28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

EVROPA: Fake news

Uplynulou neděli zaznamenal maďarský premiér Viktor Orbán již třetí drtivé volební vítězství v řadě v parlamentních volbách ve své zemi, když se ziskem téměř 50 % hlasů udržel ústavní většinu, kterou má v budapešťském parlamentu již od roku 2010.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 11.4.2018 15:22

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Migrace je v pořádku, přirozená migrace existuje, co člověk pobíhá po téhle modrozelené kouli a je prospěšná. Tohle není migrace, tohle je invaze. A té se dá velmi jednoduše a velmi účinně bránit :)

P. Aron 11.4.2018 18:39

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Přesně tak.

D. Stirský 11.4.2018 15:40

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Takže migrace nás, Evropanů, po objevování světa byla OK? Ta byla správná? A upřímně řečeno: Do jaké míry jsme se přizpůsobovali místním zvykům, tradicím? Nebylo to tak, že tam naši předci zapíchli kříž a tvrdili, že křesťanství je to jediné a správné náboženství? Chtěl jsem jen napsat, že lidé souznící s Orbánem mají obyčejný strach z neznámého, proti čemuž se jde dnes ovšem bránit jen těžce. Leda, že bychom zrušili internet, mobily, sociální sítě, možnost koupit letenku kamkoli pár kliky na PC, sdílení informací... Svět se díky počítačům strašlivě zmenšil a bude pořád a pořád menší. Ať se nám to líbí nebo ne.

J. Kopis 11.4.2018 17:40

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Naopak, voliči Orbána, tzn odpůrci migrační invaze, stejně jako všude jinde, ví velice dobře, proč nechtějí akceptovat stupidní imigrační bruselskou politiku!

V. Církva 11.4.2018 17:42

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Pane. Migrace tu byla vždy a dávno. Ta masová a nedobrovolná vždy do slabých nechráněných oblastí. Mezi to patřili především 1) máloobydlené oblasti, které imigranti obsadili, zúrodnili a vybudovali 2) Oblasti politicky, eticky a kulturně upadající,civilizace která se dostala do konfliktu s přetlakem jiných Například Římská říše 3) Oblasti zaostalé kultury která se setkala s především vojensky vyspělejšími kulturami

Přemýšlejte o tom který případ se týká nejblíže současné migrace do Evropy. Pak přijdete na řešení problému. Evropa má jedinou naději, vzpamatovat se a vrátit se ke svým kořenům, které ji vytáhli z bahna barbarství. Dle mne je to především křesťanství a demokratické základy Magna Charty a Antické demokracie. Hlavně si Evropa musí uvědomit svoje silné stránky. Silnou stránkou Evropy není ustupování barbarům nebo Islámu a je to demokratické respektování potřeb lidu.

Samozřejmě že silná kultura imigraci buď nepovolila, nebo imigranty přetavila k obrazu svému. Pokud se to nestalo, původní civilizace zanikla. Pokud byla nahrazena civilizací humánnější a technicky vyspělejší, bylo to pro hodně lidí výchovné. Pokud šlo o novou civilizaci zaostalejší, nebylo to za pár let dobré ani pro dobyvatele. To je příklad Afghánistánu, Egypta a většiny zemí Blízkého Východu. A totéž se začíná projevovat ve Francii, Švédsku...jen je ta výměna kultur ještě na začátku.

P. Aron 11.4.2018 17:58

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Jak říká klasik : Čo bolo, bolo terazky jsom.... V minulosti politiku expanze dělali všichni, kdo na to měli dostatečnou sílu. Nejen evropské koloniální mocnosti. Ale také Arabové, Turci a turkické národy, Mongolové. Ale každý národ si vždy své hranice bránil a hlídal, kdo může přijít a kdo ne. Neustále se nám vy a další snažíte vnutit nesmysl o tom, že se bojíme neznámého. Ne naopak, bojíme se něčeho velmi dobře známého z jiných zemí. Nebo jinak, každý může udělat chybu a zmýlit se. Ale jen hlupák setrvává na svém omylu.Zvláště když vidí jaké má následky.

P. Aron 11.4.2018 18:05

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Svět se zmenšil díky počítačům. To jsou omšelé fráze, Z pohledu masové migrace není podstatné, zda migranti cestují letadlem nebo na koni jako třeba Mongolové v minulosti. Vy jste takový teoretik, který si tu bude povídat o své interpretace všeho možného, zatímco mu už třeba zloději polezou do baráku. Milý pane, i slušní lidé, chtějí li uchovat společnost, kde vládne slušnost musí mít odvahu používat násilí. A to násilí používat proti násilníkům, nikoliv kritikům, jak se o to snaží právě lidé vám podobní.

