6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: K Západu se musí vrátit Západ

Velmi si vážím toho, že od Vás dostávám Jagellonskou cenu, nejvyšší ocenění, které Vaše univerzita uděluje. Jako Čech ji přijímám s velkou pokorou. Jagellonské období bylo pro naše vzájemné vztahy v minulosti velmi důležité a je inspirací i pro dnešek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 16.8.2017 8:24

Západu určitě nepomůžeme tím,

že budeme jako Klaus zlehčovat 40 let komunizmu a 20 let ruské okupace. Dramatické to tedy bylo podle mě dost. Ale třeba se mu tenkrát soudruh Grebeníček na lánském balkóně svěřil, že to s námi nemysleli až tak zle, čert ví.

A právo mluvit o vítězství nad komunizmem nemá především Klaus, který se objevil na scéně jak známo až když už bylo po všem. No a ten zbytek jsou obvyklé tanečky o izmech a elitách.

Alespoň, že ten vývoj v Polsku si netroufá hodnotit.

R. Tesařík 16.8.2017 8:27

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Jednak cpete Klausovi něco, co není prvada.. Chtěl bych se vás zeptat, kdo porazil komunizmus?

K. Zelený 16.8.2017 8:43

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

S napětím očekávám páně Valentovu odpověď a vaší reakci.

R. Tesařík 16.8.2017 8:47

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Jen čekejte.. Já taky.

M. Valenta 16.8.2017 9:40

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Komunismus porazilo vícero faktorů. Obecnou touhou lidí po svobodě, a lepším životě počínaje, notnou mírou přispěla hospodářská zaostalost, značnou roli hrál rovněž tlak Západu (politický, ekonomický a vojenský - a to především ze strany USA) a konče třeba statečností a neústupností několika málo jedinců. Určitě mě ještě doplníte. Hezký den.

R. Tesařík 16.8.2017 9:44

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Obecně se rozložili, páč řídili stát jako firmu, jak to propaguje Babiš, leč blbě ,protože je to idiotská, neživozná ideologie. Tak zkrachovali...Jednodušeji, nafackovala jim neviditelná ruka trhu.

K. Zelený 16.8.2017 9:53

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Tak to jsem si oddech - výstižná páně Valentova odpověď a jen lehce naznačena Klausova zásluha jakožto neochvějného zastánce fackující neviditelné ruky trhu.

R. Tesařík 16.8.2017 10:03

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

No a kdo těm komoušům nafackoval, zbytečně složité vysvětlení pana Valenty?? Jsem zastáncem ruky trhu, Klause do toho nemotejte, odkláněči.

K. Zelený 16.8.2017 10:25

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Mno když už se mermomocí chcete dobrat nejmenšího společného jmenovatele tak to je ta panem Valentou uvedená touha po svobodě, kterou je podmíněná i ta neviditelná pracka.

Mmch pozoruji u vás nadprodukci přívlastků, po mém soudu nijak nepřispívající věcné diskusi - co podporují vaši kujóni, odkláněči, weltmani a podobní, kromě vašeho ega ?

R. Tesařík 16.8.2017 10:38

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Ale to taky souvisí s rukou trhu..i ta svoboda, ta naopak velmi... Z toho se nevykecáte.

K. Zelený 16.8.2017 11:45

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Přečtěte si psm tuto mojí větu ještě jednou: "Když už se mermomocí chcete dobrat nejmenšího společného jmenovatele (příčin porážky komunismu) tak to je ta panem Valentou uvedená touha po svobodě, kterou je podmíněná i ta neviditelná pracka."

Je pro vás po doplňující vsuvce tato věta srozumitelná ? Pokud ano, z čeho bych se měl vykecávat ? Pokud ne, co s vámi ?

R. Tesařík 16.8.2017 13:01

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

obráceně..

P. Vach 16.8.2017 14:26

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

uvedená touha po svobodě, kterou je podmíněná i ta neviditelná pracka."

Jsi svobodnej,když tě fabrikant posílá od čerta k ďáblu ?

Jsi svobodnej "Podnikatel,když tě stát neustále okrádá ?

Svoboda neexistuje,ale každej si na ni rád hraje.

R. Langer 16.8.2017 15:11

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Ano, můžete je svobodně poslat do prd*le. U komoušů to tak jednoduše nešlo. Že z toho ovšem plynou určitá úskalí je jasné, ale jde to.

P. Rudolf 16.8.2017 8:59

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Klaus jako vítěz nad komunisty, tak to je doslova šrapnel síly hirošimské.

