15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

EVROPA: Eurokomisař diskredituje pojem solidarita

Eurokomisař pro migraci Dimitris Avramopoulos se v článku uveřejněném v Lidových novinách 23. 8. 2017 emotivně dovolává solidarity České republiky a jejích obyvatel v údajném boji EU s masovou migrací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šejnoha 26.8.2017 23:46

Výstižné.

Díky za pěkné zhodnocení dnešní politiky EU.

M. Mikulec 25.8.2017 22:01

Merkelová zaneřádila Evropu

Nejde mi na rozum, že kdejaký hejhula se může vydávat za mluvčího Evropské unie. Merkelová kýchne, a Češi už mají chřipku. Od Macrona bych požadovala, aby si udělal pořádek doma a neignoroval ten výjimečný stav, co platí od listopadu 2015! To je vůči Francouzům sprosté.

Jinak solidaritu jsem čekala od EU, když Maďaři začali hájit schengenskou hranici. Místo toho Bruselští plivali jedovatou slinu na Orbána. Teď ať nepředstírají ochotu být solidární.

R. Doubravský 25.8.2017 21:18

Re: budounost

Čechy nemají prezidenta.

J. Jurax 25.8.2017 20:22

Re: Solidarita

Solidární stěží mohu být s někým, co prohlašuje svou víru za nadřazenou a jeho mluvčí deklarují, že si nás přichází podmanit, neboť taková je vůle Alláhova. S někým, kdo se kvůli islámu není ochoten ani schopen integrovat, natož asimilovat.

Takového bych zcela nesolidárně nakopal do zadele.

J. Jurax 25.8.2017 20:18

Re: Obecná pravda to je, budiž,

Ano.

Dobře řečeno.

J. Jurax 25.8.2017 20:15

Re: Ale ona migrace skutečně nezastavitelná je.

Ale houby, internet Vás nepřemístí. Když Vás nepustí přes hranice, máte smůlu.

A když se vetřete nelegálně, máte skončit v detenci do deportace. V téže detenci máte být, pokud požádáte o politický azyl nebo dlouhodobý pobyt dokud Vám nebude vyhověno. Aby v případě nevyhovění bylo lze deportovat. Pokud chcete dlouhodobý pobyt, musíte prokázat, že se máte čím živit, to jest že máte práci nebo úspory.

Takhle nějak by to mělo být.

H. Skácelová 25.8.2017 20:02

Solidarita

Papež není Evropan, zjevně mu na Evropě nezáleží.

Kdyby se hranice uzavřely pro nelegální migraci dnes, je pozdě.

Přicházejí, nikoliv, aby se integrovali, ale abychom my přijali muslimskou kulturu a životní styl.

Je zcestné hovořit o solidaritě v téhle souvislosti, solidární mohu být s někým, kdo opravdu potřebuje pomoc.

J. Jurax 25.8.2017 19:29

Re: Nelze to vyjádřit jinak ...

Možná.

Ale tenhle je sebevražedně blbý cvok.

J. Jurax 25.8.2017 19:28

Řecko si kdysi svou hranici ubránit dokázalo

v na podzim roku 1940 zahnali Řekové invazi fašistické Itálie; Mussoliniho musel tahat z bryndy až Hitler, jehož útoku Řecko podlehlo.

A dnes Řecko brečí, že si nedokáže poradit s invazí neozbrojených moslemínských připrchlíků. Že nedokáže bránit své hranice.

Řecko má 11 miliónů obyvatel, 130 000 mužů ve zbrani, 1600 tanků, z toho 353 moderních typu Leopard 2 (to je více, než kolika Leopardy 2 dnes disponuje německý bundeswehr), na armádu dává více než tři procenta svého hrubého domácího produktu. Ale své hranice ubránit nedokáže - protože to ani nezkusilo.

Pro srovnání desetimiliónová ČR má vojáků cca 22 000, moderních tanků 30 (slovy třicet) a rozpočet české armády činí dnes 1,08 procenta HDP.

Takže ať jde rudozelený eurokomisař se svými řečmi do zadele. A ať apeluje na své rodné Řecko, aby ono plnilo své závazky. když už si platí armádu víc než šestkrát početnější než my.

J. Kanioková 25.8.2017 18:59

Problém je, že v dnešní technicky pokročilé době

už k víře v "nadpřirozeno" těžko koho zlomíte. Ale i když jsem absolutní ateista, vnímám, že pokračující sekularizací ubývá morálních zábran. Jistě i mezi věřícími se našli vykukové, kteří cosi provedli, ale oni přece jen většinou věřili v posmrtný život a měli určitou vnitřní brzdu. Protože se báli - co pak ? Co když mi to ten pánbůh pak nějak "spočítá"? Sekularita tuhle brzdu zlikvidovala. Už jde jen a jen o dobrovonou morálnost. No a to už.. Lidi se díky náboženství i víc setkávali a pěstovali v sobě určitou vzájemnost. Soudržnost. Sounáležitost.. Víc se navzájem znali a netroufli si tolik, aby si navzájem cosi blbého provedli..

