20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

EVROPA: Angela to dokázala (2)

V první části této úvahy jsem popsal, jak za Mutti Angely, tedy za její vlády a dirigování Bruselu, se začala rozpadat Evropská unie. Na „pracovitý Sever“ a „líný Jih“, jak říkají mainstreamová media.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 13.11.2018 23:18

Srovnávat třicetiletou válku s odsunem Němcl může jen magor!

Mimochodem, většina Němců k nám přišla až za třicetileté válkz a po ní!

Těch "700 let" se týká jen zlomku počtu!

J. Jurax 13.11.2018 22:36

Re: Dokonce i Vy!

Ano, případně ve spolupráci se spojenci. A jakými?

J. Jurax 13.11.2018 22:34

Re:

V Brně rola, v Německu der Bahnhof, v Rusku вокзал ...

J. Jurax 13.11.2018 22:29

Re: Česká či československá

No jo, teď ještě jestli ty fabriky a pivovary ještě fungují ... a jestli byly kdy zaplaceny a čím ...

J. Jurax 13.11.2018 22:22

Ehm

V článku psáno - cituji - "Rakušané v roce 1920 sice nebyli „Němci“, ale Germány ano, a to, co předvedli v Čechách, by se dnes označovalo jako genocida,..." - konec citátu.

Poněkud nerozumím, co tím chce básník řící ...

P. Vandas 13.11.2018 19:25

Re: Jako vždy v úterý spěchám si přečíst Jana Čecha

Ano. I já s Vámi , pame Krátký souhlasím. :-):-):-)

P. Urban 13.11.2018 17:40

Re: o Nemcich

Hlavně, že muslimové nejsou Němci ani pokrokáři.

P. Urban 13.11.2018 17:39

Oprava

V přebytkové ekonomice je králem ten, kdo prodá.

P. Urban 13.11.2018 17:37

Někdy v roce 1980

jse v Technickém magazínu četl článek věnovaný obchodním značkám. Podle jeho autora měl prezident americké společnosti JEEP prohlásit, že cena této značky (JEEP) má šestkrát větší hodnotu, než celý zbývající majetek společnosti.

Dejme tomu, že by tehdejší socialistické Československo vytvořilo s JEEPem společný podnik. Československo by do toho dalo továrny, dělníky, techniky, peníze, materiál, energii. JEEP jen svoji značku a svoje trhy. Jak by se v takovém podniku spravedlivě dělil zisk? 1 : 6 ve prospěch zahraničního partnera.

Tohle je samozřejmě pustá teorie. Skutečný byznys funguje jinak. V přebytkové ekonomice ten, kdo prodá. Což je většinou ten, kdo má už své pozice na trhu. A za to se platí.

Což těžko chápou ti, kteří jsou zvyklí na ekonomiku nedostatkovou. Kde se uplatnil každý, kdo něco uměl a dokázal vyrábět. Kdo nesouhlasí, ať na Němce nedělá. A dá lepší práci těm, kteří na ně zatím dělají. Tak dokáže, že je lepším hospodářem, než pokrokářští fanatici.

Mimochodem, o rakouské genocidě v Čechách v roce 1920 jsem dosud neslyšel. Autor se možná spletl o pár století. Ale i tak platí, že to, k čemu došlo v této zemi po roce 1620 mělo ke genocidě dál, než odsun českých Němců. Což, jak víme, genocida nebyla.

V. Vlk 13.11.2018 17:34

Re: Až po válce vznikl mýtus "rakouského národa".

Předtím ovšem ještě v roce 788 franský král Karel Veliký zřídil v severním Bavorsku Českou marku, tedy vojenskou hraniční oblast proti Čechám.V roce 805 se Karel Veliký pokusil Čechy ovládnout - důvodem byla Karlova dlouhodobá strategická koncepce usilující o vytvoření pásu závislých kmenů při východní hranici Franské říše a geopoliticky důležitá poloha Čech.[6] Franská vojska, vedená synem Karla Velikého Karlem Mladším, pronikla do Čech současně třemi cestami. České kmeny však zvolily vůči Frankům úspěšnou taktiku vyhnout se přímému střetu v očekávání, že se těžkopádná velká franská armáda v zemi neuživí a bude muset odtáhnout. Proto oblehla franská vojska pevnost Canburg, kterou sice nedobyla, ale její velitel kníže Lech byl v boji zabit.[7] Karel Mladší se nakonec uchýlil k časté taktice plenění země, jejímž hlavním cílem bylo zlomení protivníka vyhladověním - což ale bylo obvykle nutné provést po dva roky za sebou.[6] V následujícím roce 806 tak vtáhlo velké vojsko složené z Bavorů, Alamanů, Burgundů a Langobardů pod velením Pipina Italského (dalšího ze synů Karla Velikého) do Čech, aby bitvou nebo dalším pleněním země donutilo české kmeny k poddání se a poplatnosti.[6] Písemné prameny se o poddání českých kmenů výslovně nezmiňují, ale protože jsou v dokumentech Ludvíka Pobožného (tzv. Ordinatio imperii) z roku 817 a v komentářích análů k velkému dvorskému sjezdu v listopadu 822 ve Frankfurtu české kmeny jmenovány mezi závislými gentilními celky, předpokládá např. historik Dušan Třeštík, že tato tributární závislost byla v roce 806 Pipinem skutečně vynucena

