4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Jsou europolitici zločinci?

Německé veřejné mínění se nachází v psychologické pasti. Už více než půl století politici všech parlamentních stran hlásí doktrinu (a školy i média ji po nich opakují), kterou donedávna představovali jako nebetyčný ideál, totiž že jenom federální Německo ve federální evropské unii má "existenční smysl" (jako odčinění za historické zločiny) a jako by navíc představovali vynález společné euroměny jako svorník budoucí unie a stabilní nezpochybnitelný nástroj prosperity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 2.7.2012 14:54

Re: Eurozóna potřebuje jediné - eutanázii, protože investoři se jí budou čím dál víc vyhýbat..

Vámi zmíněný fakt, že (především ve Francii) nebyla evropská ústava přijata i k vůli nedostatku loajality Francouzů vůči "východoevropanům - např. polským instalatérům" (kteří jsou patrně pro ně mnohem nepřijatelnější) je důsledkem skutečnosti, že v Evropě neexistuje politický národ. Nemůže v ní proto ani úspěšně existovat politická unie (vedla by k rozkladu, dokonce možná i k občanské válce).

"Západní Evropa" nejenom že neměla pro své asijským socialismem a studenou válkou nezaviněně postižené východoevropské "bratry" analogii amerického poválečného daru ("Marschalova plánu"). Ona navíc vyděračsky před nimi uzavřela své trhy (prý ochrana před sociálním a ekologickým dumpingem!!!), dokud v předvstupních jednáních nepřijmou pro ně zničující sociální a ekologická "dogmata" a naprostý přístup pro zahraniční kapitál a jeho absolutní ochranu (proti svým zájmům).

Ona je dokonce nepřizvala ani k jednání o budování "společného domu" (Maastricht). Tento "elitní klub" se bez nás dohodl na tom, si jeho členové podrží své výjimky z minulosti a společně zabrání jakýmkoli výjimkám pro nové členy, které si mezi sebou rozdělili jako neokoloniální oblasti (dokonce i Řecko dostalo svůj příděl na jihu Evropy). Západní Evropa byla po pádu s ní spolupracující "říše zla" v recesi, zadřená byla i "německá lokomotiva", dokud k ní nezačaly plynout zisky z dobytých území na východě Evropy.

Už tehdy se rozhodlo o tom, že EU-socialismus nemá žádnou šanci na alespoň střednědobý úspěch.

B. Rybák 2.7.2012 13:56

Re: Eurozóna potřebuje jediné - eutanázii, protože investoři se jí budou čím dál víc vyhýbat..

Velmi zajímavý odkaz. Prosazení ekonomicky nejméně neefektivního integračního "modelu Německého", ale nejspíš má (zatím?) politické meze, dané historicky podmíněnou hrůzou z pangermánské Evropy. Nejspíš bude pokračovat to "přetahování", na hranici chaosu.

S. Ševeček 1.7.2012 22:06

"banky v Německu dostanou své peníze zpátky"

Své peníze?!?

Jak známo, banky (prakticky) žádné svoje peníze nemají - jsou to vždycky peníze, které jim někdo půjčil (dal do úschovy). Ve velké míře jsou to úspory obyčanů - a jejich fondů, kde si "na důchod" spoří.

J. Schwarz 1.7.2012 21:04

Re: Naivita Z čehom si myslíte, že půjčuje ČNB peníze

Bezva - národní banka natiskne peníze, vy si je půjčíte, projekt "nevyjde", zvýší se peněžní zásoba a jedeme dál, močálem černým kol bílých skal... Vy si budete během "nevycházení" projektu užívat, ředitelovat, honit triko - a výsledkem bude, že v důsledku "monotonní inflace" a rozředění měny všem ostatním klesnou úspory. Není divu, že se vám keynesovy teorie líbí...

J. Kanioková 1.7.2012 17:33

Autor má naprostou pravdu...

http://boards.prudentbear.com/index.php/featuredcommentaryview?art_id=10679

http://www.forbes.com/sites/richardfinger/2012/06/28/germany-and-their-dirty-little-big-secrets/

J. Kanioková 1.7.2012 17:32

S váma se musí krásně žít.... vždycky poslední slovo

P. Brodský 1.7.2012 12:11

Re: Pan Tomský ROZHODNĚ nepléduje ve prospěch eurozóny, eura... naopak

Pro co autor chce plédovat je jedna věc a to, co z jeho argumentů plyne je druhá věc.

