8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

EVROPA: Brexit zabije tisíce Britů. Absurdní!

Datum brexitu se sice kvapem blíží, ale to, jakým způsobem proběhne, je stále krajně nejasné. Takže probíhá nové kolo absurdního strašení britské veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 6.2.2019 23:02

Pro věštce Karla Machalu

Machala: "Protože všichni víme, jak by referendum o rozdělení Československa dopadlo ..."

Referendum je o tom, aby se vaše předpoklady ověřily nebo vyvrátily. A to referendum se nekonalo, takže vy zde nemůžete tvrdit vůbec nic.

Já nevím, jak by to referendum tehdy bývalo bylo dopadlo (zejména na Slovensku). Já bezpečně vím jen to, že to referendum se nekonalo. Tečka.

K. Machala 6.2.2019 22:44

Re: A že voni všichni ti bojovníci proti EU...

Nemáte pravdu, je dost kritiků Ruska i EU zároveň. Na EU je špatný právě ten směr pohybu, který už Rusko má za sebou, tedy od svobody pryč. Obě jdou stejným směrem, nechápu, jak to může někdo nevidět.

Například v Polsku je naprostá většina lidí kritická k tomu, jak se chová EU a kam směřuje, ale kdybyste je nazval fandy Putina, asi by se na vás dívali hodně rozzlobeně a to ještě zmírňuji, co by se stalo.

O tom, jak moc je EU tažená Merkelovou kritická k Rusku, stačí říct jedno slovo: Nordstream2.

K. Machala 6.2.2019 22:32

Re: Pro Jana Jonáška

K tomu Česku a referendu jedna faktická poznámka. Je to samozřejmě úplně jinak. Proč? Protože všichni víme, jak by referendum o rozdělení Československa dopadlo v ČR. Češi se oddělovat nechtěli, volili by proti. Vy byste tedy možná měl pocit, že jste se mohl vyjádřit, ale nebylo by to nic platné. Když se dva rozvádějí, tak ten, kdo nechce, nemůže přehlasovat toho, kdo chce. Suverenitu, vlastní atributy státu chtěli na Slovensku. Takže ani váš ani můj hlas na tom nemohl nic změnit, o nějakém vězení pro politiky za rozdělení ČSFR je to fakt mimo realitu.

Mimochodem, v SR dodnes není žádná relevatní síla, která by to chtěla zvrátit, Slováci jsou se svojí státností spokojeni a názor Čechů na to nemá a ani nemůže mít vliv. A to ani v referendu.

Britové hlasovali správně a EU se chová jako uražený spratek - i proti našim zájmům ponižuje důležitého spojence v NATO. Nelíbí se mi to. Potřebujeme s Brity volný obchod stejně jako oni s námi. Potřebujeme je jako spojence. Nemáme důvod jim klást nějaké šílené podmínky. Prostě dva lidi či dvě firmy se sejdou a když se svobodně rozhodnou, svobodně uzavřou obchod. Kecy o rozinkách a vyzobávání třešinek na dortu jsou jen bruselský výmysl, který tuto hlavní podstatu zakrývá. Je to jen a jen o strachu, že se oddělí další, ale takový strach musí mít jenom nepřitažlivé společenství. Buď je EU dobrá a vyvíjí se správně a potom se Britové vrátí. Nebo je vězením a pak nepomůže ani strašení, že na svobodě vás může přejet automobil, což se ve vězení stát nemůže.. Atd.

M. Pivoda 6.2.2019 22:22

Pro Jana Kulheima potřetí: vidíme situaci odlišně

Kulheim: "Proč vás trápí osud občanů VB?"

Nemohu říci, že by mne osud občanů VB trápil, a já kvůli tomu v noci nemohl spát. Normální je ale přece poučit se činů jiných. Ať už z jejich úspěchu, či neúspěchu.

A dále pak nesdílím vaše představy, jak docílit "ráj na zemi". Nesdílím vaši ideologii. Svět je složitější, dle mých životních zkušeností.

J. Kulheim 6.2.2019 21:56

Re:

Jistě. Tam číhá ještě jiné nebezpečí.

J. Kulheim 6.2.2019 21:54

Re: Pro Jana Kulheima podruhé

Poč vás trápí osud občanů VB? Nepleťte se lidem do života, když vás o to nežádají. Pokud se všichni postaráme o sebe a svou rodinu a nebudeme nahánět lidi do vysněných rájů bičem, tak tím prospějeme nejenom sobě , ale také svému okolí. Pokud to udfěláme všichni, taj bude ráj na zemi

J. Jurax 6.2.2019 21:50

Ano. A rostlinných taky ... :-)

J. Kulheim 6.2.2019 21:41

Re:

Už jsem také ve věku kdy chodím s kabelou pro léky. Zdraví je majetek o který je nutné pečovat od mládí. Koupit se nedá nikde. V nemocnici se dá něco napravit.

