s radikálním panem Janyškou zde.

J. Holič 10.4.2014 15:12

Re: krádež prostředků a krádež příležitostí k učení se

Tak je to třeba s dotacemi do zemědělství - tam mi připadá také nesmyslné, aby se jimi tak křivil trh. Naopak dotace pro rozvoj infrastruktury mají smysl. Dotace nejsou tedy plošně odsouditelným nástrojem, ale mají své stinné i světlé projevy.

V. Mlich 10.4.2014 15:34

Deformuje naprosto KAŽDÁ dotace

A nejvíc možná ta do infrastruktury. Jednomu se peníze vezmou a podpoří se jeho konkurencie. Jediný omluvitelný způsob dotování je mecenáštví, kdy darující dává ze svého. Taky deformuje, ale aspoň neokrádá.

V. Vlach 10.4.2014 17:02

Re: krádež prostředků a krádež příležitostí k učení se

Nesmlouvejte, je to zbytečné.

L. David 10.4.2014 9:55

Už to opravdu docela stačilo.

A zabývat se otázkami další desetiletky je skoro až nemístné. Neboť ten bruselský Moloch se tíží své neschopnosti rozpadne s velkým třeskem podstatně dříve. Podobně jako SSSR.

Jen aby to moc nebolelo !

Z. Švrček 10.4.2014 9:36

Ladislave Jakle

Tenhle článek je naprosto pravdivý. na závěrečnou otázku odpovídám za sebe : stačilo.

Kdo měl zdravý pud sebezáchovy, již v referendu o vstupu nehlasoval pro. Již tehdy bylo z mnoha indicií jasné, že jde o proměnu EHS v utopický, protože sociálně inženýrský projekt lidí, kteří reálný socialismus na vlastní kůži neprožili, ale chtějí jej vytvořit. O to více mne mrzelo nadšené hýkání té většiny hlasující pro vstup, které stačilo stejných deset lat k zapomenutí toho, čím se tehdejší reálný socialismus vyznačoval.

Takže odpověď na tu vaši otázku zní VYSTOUPIT z toho zločinného spolku a starat se, aby přibývalo lidí, kteří tu zločinnost vnímají a vystupují proti ní.

A kde je proboha Sohorová? Že by souhlasila a raději proto držela kušnu?

R. Brzák 10.4.2014 10:45

Re: Ladislave Jakle

Pane Švrček, jak z vyzněním článku, tak i s Vaším dodatkem mohu souhlasit. Avšak Vás prosím, nekrmte svojí pozorností člověka diskuze neochotného, jakým se zde Vámi zmiňovaná ukazuje, natož ji přivolávat. I s lidmi opačných názorů se zde pouštíme do bojů, které jsou místy zbytečné, místy pomýlené - ale potvrzovat jejich umanutý boj osobními invektivami či reakcemi na jejich osobní výpady nevede nikam.

S. Donát 10.4.2014 11:07

Re: Ladislave Jakle

Pravda, nevede to nikam, ale jako odlehčení to není špatné. Něco jako obecní blázen :).

K. Janyška 10.4.2014 9:31

EU je sprostý zločin, spáchaný evropskými socialisty,

poschovávanými ve všech politických stranách Evropy, včetně ODS, na občanech Evropských států. O tom není pro sečtělé žádných pochyb. Ale, pane Jakle, i vy musíte, prostě musíte k teorii spontánního řádu lidské interakce. Jinak podstatu onoho zločinu nevysvětlíte. A mimochodem, 3 velká negativa jsou mír, svoboda a spravedlnost a růstu na jejich straně je dosahováno jen a jen kvalifikovanými zákazy... Dzp.

S. Donát 10.4.2014 9:05

Pane Jakle, souhlasím

a na Vaši otázku na konci článku si odpovídám "Ano, stačilo". Tahle cesta vede přímo do (_!_) a je na čase s tím zkusit něco udělat. Rozvrátit EU zevnitř jako Cimrman R-U se nám asi nepovede, tak pryč z toho spolku.

M. Malovec 10.4.2014 8:55

Pane Jakle,

ne, že bych Vás musel, ale máte pravdu. Kdo však dnes veřejně připustí, že Václav Klaus má v tomto ohledu pravdu. A dokud si to nepřizná většina z nás, nemá problém řešení. Navíc hrozby z říše zla nás přitahují ke zlu menšímu (?). Není, bohužel, asi cesty zpět.

J. Schwarz 10.4.2014 9:32

Re: Pane Jakle,

Bohužel volba je těžká. V Rusku to stojí za h., mafie složená z politiků, úředníků, soudců a policajtů tam řádí řádově více než u nás. V EU se v současnosti žije líp, ale ty trendy! EU vrchnost vida, jak se jí všechno sype pod rukama tlačí na pilu a snaží se silou mocí prosadit všechny ty své ptákoviny / multikulti, genderismus, rozvrat tradiční rodiny / než se sesype ekonomika a "občany" přestane "evropská agenda" bavit...

Z. Sohorova 10.4.2014 14:20

Re: Pane Jakle,

a

Kdo?... no preci Jakl Hajek a trotlove Mrazek s Donatem ne ??

E. Tocháček 10.4.2014 8:32

Ano, je to tak.

Neschopnost nebo neochota pojmenovat problémy jejich pravými jmény, je neklamný příznak neschopnosti nebo neochoty tyto problémy skutečně řešit.

J. Mrázek 10.4.2014 8:26

Volební slogan SSO :

Strana Svobodných Občanů má vylosované číslo 24 a heslo zní: 24 hodin denně si opakujte, že 24. května vodíte do urny lístek strany s číslem 24 .....pak je nějaká šance. Samozřejmě různé Žofie budou řvát o panu Jaklovi a Klausovi, ale co, ponechme je jejich bludům a osudu...hezký den všem ostatním a  inteligentním lidem této země !!

S. Donát 10.4.2014 9:07

Re: Volební slogan SSO :

Můj hlas mají jistý. A řvaní různých Žofií ve mě budí maximálně soucitný úsměv :).