1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brodský 1.3.2011 22:19

Re: Žádná společná zahraniční politika EU neexistuje. Nacionalističtí skinhedi ji zatím úspěšně brání

Politický národ(nation) je souhrn lidí, kteří mají stejnou nationality, to jest státní příslušnost(nikoliv národnost v českém slova smyslu.) Viz příspěvek výše.

P. Brodský 1.3.2011 22:15

Re: To pan Hudzieczek, Souhlasím jak s Vámi, tak s autorem.

Občůrávat pane |Prokope, a nikoli občany, ale skinhedy, jsou-li po zuby ozbrojeni.

P. Brodský 1.3.2011 22:09

Politický národ(nation, populus)

Politickým  národem, pane Prokope(anglicky nation, latinsky populus)

se v politologické literatuře obvykle označuje souhrn osob, které mají

stejnou nationality, tedy státní příslušnost.(nikoli etnickou národnost v

českém slova smyslu.) Politickým národem(nation) jsou např. Britové, Švýcaři, Belgičané, Indoové, Nigerijci, bývali jím Jugoslávci, "Sověti" atd.Naproti  tomu etnickým národem(latinsky genus nebo nátio, anglicky-jako na truc latině-people eventuelně moderněji etnic nation) jsou Angličané, Walesané, Vlámové, Retorománi, Bengálci, Hindové, Fulbové, Katalánci, Baskové atd.Na rozdíl od etnického národa politický národ vzniká i zaniká společně se svým státem.Nebylo žádného britského nationu před vznikem Spojeného Království a pokud by se tento stát rozpadl, britský Nation zmizí tam, kam zmizeli Jugoslávci či Čechoslováci.

Naproti tomu etnický národ je daleko stabilnější, anglický people zůstal zachován, i když anglické království na počátku 18.století zaniklo a zůstal by nepochybně zachován, i kdyby se Spojené Království stalo součástí EU federace.Požadovat existenci Evropského politického národa před vznikem Evropského státu je tudíž nesmyslem přímo z definice. Mimochodem, kdysi dávno, když byl ještě Tomáš Haas spolubojovníkem V.K, pokoušel se zdejší čtenáše mást podobným způsobem.

J. Kratochvíl 1.3.2011 20:47

Je mi vás líto,

 pane Bezouška a dalším podobným Klausům,Jaklům Hájkúm,ale také Bobošíkům Bártúm a jiným fašistům fašistům.. EU je úspěšný projekt a jede dá i když jsou problémy. Karavana EU jede dál a čeští psy štěkají, ale naštěstí né všichni. Také v tomto státě žije většina slušných a vzdělaných poctivých občanů a ti nikdy nezapadnou do nicoty. Ale naopak do nicoty zapadá bláznivej prezident Klaus a spol., a jednou se ze svých skutků bude zodpovídat  a dopadne jako jeho tchán.ale tento národ se do propasti strhnout nenechá, to si buďte jist. Byli jsme před Klausem budeme i po něm.

J. Ráž 1.3.2011 19:28

Re: Žádná společná zahraniční politika EU neexistuje. Nacionalističtí skinhedi ji zatím úspěšně brání

Nějak nechápu, co je to "politický národ" o kterém se zmiňujete, jen se dohaduji, že je to umělina vytvořená národně nezakotvenými lidmi.Jestli má být cílem politiků typu pana Roučka něco takového vytvořit a potlačit tak autentické národní povědomí svébytných evropských národů...bože, to snad NE!

M. Bezouška 1.3.2011 18:55

ale lidi, nechte toho -

s takovými P. Brodskými se stejně nedá o ničem rozumném mluvit ("nedalo se s ním vyjít a tak s ním vyběhli"). Docela by mne zajímalo , zda si Rouček, Brodský, Hybášková a podobní někdy dali práci a našli si stařičké texty z dob, kdy o Evropské unii snili  pánové Monnet a Schuman. Bylo to někdy na konci druhé světové války a zmínění pánové dumali o tom, jak do budoucna zabránit vzniku takových vpravdě všelidových hnutí, jako byl hitlerismus. No, nekrčte choboty, vážení, ono to opravdu všelidové a opravdu opravdové hnutí bylo, až do těch nejtrpčích konců. Vyšla jim z toho, totiž oněm dvěma pánům, obdoba nepolitické politiky, tedy v zásadě zrůda. Zrůda, kterou snad lze realizovat v podobě nějakého osvícenského absolutismu, jako funkční systém určitě nikoliv.  No a co z toho základu dokázali našlehat různí Kohlové, Sarkozyové, u nás pak roučci, hybášky a podobné bláznivé figury vidíme dnes a denně a na každém kroku. Jednotné to či ono, pro všechny stejně a povinně (to je důležité).  Nedávno se kterýsi vlivný senátor USA (slyšel jsem ho jen v rádiu a jméno mi uniklo) zmínil, že když se začíná hovořit o současných závažných problémech světa, uvažování  EU se z toho vynechává. Takže, Roučku, Brodský a další - za zpěvu oslavných písní vzhůru do nicoty (a v pozadí se věší fořti).