R. Tesařík 16.8.2017 9:08

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

To tu někdo napsal, weltmane?

J. Kanioková 16.8.2017 13:08

Ježišmarjááá, ty vyše kydy... to je fakt unikum..

M. Prokop 16.8.2017 9:34

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Ne, nebylo "po všem". Vítězství bylo až jiné politické a ekonomické státní uspořádání a tam Klaus odvedl mnohem více užitečné práce, než třeba horlivě adorovaný Havel (který byl zase velmi přínosný do roku 1989).

Právo mluvit udělujete vy?

M. Valenta 16.8.2017 10:04

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Škoda, kdyby Klaus měl tenkrát větší cit pro právní stát ( a nemá ho dodnes), tak jsme si mohli notovat.

R. Tesařík 16.8.2017 10:04

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

To mu ale nemůžou uznat. Popřeli by sami sebe.

T. Kočí 16.8.2017 10:18

dobře vystiženo

P. Portwyn 16.8.2017 10:01

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Teda vyčíst tam "zlehčování komunismu", to už chce hodně kreativní čtení...

M. Valenta 16.8.2017 10:24

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

"ruské nebezpečí vidíme daleko méně dramaticky". To Vám nestačí? Kdyby alespoň napsal jenom "méně".

P. Portwyn 16.8.2017 10:31

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Aha, Vy to berete takhle. Já bych to nemíchal.

Klaus říká, že jsme byli historicky méně ohroženi Rusy, než Poláci. To je čistá pravda, protože nás Rusko (NEBO komunisté - nemůžete to počítat jako dvě okupace) obsadilo jednou, zatímco Poláky ohrožovalo dlouhodobě.

Ostatně s Ruskem jsme nikdy ani nesousedili, to se pak těžko ohrožuje. Teda pokud neberete bitvu u Slavkova jako ruskou agresi vůči Čechám :-)

Nás historicky ohrožovalo vždy spíše Německo, resp. různé německé státy. To se dnes nesmí říkat, ale pravda to je a zůstane. V tom žádné "zlehčování komunismu" opravdu nevidím.

A mimochodem komunismus vymysleli Němci.

P. Portwyn 16.8.2017 10:39

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Ještě dodatek - "ruské nebezpečí vidíme daleko méně dramaticky" je rovněž čistá pravda. Proto taky rusofobové u nás vidí samé Putinovy agenty kolem sebe - Češi málo hulákají nenávist k Rusům. Na to si přece stěžují i sami antirusové... tak jak může Klaus nemít z pohledu rusofoba pravdu? Vždyť říká totéž :o)

V Polsku je vztah k Rusům mnohem vyhraněnější.

Klaus (naprosto pravdivě) říká, že Češi NEVIDÍ v Rusech takové nebezpečí, jako Poláci. Zda Rusové jsou nebo nejsou nám Čechům v roce 2017 nebezpeční, je jiná otázka na jinou diskuzi.

M. Valenta 16.8.2017 11:27

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Ohledně míry ohrožení Ruskem má Klaus, jako soukromá osoba, mluvit za sebe, to za prvé. A za druhé. Mira ohrožení Ruskem není jenom to co provedli nám, ale to co provedli a stále provádí našemu okolí, tedy i Polsku a nyní Ukrajině atd. Nebo myslíte, že se nás to netýká?

P. Portwyn 16.8.2017 11:34

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Vnímá podle Vás česká veřejnost jako celek intenzívně ohrožení Ruskem?

Je ohrožení Ruskem zásadní téma české politické diskuze?

ANO, nebo NE?

M. Valenta 16.8.2017 13:35

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

Jak vidno z naší diskuze, ANO.

P. Portwyn 16.8.2017 15:26

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

My dva nejsme většina veřejnosti.

Domnívám se, že se mýlíte. Lidé u nás Rusko moc neřeší, aspoň co jsem zaznamenal. Voliči Zemana jsou údajně "proruští" (tvrdí sluníčkáři). Euroskepici jsou údajně rovněž "proruští" (tvrdí sluníčkáři). To je dohromady jasná většina národa, byť se tyto množiny částečně překrývají.

Pokud je ale většina národa "proruská" a řízená Putinem (jak tvrdí sluníčkáři), těžko vnímá "svůj idol" jako hrozbu :o)

M. Moravcová 16.8.2017 13:11

Re: Západu určitě nepomůžeme tím,

V listopadu 89 jste schůzoval na stranické buňce vy,a teď jste se probudil a děláte revoluci ? 