30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Co patří k Německu

Poslední dobou se mě lidé ptají, co znamená ta podivná tahanice Seehofera a Merkelové na téma „islám (ne)patří k Německu“. Nedá se na to odpovědět jednou větou. Vyžaduje to určitý kontext německé historie a současnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Hraj 6.4.2018 9:25

Re: Patří islám k Česku?

Spoléhám na to, že prušáci jsou u nás stále ještě jen na Hlučínsku.

J. Jurax 6.4.2018 13:46

Re: Patří islám k Česku?

To jo, ale multikulti cvoci a sluníčkářští pošuci jsou všude ... :-)

J. Chaloupka 6.4.2018 9:21

Proč u nás muslimové téměř nejsou? A není za to

odpovědná právě ta ...fobní kampaň?

T. Hraj 6.4.2018 9:34

Re: Proč u nás muslimové téměř nejsou? A není za to

Spíš historické náhodné štěstí. Nemít kolonie a být na východní straně železné nás výrazně znevýhodňovalo, ale paradoxně to má dnes i některé pozitivní důsledky. Například demografické.

"...fobní kampaň" se pouze pokouší tento stav udržet. To ovšem v dnešní době není vůbec málo.

M. Prokop 6.4.2018 9:58

Re: Proč u nás muslimové téměř nejsou? A není za to

Žádné náhodné štěstí.

Za bolševíka sem přišli na práci nějací Vietnamci a Kubánci, musulmany nikdo nedovážel, takže se neutvořila živná půda. A navíc "nekrmíme" jako západní a severní národové.

S. Rehulka 6.4.2018 11:17

Re: Proč u nás muslimové téměř nejsou? A není za to

Ale ano, i za časů ČSSR bylo v zemi pěkné množství Arabů a jiných musulmanů ze všech koutů světa. Ale byli tu hlavně na vojenský výcvik, případně na terroristický ! No a potom mnozí ti terroristé se přijížděli schovat a odpočinout, když jim byla ve Svobodném Světě země horká !

J. Jurax 6.4.2018 13:54

Re: Proč u nás muslimové téměř nejsou? A není za to

Jistě.

Ovšem bolševik téměř neuděloval pobyt nafurt, natož občanství. Arabové i musulmani byli po studiích či výcviku štandopede lifrováni zpátky.

A navíc - za bolševika u nás byla pracovní povinnost, praktická nemožnost legálního soukromého podnikání až na vpravdě nečetné výjimky, žádné socdávky pro flákače, zato paragraf o příživnictví a v neposlední řadě volně nesměnitelná měna. To nebylo nic vhodného pro moslemíny.

J. Pražák 6.4.2018 9:56

Re: Patří islám k Česku?

Vraťte se do reality. Muslimů v Praze rychle přibývá. Směnárny, kebabárny, hotely, hospody, prodej suvenýrů, průvodcování turistů,... Legální činnosti, které jsou vysoce výnosné a umožňují jim legální pobyt. Brzy se budeme divit. Policie jen "pomáhá a chrání" drogové dealery - mladíky arabského a afrického vzhledu,...

K. Janyška 6.4.2018 8:52

Co patří Německu ? Německo a EU.

Zatím. Celá Evropa je však jeho cílem. Neuskutečnitelným. Ona je spontánním řádem lidského světa, jehož největšími prvky jsou národní státy a tak to i zůstane... Dzp.

O. Zuckerová 6.4.2018 11:34

Re: Co patří Německu ? Německo a EU.

Kdepak Celá, pane Janyško. Ale NOVÁ je cílem!! A těm budovatelům té nové, populistů, extremistů a nenávistníků prosté bych ráda připomněla žertovné parte z r. 1945, kdy ještě nebyl internet, takže my děti jsme je roznášely po obci. Přesné znění už si nepamatuju, ale stálo tam, že v raném věku 12 let zesnula naše milovaná Říše Velkoněmecká, a to po potratu Nové Evropy. A zdá se, že už se zase čeká...

K. Janyška 6.4.2018 13:55

Re: Co patří Německu ? Německo a EU.

