2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

EVROPA: Kam nás vede Evropská unie

Očekáváte ode mne kritický projev k tématu Evropské unie. Snad vás v tomto ohledu nezklamu, ale je třeba říci, že se v poslední době v Evropě něco významného mění. Pronést kritickou řeč k EU dnes už není hrdinským činem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 24.4.2018 9:56

Re: Kdyby Václav Klaus

Ano, ale mnoho lidí včetně pana Rameše ten jeho boj proti LS nějak uniklo.

V. Církva 24.4.2018 10:59

Re: Kdyby Václav Klaus

A tak, pan Rameš přiznává, že by taky podlehl, to je celkem fér. Jinak souhlas Klause za LS kritizovat nemůžeme. To třeba Topolánek tvrdil stádovitě je to špatné, ale musíme podepsat. Má teda větší vinu než ti co si naivně mysleli, že LS je dobrá. V každém případě musí být politici prozíravější a odpovědnější. Jsou totiž za to placeni, je třeba to od nich vyžadovat.

P. Vaňura 24.4.2018 14:57

Topolánek měl stejnou vinu, ne větší

Bál se pomsty EU kdybychom to nepodepsali. Tak, jako se většina lidí pořád bojí z EU ODEJÍT!

M. Moravcová 24.4.2018 10:22

Re: Kdyby Václav Klaus

Hlavně V.Klaus byl jediný, který LS četl a varoval před ní, vysvětloval ji. Ostatní, ti vlezdobruselisté , na něj jen řvali a dehonestovali ho, aniž by LS četli. Největší ksindl Dienstbier, Špidla, Telička a další.

M. Prokop 24.4.2018 10:35

Re: Kdyby Václav Klaus

Dokonalý přehled LS a jejích protimluvů udělal panu Klausovi Pavel Hasenkopf. Ale ani to u ÚS nepomohlo.

D. Bystriansky 24.4.2018 12:52

Re: Kdyby Václav Klaus

Přesně tak a od té doby mu podpis předhazují, podepsal jsi tak mlč.

Přesně v duchu své ideologie.

J. Kanioková 24.4.2018 20:31

Ale těch, co VK dehonestovali bylo hafo,

i ti doktoři, co jej chtěli nechat zbavit svéprávnosti - Hnízdil a spol.

V. Církva 24.4.2018 10:43

Re: Kdyby Václav Klaus

Tak máte pravdu, ukazuje se že dotace se čím dál víc stávají Jidáškými groši. Pokud máme na výběr dotace nebo kvóty, je správná odpověď jasná.

M. Prokop 24.4.2018 11:14

Re: Kdyby Václav Klaus

Ani jedno. Obé škodí.

M. Valenta 24.4.2018 9:06

Být od Klause pochválen za statečnost

v obraně EU jsem věru nečekal. Ten projekt má chyby (kdo je nemá, že) a je třeba je odstraňovat a Unii reformovat. Nic lepšího ovšem v současnosti v nabídce není a vědí to všichni, i ti Maďaři (3 x víc než my Češi). Kdyby to byla taková nedemokratická hrůza, jak se nám tu snaží Klaus a spol. podsouvat, tak by už jistě pár členů chybělo, ale oni se hlásí, světe div se, další.

A Klausovi bych přál mít opravdové zkušenosti s komunisty, ne jenom mít jednoho za ženu, jezdit na stáže na Západ a chytračit v "prognosťáku", možná by pak více vážil slova.

M. Prokop 24.4.2018 9:15

Re: Být od Klause pochválen za statečnost

Vážil slova velmi přesně.

Také jsem se nějakou dobu domníval, že něco typu EU je potřeba a chyby jsou opravitelné. Od té doby mi došlo, že ty chyby jsou podstatou současné EU a odstranitelné by byly jen radikální revolucí a začít znovu a lépe. Kapři si rybník nevypustí.

Závěrečné kádrování nestojí za slušný komentář.

P. Vaňura 24.4.2018 9:23

Je třeba se vrátit k EHS

VŮBEC nemám problém s tím, co Merkel v jednání s GB označuje za "pilíře EU," tedy volný pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu. VŠECHNO ostatní škodí a je třeba to ZLIKVIDOVAT an block.

Unifikace technických norem probíhala už před EU a na rozdíl od současnosti nebyla zatížena zeleným ideologickým balastem!

