29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Dovoz zbraní do Ruska

Proti Rusku byly dosud v reakci na napadení Ukrajiny na celoevropské úrovni schválený už čtyři balíky sankcí. Méně se už ví, že některé sankce ale byly uvaleny už po obsazení Krymu Ruskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kočvar 1.4.2022 16:08

O referendu se rozhodlo v Kremlu, ne na Krymu. Válka na Donbasu je výsledkem ruských akcí proti Ukrajině, bez nich by tam to krveprolití nebylo.

https://www.youtube.com/watch?v=40-EoejDySc

J. Nevrkla 1.4.2022 14:33

Zřejmě to referendum opravdu iniciovali spíše ruští než tatarští nebo ukrajinští obyvatelé, ovšem rozhodli tak jednoznačně z hlediska účasti i výsledků, že o přání velké většiny obyvatel nemůže být pochyb.

O čem má to pořadí dějů vypovídat? Že Azov vznikl proto, aby bojoval s Donbasem? To je docela dobře možné.

S tím syrským videem můžete poslat i nějaké s mučením americkými vojáky, třeba z Iráku na Guantánamu.

J. Kočvar 1.4.2022 14:23

Rusové to referendum iniciovali ozbrojeným zásahem na ukrajinském území.

Krym byl obsazen na přelomu února a března 2014, válka na Donbasu začala v dubnu, batalion Azov byl zřízen v květnu.

O údajném zákazu ruštiny jsme se už bavili.

Chcete video, jak wagnerovci v Sýrii umučí syrského dezertéra?

J. Nevrkla 31.3.2022 14:39

Rusové pouze zajistili bezpečnost referenda, snad ani jednou nevystrelili, obyvatele se díky tomu jednoznačně vyjádřili pro připojení k Rusku a mají klid. Na Donbasu ruští obyvatelé se nechtěli po Majdanu smířit s novou vládou, která jim i chtěla zakázat i ruštinu. Ukrajinští nacisté tam potom zabili 14 tisíc civilistů, 900 tisíc Rusů za tu dobu uteklo do Ruska. Viděl jsem video, jak příslušníci Azovu zalepili Rusovi ústa, přibili ho hřeby je kříži a pak pod krizem zapálili oheň. Zrůdy.

J. Kočvar 31.3.2022 14:32

Rusové toho nakecají. Jestli věříte třeba Arabášům z Al-Džazíry, tak tady mají údaje z konce června 2015: 1,35 milionu na Ukrajině, 900 000 v jiných zemích.

https://www.aljazeera.com/gallery/2015/7/24/ukraine-worlds-unseen-refugee-crisis/

Za agresi je považována i situace, kdy jeden stát svoji armádu, rozmístěnou na území druhého státu s jeho souhlasem, použije způsobem, který si oba státy nedomluvily. Je zcela zjevné, že to ruští zelení mužíčci na Krymu bezezbytku splňují. Nastolili situaci, ve které část krymských poslanců (a neví se, jestli v dostatečném počtu) pod hrozbou zbraní odhlasovala "referendum".

Bez ruské agrese žádné zabíjení obyvatelům Krymu nehrozilo. Ani na Donbasu by nikdo nikoho neostřeloval, kdyby tam ruské bandy vedené lidmi odjinud neiniciovaly "povstání".

Hodnotit ruské politiky, Putinovy oblíbené myslitele a kamaráda Kadyrova je až nadbytečné.

J. Nevrkla 31.3.2022 13:27

Stalin hrál o čas, potřeboval dozbrojit, povedlo se mu to jenom částečně, než byl Němci přepaden. Sovětský svaz to stalo 27 milionů životů, při osvobozování Československa jich padlo 150 tisíc. To jsou fakta. Víte velmi dobře, co se teď nosí, před deseti lety byste tyto úvahy nevedl, nosí se to až teď, kdy propaganda dostatečně vymyla mozky.

J. Nevrkla 31.3.2022 7:33

To máte informace z nějakých schválených zdrojů. Rusové mluví dlouhodobě o genocidě na Donbasu a o 14 tisících mrtvých civilistech zabitých Ukrajinci. Z Donbasu ještě před invazí uprchlo na Ukrajinu 150 tisíc obyvatel, do Ruska 900 tisíc obyvatel. To byl taky důvod, proč 95% poslanců ruské Dumy vyzvalo Putina, aby uznal nezávislost donbaskych republik.

O žádné ruské agresi na Krymu se nikdy nepsalo. Rusové zajistili bezpečnost průběhu referenda, došlo za celou dobu k jednomu strelnemu zranění po výstřelech nějakého ukrajinského vojaka. Bylo to optimální řešení, jinak by byli ukrajinskými nacisty ostřelování jako na Donbasu. Ještě že takto vypatlani v Česku nejsme, nikoho nenapadlo po Slovácích střílet, když se odtrhavali.