M. Prokop 1.3.2011 18:24

Re: To pan Hudzieczek, Souhlasím jak s Vámi, tak s autorem.

Ano, "obechcávat" občany, to EUrohujerům (jako jediné) jde.

M. Prokop 1.3.2011 18:22

Re: Žádná společná zahraniční politika EU neexistuje. Nacionalističtí skinhedi ji zatím úspěšně brání

Nutnou podmínkou je, nevážený EUgenosse, hlavně politický národ, který EU zcela chybí. Bez něj nelze provozovat společnou politiku, ať zrušíte či ustavíte cokoliv.

M. Prokop 1.3.2011 18:20

Mně je dost jedno, že rudá baronka Ashton

je v severní Africe i jinde zcela na prd a nákup obrněných limusin, ale co dělají EUgenossen soudruha Roučka s EU a státy EU, z toho se mi otvírá kudla v kapse a jeho cancy to nezakryjí.

J. Heincl 1.3.2011 14:49

Re: Žádná společná zahraniční politika EU neexistuje. Nacionalističtí skinhedi ji zatím úspěšně brání

Doufám pane Brodský, že jako tolerantní člověk uznáváte, že diskuse s arogantním hulvátem nemá žádný smysl.

P. Brodský 1.3.2011 14:32

Žádná společná zahraniční politika EU neexistuje. Nacionalističtí skinhedi ji zatím úspěšně brání

Nutnou podmínkou společné zahraniční politiky je existence společného ministerstva zahraničí a zrušení mínísterstev zahraníčí jednotlivých členských států. Kdyby měl každý členský stát USA ministersvo zahraničí, žádné zahraniční politika USA by neexistovala.

Jenomže vy, skinhedi, žádnou společnou politiku nechcete. Chcete suverenitu členských států. Tak ji tedy máte. Samozžejmě, že na Vás velké suverenní členské státy kašlou. To je zákonitý důsledek plurality suverenit. Vy vytýkáte odpůrcům důsledky toho, co sami úspěšně prosazujete. Opravdu jste na štíru s logikou, jak tvrdí autor.

Na štěstí pro Vás, čtenáři ke kterým se obracíte se bez logiky obejdou.

J. Kanioková 1.3.2011 14:07

:))))

J. Heincl 1.3.2011 14:06

Výsledky hovoří za vše

Pan Rouček čtenáře školí, jak je nutný společný postupu EU v řadě oblastí: energetickou politikou počínaje, přes zahraniční a bezpečnostní politiku a migrační a azylovou. Výsledky enrgetické, migrační a azylové politiky už zažíváme na vlastní kůži a není to nic příjemného. Společná zahraniční politika EU se vyznačuje tím, že nejsilnější státy jednají především ve svém vlastním zájmu. Na nějaké společné EU zájmy kašlou jakož i na podivnou političku baroness Ashton of Upholland.

P. Brodský 1.3.2011 13:31

Re: Zdravím pane P. Brodský,

Jo, ale abych nezapomněl. Podle tzv. ústavní smlouvy to měla být vlajka oficiální. Podle lisabonské je pouze neoficiální. Takže skinhedi nám opět zarazili tipec a my jsme je občůrali.

P. Brodský 1.3.2011 13:26

Re: Zdravím pane P. Brodský,

EU vlajku má. Je to ta s hvězdičkami v kruhu. Vysí na velikých hotelech a také státy EU ji mají vyvěšenu na vyslanectvích spolu se svou státní vlajkou. Nicméně ochránce naší suverenity  Klaus zatím hrdinně odolává brutálnímu nátlaku, kterým má být donucen k jejímu vyvěšení na Hradě.

P. Brodský 1.3.2011 13:15

To pan Hudzieczek, Souhlasím jak s Vámi, tak s autorem.

Ekonomická integrace bez integrace politické nemá mnoho šancí na úspěch. Bohužel, tato nedomr.lá forma je jediná, kterou se zatím podařilo na nacionalistických skinhedech (jejichž nejslavnějšími představiteli byl de Gaulle, Tazscherová a Klaus) vybojovat. Již v r. 1954 bylo dohodnuto sjednocování evropských ozbrojených sil. Leč příslušná smlouva nebyla schválena francouzským parlamentem, kde tomu zabránil nacionalistický blok, jehož významnou součástí byli Gaullisté. Zdálo se, že s evropskou integrací je amen. Nicméně zastáncům integrace se podařilo skinhedy "občůrat" smlouvou o společném trhu, která začala být postupně uplatňována od r. 1958. A tento vývoj se od té doby v různé formě opakuje.Skinhedi nás vždy někde zastaví, jako v případě té ústavní smlouvy a je nutno je pracně obcházet, naposled pomocí Lisabonu.

Z. Fajt 1.3.2011 12:59

Zdravím pane P. Brodský,

jelikož používáte ty jiné zdroje, jak jste uvedl níže, chci se Vás zeptat: Má EU svoji vlajku, nebo nemá. Nějak to stále nechápu. Diky moc a přeji hezký den.

