2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EVROPA: Demokracie se vytrácí

Děkuji za možnost zde dnes vystoupit. Dlouho jsem přemýšlel jaké téma pro své vystoupení na Vaší škole zvolit. Nevidím důvod mluvit zde o České republice – nemám co chválit a kritizovat mám doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 21.4.2015 19:52

S obsahem článku zcela souhlasím

Národ je přirozené rozšíření rodiny a národní stát je největší celek, jehož členové k sobě pociťují solidaritu i v časech "hubených". Tam kde je zničena tradiční morálka (zodpovědnost jednotlivce) nemůže existovat demokracie!

Z. Baldova 21.4.2015 12:32

A. Sedláčková

Nejste Vy nahodou ten Bem nebo Hajek co je zivi v tom jeho IVK? Ale ano my chapeme vse jen nechapeme jak prezident demokraticke zeme je zlodej a podvodnik, kdyz dal tak zlocineckou amenistii nejvetsim rozkradacum CR A nakonec jak bejvalej prezident VK muze proti drtive vetsine naroda cekeho kolaborovat s rusy?? O tom byste nam mela napsat vazena nebo vazeny sedlacku (Klausi?

J. Jurax 21.4.2015 2:48

Souhlas

A. Sedláčková 20.4.2015 19:51

Pane Klausi,

skvělý článek, ostatně jako vždy. Jsem ráda, že máme osobnost, která se nebojí pojmenovávat problémy EU na veřejných fórech. A netrapte se nenávistnými reakcemi některých lidí v diskuzích - ti nejsou schopni pochopit, že vlastně mluvíte i za ně.

J. Kyselková 20.4.2015 17:07

Jasná zpráva.

Souhlas s přednáškou. Unifikační až "nomenklutární" proces EU je, navzdory probruselské propagandě, zásadně chybný. Slepá ulička.

V rovině ekonomické dochází k oslabení stimulů, pružnosti, dynamiky, přetížení byrokracií, sociálními a ekologickými nároky, fiskálními transvery ....

V rovině politické dochází k zesilování víry v neomylnost rozhodování stovek úředníků EU o dotacích, sankcích, množství příkazů, zákazů ...

V rovině civilizačně-kulturní dochází k opouštění tradičních západních hodnot, svobod člověka (které mají svůj kontext respektu, omezení a zodpovědnosti), k opouštění hodnot národního státu...

Kafemlejnek Sobotky frázemi řeší tyto problémy snadno.

K. Janyška 20.4.2015 16:23

VKje třída tříd a vy, co se snažíte něco dodat k jeho článku

kritického, jste směšní, jak pečená zmrzlina... Dzp.

P. Čech 20.4.2015 16:22

Koukám, že si pan profesor poněkud plete pojmy.

Plete si komunismus se socialismem, netroufá si mluvit o Slovensku, poněvadž na to nemá, podle jeho slov, dostatečné znalosti. A o Evropě, jako celku znalosti má?Ne že by v hodnocení EU neměl pravdu, to je jediná věc ve které s ním souhlasím. Vytrácí se demokracie? Nesmysl. Nemůže se odněkud něco vytrácet, pokud to tam nikdy nebylo. Jediné dvě země v Evropě, kde byla a je demokracie jsou Švýcarsko a Lichtenštejnsko. Odtamtud se však demokracie nevytrácí a o nich také pan profesor nemluví. Asi pro to nemá dostatečné znalosti. Má totiž všechno popletené.

J. Kyselková 20.4.2015 18:21

Re: Koukám, že si pan profesor poněkud plete pojmy.

Pane Čechu - jste tak trochu důležitý všeználek, máte jiné vidění světa asi do výše pantátů. Václava Klause poučujete, že je popleta ? Troškař nejste, to je fakt.

P. Čech 20.4.2015 19:29

Re: Koukám, že si pan profesor poněkud plete pojmy.

