20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

EVROPA: Bude EK rozdávat absolventům umístěnky?

Evropská unie se rozhodla řešit dlouhodobý a palčivý problém: nezaměstnanost mladých lidí. A řešení, jak jinak, spočívá přesně v tom, co nezaměstnanost způsobuje: v regulacích, příkazech a nemilosrdném dirigismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 25.11.2016 12:12

Naopak Váš návrh je bez efektu.

Školné neplatí student a tak to také nijak nemotivuje. Školné platí jeho rodiče a ti mu budou platit, dokud budou moci, protože to tak dělají i v jiných věcech. Jiní rodiče ale rovnou svým dětem nebo některým svým dětem studium zatrhnou, neumožní, protože si dobře spočítají, že na to nemají, že mohou nechat vystudovat jen jedno dítě ze tří nebo žádné.

A ve školství se také nic nezmění. Školy nadále budou dostávat prachy "za kus", takže i nadále budou otevírat nesmyslné a nenáročné obory a držet na nich studenty co nejdéle pomocí stáží a neúčelných výměnných pobytů a snadným možností odkladů a umožňování opakování zkoušek "do álelujá" a mládež se tam dál bude za peníze svých rodičů flákat.

P. Švejnoch 25.11.2016 12:32

Re: Naopak Váš návrh je bez efektu.

ad 1. odstavec: Ano, je možné, že rodiče nechají vystudovat jen jedno dítě, případně i žádné. A co má být? Je snad na absolutorium VŠ nějaký nárok, nebo co? Smiřte se s tím, že, navzdory všem Vašim utkvělým socialistickým představám, si lidé prostě a jednoduše NEJSOU rovni. A pokud bude v produktivní sféře nedostatek inženýrů-stavařů, pak si buďte jist, že trh práce si najde cestu, jak potenciální stavaře najít a motivovat.

ad 2. odstavec: Jak to, že budou školy dále dostávat prachy za kus? Budou dostávat peníze jen od těch, kteří si jejich služby po zralé úvaze vyberou a "koupí".

Závěrem: Vaše představa je naivní a diametrálně se liší od té mé. K tématu už nemám, co bych Vám dalšího sdělil - kdo nechce chápat, ten prostě nepochopí... Jako třeba to, že slovo "obec" má i širší význam, než jenom "vesnice", milý pane Aldo. ;-)

E. Vašátko 25.11.2016 6:00

Tahle diskuse tady proběhla už včera

Do své firmy bych takového absolventa přijal za předpokladu, že zapomene na své humanitní obory a tituly a zkusí si prohloubit vztah k dělnické třídě manuální prací na stavebních montážních. Třeba mu to dá něco realistického pro život. Vzdělání v podobných oborech má smysl pouze tehdy, jestliže je po nich poptávka, ale vystudovat a pak čekat, že mu někdo něco nadělí shůry ? To se silně podoba těm komunistickým umístěnkám a nucené přezaměstnanosti. Jenže tenkrát byly všechny podniky státní a rozhodující bylo plnění plánu a nikoliv zisk.

25.11.2016 4:48

Koukněme se na to druhé stránky. Kolik absolventů

stř. i vysokých škol putuje po odchodu z nich, rovnou na pracovní úřady ? No a těm by umístěnky vlastně pomohly, práci by měli hned, asi by k tomu mělo být zajištěné ubytování, že. No a za 1rok by se rozkoukali, aby si našli místo samy a měli by praxi pro začátek. Vše má dvě strany mince.

P. Han 25.11.2016 7:23

Re: Koukněme se na to druhé stránky. Kolik absolventů

Aha, takže to budou vlastně sociální dávky. Ta nová nepotřebná úřednická místa by "vytvářel" stát, nebo k tomu chcete nutit soukromé firmy?

P. Švejnoch 25.11.2016 7:29

Re: Koukněme se na to druhé stránky. Kolik absolventů

Já mám dojem, že jste argumenty uvedené v článku moc nepochopil. Zejména tu pasáž, kde autor hovoří o tom, že nucené zaměstnávání absolventů genderových studií bude celý problém pouze prohlubovat, protože takoví absolventi (a hlavně další potenciální studenti takových "potřebných oborů") nabudou dojmu, že je vlastně o ně na trhu práce zájem. Takže další a další zástupy hlupáků, kteří by nebyli schopni absolvovat prvorepublikovou a dokonce ani reálsocialistickou střední školu budou vycházet s diplomy jakýchsi obskurních vysokých škol a budou se dožadovat svého zaměstnání... A spirála se roztáčí...

Krom toho - jak si myslíte, že taková "umístěnka" bude technicky fungovat? Je třeba si uvědomit, že produktivní sféra je (zatím ještě) z drtivé většiny v soukromých rukou. Takže jak přinutíte podnikatele, aby zaměstnal nějakého neschopného moulu? Máte dvě možnosti - buď finanční pobídkou, nebo hrozbou sankce. V obou případech to má zhoubný vliv. V prvním případě na ekonomiku státu (náklady na pobídky), v druhém případě na bilanci podnikatele (buď náklady na sankci, nebo náklady na zaměstnaného budižkničemu). Podnikatelé se tomu budou bránit, takže budižkničemy bude ve výsledku zaměstnávat stát (či jím financované "neziskové organizace"). Což nás bude stát další peníze, a oni "absolventi" se stejně nic dalšího nenaučí.

