4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Jak unijní regulovčíci přerostli politikům přes hlavy

Evropská komise funguje jako fabrika na regulace. Eurokraté jsou jimi posedlí, jen ve sféře byznysu během posledních pěti let obdařili Evropu tisíci předpisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Skála 14.11.2014 10:00

Re: autor svítil uhlíkovými žárovkami?

Byl jste rychlejší. Ale malé upřesnění: Edison vynalezl právě uhlíkovou žárovku. Že bylo uhlíkové vlákno brzy nahrazeno vláknem kovovým, je jiná věc.

M. Prokop 14.11.2014 15:27

Re: autor svítil uhlíkovými žárovkami?

Stejně to bylo zajímavé, jak hledali všemožná vlákna na zuhelnatění ....

L. Severa 14.11.2014 16:08

Re: autor svítil uhlíkovými žárovkami?

Máte pravdu, Edison zkoušel kde co. Nechtělo se mi ani věřit, když jsem četl v knize o něm, že byly organizovány výpravy do různých koutů světa proi různé materiály. On byl vynálezcem na základě pokusů.

A. Alda 14.11.2014 8:09

Nefunkční systém nelze reformovat.

Systém, který nefunguje, se nedá reformovat - dá se jen zrušit a nahradit jiným.

K. Frauknecht 14.11.2014 6:57

Článek je dobrej

(už sem čet fčéra :-)), ale naprosto úžasná je diskuze pod ním (zde na NP :-))). Krásná diferenciace socialistů (až bolšanů :-)) od normálních lidí, kteří se nebojí vzít svůj život do vlastních rukou. Se všemi důsledky a plnou odpovědností! To je to, co ty růžový až rudý diskutující děsí a budí ze sna :-)))!

Vedle tohoto článku byla včera na Finmagu i slušná recenze (a to p. Kašpárka moc nemusim) na knihu E. Fromma "Strach ze svobody". A vo tom to taky je!

P. Lenc 14.11.2014 7:49

Re: Článek je dobrej

Také jsem si přečetl diskuzní příspěvky, máte pravdu.Některé diskutující musí takové články přímo děsit.Článek dobrej.

K. Laus 14.11.2014 10:25

Re: Článek je dobrej

svůj život mám ve svých rukou, jsem nespokojen s netransformací naší republiky, přesto vám ty vaše opožděné pseudoliverální kydy neberu. Jsou k smíchu.

P. Brodský 14.11.2014 1:57

ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

může pouze navrhovat.Schvaluje Evropská rada, kterou tvoří představitelé tzv. národních států. Takže odpovědnost za žárovky má česká vláda spolu s ostatními "národními" vládami.

P. Brodský 14.11.2014 2:01

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

To nám ale Aston nikdy neprozradí.

F. Vokurka 14.11.2014 2:37

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

a jakou to ma souvislost? je to pouze jiny organ eu ve kterem sedi fanaticti eurohujeri s potrebou ridit ostatnim zivot.

kdyby nebyla eu nerusily by se zarovky protoze by toho jednoho nynejsi europitomce co byl pro ostatni v narodnim parlamentu utloukli cepicema.

P. Scheck 14.11.2014 2:52

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

Mluvíte, pane Vokurko, o fanatismu. Nechcete si po sobě třeba ještě jednou přečíst svůj příspěvek?

J. Hejna 14.11.2014 9:28

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

Máte pravdu, správně česky to napsané není, ale je jasné, že to je správné obsahově.

Proč tolik lidí ze sebe dělá hlupáky?

K. Laus 14.11.2014 10:28

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

Nevím, proč ho pan Vokurka ze sebe dělá....

J. Jurax 14.11.2014 16:57

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

Zde se mýlíte. Pan Vokurka vyslovil pravdu, byť s hrubkami, a za hlupce tu není on, ale jiní, že ano ...

K. Laus 14.11.2014 20:28

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

"kdyby nebyla eu nerusily by se zarovky protoze by toho jednoho nynejsi europitomce co byl pro ostatni v narodnim parlamentu utloukli cepicema".

1. žárovky byly rušené i v zemích, které s EU nemají nic společného 2. Klause taky nikdo neutloukl čepicema za to, žejeho vláda začala jako jedna z prvních podporovat Babišův byznys. 3. Jako vůbec první postsovětských zemí jsme zavedli kvóty (např. na cukr) ještě před vstupem do EU....čili kdo je tu za hlupáky?

K. Laus 14.11.2014 10:27

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

skutečně? Tak proč Klausova vláda zavedla dotace biopaliv ještě před EU?

L. Novák 14.11.2014 17:25

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

To zavedli zelení magoři.

K. Laus 14.11.2014 20:24

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

houby s voctem :-) to zavedla Klausova vláda někdy v roce 1992

J. Jurax 14.11.2014 17:37

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

Počtěte si ve Wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Biopalivo - cituji - "Společná zemědělská politika (CAP) pro EU byla počátkem 90. let reformována pod vedením irského eurokomisaře MacSharryho a měla vést k omezení tehdejší nadprodukce potravin. To vedlo k přechodu zemědělství na biopaliva.

Projekt podpory bioetanolu byl v ČR schválen roku 1996 a připravilo jej Ministerstvo zemědělství.

