3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jasan 13.4.2008 11:14

Re: Re: Re: A Kelvine,

obavam se, ze pozde je..... 

1]  ne silna entita ale zajmy velkych statu - staci si spocitat, co muzeme v ramci vetsinoveho hlasovani ovlivnit......

2]  zdravy rozum je proti zajmum "elit:"...

radka 13.4.2008 10:50

Re: Re: A Kelvine,

souhlas :-/ byt ne zcela, mam obavy z toho, ze prijeti ustavy EU ktera byla prejmenovana na Lisabonskou smlouvu by mohlo napomoct k puvodni myslence ekonomicky silne Evropy jako silne obchodni entity. Dnes je realita  vystupu bruselske eurokracie uplne jina, vyhlasky a narizeni jsou tak neprehledne, ze si s tim zadna narodni vlada nevi rady.  Asi by se vsichni zucastneni meli znova sejit a VELMI omezit legislativni moc Bruselu, ktery kazdy den chrli neumerne mnozstvi narizeni, ktera jsou draftovana tak, aby jim skoro nikdo nerozumnel s tim, ze bude zachovana nadvlada pravni sekce EK, jako jedineho arbitra  s  absolutni moci  rozhodovat. Trocha zdraveho rozumu j tedy zcela na miste, jen jestli uz neni pozde :-)

M. 13.4.2008 10:13

Re: A Kelvine,

Ouřad dotace nezruší, to by ztratil důvod své existence.

V principu je existence dotací vždy na pováženou, v demokratickém státě s kohezním politickým národem se však s nimi lze smířit - protože dárci a příjemci se vždycky nějak navzájem pohlídají.

V neprostupné byrokratické džungli, jakou se stala EU, nic takového nepřipadá v úvahu - zde je dotace sprostým úplatkem, kterým si ouřad vykupuje loajalitu dotovaných na náklady daněných. Otázkou je, jak dlouho to ty nebohé německé či skandinávské poplatníky bude bavit.

M. 13.4.2008 10:08

Re: "o opravdu důležitých věcech se čím dál víc rozhoduje v Bruselu. "

Přesně tak: kdyby platila jednoduchá a jasně daná demokratická pravidla, včetně systému pojistek a rovnováh (check and balances), tak je úplně jedno, zda bychom žili v ČR, ČSR, Středoevropské Unii, Evropské unii nebo Euroamerické unii (dál bych raději nešel, možná Austrálii a NZ by mělo smysl přibrat).

Vláda bez těchle pojistek má i v malém "národním" státě, kde se všichni znají, sklon sklouznout buď tyranii, nebo k anarchii, častěji k obojímu přesně v tomto pořadí. Ve velkoříších se tak stane s fyzikální jistotou  (římská republika -> osvícené římské císařství -> despotické římské císařství -> anarchie a zmar 5. století n.l.). EU zatím drží nad vodou její bohatství - nespokojenci i lid jsou upláceni -, apatie spokojeného obyvatelstva, a hlavně byrokratický "pohyb vpřed", kdy si pro samé nové a stále ušlechtilejší a maniakálnější cíle málokdo všimne, že skoro nic nefunguje, jak deklarováno  jest. 

Až  přeregulovanost zlikviduje bohatství, a etnicko-náboženské tenze podlomí spokojenost obyvatel, bude zle.  V obrovském a nedemokratickém útvaru bez politického národa nebudou mechanismy, jak pokojnou cestou ventilovat změny. A vrchnost zareaguje, jak jedině umí, tj. represí. Až jí pak dojdou peníze a přijde o represivní aparát, nastoupí právo silnějšího. A hodně lidí umře.

V Římě tento vývoj trval zhruba 3 století. To by nás nemělo uklidňovat, při současných technologiích, a tlaku přistěhovalců, to může zabrat 3 desetiletí.

mik 13.4.2008 9:25

Re: Kelvine,

Souhlas R^

čtenář 13.4.2008 9:14

Re: Re: Evropská unie potřebuje pohyb

Fajn. Tak ji poženeme za tvůj obzor.

Ivan Nový 13.4.2008 8:22

A Kelvine,

je třeba zrušit všechny dotace.

Ivan Nový 13.4.2008 8:21

Kelvine,

nechat to tak, jak to je, a omezit možnost být zaměstnán v eurounijních strukturách na maximálně pět let, zakázat zaměstnávání příbuzných a to včetně vzdálených bratranců a sestřenic. Zlo v EU představují eurokrati, kteří aby zdůvodnili svou existenci vymýšlejí nesmysly. A je třeba začít rušit jednu směrnici EU za druhou.

kocour 13.4.2008 4:50

Re: Evropská unie vznikla...

