5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: Bůh a císař

Proč špatně funguje Evropská unie, na to je jeden a tisíc názorů. Většina z nich se týká ekonomiky, část se týká problémů s nacionalismem a nechutí národů poslouchat „užitečné rady“ od těch „chytřejších“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 19.10.2018 12:36

Re: Nejsem si jist, zda pan Vlk nemyslí středověké císaře

Tak by to měl napsat. Pro mě - a nevnucuji to nikomu - "římský císař" je některý z těch od Octaviana Augusta po Romula Augustula.

Císaři Svaté Říše Římské Národa Německého byli voleni taky jen dočasně - a způsoby jejich volby bych tedy nikomu nedoporučoval. Jeden Tusk stačí, Vzdorotuska snad ani EU nepřeju.

M. Pivoda 19.10.2018 12:34

Omluva pro Petra Vaňuru

Omlouvám se za své nadměrné citové vzplanutí a použití nevhodného expresivního výrazu ve svém minulém diskusním příspěvku.

V moderní terminologii, v současné době šířené českou prezidentskou kanceláří, jsem měl správně použít výraz "zm(r)di".

V. Klepetko 19.10.2018 12:15

Involuce? Regres?

1. Císař - Bůh.

2. Císař.

3. Jean-Claude Juncker ...

4. ?

M. Pivoda 19.10.2018 11:53

Pro Petra Vaňuru podruhé

Snažíte se mne natlačit do minulosti, ale mne zajímá více budoucnost. Takže: Možnost nového bipolárního světa je dnes velmi reálná. Vo co go? Tím novým bipolárem by měly být USA versus Čína - a půjde (vlastně už jde) o střet v nejdůležitější technologii budoucnosti, která by vyhrála budoucí válku. O Evropě se neuvažuje jako o rovnocenném, konkurenceschopném partnerovi.

Minulost: V roce 1957 SSSR vypustil Sputnik (ssupertechnologie té doby) a v USA nastalo zděšení (historii snad znáte ...).

Budoucnost: V roce 2017 porazil americký počítačový program umělé inteligence (firmy Google) nejlepšího čínského hráče v čínské národní hře Go a ÚV Komunistické strany Číny okamžitě nainvestoval úžasné peníze do vývoje právě umělé inteligence. V USA teď právě inteligentní lidé provádí protiakci (a to i navzdory omezenému obchodnickému rozhledu jakéhosi Donalda).

A na Neviditelném psovi diskutují čeští ko(k)oti přirozeně jen ko(k)otiny. To pro dnešek stačí.

T. Kohout 19.10.2018 11:37

césaropapismus -

spojení moci světské a duchovní v osobě císařově ve Východořímské říši. Jen doplněk pro studující, kdyby to někdo chtěl brát jako zdroj veškeré moudrosti.

V. Petr 19.10.2018 10:50

Ale kde najdete v Evropě někoho, kdo by chtěl

jít po roce 1990 do dobyvačné války?

V. Petr 19.10.2018 10:46

Až na to, že tan král, který je formálně i hlavou

církve nemá už dlouho absolutní moc, na rozdíl od chalítů či některých ruských carů. I ten Henri VIII byl hlavou stavovské monarchie.

P. Dvořák 19.10.2018 10:46

Re: Děsivý blábol.

Ale my spolu nezávodíme. I když nás třeba dvacet zcela správně zkonstatuje totéž, cena za prvenství se neuděluje.

To možná ve vašem kolektivu berete prémie podle toho kdo vymyslí větší hovadinu nebo kdo ji dřív "odpálí"(.

V. Petr 19.10.2018 10:43

Ne tak úplně! On ten Tutanchamon se původně

jmenoval Tutanaton. V rámci vítězství amonova kněžstva se přejmenoval, což vlastně dovršilo porážku stoupenců Atona.

M. Prokop 19.10.2018 10:40

Re: Děsivý blábol.

Ono je to těžko k přehlédnutí.

V. Petr 19.10.2018 10:40

"Taková blbá EU nemá na světě vůbec bejt!"

(c) Josef Švejk

S. Netzer 19.10.2018 10:29

Re: Děsivý blábol.

Proti gustu žádný dišputát. Když posuzujete kvalitu a věrohodnost nějakého článku jen podle mé reakce, tak asi nejste moc náročný.

Nejen že je "velmi rozvláčný", ale vydává své menšinové pomatené stanovisko za hledisko "národů" a místy, kde se mu to hodí, lže.

A "historik" si taky plete faraa Tutanchamona s Echnatonem. :-P

M. Valenta 19.10.2018 10:23

Re: Hezký výlet do historie

To ne. Oni je kříží, po mičurinovsku a celkem úspěšně, s vhodným lidským materiálem.

J. Lepka 19.10.2018 10:19

Re: Římšr císaři nebyli voleni, ale buď určeni předchůdcem

A kde se tím inspiroval v minulosti nejvíc?

Svatá říše římská národa německého.

J. Lepka 19.10.2018 10:17

Re: Jo, má to reálný základ.

