21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

EVROPA: Běh k propasti aneb Do roka a do dne

Nikoli rozvážně kupředu, ale zpět, protože před námi je propast. (Bedřich kníže ze Schwarzenbergu, arcibiskup pražský 1850-1885)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 2.10.2015 13:40

No, já už jsem četl kde co, něco od Marxe a

Engelse, kousek Lenina, Hitlerův Mein Kampf, Machiavelliho Vladaře a Rozpravy, Masaryka, Tita Livia, J. M. Robertse, Gorkého a nevím co ještě.

No a s tím Kempem leckdo polemizuje, ale že by dokázali jeho závěry vyvrátit jsem nepozoroval, snad pár dílčích detailů.

P. Vaňura 2.10.2015 13:32

Musím říci, že jsem u "filosofujících" mužíků v ruských

krčnách nalezl tehdy snad všechny "filosofické směry," o kterých jsem se později dozvěděl ze západních publikací, kde nesly jména nevýznamnějších filsofů či filosofických škol." (c) Maxim Gorkij.

J. Kanioková 2.10.2015 12:57

Souhlas

V. Němec 2.10.2015 12:55

Co každý

z nás udělá až se mu do domu začnou cpát cizí lidé střeba i s miloučkýma dětičkama? Soused má u dveží sekyrku a železnou tyč. Bude schopen je použít i na to dětátko?

J. Kanioková 2.10.2015 12:54

Re: jinak myslím

Němci chtějí kooperaci s Assadem a Putinem. Ne politici, ale lidé dle výzkumu veřejného mínění - http://jdem.cz/btxy94

J. Kanioková 2.10.2015 12:49

Absolutní souhlas.. :)))

J. Kanioková 2.10.2015 12:46

:)))))

J. Kanioková 2.10.2015 12:44

a taky EU .... :)))

"Duchovědec" se ujme... Přesně..

J. Mrázek 2.10.2015 12:22

Vás se to netýká...

Leda že jste mezi "dobro.ery" v jejich první cenové, ale páté intelektuální...

M. Štěpánková 2.10.2015 12:10

Re: Sedm statečných,

Radikalizace do hněda, že ohrožuje naši civilizaci víc než utečenci? Nááááádherný blábol :-D měl byste se zřejmě naučit trošku počítat. Pokud je porodnost Evropanů zhruba někde kolem 1,5 dítěte na jednu ženu a porodnost utečenců se pohybuje až kolem 8 dětí, tak vám musí vyjít, že nás během několika desetiletí prostě přečíslí. Potom si k tomu připočítejte to, že oni nebudou chtít měnit svou kulturu, takže logicky tím přečíslením zničí tu naši. A to nemusí dojít ani na zbraně, což časem považuju za jeden z pravděpodobných vývojů. Myslíte, že radikálové se rozmnoží rychleji než utečenci? :-D

A k těm intelektuálům....jedno mají obvykle společné. Chybí jim velmi často selský rozum a praktické uvažování. Znám fůry lidí, kteří jsou chytří ve svém oboru, ale v životě téměř nepoužitelní. A právě tito lidé vymýšlí tyhle multikulti nefungující bejkárny, které s prominutím odsereme my všichni. A nazývat lidi, kteří uvažují reálně i o nehezkých věcech hned beznadějnými, je beznadějná naivita.

J. Urban 2.10.2015 12:05

Re: O autorovi a jeho názorech vypovídá vše jedna jediná věta

Tak ono tohle nálepkování "intelektuál, pravdoláskař, lumpenkavárna, proletář, buržuj, kulak" apod. je víceméně o houně. Je jedno, která strana to používá, minimálně to svědčí o nedostatku argumentů a vlastního rozumu.

J. Vintr 2.10.2015 11:42

Re: Sedm statečných,

Řekl bych, že těžko může něco naši civilizaci ohrožovat víc, ne ti takzvaní "utečenci". Naše civilizace od dob, kdy se podařilo vyhnat muslimy z Evropy, nestála před tak vážným nebezpečím. Války, diktatury a podobně jsou proti tomu jen laškovnými hrátkami, protože dříve nebo později pominou, ale podstata civilizace zůstane zachována. Pokud nás ale převálcují hordy z Afriky a Asie, půjde o nevratný proces.

I. Mertl 2.10.2015 11:30

Re: Sedm statečných,

Pánové, místo diskuze:

Jste to, co jste. Podívejte se, co čte pan Vaňura - celosvětově pověstného exjihoafrického fašistu Kempa.

F. Netopil 2.10.2015 10:51

O autorovi a jeho názorech vypovídá vše jedna jediná věta

cituji: "nikoli vůl, nýbrž intelektuál je původcem nejstrašlivějších malérů už od časů Husových". Konečně jsem pochopil proč autor a jeho soudruzi nemají rádi "pražskou kavárnu". Asi se lépe cítí v "předměstské čtyřce" (pro nepamětníky: to byla za socialismu ta "nejlidovější", nejhorší hospoda čtvrté cenové skupiny), kde věru na mnoho intelektuálů nenarazíte.

