3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EVROPA: Chce Juncker zrušit NATO?

Není myslím sporu o tom, že euro-atlantické partnerství bylo a je zárukou stability a bezpečnosti v Evropě. Ostatně k těmto účelům bylo založeno i NATO, s cílem který definoval její první generální tajemník H. Ismay takto „Keep Russians out, American in and Germans down“. A pokud pozoruji současné dění, není pochyb, že jde stále o aktuální cíl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Javůrek 24.2.2017 13:44

Re: Juncker je jenom ožralé pako,

by tam měl jít s druhým ožralou Schulzem

A. Alda 24.2.2017 13:32

Rusko nesousedí ani s našimi sousedy.

Kdybychom s Ruskem sousedili, byl by důvod k obavám a k obezřetnosti a k hlídání společné hranice. Ve skutečnosti je však Rusko tak daleko, že ani naši sousedé nejsou sousedy Ruska. Před Rusy své hranice hlídat rozhodně nemusíme. (Dnes.) Ale hlídat je musíme úplně před jinými národy, které pro nás představují reálné nebezpečí a našim sousedům na třech stranách už způsobily vážné, opravdu vážné a nákladné problémy.

P. Rudolf 24.2.2017 13:25

Re: To je jen takový výkřik do tmy

Tak to by mne u Junckera nenapadlo ani ve snu. Ale házet na něj špínu se teď na Psu u pravičáků z leknutí nosí. Ten pisálek nestojí ani za pšouk.

R. Brzák 24.2.2017 13:02

Re: velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

Možnost švýcarské banky využívat byla méně důležitá, než možnost (po uznání Švýcarské neutrality) posílat přes Švýcarsko pomoc do Itálie. Německo dokonce udělalo nějaký pokusy otestovat Švýcarskou ochotu se bránit - Švýcaři jim sestřelili v obraně nějaké Bef 109, navíc dávali najevo svou připravenost změnit svou zem v pevnost tím, že hodlali odpálit tunely, přístupové cesty v horách zasypat skalami. Prostě si to Hitler rozmyslel proto, že by přišel o mnohem víc, než mohl získat. A stejně se rozhoduje agresor vždy. Když ví, že zničí malou armádu protivníka a pak obsadí v podstatě pasívní zemičku, udělá to spíše, než když ví, že každý chlap v té zemi má vojenský výcvik, zbraň u sebe doma a se sousedy nacvičuje pravidelně základní taktiku a strategii, jak znepříjemnit agresorovi jakýkoliv posun přes jejich zemi.

B. Graf 24.2.2017 12:47

Re: Souhlasím s Vámi, pane.

Skopčáci nepotřebují zelené mužiky, ke kolonizaci našeho území používají jiné, velmi účinné prostředky.

Karta se za poslední čtvrtstoletí obrátila a Rusko je teď výrazně méně levičácké natož marxistické či komunistické než Západní Evropa (a předtrumpovská Amerika). Reálná agrese nám od něj nehrozí. I ten Krym lze v kontextu událostí na Ukrajině považovat za sebeobranu kvůli černomořské námořní základně. A nezapomeňme, že se tam nebombardovalo (ani humanitárně ne), že tam proběhlo referendum, byť jistě s propagandisticky "vylepšenými" výsledky. Zcela svobodné referendum by jistě dopadlo ve výsledku stejně.

Západ by měl odhodit svůj zvrácený kulturní (a čím dál tím víc i ekonomický) marxismus a s Ruskem by měl spolupracovat minimálně na té úrovni jako kdysi s carským Ruskem, které přes svoje "specifika" nepopiratelně patřilo k důležitým evropským monarchiím. Určitě by pomohlo, kdyby Putin během několika let restauroval monarchii a obsadil carský trůn někým schopným z tradičního panovnického rodu a odebral se do penze.

V. Novák 24.2.2017 12:39

velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

Já nenadávám.

Já hodnotím.

V. Novák 24.2.2017 12:38

EP volíme. Členy EK, jmenují vlády členských zemí,

EP schvaluje komisaře navržené vládami států.

Ovšem když k volbám do EP přijde 15% oprávněných voličů, dostane se tam i magor jako Mach.

Pokud je levicovost zaručena, pak je zaručena přáním evropského voličstva. Demokraticky.

L. Kubeš 24.2.2017 12:24

Juncker je jenom ožralé pako,

které by mělo jít na odvykací kůru, a ne chtít řídit Evropu !

J. Jelínek 24.2.2017 12:14

Re: velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

až po tobě, kozomrde. (krásně si nadáváme, jen co je pravda)

S. Netzer 24.2.2017 12:09

Re: eurobolševik a vlastizrádce

Vaše bezduchá moudra nestojí za komentář.

M. Prokop 24.2.2017 12:04

Re: EP volíme. EK, tedy její čeny, jmenují vlády členských zemí,

EP ovšem může kecat leda tak do okurek, vysavačů, žárovek a kvokvokvokvot, případně se snažit nás odzbrojit.