Asi tak. Pro přesnost je ještě dobré uvést, že tomu brzo bude již 1000 let.

M. Pivoda 19.10.2018 10:17

Pro Petra Vaňuru

1. Bipolární svět skončil před 30 lety.

3. Lidi přirozeně zajímá více jejich budoucnost než minulost.

J. Lepka 19.10.2018 10:16

Re: Děsivý blábol.

Jistě, pan Vlk vyjadřuje své myšlenky velmi rozvláčně, prostě jako vždy slovní průjem, ovšem vaše podrážděná reakce mi jen potvrzuje, že tentokrát trefil ten správný hřebíček!

S. Netzer 19.10.2018 10:12

Re: Děsivý blábol.

Předešel jste Prokopa, gratuluji. :-))))

P. Dvořák 19.10.2018 10:11

Re: Děsivý blábol.

Když něco nechápete, je chyba na vašem přijímači.

S. Netzer 19.10.2018 10:06

Děsivý blábol.

Nemá to ani hlavu, ani patu, a to jediné, co z článku vyplavalo jako olej nad vodu, je autorova tradiční nenávist vůči Německu, Francii a EU.

Je mi záhadou, jak může někdo publikovat takový galimatyáš.

R. Szewczyk 19.10.2018 10:03

hi hi

šéf státu a zástupce Boha zároveň je v Anglo-sasku-skotsko- velšsko-irsko - pikto a kdoví co ešče státu , abych připomněl ten relikt

V. Petr 19.10.2018 10:03

EU MUSÍ jít do WC!

Jedinou jinou alternativou je totální likvidace vedení a aparátu s tím, že může být obnovena jen na jiném místě pod jiným jménem a hlavně s JINÝMI LIDMI! NIKDO ze současné vedoucí garnitury nesmí zůstat - viz profesor Parkinson!

V. Petr 19.10.2018 9:59

EU nemá se zachováním míru v Evropě skoro nic společného!

Mír vydržel kvůli bipolárnímu světu a dnes též díky obecné neochotě bojovat.

Mír by existoval i bez EU!

V. Petr 19.10.2018 9:57

Nejsem si jist, zda pan Vlk nemyslí středověké císaře

Svaté říše Římské. Ta "volba" byla ale i tehdy představována zbraněmi.

M. Prokop 19.10.2018 9:56

Re: Jo, má to reálný základ.

Sjednocující role křesťanství je poněkud přeceňována, stačí vzpomenout na války mezi katolickými a protestantskými státy, občas i války občanské, se stejnou záminkou.

M. Prokop 19.10.2018 9:54

Re: Protože funguje docela dobře,

Správná myšlenka.

V EU vládne Andělína, po dohodě s Macronem. Jak demokratické je to pro občany jiných států, než Německa a Francie?

V GB na to přišli dříve než jiní.

M. Prokop 19.10.2018 9:51

Jo, má to reálný základ.

EUnii chybí politický národ, tím pádem taky celoEUnijní strany. Žádný ze států není tak silný, aby se mohl ujmout vlády.

Takže vláda i vládnoucí jsou poněkud rozptýleni, navzájem se blokují, pokud se na nějaké lumpárně výhodné pro všechny vládnoucí nedomluví, kočovný parlament taky nemá vládní většinu, zodpovědnou za rozhodnutí vlády ani opoziční menšinu, snažící se stát většinou. Frakce, tvářící se jako strany, mezi sebou handlují podporu té které lumpárně, kterou nějaký jurodivý ideolog (s oblibou zelený) vymyslí a je pro nějakou skupinu výhodná (OZE, biopaliva, zákaz GMO, ...).

Má-li být nějaký stát úspěšný, potřebuje jasně pochopitelný systém S FUNGUJÍCÍMI ZPĚTNÝMI VAZBAMI. Ty EU chybí nejvíc, jak se ukázalo i na nepovedeném experimentu s Eurem a eurozonou.

V. Novák 19.10.2018 9:41

Re: Hezký výlet do historie

Jo, to Zeman a Okamura se věnují dovozu koz...

V. Novák 19.10.2018 9:36

Římšr císaři nebyli voleni, ale buď určeni předchůdcem

nebo dosazeni někým, kdo zrovna držel delší klacek - jako Claudius pretoriány. Ten dokonce proti své vůli.

Později proklamovali císaře legionáři - a kdo jich měl víc, ten to byl.

M. Pivoda 19.10.2018 9:36

Povinný komentář

Profesionální povinnost mi velí doplnit dvě podstatné poznámky k textu, který jsem jenom zběžně očima přelétl.

Poznámka č. 1: V dobách válečných je nutné zavést autoritativní styl řízení (aby organizační útvar vůbec přežil), zatímco v dobách mírových (kdy je více času na rozhodování) se prosazují demokratické styly řízení.

Poznámka č. 2: Úspěšnost organizace Evropské unie je třeba posuzovat primárně dle hlavního účelu, ke kterému byla zřízena, tj. zachování míru v Evropě.