4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Evropský lid

Nejsem si jist, zda jsem to pochopil správně, ale jedním z poměrně málo diskutovaných předpokladů zdárné budoucnosti Evropy je vznik evropského lidu. Tedy společnosti jedinců, kteří se oprostí od nevhodných vzpomínek a budou schopni spolupracovat na vyšší, ressentimentů zbavené úrovni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brodský 19.3.2013 10:26

Re: Proc to lamat pres koleno??? Kazdy suvereni stat musi mit ...

Jenomže levičáci se na ostatní vykašlat nechtějí. To by měli udělat Ti, co se vykašlat chtějí. Tí by měli usilovat o rozdělení státu na levicový a pravicový. Nebo se odstěhovat do svobodné(nezalidněné ) země. Jenomže kde takovou prázdnou zemi nalézt? Ve vesmíru?

C. Coton 19.3.2013 10:17

Re: Vidím to podobně

Naprosto souhlasím. Až na tu sjednocenou Evropu. Protože nevidím možnost, jak tohoto cíle dosáhnout. Moc korumpuje a většina vedení kteréhokoliv společenství nenažraná je, nebo se stane. Historické, kulturní i etnické rozdíly se nedají "odnaučit" (Jedině cestou Hitlera: vybít dospělé, vhodné děti do vhodných rodin a vytvořit novou nauku a jednotné náboženství).

Ještě zbývá cesta "semknutí proti nepříteli". Ale to není cesta trvalá. Myslím, že SJEDOCENÁ Evropa, tak jak si jí představují POLITICI je naprosto nerealizovatelnou utopií.

J. Růžička 19.3.2013 10:11

Milý Martine,

pokud je Tvoje spolupráce s přáteli ve většině evropských zemí PLODNÁ, Hanka Tě zabije. Lid, myslím, nejsem a snad nikdy nebudu - už to slovo mi způsobuje husí kůži (jo, anglosaské "people", to je jiná káva) a evropský lid tuplem. Ein EUreich - ein EUvolk? Bojím se, že to ještě zažijeme. Tedy - pokud nebudeme na stará kolena muset narychlo zjišťovat, kterým směrem, ale PŘESNĚ, leží Mekka.

Čau JR

T. Haas 19.3.2013 10:10

Re: Národ - co tvoří podstatu národa -

Tentokrát souhlasím. A důkazem toho je Váš příspěvek a způsob diskuze.

T. Haas 19.3.2013 10:08

Re: Národ - co tvoří podstatu národa -

Pane Brodský, byl byste tak laskav a poukázal na jediný můj (nebo i Klausův) článek, kde tvrdím, že "cílem eurofederalistú je nadělat ze všech občanů EU jeden etnický národ s jedním jazykem"? Pokud chcete diskutovat, byl byste tak laskav a nesouhlasil s tím, co jsem napsal a ne s Vašimi vlasstními fabulacemi?

Pokud byste šel dost hluboko, zjistil byste, že hlavním cílem mé kritiky vždy byla a je překotná, vynucovaná a ideologicky motivovovaná integrace, díky které dchází k ekonomickým a politickým krizím, které myšlenku jednotné evropy poškozují daleko víc, než cokoliv jiného.

Psal jsem po léta, a nemám důvod na tom něco měnit, že neexistuje evropský démos, že v současných a silou prosazovaných evropských smlouvách, struktuře a institucích není místo pro demokracii a že největšími škůdci evroské jednoty jsou právě ti, kteří se ohání svým "europejstvím" - u nás bych jmenoval pana europoslance Roučka.

P. Brodský 19.3.2013 10:08

Re: Aston o sobě říká, že je eurohujer

Vaše rada je rozumná, pane Gramblička.Já jsem ale pravdoláskař misionář.Já prostě musím hlásat pravdu a lásku lžinenávistníkům. V opačném případě bych si připadal, že nosím dříví do lesa.

J. Schwarz 19.3.2013 10:06

Re: Proc to lamat pres koleno??? Kazdy suvereni stat musi mit ...

Klidně bych ji zrušil. Levičáci si přece mohou vést sami sebe a na druhé se vykašlat. Podle nich jsou přece všichni stejně schopní a ti, co se nemají dobře jsou jen diskriminovaní. Sice to už jednou zkusili - udělat z vrátných s "důvěrou Lidu"  ředitele a moc to nedopadlo, ale pokud by si to zopakovali z vlastních zdrojů nemám nic proti. Jen jim u toho nechci asistovat  jako materiál jejich experimentů.

R. Langer 19.3.2013 10:05

Re: Jestli je soudruh Roucek protypem Eurolida,

Jako že patříte do pekla? Tak s tím bych souhlasil.

R. Langer 19.3.2013 10:03

Re: Proc to lamat pres koleno??? Kazdy suvereni stat musi mit ...

Levicovou vládu má ČR posledních 23 let a zatím se ji nikomu zrušit neopodařilo. :-P

R. Langer 19.3.2013 10:00

Re: Zajímavá úvaha

Ano, je to naprosto totéž.

P. Brodský 19.3.2013 9:58

Re: Jestli je soudruh Roucek protypem Eurolida,

Ďábel je taky lžinenávistník takže se mnou v podstatě souhlasíte.

P. Brodský 19.3.2013 9:53

Re: Proc to lamat pres koleno??? Kazdy suvereni stat musi mit ...

Měl jsem na mysli, zda zrušíte ČR když ji povedou levičáci.

