29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Jsme zpátky, co dál

Kdysi českou veřejnost oslovilo heslo ‚zpátky do Evropy‘. Dostali jsme se zpátky, jenže co bude dál. Evropská integrace přináší více problémů, než kolik jich řeší. To, že jsme uvnitř, neznamená, že máme méně starostí s vlastní existencí. Naopak, problémy jsou mnohem obtížnější. Diskuse o našem členství v EU nesmí veřejně probíhat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 5.1.2014 18:01

Zcela s autorem souhlasím

V článku uvedené priority jsou naprosto správné. Problém ale spočívá v tom, jak je uhájit, když ne-euhujeské strany jsou téměř zničeny a masmediálně oblbovaný občan nebude chtít zaplatit nezbytnou cenu za svou svobodu.

P. Vaňura 3.1.2014 22:30

Pouze s jednou věcí absolutně nesouhlasím, je třeba

alespoň základní míra potravinové soběstačnosti, ať to stojí kolik chce. Proto Japonci pořád pěstují rýži, ač je to pochopitelně mnohem dražší, než ji dovézt. Tady se nelze spoléhat na obchod, jde o přežití. Přitom, v zemědělství stejně moc lidí nepracuje a tak je to ufinancovatelné. A, mimochodem, pokud by byly zrušeny všechny zemědělské regulace v rámci Evropy, naši zemědělci na tom vydělají. Nejsou ale v cenách obilí schopni konkurovat Austrálii, Kanadě a USA.

L. Novák 3.1.2014 23:54

Re: Pouze s jednou věcí absolutně nesouhlasím, je třeba

Třeba jsou schopni konkurovat v cenách řepky. V té jsme soběstační až moc... :-P

F. Žůrek 3.1.2014 20:25

Souhlasím s autorem

Vzdálen od Prahy, tak trochu z venkova, do těch problémů dobře nevidím, ale např. přerozdělování peněz ve velkém vede také k velký ztrátám.

M. Prokop 3.1.2014 21:18

Re: Souhlasím s autorem

Čím více je přerozdělování vzdáleno od těch, komu je sebráno, tím větší ztráty.

Na co je jakž takž vidět na vesnici je horší ve městě, ještě horší na kraji, stát je dost tragický a EU je vyložený tunel.

Z. Švrček 3.1.2014 20:16

Jo, Jirko.

S Evropou jsme zase zpátky. Kdo se z historie nepoučí, je odsouzen si ji zopakovat. Tak rukávy vyhrnout a budovat světlé zítřky, abychom nedej Marx a Engelsem zase neztratili stopu.

D. Švik 3.1.2014 17:20

Přesně tak

J. Kanioková 3.1.2014 17:13

Absolutní souhlas s autorem,

jsou nutné mnohem radikálnější SYSTÉMOVÉ změny, než je většina lidí ochotna si vůbec připustit. Rušit v legislativě vše, co ztěžuje podnikání, především se zaměřit na neproduktivní paskvily ve jménu ochranářství, preferování čehokoliv, co snižuje konkurenceschopnost. Skončit se sociálním inženýrstvím ! Snížit či výrazně omezit tzv. prorůstová opatření = marné investice, budou se stavět jen "hladové zdi". Odstranit z legislativy podmínky směřující k zbytečné centralizaci, harmonizaci v EU. Omezit na obsolutně nezbytné minimum dotační programy. Neubírat dál ze zodpovědnosti jednotlivých států, nelikvidovat jejich suverenitu. Evropa by měla zapomenout na plány, jako je FU. Nemluvě o protidemokratickým snahám, jako je politické sjednocení kontinentu. EHS bylo dobrým projektem, EU je svěrací kazajka a nenažraný bumbrlíček.