P. Brodský 1.7.2012 12:08

Re: Naivita Z čehom si myslíte, že půjčuje ČNB peníze

Tak tak a tváříte se že o tom nevíte a že finanční problémy nelze řešit metodou kvantitativního vyrovnání.

P. Brodský 1.7.2012 12:04

Zásada jednomyslnosti by zničila jakoukoli organizaci..

Dvourychlostní metoda intešgrace je nejlepší zpúsob, jak eliminovat euroskeptické skuhraly a národní suverenisty.Kdo touží po zachování šovinistického národního státu, jen aŤ se v něm svobodně nadále dusí a nadává na sudetské Němce.

J. Kratochvíl 1.7.2012 12:02

Re: Eurozóna potřebuje jediné - eutanázii, protože investoři se jí budou čím dál víc vyhýbat..

No o tom snad je můj příspěvek, tak nevím proč to opakujete. Problém je v tom, že nyní je snaha toto uspořádání  změnit a bohužel, bez nás. A to mně osobně velmi vadí a asi nejsem sám v této zemi.

J. Boleslav 1.7.2012 11:53

Re: Eurozóna potřebuje jediné - eutanázii, protože investoři se jí budou čím dál víc vyhýbat..

Současné institucionární uspořádání je naprosto zoufalé a nefunkční. Mohlo možná kdysi jakž takž fungovat v případě cca 10 členských subjektů, rozhodně ne v současnosti v případě 27.

J. Kratochvíl 1.7.2012 11:25

Re: Eurozóna potřebuje jediné - eutanázii, protože investoři se jí budou čím dál víc vyhýbat..

Současné institucionální uspořádání EU je pro spekulativní investory skvělé. Mohou vysávat celé státní pokladny, což v  kontextu EU znamená pokladny zemí, které jsou ještě solventní. Kdyby byla EU skutečnou fiskální a politickou unií, se společnými dluhopisy, byly by šance takovýchto investorů  těžit ze spekulativních nájezdů na členské země nebo celou EU mnohem menší.

Nemuseli bychom tím pádem také pořád dokola poslouchat výklady „analytiků“ o utrpení trhů nad situací v té které zemi EU. Dokonce lze argumentovat, že skutečně sjednocená EU by se rychle spojila s USA ke společné akci, která by rhům v podobě účinné regulace značně zúžila v globálním měřítku prostor pro jejich emocionálně silně nevyrovnané chování

V současnosti jde o záchranu evropské myšlenky, nikoliv o to, aby si různé země mohly v podobě euroskepse léčit svoje mindráky. Mají-li je, ať si je léčí mimo případnou fiskální a politickou unii.

EU už mohla být v tomto směru mnohem dále. Bohužel udělala zásadní chybu, když se rozhodla před deseti lety diskutovat o nové evropské ústavě a těsnějším uspořádání v kontextu rozšíření o deset zemí. Zejména postkomunistické demokracie nebyly na konstruktivní jednání připraveny, navíc strach z východoevropanů byl hlavním faktorem při odmítnutí euroústavy ve Francii a Nizozemsku.

Už tehdy existovala možnost, kterou v trochu jiné podobě nastínila nyní Merkelová. Tehdejší EU patnácti vyspělých západních zemí měla přijmout nové instituční uspořádaní a nováčkům jednoduše sdělit „berte nebo nechte být“. Podobným heslem by se nyní řídila i skupina „neváhajících“. Ti z nás, kdo si myslí, že sjednocená Evropa je příliš důležitý projekt na to, aby utonul například v  české politické bramboračce, tento přístup nepochybně vítají i za cenu, že právě jejich země zůstane mimo.

J. Boleslav 1.7.2012 9:10

Re: Autor nemá pravdu.

Já jsem zase nepotkal Němce, který by na Euro nenadával. Říkají mu Teuro, pokud to náhodou nevíte.

P. Zelenka 1.7.2012 8:27

Re: Eurozóna potřebuje jediné - eutanázii, protože investoři se jí budou čím dál víc vyhýbat..