Vaše úvaha je zcela chybná.

R. Tichý 25.11.2016 8:43

Mate pravdu v tom, ze dat praci je prima. Nicmene to musi mit smysl. Takze co treba zametani silnic, cisteni prikopu, likvidace naletovych krovin.

25.11.2016 18:43

Re:

Tak jsem to myslel, fyzickou práci.

J. Sinnreich 25.11.2016 3:55

Nejenom umistenky

Komunisticky rezim kontroloval nejenom umistovani absolventu ale uz rozhodoval o jejich prijimani na obory, ktere povazoval za dulezite. V r. 1958 na pr fakulta strojni CVUT prijimala do prvniho rocniku radove 250 prihlasenych, tedy prakticky kazdeho, kdo umel vyresit trojclenku.( studia dokoncila mene nez jedna tretina). Na humanitni smery se pocty uchazecu pohybovaly v desitkach kadrove prijatelnych jedincu. Ani tento system, ktery mel zaajistit dostatek odborniku s technickym zamerenim nebyl schopny zastavit hospodarsky kolaps systemu. Stejne tak dopadne jakekoli administrativni rozhodovani evropskych komisaru.

A. Alda 25.11.2016 7:28

Nevedlo to k žádoucímu cíli,

jen to umně a dlouhodobě zastíralo problémy.

Vedlejším výsledkem bylo, že na humanitní obory se hlásili jen ti opravdu nejschopnější, zatímco na techniky různí druhořadí až třetiřadí studenti. Tím vznikl po určitou dobu klamný dojem, že abolventi humantních oborů jsou uplatnitelnější a že vystudovat takový obor je skvělé a dodá to člověku moudrost a prestiž, zatímco vystudovat techniku znamená stát se umoněným "nadmistrem". A i tento klamný dojem později přispěl a stále ještě přispívá (v myslích rodičů studentů) k tomu, že na humanitní obory se hlásí takový přetlak průměrných a podprůměrných a že pro ně vznikají stále nové a nové obory (když holt je škola placena za hlavu).

Prostě: přímá regulace ke vždy k h... a vyvolá nečekané nežádoucí důsledky.

R. Tichý 25.11.2016 8:39

Jestli to nebylo spise tim, ze je ridily kadry- komunisticka nemehla, ktera neumela nic. Pod poklickou se spatne zije a tvori.

O. Uživatel 25.11.2016 9:48

Uživatel požádal o vymazání
A. Alda 25.11.2016 10:11

Jo.

Jsou-li na rozhodujících místech chybní lidé, je to vždy chyba systému, neboť dobrý systém sám ty chybné lidi vytlačí. Dobrý systém sám signalisuje své poruchy, aby mohly být opraveny.

T. Pansky 25.11.2016 2:22

Jsme jeste schopni opustit EU? Obavam se, ze ne. Co ...

... se tedy stane? Nic. Cesko pujde s celym evropskym Titanikem dolu. V soucasnosti je ceska pravice skoro mrtva diky sve aroganci. Co z toho vyplyva? Protoze EU neni demokratickou instituci, Cesko posila do EU organu sve levicove zastupce a posiluje levicove smerovani. Mnoha lidem to stale nedochaze, ze "penize z EU" nejsou pomoci, ale zavazkem. Pokud vnimame deni v USA, vidime, ze lide maji levice dost a postavili se ji, protoze levice si zahrava s nasi budoucnosti a otozili doprava. Jenze EU neni demokraticka a neni schopna korekce, lide nemaji volebni pravo deni v EU ovlivnit. Proto jdeme s Titanikem EU dolu. Je to bolestne, je to neudrzitelne a ochromi to Evropu na mnoho let do budoucnosti.

P. Dvořák 25.11.2016 1:52

Umístěnky pro Gottwaldovy pravnuky - nutné.

Jen bych dodal v návaznosti na včerejší článek Františka Matějky EVROPA: Návrat do 50. let, že tam byla k rozkliknutí vložena skutečná umístěnka, která určovala platové zařazení s hrubým platem 900,- Kčs.

Tedy tuto položku bych zcela určitě neměnil, protože cena práce dnešního absolventa potřebujícího umístěnku, rozhodně není o nic větší než 900 Kč měsíčně.

J. Vintr 25.11.2016 1:34

Pravdivé

jen autor nezmínil, že se to týká především ekonomických oborů, jejichž absolventi se cítí být nejvíce povolaní k tomu, aby ostatním nevzdělancům říkali, co je správné a kteří se nejčastěji dostávají na místa, kde můžou nejvíc škodit.

P. Han 25.11.2016 7:27

Re: Pravdivé

Autor se zmínil, kterých oborů se to týká. O ekonomických nepsal patrně z toho důvodu, že tam máme naději, že absolvent aspoň letmo vstřebal nějaké potřebné znalosti.