Tohle všechno je pryč, a to mi vadí.. Dnes se lidi neznají a nezajímají ani o své sousedy v jednom paneláku..

L. Sindi 25.8.2017 18:14

Az pujde do tuheho, vsichni se na na vys...u jako obvykle.

Z. Pešek 25.8.2017 17:24

Re: O nás bez nás

máte pravdu, snad nás bude dost

J. Schwarz 25.8.2017 17:15

Re: Nelze to vyjádřit jinak ...

Kdyby byl normální, byl by tuctovým otcem. Aby mohl být Svatým otcem, musí být cvok!

J. Vlček 25.8.2017 17:01

Re: O nás bez nás

Pane Pešku, tuto vaši otázku bychom neměli ani tak klást sobě, jako stranám, které se budou ucházet o naše hlasy. Toto by mělo být prvotní hledisko těchto voleb, podle něhož by měli voliči udělovat své hlasy jen těm stranám, jejichž postoj k muslimské imigraci bude pevný, nesmlouvavý a zásadně odmítavý.

Z. Pešek 25.8.2017 16:43

O nás bez nás

Stejně tak jako v minulosti se jedná o nás a bez nás a je lhostejné zda je to v Bruselu nebo v Mnichově. Požaduje se po České republice přijetí nepřijatelného.Až půjdeme na podzim k volbám položme si otázku " Opravdu chceme v ČR nelegální migranty?"

J. Vlček 25.8.2017 16:13

Nelze to vyjádřit jinak ...

...než, že svými výroky působí papež jako ten, jemuž opravdu hrabe ve věži. Chová se jako debilní pastevec, který do stáda svých oveček zve smečku vlků, jejichž hlad a chuť na ovečky mu leží na srdci víc, než starost o bezpečí svých ovcí.

A takovémuto cvokovi se všeobecně říká Svatý otec. Potěš nás pámbu a zlý pryč.

Z. Lapil 25.8.2017 15:52

Re: Ale ona migrace skutečně nezastavitelná je.

Ad: migrantů je u nás pět a půl. Čemu říkáte "u nás"? Pakliže jsou vnitroschengenské hranice naprosto nehlídané (čemuž jsem rád), pak - nemůžu si pomoct - pod pojem "u nás" spadá i Německo, Francie, Itálie a teoreticky i Řecko (to je, onehdy jsem zjistil, od zbytku odděleno "Jugoslávií"). Jestli i Švédsko s policejním ředitelem konstatovavším, že nedokáže zajistit klid a pořádek před stockholmským nádražím, to nevím, tak jsem se nikdy nepokusil dostat :-).

Z. Lapil 25.8.2017 15:47

Re: Ale ona migrace skutečně nezastavitelná je.

Ale jo, máte pravdu. A taky musím umřít, což ale neznamená, že se seberu a skočím z nejbližšího mostu.

Celá tahle debata (a nejen dnešní) ale naráží na "umělé protiklady"; před pár dny tu na to téma byl článek, tuším autor používal slovo dichotomie. Píše se, a evidentně tak uvažujete i vy, jako by byly jen dvě možnosti: buď masová nekontrolovaná (i)migrace, nebo 100% zavřené hranice.

Podle mě (skoro) nikdo nechce zastavit vlaky a letadla ani obchod a turistiku. Problém je v tom, že evropské státy rezignují na dodržování zákonů, počínaje tím o státní hranici, přes ten "občan má právo na sociální dávky" až po ten "policajt má vždycky pravdu", případně "k princeznám se nečuchá" (v aktuální podobě "na cizí ženy se nesahá").

Přece po občanech (libovolného) státu nemůže nikdo spravedlivě chtít, aby z daní určených na důchody a nezaměstnanost platili lidi natolik cizí, že se ani neobtěžují pokoušet se dodržovat zdejší slušnost a kteří zdejší zákony rovnou prohlásí za neplatné. Ty naprosto základní zákony, třeba o zabíjení a rovnosti před zákonem; jestli Babiš Čapí hnízdo ukradl nebo ne, to je v této souvislosti dost jedno.

Drsně zjednodušeno až nadsazeno: cizozemský obchodník má právo kšeftovat a turista prohlížet si kostely a kupovat si suvenýry, ale to je tak všechno. Mě v Egyptě taky nepustěj do pyramidy zadarmo jen proto, že řeknu, že se bojím Le Penové. (pokrač.)