Nějak jste přehlédl třetí cestu: Prostě zůstat tam, kde EU je. Netřeba ji ani rozpouštět, ani prohlubovat. A nevidím důvod, proč  by se měl rozpadat jednotný trh. 

ubu 13.4.2008 0:52

Re: Hlavně se NĚKAM posunout?

on není hejtman, hejtman je Šulc

Chris Kelvin 13.4.2008 0:48

Evropská unie vznikla...

...na určitých daných historických předpokladech a jako taková je plná kompromisů a historických reliktů. V současné době jsou jenom dvě cesty:

- vrátit se k houfu nezávislých národních států

- změnit mechanismy rozhodování a poněkud omezit suverenitu jednotlivých členů

Chápu, že ta nacionalisticky laděná část ODS by ráda prosadila první možnost a bude se přitom zaklínat návratem k obdobě původního EHS. Tento návrat však možný není, vedlo by to pouze k postupnému rozpadu společného trhu. Oproti tomu druhá možnost může zjednodušit některé rozhodovací procedury a konečně začít ony relikty odstraňovat, aby Evropa konečně začala vystupovat jako silný a jednotný subjekt. Lisabonská smlouva může být malý krůček tímto směrem.

Osobně se domnívám, že většina voličů ODS je spíše nežli nacionalisticky (viz některé příspěvky níže) orientována poněkud rozumněji, možná jako autor článku. V tom vidím určitou naději.

AeroKarel 13.4.2008 0:19

"o opravdu důležitých věcech se čím dál víc rozhoduje v Bruselu. "

nejspíš ano, ale kdo, kým zvolen a jak?

Trochu se toho obávám. Jasná federace ala USA by mi nevadila.

M. 12.4.2008 23:38

Re: Re: tohle vlez-do-p autor je z ODS?

Víte, já ji nechci volit z lásky nebo sympatií, fakt ne - a argument o volbě menšího zla chápu zatraceně dobře.

Ale ODS opravdu potřebuje silný signál, že pokud bude dělat socansko-eurohujerskou politiku, své voliče ztratí.  A raději ji ten signál poslat v krajských než v celostátních volbách.  I když, i ty celostátní jsou jedno, o opravdu důležitých věcech se čím dál víc rozhoduje v Bruselu.

AeroKarel 12.4.2008 23:20

Re: Re: Re: tohle vlez-do-p autor je z ODS?

Jo, říkalo, a dopadlo to ještě hůř.

Protože jejich politika je tak asi v tom poměru.

Ivan Nový 12.4.2008 22:57

ODS prohraje vyhrané volby,

uvěří tomu co plácá Paroubek :-)))))))

Ivan Nový 12.4.2008 22:27

Koucoure,

pokud ODS prohraje krajské volby, tak díky takovým stašpytlům jako autor.

Hrad 12.4.2008 22:19

Re: Evropská unie potřebuje pohyb

To když zmizí za tvým obzorem, tak daleko neoběhne.  

Papouch 12.4.2008 22:13

Re: Re: pane uplne pitomy Fialo

kdepak dement, absolvent VSE, jako Jyrka

Papouch 12.4.2008 22:08

Re: Re: tohle vlez-do-p autor je z ODS?

Tohle se rikalo o zelenych taky

Staci trochu lepsi komunikace s potencialnimi volici a ono to pujde

AeroKarel 12.4.2008 21:35

Re: Jo, pane Fialo,

Evropské ceny už máme a nikdo hlady nechcípá. V tom problém není.

AeroKarel 12.4.2008 21:33

Re: tohle vlez-do-p autor je z ODS?

Jo, klidně ji volte, dáte cca třetinu svého hlasu ODS, třetinu socanům, zbytek komoušům, melounům, černoprde|níkům ........

AeroKarel 12.4.2008 21:30

Re: Re: Re: tohle vlez-do-p autor je z ODS?

Mňau, máš recht!

AeroKarel 12.4.2008 21:28

Re: Pane hejtmane, zřejmě jste již rozjel předvolební kampaň a tak je mi zle, když čtu, jak

Holt jste si Mirku nevšiml, že vláda je koaliční a černoprde|níci a melouni jsou EUroHujeři všech Hujerů futrál. Takže ODS sama o sobě žádné treperendum zařídit nemůže ani kdyby chtěla (o čemž pochybuji).

No a že smysl poplatků nechápete a pletete do toho Klause, je jen závada na vašem přijímači.

