9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

EVROPA: Imigrace a mýty o vymírání

V mediálních komentářích k probíhající masové imigraci obyvatel třetího světa do Evropy se s úplnou samozřejmostí používá řada tvrzení, jejichž pravdivost je přinejmenším diskutabilní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Balzám 9.3.2015 9:46

Re: Je to otázka pohledu.

To je právě ten pohled, kvůli kterému jsme v prdeli. Člověk buďto daňový poplatník je, nebo není. Pokud je bezdětný, stejně platí daně, pokud to tedy není bezdomovec. Jelikož nespotřebovává například služby spojené s výchovou a vzděláváním dětí, už při rovném daňovém zatížením dává do systému mnohem víc, než kolik čerpá. To samé se zdravotnictvím, i kdyby byla pětičlená rodina v průměru stejně často nemocná jako bezdětný člověk, bude to pětkrát víc času, ovšem daně platí jenom dva. Takže z pohledu nezaujaté kalkulačky je mnohem větší zatížení daňového systému rodina s dětmi, ne bezdětný člověk. Nikdy bych nepoužil slovo příživník. Základem mé myšlenky ovšem není to, kolik má kdo mít dětí, ale to, že počet dětí není věcí státu, ale čistě soukromou záležitostí. Jenže stádo zvyklé na to, že ho furt někdo vodí za ruku, to vidí jinak.

L. Křivan 9.3.2015 9:39

Re: Autor má sice pravdu

Humanita vůči cizím immigrantům (neevropským, barevným, islámským..)  je zločin vůči vlastním lidem.

J. Kubíček 9.3.2015 9:33

Výborně!

Jak p. autor článku tak diskutující p. Alda, Gramblička i Skála ukazují, že demagogie či hloupost politických elit tak lehce nezvítězí a zdravý rozum mezi námi stále žije!

J. Chaloupka 9.3.2015 9:31

V Japonsku prý je cca 20 let deflace. Nějak jsem si

nevšiml, že by to mělo katastrofický dopad na obyvatelstvo. Možná bychom Singrovi měli zaplatit studijní pobyt v Japonsku, (čímž nechci tvrdit, že to dělají extra dobře, ale jen že deflace neznamená katastrofu.)

K. Janyška 9.3.2015 9:30

Kdo nezná teorii spontánního řádu lidské interakce neví

nic ani o kalkulaci v životech, tedy funkci SŘLI v počtu lidských obyvatel na Zemi. Bude jich tolik, kolik tato nesobní vládnoucí struktura určí je to dáno velikodtí a podíly soukromých  majetků, který je k mání. Všichni vědí, že v tzv. demokratických státech se tzv. nedostává lidí a tam, kde nic takového nefunguje je přebytek a dokonce jejich nadbytek. Lidé tam mají hodně dětí proto, že není co dělit a aby yse někdo o někdo o ně samotné ve stáří postaral. Malthusiánský problém přemnožení neexistuje a neplatí. Je jen problém pomalé civilizace lidí... Dzp.

J. Chaloupka 9.3.2015 9:28

Evropě se logicky snižuje počet obyvatel, protože

obyvatelé se dožívají podstatně vyššího věku. Zatímco v 19. století byl průměrný věk kolem 40 let, dnes je to kolem 80. A to je zatraceně podstatný rozdíl. I proto praví Evropané pěstují (tedy velmi pečlivě se starají) o své potomky, kterých již nemusí být 10, ale stačí dvě. Proto nechávají své děti očkovat, hledají pro ně dobré školy, živí je do cca 25 let, aby mohly absolvovat školy vysoké a ještě se trochu porozhlédnout po světě atd. To Afričané nedělají ani náhodou. Když vidím lodě plné mladých černých chlapců, jak se cpou do Evropy, tak si říkám, kolik z nich asi spíše než učení dá přednost kalašnikovu?

A. Alda 9.3.2015 9:25

Je to otázka pohledu.

Leckdo pohlíží na dospělé bezdětné jako na asociály. Nevracejí, co dostali. Bezdětný je největší příživník, protože žije ve společnosti a ve vztazích, které by bez rození a výchovy dětí vůbec neexistovaly.

