21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

EVROPA: Francie v plamenech

Z věže duní Benzin od posledních Rammstein a hlavou mi běží film včerejší noci. Černé stíny pobíhají v ulicích, koktejly molotov sviští tmou, plameny hořících aut, policejní houkačky, total chaos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stredocech 9.11.2005 13:40

Re: A jémine, člověk si jenom odskočí a hned je plno řečí...:-))

Už Machiavelli napsal, že je lepší přijmout válku dnes, pokud bychom ji zítra museli vést za horších podmínek.
Z ignorace této dávné pravdy vznikl apeacement, který vedl k WW2.
 
 
J. T. 9.11.2005 13:39

Re: Re: a jeste si Cumile vzpomente...

Pokud vím, tak se zas tak moc nerabovalo. A navíc si občané se zbraněmi ochránili soukromé majetky sami.
Čumil 9.11.2005 13:25

A jémine, člověk si jenom odskočí a hned je plno řečí...:-))

Pozoruji, že by si pan hyena přál  trochu více krve, aby divadlo bylo zajímavější...  Tedy nepochybně - první věc je násilí zastavit, poté potrestat provinilé - jsou-li dopadeni - a potom řešit, co dál. Jen bych ještě jednou zdvořile upozornil, že v pozadí problému je pouhých 6 milionů občanů Francie. Poměrně dost na to, aby stálo za to násilí zastavit a nikoli eskalovat. A panu hyenovi ještě jednu malou poznámku - nějak v té Francii nemohu najít zatím ani rabování, ba ani žádnou živelnou katastrofu. Nicméně, přeje-li si pan hyena vidět požáry celých čtvrtí a pravou rasově náboženskou válku (na základě jeho zdejších komentářů pana hyenu podezřívám, že si to vskutku přeje), pak jsou jeho návody opravdu po ruce.
Hezké odpoledne vespolek!
jonáš 9.11.2005 12:55

Re: No dyť jo,

neni problém někoho nezvat a nevpustit -- problém je ho pozvat a pak ho chtít vyhodit.
jonáš 9.11.2005 12:53

Re: Re: Re: Čumile, Pumpescu a další,

A navíc ji už často ani ekonomika nepotřebuje --
jonáš 9.11.2005 12:51

Re: Re: doporučení

Oni by se o sebe postarali -- dokud by nedošlo k tomu postřílení. V nouzi se hodí vše co neni přibitý -- a podnikavější si vemou i pajcr.
cb 9.11.2005 12:46

Re: Re: a jeste si Cumile vzpomente...

Skody pojistovna nehradi, protoze v 99% ma ve smlouve vyjimku pro masove nepokoje.
Pepa Zdepa 9.11.2005 12:45

V 1. řadě jde o majetek, zdraví a životy občanů

až v 2. řadě je možno rozebírat proč ti vandalové a násilníci ničí majetek a tlučou lidi. Nejdříve je třeba je pochytat/postřílet, obvinit, odsoudit. Pak, až budou majetek a životy občanů opět v bezpečí, si můžeme v klidu sednout a debatovat nad příčinami. Ale v moderní společnosti je prostě něco jako základní pravidla a ta musí každý dodržovat: nekrást, nemlátit, nezabíjet, neničit cizí majetek atd. A tato pravidla musí být nekompromisně a tvrdě vyžadována bez ohledu na výmluvu, proč to ten pachatel dělá. Jsou 2 možnosti: Buďto je příčetný a musí být souzen, nebo je nepříčetný a musí být izolován v psychiatrickém ústavu (a popř. vyléčen). A kecy si nechme "na koledu".
hyena chechtava 9.11.2005 12:44

IBN

jiste....  ale ve srovnani s Francii nicotne....   argumenty byly dost "padne"......
Hawk 9.11.2005 12:42

Re: Re: Re: Čumile, Pumpescu a další,

Ono je otázkou, zda by "rázné " vystoupení polišů, či armády  s desítkami zraněných (v lepším případě), nedostalo do ulic kromě puberťáků i ty, kteří to dneska neschvalují nebo se jen do toho nechtějí namotat. Šlo by o jejich děti. Už jsem to tady psal k jinému článku, ono je možno "rozmlátit" tisícovou násilnou demonstraci třeba proti MMF. Ovšem zasahovat takhle ve 300(?) městech je trochu o něčem jiném.
IBN 9.11.2005 12:35

Re: Re: Re: a jeste si Cumile vzpomente...

Kdyz uz, ja bych strilel jenom ty s plasmovou obrazovkou.
Ja byl naopak za mistnich povodni svedkem, jak majitele pri staoupajici vode naopak veci do sklepu nosili. To byly asi lezaky.
Alfons 9.11.2005 12:33

Re: doporučení

Jinými slovy. Sociálně slabší nechat vyhladovět, zmrznout nebo postřílet.
Stredocech 9.11.2005 12:14

Re: Re: a jeste si Cumile vzpomente...

Střílel bych ty, co střílí po policii armádě a záchranářích. A ty s TV na hlavě případně taky.
IBN 9.11.2005 12:13

Re: Navod na řešení

1.zastavit migraci
3.vsem dat obcanstvi
3.zavest decentni pozitivni diskriminaci
IBN 9.11.2005 12:11

Re: a jeste si Cumile vzpomente...