L. David 1.3.2011 12:58

Založte prosím RVHP-EU pane Roučku

Úspěch se jisto-jistě dostaví! A s vašimi pomatenými názory máte šanci stát se přededou RVHP-EU.

P. Brodský 1.3.2011 12:56

Re: Pokud své informace čerpáte z pražských internetových "Chatů", pak múžete mít opravdu dojem, že vývoj dal modroplanetníkům za pravdu.

To jsme na tom podobně. Ale děláme zřejmě různé závěry.

P. Brodský 1.3.2011 12:54

Nicméně, panu Sulcovi je nutno přiznat,

že tak činí velmi pilně a vytrvale.

J. Jonášek 1.3.2011 12:48

Re: Pokud své informace čerpáte z pražských internetových "Chatů", pak múžete mít opravdu dojem, že vývoj dal modroplanetníkům za pravdu.

Cerpam ze sveho fyzikalniho a technickeho vzdelani, kterym jsem byl postizen.

P. Brodský 1.3.2011 12:45

Kajan je nejlepší.

Je lepší než Klaus.

P. Brodský 1.3.2011 12:42

Pokud své informace čerpáte z pražských internetových "Chatů", pak múžete mít opravdu dojem, že vývoj dal modroplanetníkům za pravdu.

Zkuste občas také jiné zdroje.

P. Brodský 1.3.2011 12:36

Je skinhed pravicový nebo levicový? Myslím, že to není podstatné.

Je zajímavé, že diskutující se skinhedskými názory, kteří, přijde-li řeč na islám, optimisticky líčí, jak Vy (bílí?) Evropané s hnusnými muslimy a ještě hnusnějšími humanisty a pravdoláskovníky zatočíte, najednou, hovoří-li se o evropské integraci, nechtějí o Evropanech ani slyšet a místo nich všude vidí Němce cizozemce a odporné levičácké Frantíky. 

B. Hudzieczek 1.3.2011 11:49

Re: Poněkud zpozdilý názor

Pokud se Evropa nezintegruje sama dobrovolně bude integrována nedobrovolně - Číňany nebo Araby. Bude to pro oba příliš lákavé sousto. Nevím co je lepší. Kdoví jestli pak ještě Evropani nebudou tesknit "Nach Onkel Adolf". 

S. Netzer 1.3.2011 11:01

Re: Ano,

Nevím, o jakém "establishementu" hovoříte, Herr Schwarz. Máte zřejmě na mysli ten český bolševický, protože v západní Evropě se Walesa svého času těšil úctě a respektu.

Nepochybuji ale o tom, že pro lidi Vašeho ražení by Janyška byl důstojným následníkem VK ve funkci prezidenta republiky. Jeho zásluhy o šíření kompostové theorie mezi prostými nevzdělanými čtenáři NP ho k tomuto vysokému úřadu přímo predestinují.. :-)))

J. Jonášek 1.3.2011 10:55

Jen bych tomu bruselskému popletovi připomněl,

že když vyšla Modra planeta, tak za ní hodlali ti samí z "drtivé většiny evropských i kupříkladu amerických politiků a komentátorů" Klause pomalu upálit. No a přešlo pár let a vývoj dal těmto "kacířským" myšlenkám za pravdu.

Jen málo z nich přiznalo chybu (natož aby se někdo omluvil), dál proti zjevným skutečnostem zůstávají v zajetí svých bludů...

Otázka míru v Evropě a zásluhy EU. No ono se stačí podívat na datum, kdy skončila válka a kdy vznikla EU, a hlavně jaké byly její aktivity až do poloviny 80. let. Byly to hlavně aktivity hospodářské, nikoli politické a už vůbec ne mírotvorné! Takovou úlohu hrálo NATO. Ostatně ani dnes se EU neprezentuje jako vojenský pakt, který by vlastnil společnou armádu armádu a prosazoval jakoukoliv doktrínu.

Na závěr bych parafrázoval autora: "Problémy s logikou nejsou jediným problémem evropských bolševiků."

J. Schwarz 1.3.2011 10:39

Re: Ano,

Jistý Lech Walesa byl svého času pro establishment taky jen "pomateným elektrikářem". Aby ste, frau Netzer, jednou se svými hodnoceními nedopadla jako onen establishment.

J. Schwarz 1.3.2011 10:35

Jakýkoli nový názor

zpočátku nezastávala "převážná většina", která naopak "věci viděla jinak". Celá křesťanská Evropa "věci viděla tak", že Země je středem vesmíru. Hlavně že vy "vidíte věci vždy tak", aby vám "převážná většina" blahosklonně plácala po zádech. Neboť  to vám co nejvíc vynáší.

S. Netzer 1.3.2011 9:55

Re: Ano,

Pomatené představy nějakého elektrikáře o EU mě, Janyško, nezajímají. Evropská realita je kapánek jinačí, než se Vám to v tom Vrbně pod Pradědem jeví.