Péče o zdraví populace je interdisciplinární problém. Důležitá je péče o zdravotní nezávadnost živočišných produktů, které můžou být zdrojem patogeních zárodků a příčinou hromadných onemocnění.

M. Mikulec 6.2.2019 21:26

Re:

Já si to upřímně myslím, Jurášku.

J. Kombercová 6.2.2019 21:24

Re:

Když to je takový dobrý argument, hodící se téměř na všechno. :))

M. Pivoda 6.2.2019 21:13

Pozdní poznání ekonoma Kovandy: konkurenceschopnost!

Mizérie českého průmyslu je ještě závažnější, než se čekalo. 6. února 2019 - Lukáš Kovanda

Výkon tuzemského průmyslu v prosinci zaostal za očekáváním. Průmysl navíc podal nejhorší výkon od června krizového roku 2013. Potvrzují se tak neblahá předstihová zjištění, plynoucí například z prosincového indexu nákupních manažerů ve zpracovatelském průmyslu. .... Situace v průmyslu se přitom dále zhoršuje se vstupem do nového roku 2019. Poprvé za šest let průmyslové podniky propouští. Důvodem je pokles objemu výroby a nových zakázek. Český průmysl doplácí z velké části na neblahý zahraniční vývoj. Částečně si ale za méně zakázek můžeme sami. Z důvodu až přílišného růstu mezd napříč ekonomikou totiž průmysl ztrácí konkurenceschopnost.

https://faei.cz/mizerie-ceskeho-prumyslu-je-jeste-zavaznejsi-nez-se-cekalo-na-vine-je-cina-trump-a-brexit/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

J. Jurax 6.2.2019 19:18

Ehm ... dalo by se říct, že v případě pana Kratochvíla vyčkávat netřeba ...

J. Jurax 6.2.2019 19:15

No, gentlemana z Vás doma maminka nevychovala, že ano ...

J. Jurax 6.2.2019 19:11

Jenže s genetikou a životním prostředím nic nenadělám, na změnu životního stylu je v mých sedmdesáti celkem pozdě, takže zbývá jenom to zdravotnictví ... dobré každé procento ... :-)

J. Jurax 6.2.2019 19:03

Jestli to není tou horší dostupností ... :-)

J. Jurax 6.2.2019 19:00

Mýlíte se, a to tak, že úplně.

A zamotat Krym, banderovce a Putina do diskuze o dopadech brexitu je už přímo diagnóza. Neotvírejte sardinky, ať na Vás nevyskočí Putin!

M. Pivoda 6.2.2019 18:48

Pro J. Adamoviče

Já vaše obavy vůbec nezlehčuji. Nicméně biologie nefunguje až tak rychle, jak se vy domníváte.

Předpokládám, že rychlejší budou dopady na společnost z exponenciálním-tempem-se-rozvíjející technologie.

(P. S. Tu technologii zde ale, bohužel, jmenovat nemohu, protože ten výraz by mohl podráždit žlučník některých zde diskutujících)

J. Adamovič 6.2.2019 18:39

Re: Pro T. Hraje

Máte pravdu, za dva roky přibylo další množství připrchlíků, kteří okamžitě dostali hlasovací právo a ti budou samozřejmě hlasovat pro vyšší dávky, které jim podle alarmistů samozřejmě zaručí jedině EUrosojuz. Když počkáme ještě nějaký rok "Britové" si v referendu odhlasují chalifát.

M. Pivoda 6.2.2019 18:22

Pro Jana Kulheima podruhé

Na Neviditelném psovi se určitě netvoří zákony. Zde se jen diskutuje o možnostech. A už vůbec se Britům odsud z Neviditelného psa nic nepřikazuje. Pochybuji, že by si Britové pomocí Google Translate překládali z češtiny do angličtiny názory českých důchodců. Takže klid, prosím.

"Britové chtějí pryč." Tato vaše první věta neříká, kteří Britové. Ti, kteří před dvěma lety hlasovali v občanském referendu, nebo ti zástupci britských občanů, kteří hlasovali úplně jinak než občané? Abychom si "nenechali sebrat zbytek svobody" (jak sám píšete výše), měli bychom zrušit zastupitelskou demokracii úplně? Tzn. nejen v Británii, ale i v Česku?

M. Pivoda 6.2.2019 18:13

Pro Jana Jonáška

1. K Česku a referendu. Já jsem si také v minulosti myslel, že rozdělení státu je možné jen přes občanské referendum, ale v případě rozdělení Československa se mne jako (tehdy již dospělého) občana nikdo na můj názor neptal. To je přímo skandální. Za to by snad měl být někdo zavřen a nikoliv naopak dostat pravomoc udělovat amnestie.