A to je dobre, nebo ne? Rabovalo se stejne. Skody nahradi pojistovna. Misto transportu strilet do rabujicich mi neprijde prozirave. Po dnu bez vody byste sel rabovat take. Nebo strileli jen ty s televizi na hlave?
Mislead, 9.11.2005 12:09

" Jistě jste si povšiml, že od té doby jaksi nebyly v naší zemi žádné nacionalistické bouře,..."

pokud se nepočítají pochody skins, výkřiky "nic než národ " a znovuobnovená předválečná Vlajka.
IBN 9.11.2005 12:09

Re: Re: Čumile, Pumpescu a další,

Prvni generace obvykle neselze, protoze si jeste pamatuje, odkud prisla.
Druha generace ma na jedne noze socialni zavazi od predchozi generace a na druhe noze zavazi nesplnenych ocekavani.
NoName 9.11.2005 12:03

Re: Re: Čumile, Pumpescu a další,

To jistě, Čumile, ale z toho jaksi pořád nevyplývá, že by jim teď policie neměla dát po prstech, a to rázně a rychle ...
hyena chechtava 9.11.2005 11:40

a jeste si Cumile vzpomente...

jak resili USA  zacinajici rabovani  v NO......   cituji jisteho kapitana USA armady - jsme ozbrojeni, jsme pripraveni strilet a budeme strilet......
hyena chechtava 9.11.2005 11:38

ale Cumile,

reseni samozrejmne existuje, jen je pro zbabele politiky politicky nekorektni....  a na to dojedeme.
Stat je od toho, aby zajistil poradek - a prostredky na to ma.  Pokud to neni schopen (spise ochoten) ucinit,  dopadne spatne.
Marian Kechlibar 9.11.2005 11:25

Re: Navod na řešení

Sebrat sociální podpory a pozitivní diskriminaci pohřbít jako neústavní.
Marian Kechlibar 9.11.2005 11:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro kreteny : doxa, Pumpescu a ...

1. Elegance či kvalita řešení nezávisí na století. 2. Ad Dněpr - od toho existuje armáda a spojenecké svazky.
Čumil 9.11.2005 10:55

Re: Čumile, Pumpescu a další,

NoName, problém je v tom, že nikdo řešení nezná. Kdybych je znal, jsem ministrem vnitra a Češi a Cikáni by žili v míru a prospěšném souladu. Ale jsou země - viz Pumpescu - kde ani čeští Cikáni ve své první generaci nemají, zdá se, problémy. Ve Francii je první generace imigrantů taky neměla, takže  - a to už jistě řekl řekl Pupmescu a mnozí jiní - selhal ve druhé(!!!) generaci imigrantů  integrační proces.  Proč a proč selhává trvale i u nás, to je otázka, kterou si budeme muset zodpovědět trochu jiným způsobem, než prostou segregací. Podobně jako Francouzi nemáme možnost prostě vyhodit tolik občanů za hranice. Ono totiž není ani kam. Takže nezbývá než se neustále pokoušet najít způsob, kudy na to.
AaA 9.11.2005 10:50

Re: Re: pro kreteny : doxa, Pumpescu a ...

Jo, Kanada, ta to zvladla na vybornou. Kdyz prestala zvladat priliv jisteho etnika (zajiste pro Kanadu prinosneho a obohacujiciho) jiz ve stadiu stovek kusu, zavedla viza a nazdar bazar. Ale vono to vlastne bylo pro nase dobro, abysme meli sanci se s tim problemem poprat sami a byla dana sance prilivu z potrebnejsich mist, jak nam Lordstvo jiz sveho vysvetlilo, ze :)
jonáš 9.11.2005 10:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro kreteny : doxa, Pumpescu a ...

Klidně jich sem hoďte třeba šedesát, já to unesu. A každopádně počítejte s tim, že nás po tý třetí světový odsunou někam ke Dněpru, nebo odkud to ten starej Čech přivandroval -- když jsme jim dali takovej nosnej případ a když to považujete za elegantní řešení i v jednadvacátym století.
jogín 9.11.2005 10:32

Navod na řešení

Zvýšit sociální podpory a zavést pozitivní diskriminaci muslimů. 
markov 9.11.2005 10:24

doporučení

Nesouhlasím s doporučením autora ohledně imigrační politiky. Při čtení článku mě logicky napadlo jiné řešení problému: omezit přebujelý sociální systém, který produkuje občany bez snahy se o sebe postarat.
NoName 9.11.2005 10:24

Re: Ano, Juro. Trafo bývá opatřeno hojnými varovnými cedulemi i symboly.

A co když tam to trafo bílí francouzští rasisté postavili schválně, aby zabíjelo nevinné děti imigrantů ? Napadlo to vůbec někoho ? Může jít o velmi rafinovanou metodu ...
NoName 9.11.2005 10:20

Čumile, Pumpescu a další,

ptám se bez ironie: jak by jste to řešili Vy ? Prostě pár vět typu "já bych nejdřív obnovil pořádek/počkal, až jim dojdou sirky, organizoval kurzy Všichni jsme lidé/I já budu mít třeba časem auto a dost by mi vadilo, kdyby mi ho někdo podpálil". Atd. Protože pokřiky "takhle to dělal Hitler" jsou dost nekonstruktivní. Pokud Vám někdo podpálí auto nebo obchod, budete hledat příčiny a s pochopením auto/obchod obětujete s tím, že chudák černý/bílý/žlutý byl spravedlivě frustrovaný, nebo budete zdravě n*****í a od policie budete očekávat, že viník půjde sedět a škodu Vám zaplatí ?
Sch.realista 9.11.2005 10:12

Ano, Juro. Trafo bývá opatřeno hojnými varovnými cedulemi i symboly.

Jenomže to by museli umět francouzsky a umět číst. Jsou nepochybně obětí majoritní společnosti, která je to schválně  nenaučila. Jako bys nevěděl, že francouzští skinheadi drží hlídky před školami, brání imigrantům ve vzdělání, prodávají jim drogy a z výnosu financují islámské radikály.