Levicovost zaručena, ultralevicovost zatím ne. Zatím.

M. Prokop 24.2.2017 12:02

Re: eurobolševik a vlastizrádce

Takový netzerovský, že?

M. Prokop 24.2.2017 12:01

Re: To je jen takový výkřik do tmy

Juncker pouze škodí kudy chodí.

S. Netzer 24.2.2017 12:01

Re: eurobolševik a vlastizrádce

Třeskutý argument, vlastenčíku.

M. Prokop 24.2.2017 12:00

Re: To je jen takový výkřik do tmy

Lybie se do totálního chaosu uvedla sama. Západ tomu pouze nedokázal zabránit (dtto Sýrie).

S. Netzer 24.2.2017 12:00

Re: To je jen takový výkřik do tmy

http://www.euractiv.de/section/sicherheit/news/juncker-wir-duerfen-uns-nicht-zu-hoeheren-nato-ausgaben-draengen-lassen/

Rozhodně nejde o to, že by Juncker chtěl "zrušit NATO", jak sugeruje ten pisálek.

M. Prokop 24.2.2017 11:59

Re: To je jen takový výkřik do tmy

Jako všechny vaše výkřiky a výstřiky, ano.

M. Prokop 24.2.2017 11:58

Re: Souhlasím s Vámi, pane.

To Rusko je poněkud reálnější nebezpečí, než "spřátelené země". Skopčáci nemají "zelené mužiky".

V. Novák 24.2.2017 11:54

velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

To bylo spíš kvůli bankám - nějak a někde potřebovalo Hitlerovo Německo s nepřáteli, zejména USA, obchodovat, mít kudy vyplácet dividendy akcionářům GM nebo platit Standard Oil of New Jersey za dodávky ropných výrobků...

V. Novák 24.2.2017 11:08

velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

Tak zpátky do kouta, fracku!

M. Malovec 24.2.2017 10:50

Přispívejme na obranu

a nezabývejme se alkoholikem Junckerem. Je to na nás.

J. Jelínek 24.2.2017 10:36

Re: velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

S tebou a tobě podobnými diskutovat netřeba, prde.

Z. Koutecký 24.2.2017 10:34

Což o to,

pane Vaňku,na zbrojení vydáváme v Evropě i bez USA cca 260 miliard USD ročně, což je 2-3x více než Rusko, s USA je to více než 900 miliard USD ročně a za posledních 6 let země NATO investovaly do zbrojení téměř 6 bilionů USD. To jsou oficiální čísla NATO. Řekl bych, že jsou to dostačující náklady na armádu NATO. Samozřejmě, pokud ty peníze budeme utrácet podobně jako třeba v Afganistánu, kde nás ta beznadějná mise zatím stála už více než bilion USD, tak budeme potřebovat více. Horší je to asi s lidmi ochotnými bojovat v té naší armádě. Třeba v ČR chybí cca 5 tisíc vojáků do plánovaného stavu a armáda je nemůže sehnat, i když už je ochotna brát i poloviční lazary.

J. Kohout 24.2.2017 10:13

Re: velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

Jistě, nic jiného než deklarace a usnesení neumí. Maximálně se může ministrině zahraničí EU rozplakat na něčím rameni.

J. Kohout 24.2.2017 10:12

Re: velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

To si rozmyslel dokonce i Hitler, který rozhodně neřešil sílu nepřátelské armády.

R. Tesařík 24.2.2017 10:11

Re: To je jen takový výkřik do tmy

hezky jste si zamudrlantoval.

J. Kohout 24.2.2017 10:10

Re: To je jen takový výkřik do tmy

Vytahují trn z paty? Aspoň jeden příklad prosím ...

EU není schopná řešit ani vojenskou okupaci sousední země (Ukrajina).

K jednáním o Sýrii EU nikdo nikdy nezval, tak je EU nedůležitá, přitom o Sýrii jedná Rusko a Irán, aniž by byli sousedi (Turecko je jako soused pochopitelné).

Lybie, bývalá kolonie Itálie? Totální chaos, do kterého ji uvedly právě síly EU (Itálie, Francie). USA se velmi nerady připojily, když se ukázaly, že silám EU došly po třech dnech (!) munice.

M. Vondráček 24.2.2017 10:06

Re: To je jen takový výkřik do tmy

Máte pravdu je to výkřik do tmy. Jen nevím , že když to víte , proč to stále děláte :-)

R. Brzák 24.2.2017 10:04

Re: To je jen takový výkřik do tmy

To není otázka - posílá ji do rukou těch, kteří jsou tam zrovna u moci (ne nutně u moci tamního státu). A už tento samotný fakt - přerozdělování již jednou přerozdělených peněz - je zárukou neefektivnosti a vytváření na pomoci závislých.

V. Novák 24.2.2017 10:03

velmi přesně - avšak silná armáda potřebuje občany, kteří

Maž do kouta, Jelínku, a vrať se až se naučíš diskutovat. Do té doby se mezi dospělé nepleť.