Pokud se bezdětný rozhodne pro poustevnický život - úplně se isoluje od společnosti a nic od ní nechce a nebere a není s ní v žádné interrakci, je to ještě jakž takž v pořádku. Ale pokud žije mezi námi a děti mít nechce, přiživničí. To může vynahradit větším finančním podílem.

J. Václavíček 9.3.2015 9:22

Bravo!

Kombinace přemnožení, multikulturalismu a sociálního inženýrství je opravdu vražedná. Snad se ale už blíží kritický moment, kdy to začne být jasné. Obávám se, že to ale kompetentním činovníkům dojde jako posledním...

H. Balzám 9.3.2015 9:19

Re: Európa by mala predovšetkým podporovať viacdetné rodiny

Tohle je naprosto idiotická představa, takové primitivní sociální inženýrství. Takže shrnuto, čím víc lidí v jedné rodině je, tím méně se budou podílet na daňových výnosech, zatímco služby hrazené z těch výnosů budou spotřebovávat více. A nejlepší bude, když například školství bude daňově podporovat bezdětný člověk, aby to bylo postaveno na hlavu úplně dokonale. Člověk je člověk, občan je občan a je úplně jedno, jestli má deset dětí nebo velký byt. Stát se má starat o zajištění základních služeb, které jednotlivec není schopen efektivně zajistit sám. Nemá co kafrat do množení, stejně jako nemá co kafrat do toho, co si máme myslet a co máme říkat.

R. Gramblička 9.3.2015 9:02

Re: Autor má sice pravdu

důsledná ochrana vnějších hranic a nekompromisní vracení imigrantů zpět nehumánní není.

R. Gramblička 9.3.2015 9:01

Re: Máte a nemáte pravdu.

ano, pan Skála to napsal dobře. Já jen doplním, že Japonsko se dostalo do krize z úplně jiného důvodu (viz články P. Kohouta)

R. Gramblička 9.3.2015 8:57

Výborný článek

uložím si ho do archivu

J. Skála 9.3.2015 8:23

Re: Máte a nemáte pravdu.

Ty Vaše tři body lze naštěstí vyvrátit poměrně lehce. Na první dva body stačí přímá úměra.

1. Nejde o zúžení křídel, ale o celkové snížení Gaussovy křivky.

2. Na menší počet obyvatel stačí menší množství výrobků. 

3. Ono stárnutí obyvatelstva jde v ruku v ruce s prodloužením aktivního (a poměrně hodnotného) období života. Nejde tedy o to, že bychom měli stále více nemohoucích stařenek a stařečků. Všimněte si podílu sedmdesátníků na veřejném životě dnes a před sto lety!

Š. Hašek 9.3.2015 8:19

Re: Jde o zachování moci levičáků

Přesně.

J. Fridrich 9.3.2015 8:18

Myslím, že není co dodat

Myslím, že není co dodat - přesná, logická a správná analýza autora článku - plný souhlas.............

A. Alda 9.3.2015 8:11

Jenomže toto se stále nedaří prosadit.

Určitým nákrokem bylo zavedení společného zdanění manželů (bylo by třeba ale společné zdanění rodiny), což bylo zase už zrušeno. Určitým nákrokem jsou daňové bonusy na děti, ale je to nedostatečně dopracováno a efekt je mařen šíleným zmatkem v různých sociálních dávkách a pomoci "nepřizpůsobivým" (což je dnes nové označení pro Cikány, když slovo Rom se už také stalo politicky nežádoucím -  se skutečným významem pojmu společensky  nepřizpůsobivý /sociální maladaptivita/ to nemá společného vůbec nic).

A. Alda 9.3.2015 8:06

Re: Autor má sice pravdu

Proč nehumánní? Stačí vrátit se k tradičnímu pro-národnímu či kmenovému chování. Začít znovu rozlišovat mezi cizí - náš.

A. Alda 9.3.2015 8:05

Máte a nemáte pravdu.

