12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

EVROPA: Islandští holubi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
HP 10.10.2008 19:06

Re: dagu

"Jenomže Island jako stát se snažil hodně udělat pro své obyvatele - ona tam byla vysoká životní úroveň. Podle našich pravičáků je to trestuhodný populismus ..."

ze by Ti "pravicaci" meli pravdu ?!? Podivejte kam ten stat, starajici se tak vzorne o blaho svych obcanu dospel.

Zebra 10.10.2008 7:52

Ach vy starý zpozdilče,

kdybyste to sesmolil a prsknul sem před měsícem, dalo by se vám snad vytknout jen, že jste o Islandu leda tak čet v nějakým modroušským plátku. Teď to bohužel ještě navíc ilustruje vaší pinoživou snahu vypotit ideologicky konformní matrijál.

R. J. 10.10.2008 7:51

Dnes jste si "dovolil" moc.

Dnes jsem se  pane Vlku pobavil, ale počkejte toho křiku o "politické nekoreknosti", slušně řečeno. Toho "kvikotu" těch, co se pro ně stal ostrov "šutrů" a horké vody "rájem" na zemi. Jinak musím litovat, že již neloví verlyby, dal bych si zase velrybý biftek,nejedl jsem ho již od roku osmdesát, co zrušili" Frionor". Ještě že se zde nemusí uveřejňovat adresa přispěvatelů, bojím se, že by mě "zelení " a ekoteroristé všech "barev" přišli vymlátit okna za tu "verlybu", třeba šutrákem z Islandu, aby to bylo "stylový". Myslím, že Vy byste dnes byl ukamenován , jako v nějaké " machometánii". Takhle se "otřít" o módní modlu  anorektiček a "znechucených" civilizací. Vy to dneska schytáte!Jen počkejte, pan Burian si Vás vezme  na "klavírně_ písničkový "paškál, až Vám "ouzko" bude.Nechtěl bych být ve Vaší "kůži". To Vám povím.

nup 10.10.2008 8:03

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

Jo jo, velrybý biftek. Samozřejmě, že věřím agenturám jako SC&C, že pravičáci jsou ti nejvzdělanější z našeho národa. Stejně jako jsem jim po volbách 2006 věřil, že ODS a KDU mají 106 křesel ve sněmovně... ;-D;-D;-D

R. J. 10.10.2008 9:16

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

I Ty jeden "učiteli", chybička se vloudí, ale co říkáš "antiradaristo", jak se má takový biftek připravovat, na sádle , nebo na másle? Je to ale problém,kolik třeba kmínu a hlavně nepřepepřit!

www racek 10.10.2008 9:27

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

no, kdysi jsem ho několikrát koupil, ve frionoru ho měli, ale jíst se moc nedal. furt tam byly takový pachutě, nakonec ani guláš nic moc. možná že ho jinde udělat uměj, ale rozhodně ne v norsku, odkud byl. norové jsou snad nejhorší kuchaři na světě ...

R. J. 10.10.2008 9:53

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

Je to již "stará" píseň,ale naložil jsem ho do oleje s jogurtem na dva dny, potom vložil na pánev a pomalu restoval na másle se sádlem ,tak jako se smaží řízky , na "šmoru" jak říkala moje babička.Je možné že Ti to moc nejelo racku,ale já ryby miluji, když jsem v německu, nejím skoro nic jiného,proto můj "obdiv" ke  "kytovcům".Chutnalo to jako hovězí křížené játry, která byla pokapána rybím tukem, teď ses asi "otřásl", ale pro mne to byl požitek. A byly relativně levné a k dostání, 400g. stálo 25 Kč, z platu topiče jsem si to mohl dovolit a byl jsem ve Frionoru častým "hostem".Konzistenci měl ten" biftek" , jako smažené vemínko, také moje pochoutka, bohužel ho dnes sehnat je problém, dávají ho do všech uzenin, tedy těch "lepších".

K. Babák 10.10.2008 10:27

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

Ten biftek byl docela dobrý, ale měl jsem při jídle neodbytný pocit, že jsem kanibal (u prasete ho nemám). Víckrát bych si ho nedal. Bylo mi asi 15.