Extrémní pravice se na Ukrajině nedostala do parlamentu, nicméně politiku významné určuje. Šéf Pravého sektoru dostal od Zelenskeho nejvyšší vyznamenání Hrdiny Ukrajiny ještě před invazí. Ale v podstatě jde na Ukrajině o zástupnou válku Ameriky s Ruskem, Zelenskyj je jejich loutkou.

J. Poláček 30.3.2022 23:55

Máte pravdu, že nás Británie a Francie zradily v Mnichově. Nijak to ale nesouvisí s tím, že Hitler zradil, či spíš podvedl, Stalina. A co se týče reakce na napadení Polska, tak to píšete nesmysly. Jak už uvedl výše pan Kočvar, Británie a Francie kvůli tomu vyhlásily Německu válku, zatímco Stalin se k Hitlerově agresi přidal.

J. Kočvar 30.3.2022 23:47

Po majdanu akorát chystali zrušení Janukovyčova jazykového zákona, který ale byl přijat teprve roku 2012.

Výsledky referenda vyhlášeného za přítomnosti (pro)ruských ozbrojenců v budově krymského parlamentu jsou irelevantní. Představují výsledek ruské agrese na Krymu, a proto je nelze uznat.

Počet 14 000 mrtvých na Donbasu v letech 2014-2022 zahrnuje oběti na straně ukrajinských ozbrojených sil (přes 4000), na straně separatistů a ruských "dovolenkářů" (skoro 6000), zbylé 3000-4000 tvoří civilní oběti válečných operací obou stran, i lidé unesení a zavraždění separatistickými bandami, i třeba oběti ostřelování civilistů v Mariupolu separatisty v roce 2015.

Mnohem víc lidí uprchlo z Donbasu do zbytku Ukrajiny než do Ruska.

Extrémní pravice se v ukrajinských volbách ani nedostala do parlamentu.

J. Vavruška 30.3.2022 23:38

Jojo, špuntovky. Například S-400, který dokáže najít a sestřelit F-35. Nebo "nedokáže vyrobit" hyperzvukové rakety, které nikdo nesestřelí, protože letí moc rychle, ty ovšem nevyváží. Jen se odpalují tam, kde jsou aktuálně potřeba. A probijí bunkr spočítaný na jadernou nálož 1 Mt...

Samý špuntovky, praky a kuše...

J. Kočvar 30.3.2022 23:34

Jak to, že Britové a Francouzi neudělali nic, když Hitler přepadl Polsko? Vyhlásili Hitlerovi válku, na rozdíl od Stalina, který Hitlerovi válku nevyhlásil.

S. Ševeček 30.3.2022 23:34

ano. hypersonické střely vystřeluje. zatím ne přes hranice (Ukrajiny)

J. Vavruška 30.3.2022 23:28

Zajímalo by mě, co za letecké motory se mohlo vyvážet z ČR. Proudové motory do stíhaček sotva, ty se vyrábějí v Rusku. S velkou pravděpodobností to mohly být motory do L410, kterých v RF létá spousta na lokálních linkách, motory do L-29 a L-39 asi sotva, ty už byly vyřazeny. Případně nějaké motorky do ultralightů. Jako obvykle, manipulace a dezinformace je podávána tak, aby nebyl uveden nějaký důležitý detail, který by věc uvedl na pravou míru.

Z. Koutecký 30.3.2022 23:25

Smlouvy o neútočení s Hitlerem měly Polsko i Británie už před SSSR. Navíc Británie i Francie podepsaly Mnichovskou dohodu a umožnili tak jeho Drang nach Osten. Neudělaly nic, když zabral Rakousko, Česko a když napadl Polsko. No, a první co pak Hitler udělal, bylo, že zabral Francii a celou západní Evropu a zahájil válku proti Británii. Tak kdo koho zradil?

J. Poláček 30.3.2022 23:16

Nevím, co se teď nosí, ale fakta jsou fakta a nedivím se, že jste se jim taktně vyhnul. A taky chápu, že se to vás, rusofilů, niterně dotýká :-).

J. Prečuch 30.3.2022 20:41

Pecunia non olent

R. Tichý 30.3.2022 19:45

Ano, 50 let stare. Ponorky, rakety, pusky

:-D

J. Karza 30.3.2022 18:53

Mnohokrát zveřejněné údaje. Hledejte, najdete.

J. Nevrkla 30.3.2022 18:48

To by nebylo celé, kdyby správný rusofob Rusům malém nepřišil i druhou světovou. To se teď nosí, jste in, ale je to ubohé a Rusů se to musí niterně dotýkat. Zvláště když se to dozví od Čechů, které zachránili před poněmčenim, odsunem nebo likvidací. Stydím se za to.

