2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EVROPA: Fňukání je k ničemu

Rusko je naším geopolitickým konkurentem. Místo aby západní politici brali Putina jako konkurenta a podle toho jednali, snaží se svést na něj vlastní neúspěchy. To nemůže fungovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 9.11.2017 9:53

Re: přesně tak, jen dodám, že jestliže se snažíme bojovat s

Pročpak by měl člověk nesvobodný " vlastní propagandu" žrát? Nejspíš ji odmítně taky, ale narozdíl od "člověka svobodného" to nepůjde vykřikovat na náměstí...

M. Prokop 9.11.2017 9:57

Re: přesně tak, jen dodám, že jestliže se snažíme bojovat s

Horší přístup k méně propagandistickým informacím ...

V. Novák 9.11.2017 10:04

Re: přesně tak, jen dodám, že jestliže se snažíme bojovat s

Internet...

R. Brzák 9.11.2017 10:07

Re: přesně tak, jen dodám, že jestliže se snažíme bojovat s

Nesvobodný člověk je snáze zastrašitelný a strachu podléhající - a tudíž více nakloněn nad sebou udržovat velkou moc, dokonce i diktátorskou (viz severní Korea). Proto také snáze přijímá oficiální propagandu.

Nakolik jsme my, v západním světě, skutečně svobodní - to je na dlouhou debatu...protože i u nás máme tendenci volit nad sebe velkou moc...

V. Novák 9.11.2017 10:16

Re: přesně tak, jen dodám, že jestliže se snažíme bojovat s

Mně spíš připadá, že za Husáka jsme měli tendenci nevěřit státním sdělovadlům ani datum a skákat na jakoukoli propagandu propasírovanou přes RFE. Čili propaganda na nás působila jako antipropaganda.

Severokorejské císařství zvané KLDR je speciální případ. Především tím, že nikdo z nás neví, co si tamní poddaní skutečně myslí. A neví to ani Kim III.

R. Brzák 9.11.2017 10:26

Re: přesně tak, jen dodám, že jestliže se snažíme bojovat s

Je zcela zřejmé, co si severokorejci myslí. V jejich myslích je strach, že pokud nebudou nad sebou mít Kima, bude jim hůře, než jsou na tom dnes. Protože je jim velmi zle, ale přesto Kim je stále u moci. A je to právě normální severoKorejec, který jednoho dne bude schopen Kima od moci dostat. Ale bude muset prozřít. A k tomu mu může napomoci nikoliv naše propaganda (s tou si Kim poradí tou svou, svému poddanému lépe šitou na míru), ale náš obchod. Prostřednictvím obchodu severní Korejec zbohatne a přestane být tolik vystrašený, že bez státní moci mu bude hůře...dále při obchodování zjistí, že na druhé straně nestojí po zuby ozbrojený voják s jednou nohou nakročenou na jeho vlast, ale normální chlapík, se kterým se jako obchodník domluví a před kterým jej nemusí Kim ochraňovat...

J. Schwarz 9.11.2017 11:58

Re: přesně tak, jen dodám, že jestliže se snažíme bojovat s

Já si naopak myslím že volíme jak volíme, protože se chceme "velké moci" nad námi vyhnout, nenechat se manipulovat pornoherci v čele "neziskovek" či "think tanků" typu "Evropských hodnot " a pokud nevěříme oficiálním médiím mnohokrát zdiskreditovaným prostřednictvím svého cinknutého zpravodajství i "publicistiky" chceme si zachovat alespoň svobodný přístup na net. Ten by nám ale "mocní" taky rádi omezili a zcenzurovali pod záminkou "boje proti hate speech". Přitom je těžké představit si nenávistnější příspěvky než jsou právě ty od "kovaných demokratů" a velekněží Tolerance.

P. Portwyn 9.11.2017 13:21

Re: přesně tak, jen dodám, že jestliže se snažíme bojovat s

"Přitom je těžké představit si nenávistnější příspěvky než jsou právě ty od "kovaných demokratů" a velekněží Tolerance."