J. Vintr 2.10.2015 10:31

Re: díky za článek

Nutné není jen postavení plotů. Sám o sobě plot představuje jen zanedbatelnou překážku. Plot musí hlídat ozbrojení hlídači s právem použít zbraň proti tomu, kdo tento plot nerespektuje. Jenže to by si ti zodpovědní museli uvědomit, že nejde jen o nějakou masovější turistiku, ale o invazi, která přímo ohrožuje fungování Evropy jako civilizovaného prostoru pro nás a naše potomky.

M. Varadinková 2.10.2015 10:20

Byl by to dobrý článek

Kdyby to toho autor zcela hloupě a přímo "intelektuálsky" nepřimotal Klause a Putina.

J. Mrázek 2.10.2015 10:18

Trochu nastíním možné perspektivy

Zkušenosti od roku 1948 do roku 1988 varují před opakováním. Roky 1989 (konec) až 2000 varují před opět takovým rozkrádáním a rozdáváním majetku cizákům, mylně braných jako sdružení Valentinů Dobrotivých a nikoli správně pijavic. Posledních patnáct let jsme saturovali převis nabídky ze západu a z téhož západu poptávku po třetinově placených námezdních silách se stejnou výkonností, jako jejich kolegové na západě a - bohužel - také se stejnými cenami, leč jen těmi třetinovými platy. Takže také nic moc. A co si lze vybrat nového? Pracovat v čínských továrnách? Klidně, ale za plat stejný, ne opět třetinový. Suroviny ze západu necestují, "odbytiště západ " se vylidňuje a chudne s přibývající masou uprchlíků. Takže export sem bude problém. Dobré jméno "východu" bylo ztraceno, je tu ale nový "Východ" v čele s Čínou, Ruskem, Indií... jenže s nejistotou, jak se vyvrbí . No a náš "západ" ? Odsouzen už po několikáté Německem ke stagnaci (v  lepším případě), nebo k úpadku a rychlému (realita) . Tak kam se sakra a ke kterému dubisku máme přiklonit? Propaganda všude přítomná vzývá k americkému . Jiní navrhují březové háje .  Proč nemůžeme zůstat na svém se "smíšenými lesy" a tím i krásnou a méně zranitelnou, diverzifikovanou "Šumavou", namísto monoNEkultury ... ? Rozvažujme kam. Neplatí pro Slaninu, ten už ví, kde je....

K. Janyška 2.10.2015 10:07

Re: Nebyli jsme vmanévrováni, vmanévrovali jsme se.

Když jsou drženi zkrátka je to jiné, než kldyž se dostanou  k lizu. Mají to v genech. Pohrdají námi.. Dzp.

Z. Rychlý 2.10.2015 10:04

Re: díky za článek

Ani vámi uvedený první bod není EU schopna uskutečnit. Poliici kolem dokola opakují, jak musíme otevřít svá srdce. Ale řeč politika  v překladu znamená - otevřete své peněženky, a o mou se nestarejte.

S. Rehulka 2.10.2015 10:02

Re: Dosti výstižné

Zdravím přátelé, odpustte mi, když hned ze začátku přiznám, že jsem rád, že mým presidentem nebyl ani Havel, ani Klaus, natož Zeman ! Každý z jiného důvodu a jsem rád, že jsem Australan českého původu.

Ale to není to hlavní, proč si dovoluji připojit se k debatě, tedy kvůli Putinovi. V České republice má přívržence mezi skalními komunisty, i když on sám se od nich v Rusku (chytře) distancuje, snad právě proto, že je zkušený KGBák ! Další Putinovy obdivovatele tvoří mladí hlupáčci, vesměs už narození ve svobodné republice. Těm zase imponuje jeho iniciativa na Středním Východě, ale oni nevidí, že mu nejde o to, porazit ISIS, ale hlavně zachovat pro Rusko jeho JEDINOU VOJENSKOU ZÁKLADNA na Středním Východu. Samozřejmě, velice mu v tom napomáhá chování toho neAmeričana, socialisty a muslima - Obamy. Tito dva "státníci", by oba zasloužili veřejný soud Svobodného Světa a pak kulku !

J. Růžička 2.10.2015 10:02

k tomu soucitu k bližním

Kdo a jak rozpozná, kteří uprchlíci ze Sýrie prchají před Asadem, kteří před IS a kteří sem přicházejí s úmyslem a posláním zabíjet evropany? Frau Merkel snad?

P. Vaňura 2.10.2015 10:00

Neexistuje nic horšího, než levicový

intelektuál, díky těmto stvůrám jsme museli přes 40 let žít v komunistickém hnusu. A kecy o hnědnutí si nechte od cesty, Hitler totiž nenapáchal ZDALEKA tolik škod, než kolik jich vzejde z počínání Junkera, Merkelové a spol!!!!

Většina civilizací podlehla kombinovanému útoku vnitřních a vnějších barbarů, poté, co si ty barbary z blbosti a často lenosti pustila či dokonce natahala na své území.

Doporučuji Arthur Kemp, Dějiny bílé rasy.