Máte pravdu v tom, co uvádíte. Nepochybně. Snad vyjma těch otázek ekologických. Nemáte však pravdu celkovou, neboť zamlčujete (či si jich neste vědom) negativní důsledky populační deprese (vyjma problematiky pensijní). Těch důsledků je samozřejmě více. Nejpodstatnější podle mne je:

1. Zúžení křídel Gaussovy křivky rozložení inteligence (tedy pokles počtu extrémně inteligentních lidí) - jde o matematický důsledek snížení počtu obyvatel (nezáleží na biologii, ale na matematice).

2. Snížení poptávky po zboží. Děti jsou nejvýznamněším konzumentem, navíc velmi iracionálním a nešetrným. Kdo má děti, musí utrácet. A obchodník může prodávat a výrobce vyrábět. Důsledkem populační deprese je deprese ekonomická (viz Japonsko).

3. Zmenšení počtu rukou k péči o staré obyvatelstvo. Tedy nedostatek pracovních sil zejména na pečovatelské a zdravotnické práce, ale i do jiných druhů služeb pro staré a/nebo nemohoucí obyvatelstvo.

A další a další... Samozřejmě, že tyto důsledky populační deprese NELZE odstranit imigrační politikou. Přísun cizorodého obyvatelstva naopak situaci komplikuje a problémy prohlubuje.

J. Vintr 9.3.2015 7:52

Autor má sice pravdu

ale imigrační tlak tady bude v každém případě. Lidé vždycky půjdou za lepším. Evropa by se mohla bránit jedině tak, že by vůči imigrantům zvolila hodně nehumánní postupy.

V. Vaclavik 9.3.2015 7:45

Imigrace ma byt z duvodu inflace

obyvatelstva Evropy a ma se tim resit stejny problem, jako dnes uz temer sto let resi penezni inflace. Nejde zde ovsem o pumpovani penez do ekonomiky, aby se jeji kola, ktera socialisticke regulace mocne zastavuji, znovu presto roztacela falesnym menovym dopingem, jde o inflaci lidskou, kterou se ma dosahnout stejneho konce - tedy povzbuzeni nasi komatozni ekonomiky.

Ovsem ruzne sekty maji ruzne duvody proc imigraci ze tretiho sveta podporovat. Hlavni duvod je ale ekonomicky, protoze jak rekl Clinton Bushovi, 'je to cele vec ekonomiky, hlupaku'

K. Frauknecht 9.3.2015 7:16

Re: Jde o zachování moci levičáků

Jo.

A. Bocek 9.3.2015 6:00

Vice než demografický pokles mne děsí zprávy :

budeme potřebovat více policistů,IROP příjme 300 úředníků (o propouštění v ROP ani slechu ),elektonická evidence tržeb "vytvoří" nová pracovní místa , ÚP musí zvýšit kontroly dávek na bydlení , SZIF nebude propouštět , SCIO se připravuje na státní maturity .....

J. Kostelanský 9.3.2015 5:59

Európa by mala predovšetkým podporovať viacdetné rodiny

Keby dekadentná Európa trochu viac rozmýšľala, tak by sa zamerala na podporu viacdetných rodín pôvodného obyvateľstva (viem, že na Západe je tento pojem už trochu pasé): čím viac detí, tým väčšie úľavy - nie priame príspevky.

Aká je moja predstava? Rodina s 1 a 2 deťmi by na tom bola tak ako teraz. Rodina s 3 deťmi by bola čiastočne alebo úplne oslobodená od rôznych poplatkov, ktoré sa na úradoch platia, raz za niekoľko rokov by si mohla kúpiť osobné auto bez DPH, rodičia by na deti dostávali neprenosné kultúrno-športové poukážky (dalo by sa nimi platiť v kinách, divadlách, na plavárňach, vo vodných parkoch a pod.), prípadne by im rodine štát čiastočne kompenzoval DPH pri kúpe nehnuteľnosti + by mali čiastočne kompenzované úroky z hypotekárnych úverov. Rodina so 4 deťmi by mala tie isté výhody + úplná kompenzácia DPH pri kúpe nehnuteľností + čiastočná refundácia nákladov na dovolenku + kompenzácia DPH pri kúpe detského oblečenia do určitej výšky za rok + kompenzácie dane z nehnuteľností, poplatkov za odvoz odpadu atď.