P. Urban 13.11.2018 17:23

Řeší se kraviny

typu LGBT a manželství buzerantů a pochody hrdosti.

To je pravda. Pokrokáři a kozervativci se sice liší v názoru, jak by se to mělo řešit. Ale shodují se v tom, že to řeší.

J. Krásenský 13.11.2018 16:20

Re: Paní průvodkyně byla evidentně nábožensky nevzdělaná.

"pravoslaví" je překlad "ortodoxia" tedy "pravověří" k rozlišení raně středověkých heretiků, jako byli ariáni. Germáni si své historické arianství pletli a snad i dosud pletou s árijstvím.

M. Prokop 13.11.2018 15:50

" V EU existuje volný pohyb lidí, zboží a kapitálu."

Teoreticky ano. Ale v praxi to má nějaká ta omezení.

M. Zima 13.11.2018 14:52

Sqjele zdokumentovaný,

napište si to někam, protože to jinde nenajdete a Vlk sám už o tom zítra taky nebude vědět.

BTW : Připomíná to Boysuvu skulpturu Vana s máslem. Když to turecká uklizečka na umělecké výstavě vyhodila, došlo prý ke ztrátě nenahraditelných hodnot. To by se o Vlkově slátanině říct nedalo.

J. Cervenka 13.11.2018 14:10

o Nemcich

o Nemcich skvele napsano, vse lze dokumentovat fakty. O budoucnosti zapadni Evropy zapomnel vypocitat populacni budoucnost : mulsimove maji 4-7 deti na rodinu, jedna generace se pocita 25- 33 let.

A. Alda 13.11.2018 13:38

Bismarck to udělat nemohl,

protože sloužil panovnickému domu Hohenzollernů, nikoli republice. Hlavní Bismarckovou oporou pak byla nižší šlechta východopruská, západopruská, pomořanská, dolnoslezská a hornoslezská - a ti přes všechnu svou protihabsburgskou aversi nic takového nesnesli.

A. Alda 13.11.2018 13:35

Ve zbrojním průmyslu jsme tehdy dolar

vyráběli za pouhých 8 korun. Byla to nejefektivnější část naší ekonomiky. Jen některé země se zpožďovaly s platbou, ale přesto byla celková bilance na naše poměry až extrémně positivní. Na rozdíl třeba od Zetoru Brno. Jen Škodovka (plzeňská) měla slovenské zbrojní fabriky tak trochu na dohled - ostatní české továrny je už dávno vůbec neviděly, jak daleko byly před nimi.

A. Alda 13.11.2018 13:29

Až po válce vznikl mýtus "rakouského národa".

Nikoli Rakousko. Ostmarka vznikla již v roce 960 jakožto nárazníkové pásmo německé říše proti Maďarům.

A. Nový 13.11.2018 13:22

Re: Já si to ovšem velice dobře pamatuji.

Že by Američanům vyklidili trh? :-))

http://www.jawa-50.cz/wp-content/uploads/2016/11/povazske-strojarne-jawa-50-prototyp-mopedu-mini-1965-768x504.jpg

D. Stirský 13.11.2018 13:19

K Vlkovým motaninám marx-leninským:

Zvěrstev se nedopouštěli jen civilizovaní Němci. Ale stejných - ne-li ještě o fous horších - i civilizovaní bolševici v bývalém SSSR (nejenom tam). To se Vlkovi nehodí do krámu. A hlavně je ekonomický analfabet či se inspiruje Leninem. V EU existuje volný pohyb lidí, zboží a kapitálu. Ve své praxi jsem často přicházel do styku s německými s dceřinými společnostmi německých matek. Sám jsem v jedná pracoval. Ano, oni sem přišly vydělat. Na čemž není nic špatného. Zaměstnance zaplatily tak, jak to u nás bylo obvyklé + něco málo navíc. Zisky si nejprve střádaly a pak si je jednoho dne zinkasovaly. Toť celé. Úplně stejně se chovají české firmy mající své dcerky v zahraničí. I my si přece o Albáncích, Ukrajincích, Moldavanech aj. často myslíme, že, obrazně řečeno, slezli ze stromu. Mimochodem! Většinou to fungovalo tak, že Češi neměli peníze. Němci (Holanďané, Angličané, Francouzi...) ano. Češi dali kontakty, někdy i know-how a sehnali zaměstnance. Český společník měl svých 10 - 20 %, čili i on se podílel na zisku. A většina "německých" společností kupodivu odváděla značnou daň z příjmu tady, v Česku. Byť určité občasné snahy o optimalizaci tu byly též, stejně jako u ryze českých firem. A Merkel, Schröder, Kohl - ti byli všem úplně u p..ele

P. Grigar 13.11.2018 13:14

Re: Změna víry a křest byla něco jiného.

.. pokud by tak neučinili, mohli by být v případě zajetí souzeni za velezradu.

P. Grigar 13.11.2018 13:09

Re:

.. V roce 1891 při sčítání lidu v Ruském impériu českou a slovenskou národnost deklarovalo 50385 osob (byť odhady byly vyšší). Byli vítáni a vždy patřili k elitě ve všech oblastech svého konání. Dodnes je poměrně snadné identifikovat vesnici s původním českým osídlením. Bolševici nedokázali zničit vše.

P. Grigar 13.11.2018 13:02

Re: Tak jest.

... inu, armáda už se na cosi takového připravuje, jednak svou účastí v Afghánistánu a druhak Střednědobým plánem rozvoje. Počet palných zbraní legálně držených občany v ČR je 838 416 kusů.

B. Brousková 13.11.2018 12:52

Re: Máte pravdu.

Jen částečně. Rakušáci po první světové vyhlásili republiku a dokonce vydali i zákon, že žádný Habsburk nesmí vkročit na její území. Kdo je vyšší a urozenější neřešili. Totéž mohl udělat Bismarck.

P. Grigar 13.11.2018 12:51

Re: OPRAVA ???

.. jak můžete očekávat logickou argumentaci od někoho, kdo si nedokázal osvojit ani základy české mluvnice, v tomto případě vokativ(5.pád) pro oslovování.

M. Prokop 13.11.2018 12:47

Re: Já si to ovšem velice dobře pamatuji.

Havel kecal, to jo, ale ten odbyt byl u různých "socialistických" režimů, povětšině na nesplácený dluh. takže lituji, ta pověst o zlém Havlovi, který zničil zbrojní průmysl je právě jen pověst.

B. Brousková 13.11.2018 12:45

Re: Tož Hitler se v Rakousku narodil a dospěl.

Jak mohl zabrat něco, co vzniklo až po válce ? Alespoń podle vás!

M. Prokop 13.11.2018 12:44

Re: K přestopení na pravoslavnou víru není třeba nového křtu.

Dost často jsem slyšel, že snahy o změnu konfese byly, ale dopodrobna to neznám.

Z. Lapil 13.11.2018 12:44

Re: Německá TV ukazovala už několikrát :

To je politika cenová, ta nemusí mít s politikou politickou moc společného. Navíc porovnáváte jízdenku mezinárodní a vnitrostátní, přičemž ta mezinárodní je daná nějakými dohodami. Vím, že v letech po rozdělení Československa byla pro jízdné mezi novými státy sleva 75%, a stejně bylo MNOHEM levnější jízdenku nějak "přepůlit". Například jedete-li s ČD z Prahy do Vsetína, je velmi radno cestu rozdělit v Hranicích na Moravě. Rozdíl není pár drobných.

Mezi námi: různou cenu máte i v jednom jediném vlaku. U místního populárního dopravce máte mezi Brnem a Prahou na výběr v jednom vlaku 99,-; 175,-; 289,- a 349,-Kč. Pochybuju, že by to v Německu bylo zásadně jinak.

M. Prokop 13.11.2018 12:42

Re: Především je tu

Jak si tu pomoc představujete? Vojenskou, politickou nebo ekonomickou?

Zatím je vše v našich rukách.