M. Moravcová 24.4.2018 9:33

Re: Je třeba se vrátit k EHS

tedy volný pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu - to snad nepovažuje za problém nikdo, ani Klaus. Bohužel to nefunguje. Všechno je striktně přikázané, sešněrované, omezené, mnoho nespravedlivě dotované. Volnosti tam není ani za mák.

M. Prokop 24.4.2018 9:43

Re: Je třeba se vrátit k EHS

Ano. Nebyl jsem proti EU, dokud zvyšovala míru svobody, hlavně ekonomické (osobní asi nikdy). Od té doby se trend obrátil.

I. Širůček 24.4.2018 9:28

Re: Být od Klause pochválen za statečnost

Klaus potřebuje ze sebe dělat disidenta a mučedníka. Pokud možno tak, aby to nebylo spojeno s žádným rizikem.

M. Moravcová 24.4.2018 9:34

Re: Být od Klause pochválen za statečnost

No to jste mu to dal, hrdino. Kde jste disidentoval vy?

M. Krátký 24.4.2018 13:35

Re: Být od Klause pochválen za statečnost

pán asi mluví ze sna a má ruku v nočníku

M. Prokop 24.4.2018 9:38

Re: Být od Klause pochválen za statečnost

Možná jo, IMHO spíš ne. Nic to ovšem nemění na tom, že má pravdu.

J. Jurax 24.4.2018 16:54

Re: Být od Klause pochválen za statečnost

EU je nereformovatelná.

To chce zrušit a pak poučeně začít znova a lip ... pokud k tomu bude vůle a pokud toho bude vůbec třeba.

S. Donát 24.4.2018 8:55

Skvělý text, díky

Pane Klausi, díky za Vaši skvělou práci pro ČR, za Vaše myšlenky a za Vaši neutuchající aktivitu. Přeji mnoho sil a mnoho dalších plodných dní.

K. Janyška 24.4.2018 8:44

PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

ZEJMÉNA RUDOČERNÝCH SOCIALISTŮ.

Jak známo, vývoj lidského světa je tažen civilizací jednotlivců obchodem, tedy jejich vyšším a vyšším osamostatňováním. Takoví lidé jsou pak už dlouhá tisíciletí tahouny dalšího jeho vybavování technickými prostředky, neboť svojí nekoordinovanou aktivitou vygenerovali neosobně a nezáměrně spontánní řád lidské interakce a lidského světa, který je svými evolučně vyvinutými pravidly řídí a nutí k efektivním a produktivním druhům jednání.

A přinutil je založit evoluční cestou bez původního záměru vlastní správní jednotky, národní státy.

Pomiňme tu eskapádu historických událostí, které vedly k dnešku a podívejme se na to, co je. Co vniklo a co dál vzniká. Jen za poslední 3 dekády vznikly desítky nových národních států a nikdo se jich, tedy každý toho svého, nechce vzdát. Jak to ? Vždyť EU je přece prý jakousi novou lepší formu lidského světa. Tak proč ne ?

Jednoduše proto, že to není mírovými cestami možné. Historickými vazbami a vzájemnou všemožnou sounáležitostí osazené skupiny lidí, kteří si říkají národ, dokonce až paradoxně na tom trvají i v USA, kde je national skoro všechno, totiž se této vlastnosti ani vzdát nemohu. Je vrostena v jejich historii a v jejich myslích, tedy v systému tzv. pravidel jejich správného chování. Proto není znám případ, kdy by se někdo dobrovolně vzdal své národní identity.

K. Janyška 24.4.2018 8:45

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Národy a jejich národní státy, není zatím dáno, že co národní stát to jeden národ, se staly jedinými možnými správci zemského povrchu, a každý vidí, že skoro o každý metr svého území jsou ochotny bojovat. Ale co je nejpodstatnější pro existenci lidského světa, že se staly největšími prvky jeho spontánního řádu, který je samotnou podstatou jakékoliv možnosti, aby lidský svět vůbec existoval. Přičemž vzájemné vazby prvků spontánního řádu jsou výsostně omezující, tedy negativní, tedy zákazové. On jediný umožňuje lidem a jejich organizacím, včetně národních států, sledovat nekonečné množství účelů a cílů svých jednání tak, aby při tom nenarážely do ostatních, tedy, aby lidí se stejným neosobním sebezáchovným úkolem vůbec přežití.