Okrem toho by mali rodičia na každé dieťa nad 2 deti nárok na veľký daňový odpočet či dokonca daňový bonus,

Mať 3. či dokonca 4. dieťa by tak bolo pre rodiny ekonomicky výhodné. 3. či 4. dieťa by výrazne znížilo záťaž na rodinný rozpočet. Výhodné by to bolo aj pre štát - neboli to platené peniaze, ale úľavy od rôznych poplatkov a daní. Takže by na tieto "peniaze" dosiahli len tí, ktorí by niečo robili pre svoju rodinu a deti. Navyše podporovať domáce obyvateľstvo by bolo oveľa rozumnejšie ako podporovať import polovzdelaných imigrantov s úplne odlišnou kultúrou.

P. Maleček 9.3.2015 3:58

Jde o zachování moci levičáků

Přesně tak. Celé to imigrantsko multikulti trojčení je jen o tom, že si tak levičáci, v zájmu udržení své moci, do Evropy tahají své přerozdělováním uplácené voliče.

P. Rychetsky 9.3.2015 3:50

Re: Dovoz volicstva

Přesně tak. V USA je slyšet o rasismu na každém rohu, a to často nejvíc v otázkách imigračních. Často se ani argumenty nedají uvést, protože levice (média a skoro všichni ve školách) začne hned kvičet rasismus a onálepkuje zvídavce a argumentačního poctivce skoro jako Mengeleho.

Jinak ten rasismus ve spojeni s ilegálama funguje už delší dobu. V poslední době se připojil i Obama s jeho ministrem vnitra Holderem, v čele jejich oblíbeným propagátorem rasové nenávisti Alem Sharptonem. Smutné.

P. Rychetsky 9.3.2015 3:43

a taky láce a atraktivita

Když kapitalismus jen trochu funguje, tak tlak na levnější pracovní sílu bude vždycky. I do intelektuálně náročnější oborů. V USA je neustálý tlak na vydávání víc víz pro zahraniční vědce a inženýry, přestože ani pro kvalifikované Američany někdy není ´úplně jednoduché sehnat práci. Když to někdo udělá levnějc, bude větší profit.

A dalším argumentem je atraktivita práce. Opět příklad z USA - sbírat jahody či uklízečkovat po hotelích se někomu jen tak nechce, tuplem v prostředí, kde se neustále vtlouká do hlavy, že si každý má udělat vysokou školu. Samozřejmě, nechce se taky proto, že to často dělají ilegálové a to za hodně málo peněz. V Evropě je to ještě horší, protože podpora v nezaměstnanosti tu nechuť dělat něco "podřadnějšího" ještě zvýší.

P. Sulc 9.3.2015 2:23

Re: Dovoz volicstva

Bohuzel mate prevdu, je to videt treba i v Kalifornii, Hispanikove.

P. Sulc 9.3.2015 2:22

Re: Re:Z mého pohledu s vámi souhlasím,

TO Kremlofilove neumeji take, jsou na tom s IQ asi stejne. Komunistu s mozkem moc nebylo, jen par, staci si vzpomenout na Jakese.

J. Sinnreich 9.3.2015 1:38

Dovoz volicstva

Autor mozna nezminil jeden z hlavnich duvodu podpory masove imigrace ze strany evropske politicke levice. Jedna se totiz o budouci potencialni volice, kteri zavisi na statnich podporach, voli sve chlebodarce a tedy spolehlive udrzuji vladnouci garnituru u moci.

P. Dvořák 9.3.2015 0:48

Re:Z mého pohledu s vámi souhlasím,

ale budete koukat, kolik lidí (trollů) bude střečkovat. Pátá kolna islámu, protože o ten tady jde především, ani neumí vyvracet argumenty.