Ano, IV. říše německá je cílem nových Němců. Eurem okrádají, EU ovládají. Jsou pro to odborné důkazy. Ty moje. Nikdo jiný kompozitivní teorii nezná... Dzp.

J. Vintr 6.4.2018 8:51

Němci už s muslimy nic neudělají

i kdyby se nakrásně rozhodli tohle řešit. Na to už tam mají těch muslimských vetřelců příliš moc. Politici už se jich dávno boji a jen se je snaží uplácet, aby moc nezlobili. A doufají, že to aspoň pár let takhle vydrží.

P. Zinga 6.4.2018 8:23

Gutmensch chce dobro,ale raději někde jinde

Narazil jsem na vynikající článek o pokrytectví německých (ale to bude platné všeobecně) zeleno-levých dobro*erů: levicová čtvrť v Berlíně se bouří proti záměru postavit v jejich "dvorku" asylový dům

http://www.achgut.com/artikel/wie_in_kreuzberg_das_Narrativ-der_guten_kollabiert

J. Kanioková 6.4.2018 15:42

Perfektní :)))

Vítejte ve realitě, milí dobročinci! Jsme vždy pro přijímání uprchlíků ... POKUD to není v našem sousedství !

Podobně - Kanada: Muslimové se snaží postavit muslimský bytový komplex v židovské komunitě - https://gellerreport.com/2018/04/mosque-jewish-community.html/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

V. Student 6.4.2018 7:56

Také souhlas, díky, nicméně:

Seehofer měl být přesnější: islám k Německu dříve nepatřil. Historicky. Teď už patří a patřit na věky bude.

Už jsem se o tom tuším zmiňoval - naivita Němců, kteří si od návštěv koncentračních táborů a osvětě mezi muslimy o vyhlazování židů slibují zlepšení nenávistného vztahu muslimům k židům. Oni si neuvědomují, že nenávist muslimů k židům je o pár tisíc let starší než ta Hitlerova. Takže je o holokaustu poučí,to ano, ale k čemu to má být, probůh, dobré? Že je naučí, jak zabíjet židy průmyslově?

Názor, že muslimové se mají učit německy je automatický, běženci mají znát jazyk země, ve které se nalézají. Je to nejen ušlechtilé, cpát do nich zdarma cizí jazyk, ale údajně i prozíravé - migranti se tak prý lépe do společnosti začlení. Opravdu? Nechci být špatný prorok, ale mám takový pocit, že tohle pravda není a nebude. Důvody k nezačlenění totiž pramení pohříchu z pádnějších důvodů než je neznalost jazyka..!

P. Lenc 6.4.2018 10:46

Re: Také souhlas, díky, nicméně:

Opravdu pane Studente nejste špatný prorok.Bohudík,nebo bohužel?Článek za jedna.

Perryman 6.4.2018 7:51

Na NP opet clanek jednoho z nejlepsich komentatoru soucasneho deni. Velmi za nej dekuji.

J. Kanioková 6.4.2018 15:47

1*

S. Netzer 6.4.2018 7:29

Čtenářům NP

lehce pochopitelné, nic neříkající a nic nevysvětlující paběrky z novinových titulků a hloupé předsudky.

Z ignorance usvědčuje autora jeho posuzování strany Zelených jako "fanatiků" s " post-pruským komplexem" (je mi záhadou, co to má být). Vláda druhé nejbohatší spolkové země, Baden Würrtembergu, sestává z koalice Zelených a menšího partnera CDU, a vyznačuje se pragmatismem, úspěšnou politikou a do fanatismu má daleko. Kdyby byly volby, tak by Zelení opět zvítězili (http://www.wahlrecht.de/umfragen/landtage/baden-wuerttemberg.htm).

Autor kecá.

V. Student 6.4.2018 8:03

Re: Čtenářům NP

Ale no tak! Tohle vážně nemyslíte, že ne? Paní Netzerová, tento autor byl schopen předvídat důsledky migrace na vývoj v západní Evropě s minimálně ročním předstihem, a to včetně rozmachu extremistických stran, drsných střetů policie s migranty a rozvoj no-go zón. Jestli se někoho dneska vyplatí číst, tak Kechlibara!