J. Cervenka 25.8.2017 15:44

budounost

budoucnost Cech zalezi 100% na tom , koho si zvoli do vlady a za presisdenta. Hlavni kirterium by melo byt , ze "ani jeden muslim do Cech". Pak by byla nadeje, ze Cesi budou pokracovat byt se Slovaky,Polaky Madary) vzorem svobody a inteleigence pro Evropu. Pozor na Drahose, atd atd.

J. Kanioková 25.8.2017 15:06

Přesně..

J. Kanioková 25.8.2017 15:01

"my máme hlavního nepřítele Rusko" ?

rozhodně největší nepřítel je pro nás Islám !

P. Zinga 25.8.2017 15:01

Jde o solidaritu

nebo pitomost, skočit s nimi do propasti?

J. Kanioková 25.8.2017 14:57

Souhlas s autorem, díky..

J. Kanioková 25.8.2017 14:55

Franta zešílel..

J. Kanioková 25.8.2017 14:55

Blbost !

Jde o zákonné záležitosti. Dokud budou vlády mít v zákonech takové výhodné sociální podmínky, hl. finanční, pro prchlíky, dotud tito budou o přesun sem usilovat..

Toto se musí změnit ! Vždyť proč nesměřují i k nám? Proč utekli z kterési země, teď nevím - Litva či Estonsko? Vlastně i z Polska. Proč utekli i ti od nás, co to organizoval spolek p. Drápala?

"Stačí - obrazně řečeno - pár kliků na PC"... hmm, i k tomu, aby se tu uživili ? ́

Mi ty vaše komentáře často připadají jak z jiného světa..

J. Kanioková 25.8.2017 14:35

:))))))))

M. Klas 25.8.2017 13:42

Re: Dejte mě volnou ruku a já migraci ZASTAVÍM a

Ne že bych Vám nefandil, ale nevytahujete se trochu? Kdo by za vámi šel? Ti mladí, co se bojí vojny jako čert kříže? Nebo my staří, co už nejsme ani pod brannou povinností? Které ročníky byly naposledy na vojně a umí aspoň napáskovat zásobník a střílet?

J. Kulheim 25.8.2017 13:38

Re: Obecná pravda to je, budiž,

Podíváme-li se na život našich předků o dvě generace zpět, vidíme, že všichni museli tvrdě pracovat jenom proto, aby zajistili živobytí pro svou rodinu. Mít se lépe znamená víc pracovat, ne přijít k prostřenému stolu a čekat na to až přinesou dobré jídlo.

Je otázkou jestli pro lidi přicházejí z jiného kulturního prostředí je pro ně přínosem. Většinou přicházejí s vědomím, že se budou mít lépe. Proti tomu nic nemám. Ale oni nepřicházejí proto, aby si na svůj "blahobyt" vydělali sami ale proto, aby využívali štědrý sociální systém. Oni ani ti, kteří imigraci fandí si neuvědomují, že to není jednoduché. Myslím, že je potřebné si uvědomit jak se formuje lidské myšlení.

Základním omylem sociálních inženýrů je to, že předpokládají, že člověka je možné v krátkodobém horizontu změnit a změnit myšlení společnosti. Ono to nejde a proto každá „stavba“ na takových základech se musí zákonitě zhroutit.

Myšlení ve společnosti vyrůstá dlouhodobě z tradic.Tradice vyrůstají z náboženství. Náboženství je udržováno myšlením, které ve společnosti převládá. Proto je jiný přístup k životu u hinduistů, židů, lidí vyznávajících Islám, křesťanství. Máme stejnou genetickou výbavu, jakou měl paleolitický člověk. Člověk je docela dobře vybavený k tomu, aby vzdoroval nepříznivým biologickým podmínkám. Je otázkou, jak dalece je připraven a schopen čelit psychosociálním tlakům a k nim přistupujícím biologickým zátěžím, které si sám připravuje např. přechodem do jiného kulturního prostředí. Muslimové mají nejenom jiné náboženství, ale také jiný žebříček lidských hodnot. Přicházejí do prostředí, kterému nemají co dát. Berou sociální dávky a kolem sebe vidí, že většinová společnost je nebere a ve srovnání s ostatními si nemohou dovolit to co mají ostatní.

Ten, kdo si nedokáže uchránit své životní teritorium zanikne. To platí v přírodě pro živočichy i rostliny. Pararelní společnost v demokratickém systém fugovat nemůže. Může existovat jako diktatůra nebo jedni musí ustoupit.

P. Vaňura 25.8.2017 12:39

Jedině Okamura má šanci překročit 5%

J. Kombercová 25.8.2017 12:11

Re: Inu, Jeho Svatost papež František

Drbat hlavu by si mohli, pokud by byl ten člověk před volbou pro ně nepopsaným listem papíru.