22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EVROPA: Je tu někde Juncker?

Konstatování, že Německo je hegemonem EU, působí jako kolovrátek. Už bylo vysloveno x-krát i s tím, že jde o gravitační zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Mach 19.8.2016 21:56

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

Takže ti po letech došlo proč ti tak říkali. Gratuluji. Ala na rovinu, tady nikoho nezajímá, že jsi byl a stále jsi trdlo.

M. Prokop 19.8.2016 20:53

Re: Juncker někde je, však on zase nějakou hloupost plácne,

Skoro bych řekl, že máte pravdu oba.

M. Prokop 19.8.2016 20:51

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

Pro ruské podmínky JE státník. Bohužel.

J. Jurax 19.8.2016 20:40

Re: Francie

No, výzvědná činnost na frontě je taky boj, nábor povolil car již v roce 1915, aby jej zakrátko zase zakázal, takže nabráno bylo jen cca 250 mužů ... ale jinak v zásadě souhlas.

P. Harabaska 19.8.2016 18:54

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

Asi už vím, proč se u nás v obci říkalo "Ty jsi trdlo Machojc".

D. Nowodny 19.8.2016 16:33

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

Není co dodat, ale říkejte to Tomášům !

J. Lancik 19.8.2016 16:31

Re: Francie

Mate to to trochu nepresne pane Juraxi. Ceska Druzina nebojovala, jejich ukolem byla vyzvedna cinnost, pro jejich znalost reci chodili pres frontove linie a sem tam privedli nejakeho "Jazyka". Vstoupit mohli jen lide zijici v Rusku uz pred valkou. Nabor mezi zajatci povolil az A. Kerenskij, car jim neduveroval. Pro cara to byli krivopriseznici. Kerensky po Zborovu nadsen jejich vuli bojovat je primo povzbuzoval, hlavne proto, ze ruska armada uz byla v rozkladu.

Mate pravdu, ze bolsevici se zavazali nemit na ruskem uzemi Nemecku nepratelske jednotky. Tomu "odsunu" ale cinili vsemozne prekazky, take posilali Haska a ceske rudoarmejce delat nabor do rude armady. S navrhem severni cesty pres Archangels prisli az pozdeji, dobre vedeli, ze se legionari nechteli nechat roztrhnout a hlavne provokovali. Jiste jste slysel o "Celjabinskem incidentu", sjezdu legii a rozhonuti pokracovat "vlastnim poradkem". Za vyzvu k boji je povazovan Trockeho rozkaz k nasilnemu odzbrojeni cs. vojska; "Kazdy Cechoslovak dopaden se zbrani v ruce budiz na miste zastrelen".

P. Mach 19.8.2016 14:13

Re: Juncker někde je, však on zase nějakou hloupost plácne,

Kdyby rusové chyby nedělali, tak jim nikdo čelit nemusí. Protože jejich hlavní chyba spočívá v tom, že opět, jako už několikrát v minulosti, místo aby se věnovali hospodářskému rozvoji vlastní země, si hrají na vojáčky. Skončí to opět tím, že je západ bude muset tahat z nejhoršího.

P. Mach 19.8.2016 14:08

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

K formátu státníka jako Adenauer, de Gaulle a další výše uvedení jedinci jaksi nesedí to, co má psychopat puťka na triku, tedy obohacení se o 40 miliard dolarů, teror vůči opozici a nezávislým médiím, zinscenované procesy s politickými protivníky či obecně likvidace nepohodlných jedicnů, zabavování soukromého majetku, primitivní z prstu vycucaná propaganda, spolupráce s vyloženýni bandity a zločinci a tak dále a tak podobně. Puťkovi jsou spíše podobní Hitler, Mussollini nebo Stalin. Bohužel tuhle analogii lze dovést dále. Současné západní politiky lze přirovnat spíše k Chamberlainovi, Daladierovi, Atleemu nebo Carterovi spíše než k Churchilovi nebo Reaganovi. To ale není jádro problému, protože i schopná, zodpovědná výrazná poltická osobnost, která má demokratický a mírový mandát nemůže být rovnocenným partnerem při střetnutím s psychopatickým diktátorem v jeho vlastní psychopatické hře na vojáčky. Naštěstí i zde platí, že prachy jsou až na prvním místě. A jak historie tisíckrát prokázala, psychopatičtí diktátoři hrající si na vojáčky jsou vyložení diletanti pokud jde o rozumné hospodaření. A než dojde na realizaci jejich úchylných plánů, dovedou své země zu grunt.