Tato neobkročitelná podstata musí každého, kdo se o zorganizování lidského světa snaží příkazy, varovat. Nejde to, není to možné, musel by nejprve umět zrušit vesmír a naučit se ho sestavovat, tedy nekonečně složité řády, příkazem (tedy lidským rozumem, který je ovšem produktem vývoje, takže to není možné už z tohoto důvodu), ne omezeními. To je každému, aspoň trochu málo zorientovanému člověku jasné.

K. Janyška 24.4.2018 8:45

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

EU je tedy silou anticivilizační a může existovat jen na základě 3 předpokladů.

1.Všichni lidští obyvatelé a všechny národy Evropy se prohlásí dobrovolně, podtrhuji dobrovolně, za Němce a vznikne německý superstát, který budě řízen klasickými metodami. Bude mít i svoji velkou armádu a policii.

2.Momentální vývoj bude pokračovat navzdory názorům Evropanů na EU a bude postavena silná eunijní policie a armáda k potlačování odporu a nesouhlasu. Takový stav známe ze Sovětského svazu a každý ví, jak to s ním dopadlo.

3. Evropská unie bude stát na stejném principu, na kterém stojí spontánní řád lidského světa v Evropě, tedy na negativní multismlouvě mezi státy pro dosažení konsensu a garantování principu, já pán - ty pán.

3a. Žádná Evropská unie prostě nebude.

K. Janyška 24.4.2018 8:45

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Vráťme se teď k názvu eseje a zdůvodněme ho. Kdo má všech pět pohromadě, všechno našel unitř. Kdo ne tomu nemá žádný smysl cokoliv dalšího povídat.

Snad až na termín rudočerní. Od roku 1931 je církev svatá přesvědčena o správnosti socialismu, neboť přijala do své doktríny tzv. sociální spravedlnost, takto socialismu právě středobod. Od té doby se sice všemožné druhy socialistů perou navzájem, ale táhnou ve skutečnosti za jeden organizační provaz. Nutí je k tomu uznání řídící autority, coby podle nich jediné možné varianty uspořádání lidského světa a jedné možnosti, která lidstvo může přivést ke štěstí.

Hluboce, ale opravdu hluboce, se mýlí. V případě náboženských fanatiků je to dokonce pohrdání dílem božím. Kdyby to tak Bůh chtěl, udělal by to tak a možnost zorganizovat lidský svět by lidem poskytl. On to však neudělal... Dzp.

K. Janyška 24.4.2018 8:44

Nedostatečné, pane prezidente ! O spontánním řádu lidského

světa v Evropě a jeho nepřekročitelných důsledcích ani slovo. To je však podstata jakýchkoliv debat o nemožnosti existence EU na Lisabonské smlouvě, kterou jste bohužel, i když nerad, podepsal a tak ztratil na své politické váze a velikosti... Dzp.

I. Širůček 24.4.2018 9:27

Re: Nedostatečné, pane prezidente ! O spontánním řádu lidského

Pozdní prozření svedeného...

K. Janyška 24.4.2018 10:03

Re: Nedostatečné, pane prezidente ! O spontánním řádu lidského

Celostně vzdělaného tak, že ostatní prostě předběl. I vás.

Řeč je o mně, aby bylo jasno... Dzp.

M. Moravcová 24.4.2018 8:23

Dobré,

jako vždycky. EU lidi, občany s jejich názory, nepotřebuje. Doveze si jiné, na dávkách závislé ovce, uzavřené v No-go zónách, dobré k volbám.

M. Mikulec 24.4.2018 8:13

Euroskeptik

Václav Klaus je jeden z malá politiku, který ma konzistentní názory a člověk ví, co od nej muže čekat. Za jeho euroskepticke postoje ho všichni tehdejší politici ve své krátkozrakosti a tuposti kritizovali. Klaus byl jediný, kdo nepodléhal europolitikum a v Evropském parlamentu je po právu kritizoval. Naši domácí politici spolu s masmedii to ovšem ohodnotili tak, ze prý Klaus děla naši republice ostudu. Dnes mu mnoho lidi neradi dává za pravdu, ze se před 20 lety nemýlil.

Z. Frys 24.4.2018 8:02

Kam nás vede Evropská unie?

Je to snad zřejmé: do (_!_)

Tam vede jakákoliv varianta socialismu, v tomto případě dotačně-korporátního. Tedy fašismu s lidskou tváří.