P. Brodský 19.3.2013 9:48

Re: Národ - co tvoří podstatu národa -

Lžinenávistník nechce nic vědět. Tomu stačí v diskuzi plivat na oponenty.

K. Frauknecht 19.3.2013 9:06

Vidím to podobně

Navíc si neumím představit (no a když to tak vidím, tak ani moc nechci!!) evropské soužití naprosto nesouměřitelných ekonomik pod vedením takto zprofanované, zkorumpované a nenažrané, levičácky orientované elity. A to si pořád myslím, že sjednocená Evropa je v budoucnosti jediná možná cesta.

R. Gramblička 19.3.2013 8:40

Re: Jestli je soudruh Roucek protypem Eurolida,

nejen ďábel. Já taky. Radši deset Volaríků než jeden Rouček nebo Brodský

R. Gramblička 19.3.2013 8:36

Re: Aston o sobě říká, že je eurohujer

A vy z toho máte depku, chudinko malá. Zkuste to na Britských listech, tam vám bude líp.

R. Jonák 19.3.2013 8:01

Re: Národ - co tvoří podstatu národa -

Tedy to bych rád věděl, jak jste k takovým pitomostem dospěl.

A. Reček 19.3.2013 7:35

Zajímavá úvaha

Evropský lid?  O něco podobného se pokoušeli bolševici v SSSR, kdy tvrdili, že u nich vyrůstá v rámci internacionálního cítění člověk nový - sovětský.

T. Pansky 19.3.2013 5:25

Re: Proc to lamat pres koleno??? Kazdy suvereni stat musi mit ...

Tak rychle by to samozrejme neslo, ale par ministerstev je tu naprosto zbytecnych.  Zacneme napriklad kulturou nebo zivotniho prostredi.

P. Brodský 19.3.2013 3:31

Re: Proc to lamat pres koleno??? Kazdy suvereni stat musi mit ...

A až bude mít ČR levicovou vládu, což zásluhou Nečase a Kalouska bude již brzo, tak ji taky zrušíte?

P. Brodský 19.3.2013 3:24

Re: Jestli je soudruh Roucek protypem Eurolida,

S Vámi by se dal do spolku pouze ďábel.

P. Brodský 19.3.2013 3:13

Re: Národ - co tvoří podstatu národa -

Pro politiku národních států je charakteristická asimilace, odsun a genocida, aby byla dosažena monokultura.

P. Brodský 19.3.2013 3:05

Re: Národ - co tvoří podstatu národa -

Podstatu národa v etnickém slova smyslu tvoří jazyk a s ním spojená kultura(anglicky se tomu říká people- např Angličané, Velšané)). Podstatu národa v politickém slova smyslu-anglicky nation- tvoří společné občanství-např. Britové, Belgičané, Švýcaři, Indové, Nigerijci, Američané a podobně.Viz anglické nationality, což znamená státní přislušnost, nikoli národnost. Euroskeptici, včetně Klause a Haase, to s oblibou pletou dohromady. A také s oblibou tvrdí že cílem eurofederalistú je nadělat ze všech občanů EU jeden etnický národ s jedním jazykem,což by bylo v rozporu se zákazem jazykové diskriminace. Cílem nacionalistů je totiž ztotožnit národ v politickém slova smyslu s národem v etnickém slova smyslu (t.j. vytvořit národní stát) a euroskeptici jsou většinou nacionalisty.

P. Brodský 19.3.2013 2:39

Aston o sobě říká, že je eurohujer

Asi proto je, v zájmu vyváženosti, Pes tak zapáleně Euroskeptický.

J. Kanioková 19.3.2013 1:52

Národ - co tvoří podstatu národa -

Kolektivní paměť", tj. povědomí společné minulosti, společné loajality a solidarity, vědomí sounáležitosti s příslušníky historicky zakotvené skupiny..

Soubor symbolů a přesvědčení, které vyvolávají pocit příslušnosti ke konkrétnímu "politickému" společenství. Kulturní podobnost a společné historické zkušenosti, které tvoří základní sociální pouto i citlivé vnímání zájmů vlastního národa. Sdílení stejné kultury = soubor myšlenek, způsobů chování a dorozumívání.

 Identifikace s národem je velmi podstatná, niterná a dlouhodobá záležitost...

Evropský národ.... snad někdy, daleko v budoucnu a jedině evolučně...

T. Pansky 19.3.2013 0:30

Proc to lamat pres koleno??? Kazdy suvereni stat musi mit ...

... ministerstvo spravedlnosti, financi, vnitra (armada a policie) a zahranici.  Vse ostatni neni zas az tak potrebne anebo je mozne o tom debatovat.  Jenze EU je preplnena levicovymi mysliteli, kterym se podarilo nastavit EU velmi doleva a z toho vyplyvaji levicove tendence.  Jedna tendence zahranuje nasilne sjednocovani, s cimz souvisi i ohromne prerozdelovani.  Ani jedno ani druhe ovsem nejdou potrebne (jenze tim by evropti urednici - socialiste prisli o sve kejhaky).  Protoze nam to dlouho nevadilo a odmitali jsme se tim zabyvat, dnes budeme platit jako mourovati.  Sjednocena EU je potrebna myslenka, ale ne s vedenim euro- socio-komunistu.

B. Volarik 19.3.2013 0:23

Jestli je soudruh Roucek protypem Eurolida,

..tak pambu s nami a zle pryc!