První krysa co opouští loď?

J. Kanioková 1.7.2012 7:12

Eurozóna potřebuje jediné - eutanázii, protože investoři se jí budou čím dál víc vyhýbat..

http://finweb.hnonline.sk/c1-56356100-europa-sa-blizi-k-bodu-z-ktoreho-nebude-navratu

Titanik se potápí... Zachraň se kdo můžeš!

J. Kanioková 1.7.2012 7:08

Pan Tomský ROZHODNĚ nepléduje ve prospěch eurozóny, eura... naopak

Takže cokoliv napíše, je to nutno brát z jeho úhlu pohledu...

J. Boleslav 30.6.2012 15:09

Re: Naivita Z čehom si myslíte, že půjčuje ČNB peníze

Jak by vznikaly? Prostě je tiskárna cenin vytiskne nebo vyrazí.

K. Křivan 30.6.2012 12:48

Re: Naivita Z čehom si myslíte, že půjčuje ČNB peníze

Prostě máme "virtuální peníze".

P. Brodský 30.6.2012 12:43

Re: Naivita Z čehom si myslíte, že půjčuje ČNB peníze

Zdá se, že devadesát devět procent lidí vůbec netuší, jak dnes vznikají peníze,které s důvěrou používají.

P. Brodský 30.6.2012 12:40

Re: Naivita Z čehom si myslíte, že půjčuje ČNB peníze

A když podnikatelský táměr nevyjde, množství oběživa se zvětší(zjednodušeně řečeno.) Proto v Keynesiánském režimu, na němž je založena měna všech států,probíhá monotonní inflace.Euroskeptíčtí ekonomičtí komentátoři ale také různí Kalouskové mluví, jako by spadli z Marsu a veřejnost z něj asi opravdu spadla.

P. Brodský 30.6.2012 12:30

Naivita Z čehom si myslíte, že půjčuje ČNB peníze

s úrokovou mírou púl procenta? Na tištění zlatem nekrytých peněz je založena měna úplně všech státú od r. 1971. Peníze jsou kryty tím, že se najde subjekt, který je ochoten si je půjčit.

J. Kratochvíl 30.6.2012 9:34

Autor nemá pravdu.

Chci jen poznamenat, že jiné zdroje tvrdí, že Německo a Rakousko a nejen oni na Euru stále hodně vydělavají a to tak, že se jim vyplatí investovat stále do Řecka případně Portugalska nebo Španělska. Také jsem nesetkal s žádným Němcem, který by nadával na Euro jak se nás tady snaží přesvědčit autor článku, což potvrzují i některé příspěvky zde na NP.  Každý zkrátka vidíme pouze to co chceme.

P. Lenc 30.6.2012 7:54

Nejsem žádný

ekonom, ale tištěním peněz se žádná ekonomika nezachránila.Ten eurosocialismus začíná být poněkud drahý špás.A politici jsou samozřejmně beztrestní.

P. Brodský 30.6.2012 5:13

Re: Souhlas !Opravdu?

Zřejmě jste nepochopila, co znamená věta Je nutno zaplatit hned, jinak se eurozona rozpadne.To by mohl podepsat i eurofederalista. Zaplatit totiž múže jedině ECB metodou kvantitativního vyrovnání. Z daní se to nezaplatí.To je právě to, na co nemá Angela odvahu. Vyjimečně s autorem souhlasím.

J. Kanioková 30.6.2012 2:06

Souhlas !

Doufám, že jim to jednou někdo spočítá ! Aby konečně některým EUvěřícím došlo, oč ve skutečnosti teď jde, co to znamená, je dobré si poslechnout přesné osvětlení ve videu od 00,40 -  http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/212411058260629/

Socialismus v čisté formě!  Jedině referenda ve všech zemích EU !!!!

Následující slova amerického ekonoma a filosofa Thomase Sowella by měla být povinně vytisknuta v záhlaví každého volebního lístku:

Pokud zvolíte politiky, kteří vám slibují výhody za peníze někoho jiného, pak nemáte právo si stěžovat, když vám vezmou vaše peníze a dají je někomu jinému, včetně sebe !

M. Prokop 30.6.2012 0:19

Jsou