EU: Fakta a čísla - Část 1 - http://jdem.cz/9g3t8 .... EU: Fakta a čísla - Část 2 - http://jdem.cz/9g3s4

Evropský vnitřní trh - základní chyba integrace - http://www.zeit-fragen.ch/index.php?id=1380

Nejprodávanější autoři Matthias Weik a Marc Friedrich varují - crash přijde přes řetězovou reakci - http://jdem.cz/9g238

Evropa po velké peněžní válce v hranicích z roku 2020 - http://jdem.cz/9g2n3

D. Švik 3.1.2014 17:15

Re: Absolutní souhlas s autorem,

Hujeři vám jistě vysvětlí, že bez socíku EU bídně zhynem :-)

L. Novák 3.1.2014 17:41

Re: Absolutní souhlas s autorem,

Otázkou je, kdo tu legislativní čistku udělá. Ti, co předváděli "legislativní smršť" asi sotva. :-)

Š. Hašek 3.1.2014 15:42

Popsáno bez chyby.

Vtip jest v tom, že nastávající (stávající) stagnace EUmolocha bude trvat dlouhá desetiletí a bude direktivní mašinerií vydávána za největší pokrok od dob říjnové revoluce. A budou se chrlit direktivy, nařízení, uplácet poslušní, kvótovat, zakazovat si pěstovat na svém poli co chci, vyrábět co chci (mnohé již v běhu) - vše si pamatujeme. Já moc dobře.

A hlavně to neustálé oslavování, že už konečně jsme dosáhli konečného a stáleho blahobytu! To stálé usměvavé poplácávání se po ramenou na různých sešlostech a jednáních! Také si pamatuji.

M. Prokop 3.1.2014 16:13

Re: Popsáno bez chyby.

Ono to teď utíká rychleji.

Jen nesmíme zaváhat, až začnou stavět kolem ploty (bez nich socík nefunguje). Jak začnou omezovat internet (to bude předzvěst), rychle pryč.

Š. Hašek 3.1.2014 16:36

Re: Popsáno bez chyby.

Ale kam?

Do světa?

Nebo na chalupu za kamennou hradbu, zasít, aby bylo co jíst, vysadit ovocné stromy místo okrasných, naučit se chovat kozy a koupit karabinu Mannlicher s tisícem nábojů?

M. Prokop 3.1.2014 17:01

Re: Popsáno bez chyby.

Kam, to je trochu problém.

Jedině něco jako Jules Verne, Plovoucí ostrov.

J. Matuška 3.1.2014 13:57

Vystoupení z EU bych si přál,

ale není "v tuto chvíli" reálné. Za nějakou dobu, nebude asi krátká, dojde k dalšímu zhoršování situace v eurozóně, ale válka Jihu proti Severu nutně musí skončit rozpadem. Rovněž brzy nás čeká, že budeme čistými plátci v Unii. Co se nabízí, aby se prohlubující integrace zpomalila a dočkali jsme se výhodnější pozice těch, kteří jsou eurorealisté/euroskeptici? Je to co největší účast takto smýšlejících lidí v květnových volbách do Evropského parlamentu. Brusel se obává, že výsledky nebudou pro hegemonisty/eurohujery příznivé. dokažme že oprávněně. Jde o záchranu zbytků suverenity našeho státu. Jde o obranu naší KORUNY.

Nabízí se volba pouze dvou stran: ODS a Svobodných! Bunga bunga!

M. Prokop 3.1.2014 15:09

Re: Vystoupení z EU bych si přál,

ODS už svou příležitost dostala.

L. Novák 3.1.2014 16:33

Re: Vystoupení z EU bych si přál,

A promarnila.

B. Rybák 5.1.2014 18:12

Re: Vystoupení z EU bych si přál,

Zkuste najít nějakou EU-skeptickou stranu, která někde uspěla lépe. Vždyť oni hravě zničili i takového politického giganta jakým byla "železná Lady". Téměř zničili V. Klause.

"Svobodní" nejsou skutečnou politickou stranou a jsou proto tak bezvýznamní, že EU-hujerům nestojí ani za "ránu" (jako by byli "pravou rukou Bruselu).

M. Kyselka 3.1.2014 17:25

Re: Vystoupení z EU bych si přál,

Ad J. Matuška - Václava Klause nutně musíme dostat do EU, dokud je fit.

L. Novák 3.1.2014 17:41

Re: Vystoupení z EU bych si přál,

Obávám se, že už je pozdě.

V. Stejskal 3.1.2014 13:39

Evropane?