J. Jurax 11.4.2018 21:12

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Ale kuš - je dobré se poučit z cizích chyb. I z těch chyb, které učinili jiní vůči evropským objevovatelům světa; a mimochodem, ti jiní se vesměs bránili, někdy dost urputně. Rozhodně nečekaly na Cortésovy či Pizzarovy conquistadory dobrovolně poskytované sociální dávky, lékařská péče, bezplatné ubytování, sponzorovaná stavba křesťanských kostelů, aby duchovně nestrádali, jakož i právo na scelování rodin ... :-)

Stařičký vtip - dva Indiáni se dívají na panorama Manhattanu a jeden praví: Zdá se, že tu migrační vlnu naši předkové trošku podcenili ...

A ještě - sentence "obyčejný strach z neznámého, proti čemuž se jde dnes ovšem bránit jen těžce. Leda, že bychom zrušili internet, mobily, sociální sítě, možnost koupit letenku kamkoli pár kliky na PC, sdílení informací" je nesmysl. Ono právě díky Vámi jmenovaným technickým vymoženostem jde o strach ze známého.

M. Prokop 11.4.2018 18:18

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Jestli jste vyjevený, to je vaše věc.

Každopádně, vyjevení nemají být úřední čunitelé. Jak ukázal jistý Orbán, hranice hájit lze.

Migrace zajisté bude, ale pokud ji někdo připustí bez pravidel a bez kontroly, jako třeba Řekové, Švejdové nebo Andělína, je to prakticky vlastizrada.

P. Aron 11.4.2018 18:40

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Ano, souhlasím.

J. Kanioková 11.4.2018 20:42

D. Stirský - vy jste fakt cvok

Hlavní hráči v Evropě, zvláště Německo, podle mne teprve pochopí, že se na další migrační vlnu už nemůže přistoupit. Všichni jsme si už uvědomili, že nelze zcela otevřít hranice a vybudovat dálnice na východ a hlavně na jih, a propojit tak Afriku s Evropou, to je nesmysl. Evropa už určitě nepřipustí další masové vlny migrace. Jako negativní příklad může posloužit situace ve Francii. Když totiž přijedete do Francie, tak tam už ani nemáte pocit, že jste Evropanem. Už před imigrační krizí tam situace byla tristní.

Je logické i legitimní, že se bojíme o budoucnost a o to, co jsme tady vybudovali, co jsme shromáždili, co jsme ušetřili, bojíme se o svoje děti, o vnoučata, o pravnoučata a o jejich budoucnost. My starší to nějak doklepeme, ale tady se hraje o to, jak se tady bude žít těm, kteří se dnes v naší zemi a v ostatních zemích Evropy rodí! A to by politici měli vzít na vědomí a myslet především na to, v jakém světě chtějí, aby naši potomci žili.

J. Jurax 11.4.2018 20:53

Re: V Maďarsku se bojí migrantů

Migrace jistě bude. Ale račte chápat i kvantitativní ukazatele migrace - to, čeho jsme nyní svědky, má rozměry invaze barbarů z odlišných kulturních okruhů, s odlišnými zvyky i vírou, z našeho pohledu nevzdělaných a obtížně využitelných, masivně zatěžujících sociální a nakonec i bezpečnostní systémy. Barbarů, kteří se nechtějí do naší společnosti začlenit, ale nárokují si využívání jejích výhod.

A migraci i invazi se lze bránit. Ovšem musí se chtít, musí k tomu být vůle. A ta v bruseli naprosto chybí a v jednotlivých evropských zemích se vyskytuje jen vzácně, převážně opožděně a bez velkého efektu - nenásledují razantní a účinná protiopatření.

P. Aron 11.4.2018 13:55

Je to ještě demokracie to co vládne v EU ?

Místopředseda Evropské komise Franz Timmermans brojí proti hrozbě diktatury v Evropě v narážce na vývoj v Maďarsku nebo Polsku. Takže, když si lidé zvolí směr, který se Bruselu nelíbí je to hrozba diktatury.A chystá už Brusel nějakou bratrskou pomoc, jakou jsme zažili u nás 21.8.1968 ?

EU has a "duty" to make sure there is no return to "dictatorship" inside its club, the European Commission said in remarks on Poland and Hungary on Monday (9 April).

https://euobserver.com/justice/141549

V. Církva 11.4.2018 17:48

Re: Je to ještě demokracie to co vládne v EU ?

Evropská komise asi neví o opoziční smlouvě a oddálení voleb ve Švédsku, či o nehlídaných hranicích a prohlášeních paní Merklové. nerespektující “Dublin” ani povinnosti politika v ochraně země

M. Prokop 11.4.2018 18:21

Re: Je to ještě demokracie to co vládne v EU ?