R. J. 10.10.2008 11:30

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

Jo, jestli segra vypadá jako velryba a brácha jako vorvaň, tak se Ti nedivím. Omlouvám se Ti za trochu nejapný žert,ale nedalo mě to.Neber si to osobně, jenom tak si dělám srandu. Sám jsem již jako " vorvaň". Jinak si ho můžeme dát jenom v Japonsku,ti loví velrybi na "výzkum", ale nepojedu tam,nejsem Rotschild.Škoda. Jinak jsem jedl i klokana,ale za tu cenu si dám pravý biftek, jinak mám rád zvěřinu, hlavně jelení, jenom mám strach, abych požívaje jelena, neviděl v něm paroháče souseda, teda tys mě s tou obsesí dal,ještě se stanu vegetariánem.

R 10.10.2008 10:37

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

Zašťourám trošku, kytovci nejsou ryby, ale savci. Jinak ale proti jejich konzumaci nic nemám, docela rád bych ten velrybí biftek vyzkoušel, kdyby byl za rozumnou cenu. A kdybych měl jistotu, že jejich lov je košer, ne podle řvaní nějakých zelených debilů, ale podle solidních studií  a zpráv.

Schumacher 10.10.2008 11:38

Nekal tadytuk lidovou debatu vjedeckejma cintama.

Plave to v móři, tak je to ryba, néé ? Žádný savcí nebo co.

R. J. 10.10.2008 18:18

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

Pravda, jako třeba delfíni, to že jich ubylo nadměrným lovem je nezpochybnitelný fakt, některé státy to přeháněli , brali jen tuk a u vorvaňů ambru, zbytek hodili zpět do moře.Byly pokusy , na sušení masa a přidávání do krmení hosp. zvířat, neosvědčilo se to, bylo to tehdá drahé. Jinak to maso, co se dováželo do Frionoru ve Vodičkově ulici v Praze, nebylo drahé, 400g. za 20 Kč, po zdražení 25Kč. Když jsem jel na "vandr" a koupil si někdy v té době jednu kotletku, tak jsem za ní dal pět korun,zhruba, vydělával jsem v té době 2100 bruto.Kdyby se dnes začali lovit a konzumovat,bude to drahé maso, jen pro dražší restauranty,tipuji podle cen, tak na  500Kč za porci. Myslím, ale nevím jistě, že ještě Filipíny mají nějakou kvotu pro lov velryb,nevím jak dnes, ale po zavedení restrikce jí měli . Jinak máme kulturní předsudky v jídle, já bych třeba delfína nemohl jíst, ale neodsuzuji ty,kdo ho jedí. Jedl jsem již vše možné, od šneků přes psa po hady, nemohu říci,že by mě třeba pes "uchvátil", již nemusím, ale had je jiná,to mě chutnalo.Opravdu velejemné maso.Uzený žralok mě moc nechutnal, jako když jím tuhého uzenáče. Pečený také nic moc, skoro indiferentní chuť, nebýt remulád, mohl jsem si dát se stejným účinkem housku, s remuládou.Vyšlo by to levněji.

dino 13.10.2008 11:26

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

A právě proto, že kytovci jsou savci, ještě nějakou dobu jejich lov moc "košer" nebude. Proč? Dospívají dlouho (velryba se dožívá  asi 70 let), rodí jedno mládě - a to ne každý rok, mají velmi specifické potřeby, aby se mohli (ti kytovci, pro případné šťouraly) rozmnožovat a v neposlední řadě docela složitou etologii (sociální chování druhu), kterou nemáme moc dobře přečtenou. Jenže lidé s nimi zacházeli jako s rybami. Dokud ulovit velrybu bylo hrdinství vyžadující spolupráci mnoha zkušených mužů, neulovilo se jich tolik a kytovci tu reprodukci jakž-takž stíhali. Když nastoupily moderní velrybářské flotily, byla to jatka a kytovci stíhat přestali. Skoro se je podařilo vyhubit, a i když jejich stavy pozvolna stoupají, na regulérní povolení lovu to ještě dlouho nevypadá.

jo jo 10.10.2008 7:34

velice výstižné .....

perfektní postřehy R^ ;-)

Zeměžluč 10.10.2008 7:28

To je ale prů...