P. Lenc 19.8.2016 13:12

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

Přesné pane Juraxi.

Ś. Svobodová 19.8.2016 12:21

Jedná ten kdo má moc s tím kdo má moc.

Celá bruselká administrativa a "projekt" EU slouží tomu, kdo má moc. Což je Německo, které ovládá prostřednictvím svého kapitálu všechny trhy a učinilo je na sobě závislé. Proto musí s Putinem jednat jen člověk s faktickou mocí a ne slouha.

J. Jurax 19.8.2016 12:09

Re: Francie

No, legie v Rusku se JEN měly přes Sibiř dostat do Francie až po tom, co Rusko přestalo s ústředními mocnostmi bojovat, po brestlitevském míru (3. března 1918), jenž byl ostatně dítkem Leninovým; Němci tudíž pašovali do Ruska Lenina o nějaký čas dřív, v dubnu 1917.

Bolševici se při brestlitevském míru zavázali k odsunu cizích jednotek ze svého území, proto legie měly být přesunuty do Francie - napřed přes Archangelsk a Murmaňsk, poté přes Vladivostok.

Příslušníci legií a jejich předchůdce České družiny bojovali na ruské frontě už od roku 1914 až do brestlitevského míru.

J. Jurax 19.8.2016 11:43

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

Nevím. Zkuste se zeptat.

S. Ševeček 19.8.2016 11:41

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

No, myslím si, že proti mně Putin nic nemá.

proti Vám ano?

S. Ševeček 19.8.2016 11:39

Máte na mysli

rozpadající se evropskou uhniji?

J. Jurax 19.8.2016 11:39

Re: Juncker někde je, však on zase nějakou hloupost plácne,

To máme kliku.

Protože kdyby nedělali, neschopná zelenorudá EU by jim nebyla schopna čelit už vůbec; ostatně není toho prakticky schopna ani dnes,

Proto taky s Lavrovem jedná Steinmeier a ne Mogheriniová.

J. Jurax 19.8.2016 11:33

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

Ano, Putin k naší smůle má formát státníka. Jako byli kdysi Adenauer, de Gaulle, lady Thatcherová, Reagan.

Bohužel pro nás státníka z našeho pohledu jaksi nesprávně zaměřeného.

Ty bruselské směšné figurky typu Junckera nebo Mogheriniové mu k naší škodě nemohou být rovnocennými partnery. A Obama taky ne.

M. Josovič 19.8.2016 10:48

odpověď na otázku

Proč za EU jedná Německo? Protože EU prostě nefunguje. A Juncker a ta paní Mogherriniová jsou jen nastrčené figurky. Tak jednoduchá je to odpověď. Protože EU není a nikdy nebude jeden stát. My jsme to pochopili. Jen v tom Bruselu jim to dýl trvá. Bodejť by ne, když maj takový prachy.

A Německo dělá zásadní chyby. Ať už se jedná o vztah k Rusku, podporu "Majdanu" nebo řešení uprchlické krize.

Stejně tak i ČSSD. když čtete jejich stanovisko k reformě EU, je vám z toho na zvracení. Nikdy nemohu volit stranu, která se chová tak diletantsky. Státní tajemník pro EU z ČSSD se včera v Událostech a komentářích kochal tím, jak to Británii nandáme, jak ji potrestáme. Chudák, ten člověk vůbec nic nepochopil.