Pane Kechlibare, taky jste před časem psal ve smyslu, že Francie už je ztracená a pár dalších zemí v Evropě to čeká. Že jste to psal s určitou nadsázkou, viďte? Že jste to nemyslel úplně vážně?! Tak mluvte, proboha...!!!

S. Netzer 6.4.2018 8:48

Re: Čtenářům NP

Zřejmě je to velmi hřejivý pocit, když člověk nalezne potvrzení svých předsudků, který ho utvrdí v jeho přesvědčení, že má pravdu pravdoucí.

V. Student 6.4.2018 9:27

Re: Čtenářům NP

Ano, obecně mě těší, když se mé předpoklady naplní. Potvrzuje to mé přesvědčení, že světu a dění v něm rozumím. Myslím, že v tom nejsem jediný. Pokud mám však vize nepříliš optimistické, a ty se také začnou naplňovat, jsem poněkud rozpolcen - být rád, či nebýt? Ješitnost praví "být". Soucit s druhými, obavy o další vývoj a tedy další důvody k obavám ovšem praví "nikoli". Takových nás zřejmě taky bude víc.

Ale co vy? Máte nějaké informace, že by se snad naplňovaly vaše vize, potažmo hřejivé pocity z toho? Ale budiž, nemusím vědět všechno - tak tedy, které vaše vize, týkající se multikulti obohacení muslimů, převažují nad negativy? Třeba jsem něco přehlédl...

P. Vaňura 6.4.2018 9:58

Možná se Němci ještě vzpamatují a najdou si nějakého

nového "toho jehož jméno se nesmí vyslovit."

Pochybuji, že někdo mírnější je schopen situaci vyřešit, možná ještě Fridrich der Grosse...

M. Krátký 6.4.2018 8:24

Re: Čtenářům NP

kuš babo - je to marný, je to marný, je to marný - stále kvoká a stále kvoká

S. Netzer 6.4.2018 8:48

Re: Čtenářům NP

Zato ty trousíš jedno moudro za druhým, "čistý Slovane" - "nás čistých Slovanů je v Evropě víc než vás poserů a vítačů muslimů" (Autor: M. Krátký Datum: 5.4.2018 16:21).

I. Břízová 6.4.2018 8:52

Re: Čtenářům NP

Zřejmě je to hřejivý pocit, když.........:-))

P. Vaňura 6.4.2018 10:03

Musím říci, že skoro kterýkoliv příslušník tankových

divizí SS, jejichž výkony vojenští odborníci z čistě vojenského hlediska dodnes obdivují, by se musel z dnešních Němců poblít. Já ostatně také...

H. Lukešová 6.4.2018 10:04

Re: Čtenářům NP

Někdo má rád Slovany a někdo muslimy, vy máte ráda holt ty druhé. :-) Ale je to nepochopitelné, všude, kde žijí v Evropě muslimové, tam zažívají Židé peklo. A vy to musíte vědět, takže tak nečiníte z nevědomosti (konec konců za dav, který nevěděl, co činí, se přimlouval u Boha i Pán Ježíš), což by bylo polehčující okolností, ale z ryze antisemitské pohnutky.

T. Hraj 6.4.2018 8:51

Re: Čtenářům NP

Kritizovat pana Kechlibara za bezobsažnost a nevyargumentovanost jeho textů či povrchnost v užívání zdrojů je skutečně úlet, protože jeho články jsou tradičně etalonem pravého opaku. Je to natolik absurdní, že to spíš naznačuje Váš apriorní reflex při pouhém spatření jeho jména.

Střed politického spektra je ve Vašem vnímání posunut výrazně doleva. Potom samozřejmě Zelené nevnímáte jako extrémisty.

S. Netzer 6.4.2018 9:09

Re: Čtenářům NP

Vaše informace o německých Zelených jsou na autorově úrovni.

Byl byste schopen mi sdělit, v čem je takový Winfried Kretschmann "extrémní"? V tom, že je konzervativní? Nebo věřící katolík?

"Posunuté vnímání výrazně doleva" vidím u vás - kolektivistické myšlení (Zelení jsou, Němci jsou, muslimové jsou ...), postoj popírající jakoukoli možnost individuality.