Vycházím z článku, který napsal Václav Klaus. Nic jiného, nic více a nic méně. Cituji "komunismus nakládal s naší svobodou...". Pokud je mi známo, tak u nás nikdy žádný komunismus nebyl a nebyl ani nikde jinde. Byl zde socialismus, stejně jako v SSSR. Tedy, zde si V.K. plete socialismus s komunismem. Předpokládám, že jako sečtělý člověk, jakým bezesporu je, četl Marxův Kapitál a různé Leninovy spisy. Měl by tedy rozdíl mezi socialismem a komunismen znát. Hned v nadpisu tvrdí že,  opět cituji,  "demokracie se vytrácí". Dále hovoří o Evropě a jejích různých státech. V těchto státech však nikdy demokracie - vláda občanů - demos kratos nebyla. Je pravdou, že několik evropských států cestu k demokracii nastoupilo a začalo se jí nesměle přibližovat. Jedná se o Island, Irsko, Holandsko a snad i dánsko. O těchto státech však pan profesor nemluví. Nemluví také ani o Švýcarsku či Lictenštejnsku, jediných dvou státech v Evropě, kde zastupitelská demokracie již je. Nejsem všeználek a ani nechci být důležitý a svět vidím takový, jakým je. Nevidím jej pouze takovým, jak jej nazírají mnozí politici různých politických stran a to zejména proto, že tito politici nazývají demokratickým každý systém, který dovolí vládu jejich a jejich politických stran. Vládu nad občany a nikoliv demokratickou vládu občanů. Václava klause si netroufám poučovat, pouze konstatuji, že si plete pojmy. A to je pravda, viz jeho článek.

J. Kanioková 20.4.2015 19:52

jste trapný

P. Čech 20.4.2015 21:44

Re: jste trapný

To má být nějaký argument podporující skutečnost, že nemám pravdu? Víte co je to diskuse, vážená a také jak se vede? V diskusi se soupeři respektují a nenadávají si, když jim schází argumenty.

R. Langer 21.4.2015 10:09

Re: Koukám, že si pan profesor poněkud plete pojmy.

Kde vládli nacisti byl nacismus, kde vládli fašisti byl fašismus, kde vládli komunisti byl komunismus. Není potřeba vymýšlet lži a výmluvy. Tečka.

P. Bohuslav 21.4.2015 11:44

Re: Koukám, že si pan profesor poněkud plete pojmy.

Jojo musím se vás zastat. Někteří lidé prostě nestačí na pochopení definic pojmů a proto se drží různých klišé, "co se čemu jak lidově říká". I to Klaus kritizuje svými články, jako neschopnost ostatních se zorientovat v realitě, jenže sám se chytá na to, že KSČ v minulosti budovala komunismus.:D

B. Rybák 21.4.2015 18:57

Re: Koukám, že si pan profesor poněkud plete pojmy.

A on podle Vás někde existoval komunismus. Ta strana, která tu vládla si ale říkala komunistická a její analýza nebyla předmětem jeho článku, stejně jako z vůle mocných sousedů dosud přetrvávající "pračky špinavých peněz" a daňové ráje, jakými jsou Švýcarsko a Lichtenštejnsko!

Ve Švýcarsku na federální úrovni není žádná demokracie (protože tam volby nemají vliv)!

J. Jurax 21.4.2015 2:44

Re: Koukám, že si pan profesor poněkud plete pojmy.

Osobité. Ale venkoncem chybné.

Z. Baldova 20.4.2015 16:11

M. Moravcová

Zapominate ze ten Vas mudrc Klaus uz neni prezident a to zaplat pan buh i kdyz mame na hrade opilce a primitiva ,tak muzeme podekovat Klusovi ze ho prosazoval Klaus delal a dela vzdy jen zlo Me to pripadne ze Vy jste ten Klaus junior s tou krivou hubou je to taky takovej sprostak a hucula jako Vy

J. Jurax 21.4.2015 2:46

Re: M. Moravcová

BSE ... česky šílená kráva ...

M. Moravcová 20.4.2015 15:13

pane prezidente,

opět máte pravdu. Díky. Piště a přednášejte dál.

Z. Baldova 20.4.2015 16:17

Re: pane prezidente,

Ano prednasejte a hlavne takovem trubickam jako vy

Z. Baldova 20.4.2015 16:19

Donat...