Ve Švédsku neoddálili ŘÁDNÉ volby.Opoziční smlouva je zcela legální zde i ve Švédsku.

V. Církva 11.4.2018 18:42

Re: Je to ještě demokracie to co vládne v EU ?

Dobrá, řádné volby neoddálily, to, že měly být předčasné a nebyly, není trestné.

Nicméně ve Švédsku a Německu probíhají akce a schvalování zákonů proti svobodě slova. Příspěvky a komentáře proti migrantům jaou kriminalizovány. a opozice je ostrakizována jako rasistická či nacistická. A to už problém je a dle mne větší než v Polsku. A nedělám si iluze o nezávislém soudnictví, když je znečištění synagogy omilostněno (jako aktivistický čin proti Izraeli).

M. Prokop 11.4.2018 21:04

Re: Je to ještě demokracie to co vládne v EU ?

Já je nehájím, jen opravuji nepřesnosti.

J. Kanioková 11.4.2018 20:31

EUpapaláši mají z Orbána kopřivku,

Orbán - hrobař EU, z Unie bude bezzubý debatní klub, píše německý tisk -

https://zpravy.idnes.cz/madarsko-volby-ohlasy-tisk-nemecko-britanie-fmf-/zahranicni.aspx?c=A180409_102807_zahranicni_kha

Jsou trapní !

P. Aron 11.4.2018 13:45

v zásadě je to jednoduché

Každý režim, když cítí, že ztrácí důvěru lidí připíše to nepřátelské propagandě, desinformacím, fake news. A začne reagovat. A protože přiznat vlastní chyby se nechce, tím spíše, že by to znamenalo ztrátu funkcí a peněz pro zcela konkrétní politiky a lidi s nimi propojenými začne potlačovat nepříjemné informace. Nejdříve začne s dehonestací těch, kdo tyto informace šíří - to je to označování za desinformační weby nebo v minulosti nedávné štvavé vysílačky. Pak nastává censura a stíhání šiřitelů. A v této fázi už jsme.

F. Navrátil 11.4.2018 13:18

To nevysvětlíš

Volební zpravodajství České televize si nedovedu vysvětlit. Nejlogičtějším vysvětlením je, že berou nějaké pilulky, které jim blokují možnost říci objektivní fakta. Kdyby to bylo jen prémiovým systémem, určitě by se alespoň někdy prokecli.

M. Rubáš 11.4.2018 12:05

Přichází další průser z Bruselu

Přichází další průser z Bruselu. Brusel se chystá zatočit s fake news a připravuje novou legislativu. Více bychom se měli dozvědět už koncem března. Jde z toho strach!

http://www.epshark.cz/clanek/424/evropa-navrat-do-totality

O. Uživatel 11.4.2018 12:37

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 11.4.2018 12:47

Re: Přichází další průser z Bruselu

Přítok průserů z Brusele je víceméně stabilní, možná i zesilující. Průserové sucho nehrozí. :-P

V. Student 11.4.2018 13:00

Re: Přichází další průser z Bruselu

Možná přijdou s vynálezem domovního důvěrníka nebo Pomocné stráže VB. Bude se to ale samozřejmě jmenovat jinak, takže to bude samozřejmě něco jiného. Prospěšného.

M. Valenta 11.4.2018 13:25

Re: Přichází další průser z Bruselu

Ani se Vám nedivím, přijít o "zaručené" zdroje by byla nepříjemná patálie.

S. Donát 11.4.2018 15:32

Re: Přichází další průser z Bruselu

Přesně tak. Nadále by se v médiích měly objevovat pouze informace schválené ministerstvem pravdy a lásky.

A. Alda 11.4.2018 10:41

Ano.

Co novinář, to lump, zejména ten český.

M. Moravcová 11.4.2018 9:43

Přesně tak,

podle pondělních ranních zpráv se Orbán prohlásil za vítěze :-) Lžou, ani poledne nedrží.

M. Valenta 11.4.2018 9:43

Fake news není chybná předvolební prognóza,

aspoň tohle by mohli v IVK vědět. Fake News je pane Weigele, když např. znásilnění běžencem (Berlín 2016), rozhlášené ruskými servery, se po pár dnech ukáže jako smyšlené.

Orbánův politický recept na úspěch, založený na mixu složeného z ekonomických výhod členství Maďarska v EU ( a na rozdíl od nás to Maďaři dobře vědí soudě dle ca 3 x větší podpory onoho členství) a běženců, nebude trvat věčně. Klaus a jeho raketa by mohli vyprávět.

V. Novák 11.4.2018 10:49

Re: Fake news není chybná předvolební prognóza,

A protože to byl fake news, dostal jeden z násilnitelů oné ruské třináctky několik let natvrdo a druhý vyvázl jako nezletilý...