Tesat.

R. Morava 9.11.2017 9:31

Skvělý článek

Pokud si USA i EU neustále stěžují jak jim Rusko či Putin ovlivnil volby, rozvrací společnost..., měli by se zamyslet nad tím, že Rusko je dnes míň než 150milionová země s ekonomikou někde na úrovni Španělska. Pokud se evropská či americká demokracie takovému Rusku nedovede ubránit je skutečně chyba kde jinde, než v té evropské či americké společnosti.

V. Novák 9.11.2017 9:51

Re: Skvělý článek

Jestliže reklama v ceně stovek tisíc dolarů dokáže ovlivnit volby, jejichž kampaň stojí miliardy USD - pak je něco divného na té ovlivněné společnosti.

O praporu bojových pokémonů, kteří zaseli do americké společnsti rasismus, nemluvě...

R. Gramblička 9.11.2017 9:26

když

když váš největší nepřítel dělá mnohé věci lépe než vy a stojí ho to méně, tak to nasere, viďte. Můžete se pak buďto snažit dělat věci lépe (třeba i tím, že se od něj poučíte), nebo ho o to víc nenávidět, ale proč dělat to první, když to druhé je tak snadné, že ano?

R. Gramblička 9.11.2017 9:26

Re: když

měla to být reakce na pana Valentu

M. Valenta 9.11.2017 9:11

Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Příliš okaté pane.

R. Morava 9.11.2017 9:33

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Četl jste to vůbec? Nebo jen nepochopil, že nejde o to že je Putin tak dobrý, ale že jsou EU ale i USA neschopní.

M. Valenta 9.11.2017 9:52

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Nechci Vám vyčítat různá nepochopení, ale určitě víte, že akceschopnost v podstatě neomezeného vládce se s akceschopností demokratického státu nebo dokonce velké skupiny demokratických států dá jen těžko porovnávat. To je nevýhoda demokracie.

J. Schwarz 9.11.2017 10:00

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

A co vy, pane Valento. Kdyby někdo založil obskurní web kde by napsal, že vás žena podvádí s šéfem a dcera se dala na drogy tak byste se nejspíš promptně rozvedl a dceru vydědil jak pozoruji z vašich příspěvků. Nebo byste věřil ženě i dceři, zvlášť když víte že studuje s dobrými výsledky a žena žádného šéfa nemá? A na kecy z nějakého webu byste nakašlal? Proč mají ale takové puzení věřit "ruským trollům" spokojení občané údajných "vyspělých demokracií"?

M. Valenta 9.11.2017 10:06

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Vaši konstrukci úplně nerozumím, ale stručnost mého příspěvku je snad dostatečným důkazem, že si s oním problémem, zas tak hlavu nelámu.

J. Schwarz 9.11.2017 12:03

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Jednou věcí je akceschopnost doma, kde může nařizovat, a druhou je účinnost propagandy. Ta se "diktaturou" na straně jedné a "těžkopádností demokracie" na straně druhé vysvětlit nedá. Naši propagandu směrovanou do Rusku či Íránu přece nikdo "demokraticky" neprobírá, tedy by příslušné složky mohly být, alespoň v této věci, stejně efektivní jako ty Ruské...

V. Novák 9.11.2017 10:04

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Takže nečetl.

O tom ten článek totiž není...

Ś. Svobodová 9.11.2017 11:19

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Zřejmě jste nedočetl. Autor nesrovnává, analyzuje. Nenavrhuje sice řešení, ale řešením není ani vaše konstatování.

R. Morava 9.11.2017 21:51

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Ano, akceschopnost diktatury co se týká velkých projektů a vojenských zásahů včetně rozvědky je samozřejmě větší než demokracie, to máte pravdu. Za Hitlera se během prakticky okamžitě začalo jezdit po pravé straně, velmi rychle se vyzbrojili... Na rozdíl od demokracie se diktatury dlouho drží, ale pak se dokážou složit během krátké doby, když se lži provalí a lidi naštvou. Jenže v článku se píše o evropských průšvizích jako Euro a migrace za které Rusové nemohou.