Ano, nejhorší jsou pitomci, kteří mluví za národ, místo za sebe.

To jste napsal presne a to se k Vam slusnej Donate naprosto hodi ,protoze vetsiho pitomce se zde uz musi hledat jako jste Vy...

J. Kanioková 20.4.2015 19:56

haf, haf, haf, haf

I. Mertl 20.4.2015 14:42

Nikdo Vám ho nebere

Na IVK, procovských konferencích, v denním tisku (Právo) i v jeho "dílech" ho pořád máte dost. Pro většinu národa a pro skoro všechny racionálně myslící lidi až moc. Ano, VK má často pravdu, ale takových lidí je dost; bohužel častěji jen mlátí svoji prázdnou slámu, ale takových je mnoho. Další dnes sedí na Hradě, mají hodně společného, jen VK už dnes (bohudík) nemá žádnou moc. A když se vrací do Prahy, přilétá na letiště Václava Havla. Chudák.

M. Moravcová 20.4.2015 15:10

Re: Nikdo Vám ho nebere

většino národa (to sebevědomí Vám fakt závidím), víte, že se mýlíte? Ještě stále Václava Klause hodně lidí poslouchá a čte, proč Vám to tak vadí? Bojíte se, že by zase mohl tu moc mít?

S. Donát 20.4.2015 15:14

Re: Nikdo Vám ho nebere

Ano, nejhorší jsou pitomci, kteří mluví za národ, místo za sebe.

I. Mertl 20.4.2015 15:39

Re: Nikdo Vám ho nebere

Víte, paní Moravcová, nejsou jen internetové diskuze. Zkuste se zeptat lidí kolem sebe i trošku vzdálených. A nemylte se, mě primárně nevadí lidé, co VK naslouchají. Je to jejich věc. Vadí mi lidé, co stále ještě žijí v devadesátých letech a nejsou si proto vědomi současných hrozeb. A věřte mi, jen velmi málo z těchto hrozeb Váš profesor vnímá. On pořád žije v letech své velikosti (protože On tak ta léta vidí). Nic ve zlém.

S. Donát 20.4.2015 15:56

Re: Nikdo Vám ho nebere

Sice to bylo směřováno na paní Moravcovou, ale dovolím si reagovat. V mém okruhu přátel je významné procento těch, pro které mají slova prezidenta Klause velkou váhu. Naopak v internetových diskuzích se setkávám spíš s nadávkami a poštěkávání na jeho osobu. Mimochodem, můžete nastínit některé ty současné hrozby, ať se kromě osobních útoků dostaneme také k obsahu článku?

R. Tesařík 20.4.2015 16:01

Re: Nikdo Vám ho nebere

Nedostaneme:-))

I. Mertl 20.4.2015 19:19

Re: Nikdo Vám ho nebere

Babiš, Putin, imigrace do Evropy (v tomto pořadí), abych nezůstal dlužen. Jinak diskuze s Klausomily nemá žádný smysl. Je to, promiňte, jako diskuze s radikálním muslimem o náboženství nebo lidských právech. Sbohem.

J. Kanioková 20.4.2015 19:58

Zrovna tak je zbytečný diskuze s klausofoby..

I. Mertl 20.4.2015 20:37

Re: Zrovna tak je zbytečný diskuze s klausofoby..

Víte, madame, svět se od dob VK změnil. Ne k lepšímu, ale ani my dva ani VK s tím nic neuděláme. Problém VK a jeho lidí, klanu Svobodných a podobných vidím v tom, že oni vnímají jako problém jen to, co VK sám. Budiž, ani já nejsem šťastný z vývoje EU, z demokratického deficitu, ale v tom není podstata dneška. Ostatně Vk nás remcaje dovedl do EU (to mu nezazlívám), zasloužil se o Babiše a spol. ("koncentrace kapitálu je nutná") a dnes podporuje ruský expanzionismus (oni ho tam respektují víc než v Evropě nebo USA). Kdyby VK neodváděl pozornost od věcí podstatných ke svým obsesím, byl mi on i s jeho fanoušky lhostejný, i když jsem ho a ODS 6 let volil. Lebe wohl.