....švih pane autore co? Nejhorší je, že oni za to nemůžou komunisti, ani levičáci, ale chamtivý zatracení manažeři, v oblekách od Gucciho, okravatovaní, vzdělaní, (unás)mísící anglická slůvka  i do debaty o vyměšování. A nepište nám o rychlokvaškách, vždyť jsou to určitě majitelé různých těch BAM a ABC a BBC atd. z těch nejprestižnějších škol. Chyba je někde jinde asi a vypadá to, že řádná, jako kdyby najednou neplatilo to Hayekovo, že v kapitalismu člověk plněním svých sobeckých zájmů, taky plní potřeby dalších lidí (nevědomky). A vono najednou bum a zjistí se, že  nabubřelý finanční trh obchoduje a spekuluje s virtuálními peněnzi a to tak, že už si ani banky mezi sebou nepůjčují, protože si nevěří, protože vědí, že stejní darebáci jako sedí v té jejich bance, sedí i naproti.Budete muset poprosit svého Guru makroekonomie z Hradu, aby přestal psát ty koniny z Ameriky a vystoupil v TV pro burany v české knedlíkové kotlině a vysvětlil jim, jak se současná krize má řešit z pozice trhu bez přívlastků. A on se svým šarmem (známým při vytvoření obratu: 600miliard zmizelých z ČS bank ? to jsou opravdu, opravdu jen transformační náklady klídek, náklady na svobodu) jim řekl , že přijdou o úspory. Místo abyste to co nyní přichází z Ameriky oslavoval, jako všechno ostatní, tak se rozčilujete. Divný  patron.

Kolombo 10.10.2008 7:40

Re: To je ale prů...

Levičák není, milý pane člověk v montérkách, který vám nastaví anténunebo opraví vodovodní instalaci. Ten je nanejvýš schopen naletět na levičácké kecy pokud se mu nedaří nebo neumí. Levičáci jsou HLAVNĚ kravaťáci, žvanilové, profesionální dobrodinci a napravovatelé zlořádů.  Když nebudou darebáci sedět v bankách, tak budou kde? Žije se snad lidem v KLDR nebo na Kubě líp, protože tam nejsou banky ani držitelé tirulů MBA apod? Zavedli snadf soudruzi Lenin, Kameněv, Trockij, Dzeržinskij "ruský lid" k nějakému štěstí a blahobytu? Jedině, co se jim dá přiznat, že peníze nemizely na bahamách, protože nikdy žádné nebyly. Což je jistě veliká přednost!

Honza42 10.10.2008 7:46

Re: To je ale prů...

No a co jako tím chcete vlastně říct. Vás někdo nutí si u těch ošklivých chamtivců půjčovat? Prostě žít na dluh se jaksi nevyplácí a pokud to udělá celá společnost a ještě k tomu se vyflákne na práci, tak když dojdou zásoby ve spíži, nastane hladomor. Na to nepotřebuju ekonomický vzdělání.

Co to znamená když objem bankovního sektoru 9x přesáhne HDP země? Že vlastně nikdo nepracuje, jen ráno vstane a jde do úřadu vyrábět peníze - bušením do klávesnice.

Zeměžluč 10.10.2008 9:52

Re: To je ale prů...

No a co jste tím jako chtěl říct? Pořád postrádám to řešení z pohledu volného trhu bez přívlastků, Vy pane ekonome co si nepůjčujete. Nejde o to že si nepůjčujete Vy, ale o to že si půjčují banky navzájem a v obrovském globálním měřítku obchodují s ničím nekrytými bankovními produkty a že to nakonec stejně obseXou obyčejní lidi a je  úplně jedno, jestli si půčili nebo ne, protože stačí, když jejich zaměstnavatel bude mít účet u krachující banky(která si půjčila) Vy trumbero. Můžete dělat jak chcete, viz sklárny Sázava, že. Občas se podívejte v televizi i na něco jiného než na fotbal, Zkřehlé vztahy nebo jihoamerické telenovely a pak pište příspěvky. Podobně jako ten hňup nad Vámi, co vytahuje Lenina, Stalina a Koreu a jeho reakce je zřejmě omylem u mého příspěvku, ve ketrém není ani písmeno o tom, že bych psal, že se llidem v Koreji, Rusku atd. žlio líp nebo dobře nebo co. Z  toho plyne, že číst písmena není stejné jako pochopit smysl psaného. A ještě k Vám, doplňte prosím za poslední větu Vašeho příspěvku , kdo měl tento vývoj(tzn.9x...atd.) kontrolovat nebo zastavit a jaké měl podle Vašeho názoru v prostředí trhu bez přívlastků udělat opatření(a to nejen na Islandu) Vy malý popleto. Na vyrábění peněz na burzách je totiž tento systém založen, víme.