Evropské trendy vládní podpory produkce biopaliv se v září 2007 dočkala kritiky ze strany Organizace pro hospodářskou spolupráci v Evropě (OECD). Vedou podle OECD k prudkému růstu cen potravin a potenciálně i k devastaci přírody. Vládní subvence jsou podle OECD navíc i jednoduchou formou podpory domácího zemědělství, která je vzhledem k pokračujícím snahám o liberalizaci zemědělského trhu nežádoucí. V září 2012 uvedla agentura Reuters návrh legislativy z Bruselu, ve které eurozóna omezí používání biopaliv založených na zemědělských plodinách, protože se obává, že tato jsou méně šetrná k životnímu prostředí, než se předpokládalo, a že jejich podpora má negativní dopad na produkci potravin. V létě 2013 schválil Výbor pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin Evropského parlamentu podíl biopaliv první generace maximálně 5,5 %." - konec citátu.

Jinak vězte, že v ČR se biosložky složky povinně přimíchávají od roku 2007 (benzin 3,5 procenta, nafta 4,5 procenta) od roku 2007. To vládl Topolánek. Zvýšení biosložky v u benzínu na 4,1 procenta a u nafty 6 procent vetoval prezident Klaus v květnu 2010. Sněmovna veto přehlasovala, jsouc tlačena zemědělskou lobby a Agrofertem. Vládla úřednická Ficherova vláda.

K. Laus 14.11.2014 20:33

Re: ˇMy čtenáři Psa Pochopitelně netušíme, že komise

Bionafta za Klause Takzvaný Oleoprogram, projekt pro výrobu bionafty, běžel v Česku od roku 1992. Stát tehdy poskytoval bezúročné půjčky na výstavbu výroben metylesteru řepkového oleje. Ten se s podílem 31 procent přimíchával k motorové naftě. V Česku vyrostlo díky státní podpoře 18 provozů, které mohly dohromady zpracovat až 200 tisíc tun řepky. Více na: http://euro.e15.cz/klaus-zarizl-to-co-drive-podporoval-820802#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

P. Scheck 14.11.2014 1:51

Pane Jégle nerozumím

Nějak vám, pane Jégle, nerozumím. Ten regulovčík přece může ukazovat nalevo, napravo, nahoru, dolů, na jih, na sever. Pokud jsou někomu všechny směry špatné a vyník je vždy a jen a jenom regulovčík (klidně si vymyslete i víc ponižující označení), je to prostě podezřelé.

Že by nakonec třeba nebyl až takový problém v chápání v regulovčíkovi, ale třeba v panu Jéglovi?

F. Vokurka 14.11.2014 2:40

Re: Pane Jégle nerozumím

vzdyt to tak je, at vymysli regulovcik s potrebou ridit ostatnim lidem zivot cokoliv je to samozrejme spatne!

co je dobreho na tom, aby o vas rozhodoval nejaky europitomec a je fuk zda v bruselo nebo jinde. to je zkratka z principu spatne.

P. Scheck 14.11.2014 2:48

Re: Pane Jégle nerozumím

No prosím, pane Vokurko, souhlasím s vámi, od europitomců dále! Ale mezi námi, každý, kdo žije v Evropě může být potažmo i europitomcem. Ehm, že se ptám, kde žijete vy?

J. Jurax 14.11.2014 1:46

Likvidovat EU

a začít znovu a líp. Nebo nezačínat a obnovit něco jako byla EHS.

Možná je ještě čas Evropu zachránit před nevyhnutelným úpadkem, k němuž Evropa pod knutou socialistické rudozelené EU nezadržitelně spěje.

P. Brodský 14.11.2014 2:10

Naštěstí nacionalističtí primitivové

kteří netuší, že jim klasické žárovky zakázaly národní vlády, také netuší, že k vítězství ve volbách je zapotřebí k těm volbám chodit.Takže Juraxové evropské volby hned tak nevyhrají.

F. Vokurka 14.11.2014 2:45

Re: Naštěstí nacionalističtí primitivové

nezakazaly to narodni vlady pane. eu se vymyslela jakousi pochybnou ekologickou koncepci, kterou vnutila ostatnim. teprve na zaklade teto se deji zverstva jako zarovky, vysavace, wc, oze ....

to ze pak narodni parlament zmasti primo zakon zavadejici toto do praxe je dukaz jeho tuposti, ovsem toto by vubec nenastalo, kdyby si to v prvni rade nevymyslela eu a onen tupy narodni parlament to musel realizovat.

I. Dekyský 14.11.2014 7:04

Re: Naštěstí nacionalističtí primitivové

Každý kdo neleze Bruselu do prdele je podle Vás evidentní nácek a primitiv, že Vy eurosvazácký hlupáku.

S. Netzer 14.11.2014 9:12

Re: Naštěstí nacionalističtí primitivové

Každý ne, vy ale každopádně, primitive.

L. Křivan 14.11.2014 10:19

Re: Rukulíbám milostpaní Parteigenossin !

Jak vám lítá koště ?  Vy umíte tak věcně a inteligentně diskutovat !

K. Laus 14.11.2014 10:35

Re: Rukulíbám milostpaní Parteigenossin !

Každý kdo neleze IVK do prdele je podle Vás evidentní eurosvazák a primitiv, že Vy náckovský hlupáku. Je to dost věcné a inteligentní? :-)