Ale hlavně, demokratická a svobodná společnost má svou pluralitou obranu proti nesmyslným rozhodnutím vůdců, lhaním a lživým informacím. Je tedy jasné že EU ani USA nemají svobodu slova a mají zvětšující se demokratický deficit, kdy minority, aktivisté a jiné elity ovládají většinu čím dál víc.

T. Kočí 9.11.2017 10:17

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Demokracie jsou vždy pomalejší a umírněnější. Než se rozjedou. Viz USA v r.1941.

R. Brzák 9.11.2017 9:38

Re: Poněkud neohrabaná oslava velkého Putina

Jestli to nebude tím, že máte doširoka otevřené oči - strachem, který Vás vtěsnává do úzkého tunýlku, kdykoliv uslyšíte "putin"...

I. Schlägel 9.11.2017 8:58

Bingo.

A ještě jednou. Bingo!

P. Lenc 9.11.2017 9:25

Re: Bingo.

Ano, naprosto přesné hodnocení.

J. Schwarz 9.11.2017 8:16

Jednoduše po

druhé světové Evropa ztratila vliv na události ve světě, rozhodujícími velmocemi byly USA a SSSR. Evropští politici, si udělali z bezmocnosti program, nazvali jej "Evropské hodnoty" a začali budovat "sociální stát". V dobách studené války to fungovalo, Amerika bránila Evropu, protože tím zadržovala svého nepřítele - SSSR a jeho "tábor míru". Dnes už USA nemá důvod Evropu podporovat, zvlášť když se tato kasá svými 500 miliony obyvatel a jako blok nejvyšší ekonomickou výkonností. Je s podivem, že si tato Evropa nedokáže poradit se soupeřem čítajícím ta 130 milionů duší a s hospodářským výkonem na úrovni Itálie či Španělska.

M. Petrilak 9.11.2017 7:47

Upravený bonmot:

"Kde Netzer(ová) a P. Rudolf, tam nebezpečno."

P. Zinga 9.11.2017 7:42

Bože, kde se to pan Mith naučil?

Takový plamenný projev!

Určitě ho budou muset číst ve školách jeho obvodu a pak potáhnou na Východ! Hurá! Půjde pan Mith s nimi? Kolem hrobů těch, co to zkusili před ním?

Ostatně, můj geopolitický konkurent není Putin, ale Alláh.

A. Alda 9.11.2017 8:13

Jo.

Projev je to krásný, a pravdivý, ale našim protivníkem není Putin a Rusko s necelými 140 miliony obyvatel, mající velké starosti s udržením svého vlivu na Sibiři proti sousedící miliardě a 300 milionů Číňanů. Našim protivníkem jsou muslimové, miliarda muslimů, z nichž přemnozí pronikli i do Evropy, a to v počtu mnohem větším na za Turecké expanse na Balkán.

J. Fridrich 9.11.2017 7:42

Putinovo Rusko nikdy nebude přítelem-kamarádem

Putinovo Rusko nikdy nebude přítelem-kamarádem Západu. Nemá podobnou civilizační cestu v posledních cca 1 000 létech vývoje v Evropě. Jeho pohled na život jednotlivce je zcela jiný a PŘEZÍRAVÝ - to se projevilo i při způsobu a uskutečnění VŘSR, pak při budování socialismu mezi válkami a nemilosrdném vedení II. svět války vůči vlastním vojákům, také při kolonizaci své Říše Zla po jejím skončení ( včetně naší země ) - a nejinak se chová Putinovo Rusko i dnes.

Toto si musí Západní Evropa jasně uvědomit a dle toho se k Rusku chovat. Amerika pod vedením presidenta Trumpa si to již uvědomuje a začíná Put'kovi ukazovat kde je jeho hřiště.