Z. Rychlý 2.10.2015 9:58

Re: Sedm statečných,

Trefil se ten Luděk Frýbort. A krasoduch zakejhal.

Nacisty kolem sebe nevidím, pár jich tu jistě někde v Česku je ne, že ne - ale dobroseři jakoby z nebe padali.

Pokud někdo radikalizuje, tak jsou to debilní názory dočasně mocných, především z té Brusele.  Výsledky jejich činnosti jsou při zpětném pohledu na původní proklamace přinejmenším žalostné. Dluhová unie kam se podíváš. Všecko na dluh. Místo naslouchání - propásli jste příležitost zavřít hubu. Tato okřídlená evropanská věta platí hlavně na vás.

J. Fridrich 2.10.2015 9:56

Re: Sedm statečných,

Vidíte, já jsem zase znepokojen Vaším vývojem a postoji - ale to v demokracii tak bývá, že mají lidé různé názory.

Myslím, že pan Frýbort má to, co na nynějším světě značně ubývá - " zdravá lidský rozum " i dobrý odhad budoucího dění v Evropě a světě..................

J. Fridrich 2.10.2015 9:51

Re: Nebyli jsme vmanévrováni, vmanévrovali jsme se.

Pane Janyška, už zase ti Němci ? 70 roků byli OK - měli v čele skvělé politiky. Nyní ta pomatená endérácká svazačky to kazí, ale ta půjde brzy do léčebny...............

I. Mertl 2.10.2015 9:37

Sedm statečných,

pane Frýborte? Se znepokojením delší dobu pozoruji Váš vývoj. Ale co, každý má nárok na vlastní názor, ať už je jakýkoli. Leč - žádný ze sedmi statečných, ale zbabělý před brodem jako valná část Vašich dnešních obdivovatelů, kteří o Vaše články přd lety ani okem nezavadili. Ale pozor, někteří z nich svou radikalizací do hněda ohrožují naši civilizaci víc než utečenci. A útok na intelektuály? Laciné, zvláště od toho, kdo se celý život snažil se mezi ně dostat, až Vám to Angažovaní nestraníci cenou Torzo naděje umožnili. Vracíte jim to, bloudům. Torzo beznaděje Luďka Frýborta.

P. Aron 2.10.2015 9:29

jinak myslím

že Němci tak úplně zmanipulovaní nejsou a rychle se u nich mění veřejné mínění. A to je stále jen to co se oficielně píše v politicko korektních mediích :

http://www.welt.de/?config=articleidfromurl&artid=147048106

http://www.welt.de/politik/deutschland/article147115140/Gravierender-Stimmungsumschwung-bei-den-Deutschen.html

P. Aron 2.10.2015 9:27

Re: Nebyli jsme vmanévrováni, vmanévrovali jsme se.

A co Švédové a Francouzi ?

P. Aron 2.10.2015 9:27

díky za článek

s většinou věcí naprosto souhlasím, jenmi trochu vadí ten pesimismus.Nejsem už nejmladší, ale vím, že pokud se má něco změnit, je pro to třeba něco dělat.Psát politikům, chodit na demonstrace, dát stranám najevo, že pokud mají na kandidátce nebo dokonce na postech ministrů, lidi, kteří migraci podporují je pro mě tato strana nevolitelná.Zabouchnutí dvěří je nejenom možné, ale hlavně nutné. Ne nejsem nadšen z budování plotů, ale je to alespoň na přechodnou dobu nezbytnost. Ať mi nikdo netvrdí, že Evropa a NATO s jejími ekonomickými a vojenskými silami není schopna bránit své hranice. Jenže chybí vůle u těch, kteří Evropu vedou. Lidem, ale dochází trpělivost. Byrokraté v Bruselu umí řešit jen prkotiny a formality, přerozdělovat peníze. Skutečné problémy nikoliv. V tom podstatném tedy bezpečnostní politice Evropa (tedy EU)selhává. Otázka je potom k čemu je vůbec EU. Dovolil bych si podotknout, že spolupráce v Evropě fungovala i před vytvořením EU. A ještě k "uprchlíkům":O tom jak se "uprchlíci" chovají se můžeme přesvědčit na vlastní oči. A jak se neintegrují ti, kteří už tu jsou také. Takže pojďme řešit co s tím. Uzavření hranic a dostat imigraci pod kontrolu je první nutný bod. Urychleně vracet ilegály, kteří nemají nárok na asyl druhý. U těch, kteří ho dostanou by ho měli dostat podmínečně s jasným vymezením pravidel, tedy dodržovat naše zákony a základní pravidla jako sekulární stát, rovnoprávnost žen a mužů atd. Opět myslím, že to není tak složité, jen ta vůle politiků..

K. Janyška 2.10.2015 9:26

Nebyli jsme vmanévrováni, vmanévrovali jsme se.

Je to dáno nevzděláním o tom, co to EU na LS vlastně je. Že je to sprostý socialismus ne nepodobný SSSR. Za vším, tehdy i teď, stojí znovu Němci. Připočteme-li Hitlera, musíme uznat, že nás dostali  počtvrté  za sebou... Dzp.