Mirek 12.4.2008 20:53

Pane hejtmane, zřejmě jste již rozjel předvolební kampaň a tak je mi zle, když čtu, jak

obhajujete neobhajitelné, tedy to, že "Lisabonská smlouva" (mimochodem doslova a do písmene opsaná stará "euroústava") ukládá členským státům vzdát se své suverinity a ve všem si rozhodovat sami o sobě. Ano Lisabonská smlouva omezuje práva jednotlivých členských států, nařizuje jim přijmout nařízení a vyhlášky EU jako nadřízené - nikoliv tedy již jen doporučující - zákony a naše zákony dát k ledu. Proč tomu tak je? Jednoduše proto, že Vás předseda strany a premiér  v jedné osobě se nezeptal nikoho z občanů, zda chtějí tento pamflet přijmout za svůj a podepsal jej. Nyní tento pamflet zavazující všechny občany čeká na ratifikaci a protože se ODS bojí reakce občanů a odmítnutí občanů, tak se nebude možné vyjádřit k přijmutí tohoto pamfletu v referendu, ale poslanecká sněmovna si osobuje právo rozhodovat za občany, k čemuž ale mandát nedostala žádná ze stran ať již vládnoucích, nebo v opozici. Tedy pane hejtmane, chcete-li vést předvolební kampaň v tom správném duchu, tak domluvtte svým poslancům, ať neodmítají referendum o Lisabonsé smlouvě, ale ať ho přijmou za své. Je to stejné, jako když jste jako strana ODS proklamovali, že se sníží daně všem občanům, ale opak je a byl pravdou. Byla to lež. Těm co měli nejnižší příjmy a měli daň 12,5% jste daň zvýšili na 15% a k tomu přijali z EU další daně na elektřinu, plyn a uhlí a zvýšili DPH z 5% na 9 %. Zavedli jste tzv. regulační poplatky u lékaře a za recept, čímž občané dotují ministerstvo zdravotnictví a státní rozpočet. A takto by se ve výčtu negativ dalo pokračovat. Neodvolávejte se na to, že to někdo způsobil před Vámi. Není to pravda. Byl to pan Klaus, který si kdysi vypůjčil ze sociálního systému miliardy na zaplácnutí schodku státního rozpočtu. Tyto miliardy nikdy do sociálního systému nevrátil a nehodlá je vrátit ani tato vláda, ani vlády následující. Fakta se ale dají dohledat i zpětně. Lhaní je tedy úplně zbytečné.

M. 12.4.2008 20:06

Re: Hlavně se NĚKAM posunout?

Jestliže se ukáže, že skákat ze 13. patra nebyl dobrý nápad, příště se polepšíme a skákat z něj nebudeme.

Ostuda,  hanba, blb, pokud ne něco horšího. Asi je opravdu navnaděn euro-dotacemi. Dříve se tomu říkalo být koupen, teď se tomu asi říká, "být správně motivován". Ach jo.

jasan 12.4.2008 19:49

Re: Re: Re: Re: Re: tohle vlez-do-p autor je z ODS?

kocoure...   no, rekl bych ze rozdil je jen v tom,  ze ja ho mam za blbce ktery opravdu nevidi...  ty  ho posuzujes jeste hur.

Pravdou nicmene je, ze to vyjde na stejno.  Jinak si myslim, ze takoveho ale uz ODS v cele ma....

kocour 12.4.2008 19:43

Re: Re: Re: Re: tohle vlez-do-p autor je z ODS?

Dobře. Ty tomu říkej blbec, já tomu budu říkat vypočítavý kariérista, který nevidí - resp. nechce vidět - za obzor vlastního volebního období, OK? Pokud by se někdy někdo takový dostal do čela ODS, bude mít Paroubek v čele ODS konečně protihráče sobě rovného.

L'ego 12.4.2008 19:41

Re: Re: Re: Když já se nějak nerad vypravuji směrem očividně špatným, směrem kde se určitě budu muset vracet

je, protože nečinnost zabíjí, protože málo pohybu respektivě jeho absence vede k atrofii svalstva.

Liberta 12.4.2008 19:37

Hlavně se NĚKAM posunout?

Nechci polemizovat o Lisabonské smlouvě, ale o tvrzení pana hejtmana, že "  I když se třeba ukáže, že směr z Lisabonu je špatný, bude to alespoň pokus, jak společné fungování evropských zemí někam posunout ." Posunout směrem, který je (nejspíš) špatný? - Jestli takhle hejtmanuje Ústecko, tak potěš pánbů....;-€

jasan 12.4.2008 19:30

Re: Re: Re: tohle vlez-do-p autor je z ODS?

Kocoure,

trvam na tom ze je blbec...  i kdyz to mozna bereme z jineho uhlu.    protoze tohle  mu volice neprilaka....    stran Topolanka doufam, ze se najde i nekdo jiny nez Bem...