Honza42 10.10.2008 11:55

Re: To je ale prů...

No pokud vím, tak Island vydal dluhopisy na úrovni cca 4-5 HDP. Takže postačí, když budou všichni dělat 5 let zadarmo a je to v richtiku. Vždycky si nakonec nejvíc půjčuje stát. Kolik má dluh Amerika? Kolik let by měli makat zdarma, aby to zacálovali? Tak se nevztekejte na bankéře. mně nezadlužujou banky, ale stát. A nemohu se bránit.

Oběsit by měli politiky a ne bankéře.

Kdo pracuje v podniku, kterej je zadluženej až po uši, nemůže se divit a je jeho hloupost, že vytrvá až do hořkého konce. Sám jsem v takovém kdysi pracoval.

portwyn 10.10.2008 13:05

Honzo, s tím bych souhlasil, ale...

...ale kdybyste tady na PSU před měsícem napsal větu "Co to znamená když objem bankovního sektoru 9x přesáhne HDP země? Že vlastně nikdo nepracuje, jen ráno vstane a jde do úřadu vyrábět peníze - bušením do klávesnice", tak Vás v tu ránu prohlásí za bolševika a ekonomického idiota. Nemám sílu to hledat, ale někdy před rokem mi tu kdosi vysvětlil, že výroba je zbytečná, že se všechno koupí...

R. J. 10.10.2008 15:48

Re: Honzo, s tím bych souhlasil, ale...

Ano, na co jatka, kde vraždí neviná zviřatka, když si maso mohu koupit v obchodě. To samé lesy, na co kácet, když u každé pumpy si ho koupím. Kdepak,není nad "zelenou dialektiku. To je přímo věda,Pro medvěda.

Aleš 10.10.2008 7:07

starý Vlk

 by si zasloužil publikační důchod jako prase drbání.

Standa 10.10.2008 7:05

To

je, ale hloupý článek.

Kolombo 10.10.2008 7:33

Re: To

Proč? Dnešní Rusko je asi tak demokratické jako Hitlerovo Německo a "sociální rozdíly" mezi oligarchy a "lidem" jsou minimálně 10x větší než v USA.  Co levičáci na Rusku, Číně, Kubě a různých latinskoamerických diktatur tak milují? Jestli ta obliba nespočívá hlavně v to, že jsou protipóly USA. USA sice těm levičákům nikdy nic neprovedly, ale jako symbol , čert a nepřítel se velice hodí.

zk 10.10.2008 7:51

Re: To

V čem je hloupý, Stando?8-o

kamkam 10.10.2008 9:15

Re: To

To jste se Stando netrefil. Jelínek má článek trochu níže. :-D

Mejla 10.10.2008 7:02

Autore, s tím střílením školáků jste opravdu ujel. Více věcnosti by Vám neškodilo,

už píšete komediantsky jako Neff.

honzak 10.10.2008 6:50

varianta, že

99 islandských rybářů pozve ruskou flotilu je dost pravděpodobná.

vi 10.10.2008 6:29

Starého psa (vlka) novým kouskům nenaučíš.

Na Islandu jsem nebyl, ale pokud jsou všechny infomace soudruha Vlka tak "přesné", jako ta , že se Barbora Škrlová dobrovolně vrátila do Čech(viz. NP), tak by mu horké koupele prospěly, ale střídat se studenou.

cb 10.10.2008 3:25

Rusaci na Islandu?

Prectete si Red Storm Rising od Clancyho.