J. Poláček 30.3.2022 18:35

Sověti se ocitli ve 2.světové na té správné straně jen díky tomu, že je Hitler zradil. Původně s ním na jeho dobyvačné válce spolupracovali. Otázka je, která strana by dnes byla ta správná, kdyby tu válku spolu vyhráli.

J. Jurax 30.3.2022 18:26

Ano.

No a?

J. Nevrkla 30.3.2022 18:03

Většina obyvatel Krymu jsou Rusové, mluví se tam rusky, ruštinu chtěli po Majdanu zakázat a vypovědět smlouvu o ruské základně v Sevastopolu, už tam Američani plánovali svou, což by Rusko prakticky odřízlo od Černého moře. 96% obyvatel se v referendu vyslovilo pro připojení k Rusku, tedy i mnoho Ukrajinců, je tam přece jenom lépe, třikrát vyšší HDP na hlavu než na Ukrajině, vyšší důchody apod.

V těch dvou donbaskych republikách je to podobné, ovšem na referendum neměli právo. Od Majdanu už tam bylo 14 tisíc obyvatel ukrajinskou armádou zabito, proto požádali Rusko o uznání nezávislosti, mají toho dost. Nevěřím, že se o tyto dvě oblasti tolik zajímají obyčejní Ukrajinci, mají svých starostí nad hlavu, ale spíše ukrajinští nacisti podporovani vládou a Amerikou. Napadlo by tady někoho bojovat proti Slovákům? Nebo jsou Ukrajinci o tolik nenavistnejsi než my? Mnozí prokazatelně určitě.

J. Kočvar 30.3.2022 17:20

Je pravda, že Krym byl ukrajinský od roku 1954, ale předtím k Ruskému impériu zdaleka nepatřil tisíc let a nejpočetnější skupinu obyvatelstva tam tvořili Tataři. Období, kdy byl Krym součástí RSFSR a zároveň tam Rusové tvořili většinu obyvatelstva, trvalo pouhých deset let. Stejně dobře bychom mohli zpochybňovat třeba jižní slovenskou hranici, protože to území patřilo tisíc let k Uhrám a Maďaři tam v roce 1918 tvořili jasnou většinu obyvatelstva.

Oblasti na východě Ukrajiny měly před industrializací Donbasu ukrajinský charakter, ani tam se nedá hovořit o nějakém umělém připojení k Ukrajině.

P. Brecík 30.3.2022 17:20

Kindle - nevíš, o čem plácáš. I podle Wiki byl Krym od r. 1921 !! Autonomní ( svazová ) socialistická rep. Po rozpadu SSSR si Krymčané udělali 2, slovy DVĚ referenda. Obě jednoznačné - chceme pryč od UK. No a když USA začali plánovat, jak budou řídit Sevastopol, přišlo referendum 3 - se zelenými mužíčky. PS: 90% ozbrojených sil UK, dislokovaných na Krymu přešlo dobrovolně pod Ruské ozbrojené síly. To ví každý - kromě tebe.

P. Brecík 30.3.2022 17:15

R^R^R^

V. Hlad 30.3.2022 17:14

WIKI : exportní cena T-90 do Indie je 2,1–2,5 milionu USD v r. 2005/3,5 milionu USD v r. 2007)

P. Brecík 30.3.2022 17:14

BH - trochu googluj, abys nebyl za císaře pána. Rusko vyrobilo plovoucí JE. Ta by mohla doplavat k Národnímu, vyhodit na břeh rozvodnou skříňku a pražáci by měli levnější elektriku. Také staví co 2 roky jeden JadLedoborec. Na co ? Vojenství - ochrana záboru šelfů okolo Arktidy. A provázení konvojů - protože horem to je z Číny do Amsterdamu o 4.000 km méně a než přes Suez.

P. Brecík 30.3.2022 17:10

Autore, umíš odhadnout, kolik to bylo zisku, kolik dividend, manažérských platů a výhod ? Tak co se divíš ?

J. Lukavsky 30.3.2022 16:32

"opouštěli východní trhy" myslíte Afriku kam jsme dodávali na "věčný úvěr"? Nebo Rusko které nám ještě donedávna dlužilo balík? J.L. end

J. Lukavsky 30.3.2022 16:30

"to není naše válka" to říkal Chamberlain také když Hitler ševelil, že mu jde jen a jen o Sudety, kde jsou vražděni a utlačováni jeho soukmenovci (byl ovšem Rakušák). Otázkou je, kdyby Polsko, Slovensko a Česko ....nebyli v NATO... jestli by se Rusko opravdu zastavilo na Hranici Ukrajiny. Chuť by byla! Ale čo to tárám, vždyť ti ruští vojáci se vrací ze cvičení domů a jen váleční štváči z USA vykřikují cosi o invazi do Ukrajiny. J.L. end