2. K Brexitu. Žádný zákon nestanoví, jak často by se mělo referendum opakovat, nicméně v Británii je prý dobrým zvykem nepořádat referenda na stejné téma dříve, než jednou za 5 let.

Podívejme se na věc prakticky, bez ideologií a bez předsudků. Při hlasování o Brexitu před dvěma lety britští občané nemohli vědět, jaké podmínky Brexitu se jejich zástupcům podaří vyjednat. Dnes mají britští občané již zpřesněnou informaci o vyjednaných podmínkách Brexitu. Teprve pro skutečně provedeném Brexitu se ale dozvíme, o skutečných dopadech na Británii a EU. Já bych to konfirmační referendum doporučil a ani nevyloučil nějaké pozdější další referendum. Technické možnosti to dnes umožňují, ale byla by to systémová změna. K těm systémovým změnám se ale stejně schyluje z pohledu rychle se vyvíjející technologie.

D. Bystriansky 6.2.2019 17:15

Re: Ano, souhlas..

Vy jste neskutečný primitiv a trouba. Njn, eurohujer-marxista.

J. Kulheim 6.2.2019 17:14

Re: vždyť říkáte to samé, pane Kulheime

Za chybu se omlouvám.

Když si chtěli Slováci vládnout sami, tak proč jim v tom bránit? Stát se v klidu rozdělil a všechno je v pořádku. Nedopadlo to tak jak Jugoslávii a to je dobře. Pokud by to dělali např. Pithart a Černogurský, tak by to nebylo hotové doposud. Stejně tak jako jednání v Bruselu.

Vnukům říkám, když hledáte na něco odpověď, ta se podívejte jak je to v přírodě a v dějinách. Vlky a ovce je lepší rozdělit a ohradit plotem. Německo mělo vždycky chuť na kotlinku. Zbraněmi to nevyšlo, tak používají jiné prostředky. Nechci poslouchat Němce ani Francouze. Šmejdů tady máme dost.

M. Sedláček 6.2.2019 17:06

Re: Je to naopak

Mluvte za sebe.

O. Uživatel 6.2.2019 17:05

Uživatel požádal o vymazání
J. Kulheim 6.2.2019 17:00

Re: Níže v diskuzi jsem napsal následující

Britové chtějí pryč. Je to jejich problém a my ani nikdo jiný, jim do toho nemáme co mluvit. Svobodu je potřebné bránit jakýmikoliv prostředky. Nechtějí si nechat sebrat zbytek svobody a poslouchat výmysy z Německa a Francie. Já jsem tyky proto, aby jsme ten spolek nýmantů opustili. Vládnou nevolení úředníci úkolovaní z Německa a Francie.

M. Sedláček 6.2.2019 17:00

Re: A že voni všichni ti bojovníci proti EU...

Lžeš demente.

J. Kulheim 6.2.2019 16:52

Re: Pro Jana Kulheima opožděně

To nic nemění na tom, že Brusel přebírá čím dál víc pravomocí a zmenšuje roli volených představitelů v jednotlivých zemích. Za svobodu bojovali naši prarodiče a my nemáme právo jí komukoliv dát. ČR není naše, předali nám ji předcházející generace a našim úkolem je předat stát v lepším stavu než jsme dostali. Prodat svobodu za koblihu je špatný obchod.

Z Německa nebo Francie k nám ještě nic dobrého nedošlo. Být občanem druhého řádu jsem si užil dost.

J. Jonášek 6.2.2019 16:31

Re: Níže v diskuzi jsem napsal následující

A já Vám tam napsal :), tak to dám i sem.

Aha, takže pokud Konfirmační referendum nedopadne, jak si věšina elity přeje (a jakože nedopadne, protože názor elit (včetně zákonodárců) se od názoru většiny téměř vždy liší), tak vyvoláme Konfirmačně konfirmační referendum, které bude definitivně závazně závaznější? A pokud dopadne jinak, tak dáme zase na volání nespokojené části a zase vyvoláme další referendum?

Jsem asi naivní, ale myslel jsem si, že už referendum je definitvně závazné, ne až nějaké další konfirmační.

J. Jonášek 6.2.2019 16:26

Re: Pro Jana Kulheima opožděně

Aha, takže pokud Konfirmační referendum nedopadne, jak si věšina elity přeje (a jakože nedopadne, protože názor elit (včetně zákonodárců) se od názoru většiny téměř vždy liší), tak vyvoláme Konfirmačně konfirmační referendum, které bude definitivně závazně závaznější? A pokud dopadne jinak, tak dáme zase na volání nespokojené části a zase vyvoláme další referendum?

Jsem asi naivní, ale myslel jsem si, že už referendum je definitvně závazné, ne až nějaké další konfirmační.

B. Hamal 6.2.2019 16:23

Z někdejšího britského impéria

ublížený ufňukánek. Jak to bude probíhat u toho amerického?