Dojimají mne články, kde se tvrdí, že jsme se "vrátili zpátky do Evropy", či že jsme částí Evropy atp. Podobné jsou i přízpěvky ve forech. Všichni dikutující se cítí být Evropany jako poleno, jsou ponořeni do evropských tradic až po uši. Neuvědomují si, že k evropanství nám schází základní zkušenost - kolonie. Všechny státy, kromě Švýcarska, od nás na západ byly až donedávna koloniálními mocnostmi. Po několik staletí ovládaly a brutálně rabovaly národy Afriky, Asie, Jižní Ameriky atd. Díky tomu rychle zbohatly a mohly si dovolit zavádět u sebe ony tzv. evropské hodnoty: demokracii, školství, právni systémy, kulturu atp. A co po nich zbylo v koloniích? Srab a bída, hlad, nekončící etnické a náboženské konflikty. A nedávno se obrátily k nám, k východní Evropě. A dřou z nás kuži, neplatí daně, prostě rabují nás jako kolonie. A my, kteří jenom dáváme věříme, že jsme také Evropané.

M. Prokop 3.1.2014 15:11

Re: Evropane?

Ano, teď, pod vládou místních talentů, je v bývalých koloniích srab a bída, hlad, nekončící etnické a náboženské konflikty.

Býval tam klid a prosperita, alespoň v britských.

E. Sevrát 3.1.2014 16:11

Re: Evropane?

Můj dědeček si za Protektorátu postavil malý domek v Davídkově ulici,pracoval v Libeňských loděnicích a byl Říší dobře placen a nebyl sám.Po hospodářské krizi se řadě občanů a to i těch prostých za Protektorátu dařilo lépe než před ním.Byla totiž práce.

M. Prokop 3.1.2014 16:15

Re: Evropane?

Arbeit macht frei. :-P

V. Němec 3.1.2014 13:36

Dotace nevadí

Je divné že všem těm "bojovníkům proti úplatkům" právě dotace nevadí ačkoliv právě ony k této nekalé činnosti přímo vybízejí.

Oni totiž ty jejich různé spolky jsou na dotacích závislé a členové

lehko a dobře živi.

Š. Hašek 3.1.2014 15:55

Re: Dotace nevadí

Bojovník proti úplatkům je mnohdy "neziskový " budovatel z darů státu/úředníka/známého ve státní správě "pro rozvoj něčeho".

Pokud je něco poskytnuto na základě ponížené žádosti z krvavých daní souseda, možno i s předností, neb "mám známé" - už to prosím není korupce, ale třeba Program zelená úsporám/Budování Babišova hnízda/ počítače do škol/ Praha olympijská. "Programy" frčí.

Prostý lid si ani nevšiml, že se buduje již institucionalizovaná korupce (EUfondy, úřední výnosy o cenách (výroby elektrické energie), obálka úředníčkovi je věc minulosti. Prostý lid vždy byl natvrdlý.

J. Kuka 3.1.2014 13:00

Je..

Je to bohuzel marne , eurooptimiste si plati za nase penize propagacni kampan a hlavne v nemecku a francii ,antiskepticka kampan ze strany spratelenych novinaru prituhuje . Jen za posledni tyden jsem na BBC , ale treba i na americkych webech cetl alarmujici komentari varujici "verejnost" pred xenofobnimi anti EU nazory . Otresne ...

V. Kain 3.1.2014 13:30

Re: Je..

Naše levice volá po ještě větším přimknutí k EU.Nemůžeme chtít po současné vládní koalici opak.Na to by vychytralý Babiš nikdy nepřistoupil.Vždyť z čeho profituje jeho imperium?Na druhou stranu přece není možné aby se daňoví poplatníci celé Evropy nechali donekonečna odrbávat Bruselskými byrokraty.Jednou tato zlodějna musí zkončit a potom budu zvědavý kdo bude vyplácet Špidlovi tu jeho vydřenou 110 tisícovou rentu.I když ti naši levicoví dříči mu ji jistě ponechají.Vždyť tady si politici s občany doslova vytírají řiť.

J. Boleslav 3.1.2014 12:46

Dosť bolo EU!

K. Janyška 3.1.2014 9:51

Payne, nevite-li nic o rostém spotánním řádu Evropy, raději

buďte potichu. To je jádro pudla a ne vaše povrchní kecy... Dzp.