J. Lepka 19.8.2016 10:35

Re: Francie

Stačí si přečíst něco vzpomínek pamětníků nebo i historických studií. Francie té doby byla kulturní velmocí, proto tam žilo, studovalo či tvořilo nemálo Čechů a Slováků. Také díky tomu tam vznikly první jednotky česko-slovenských, tehdy odpadlíků, z nichž se pak vytvořily Legie a francouzská vláda, na rozdíl od ruské je brala od počátku vážně a i ruské legie se jen měly přes Sibiř dostat do Francie, na západní frontu. Němci v té době pašovali do Ruska Lenina a co pak následovalo snad netřeba popisovat. Zbývá Anglie a Itálie. Angličané, tradičně uzavření a tradičně kolonizátoři tak nějak nebyli moc žádoucí a poválečný vývoj v Itálii taky nebyl povzbuzující. Takže zhodnocení je přesné a stručné : Nikdo jiný nebyl k mání !

J. Lepka 19.8.2016 10:26

Re: Junckera je třeba hledat

No o čem, vodky by popili, slanou rybku zakousli a pak vydali závěrečné komuniké o jednání které zajímalo obě strany.

J. Lepka 19.8.2016 10:23

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

Státník Putin ???

M. Prokop 19.8.2016 10:19

Re: Že by se Juncker a další bruselští velikáni

EU je šaškárna.

Proto jedná ten, kdo má skutečnou moc.

K. Janyška 19.8.2016 10:06

Protože Německo EU vlastní. Jen blbci to nevidí.

Je to IV. říše německá... Dzp.

L. David 19.8.2016 10:02

Že by se Juncker a další bruselští velikáni

styděli po světě cestovat? A se skutečnými státníky, jako je Putin, jednat?

Vzpomeňme si na situaci před rokem 89, kdy naši komunističtí aparátčíci taky seděli doma a do západního světa nikam moc nejezdili, protože by je tam nikdo nebral vážně.

Maně se nabízí otázka, co by si Putin s nějakým aparátčíkem Junckerem nejspíš vytřel?

J. Mrázek 19.8.2016 9:56

Zapíjí začátek konce ....

...má co dělat, aby to stihl do dušiček .....

R. Morava 19.8.2016 9:29

EU nevládne jen prudí

Je to tak, myšlenka EU udělala asi před 15 lety čelem vzad. Anarchisté kteří ji teď vedou nikdy nic nevytvořili. Na zablokování jakýchkoliv změn (hlídání hranic, změna azylového system, zrušení letního času,...) mají pravomocí víc než potřeba. Ale jinak je absolutně neakceschopná!

Jsou to žaby na prameni a je třeba je urychleně odvalit. Zrušení EU by nemuselo být nutné pokud odtam vykopou neomarxisty. A ti už jsou i v "konzervativních" stranách (Junckers)...

M. Prokop 19.8.2016 9:03

Re: Francie

" A to se vubec nebavim o prvni republice ktera na Francii, pro mne ze zcela nepochopitelnych duvodu, sazela."

Z důvodů zcela pochopitelných: Nikdo jiný nebyl k mání.

M. Prokop 19.8.2016 9:01

Re: Juncker někde je, však on zase nějakou hloupost plácne,

Rusové dělají zase své chyby, typicky ruské.

V. Hanus 19.8.2016 8:58

Kam to vede? :-(

Toto budování 4. říše je zřejmé již více let. Poslední dobou už ani Evropě vládnoucí diumvirát Francie - Německo moc nefunguje a vlády se chápe Deutschland. (Zatím mírovými cestami)

I. Schlägel 19.8.2016 7:56

Chcete po EU příliš.

Zejména byste neměl očekávat smysluplnou akceschopnost. Tu u byrokratů opravdu nehledejte.