23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

EVROPA: ... ale ruku vám nepodám

Německý spolkový prezident Joachim Gauck přijel na návštěvu do města Offenbachu a zavítal i do školy Theodora Heusse, kde se mladí migranti učí německému jazyku a kulturním zvyklostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 21.12.2016 15:14

Re: Nevím, je to velbloud z komára.

Ale ovšem. Pokud budu na planetě Arakis a tamní obyvatel mi na uvítanou plivne pod nohy, budu samozřejmě vděčný za jeho dar vody, který tím prokáže. Pokud ale takového uvítám na své planetě pod svou střechou a dovolím mu tam žít, nejprve mu vysvětlím, že u nás se na setkání podává ruka. Pokud to tak neudělám, ohrozím jeho dobré setkávání se svými sousedy, kteří nemají povinnost ve své zemi respektovat plivání na koberec...

P. Portwyn 22.12.2016 19:02

Re: Nevím, je to velbloud z komára.

Dobrá paralela :-)

A. Alda 21.12.2016 11:29

Není možné žít s muslimy v jednom státě.

Oni sami to znemožňují.

V. Karda 21.12.2016 11:18

Muslimská rozpínavost.

Tohle je zajímavý článek blogerky Lucie Provazníkové.

http://www.lucieprovaznikova.cz/zaujalo-me/

V. Karda 21.12.2016 11:11

Jak jsou muslimové rozpínaví blog Lucie Provazníkové.

http://www.lucieprovaznikova.cz/zaujalo-me/

V. Karda 21.12.2016 11:20

Re: Jak jsou muslimové rozpínaví blog Lucie Provazníkové.

Příspěvek jsem napsal podruhé protože se ani po sedmi minutách neobjevil.

T. Hraj 21.12.2016 11:03

ahmed a pip

článek lze shrnout do jediného obrázku:

http://pihovatavopice.blog.cz/1604/ahmed-a-pip

M. Prokop 21.12.2016 10:55

Někde jsem četl,

že včerejší střelbu v Curychu provedl "Švýcar ghanského původu". :-P

R. Brzák 21.12.2016 11:00

Re: Někde jsem četl,

Ti Švýcaři jsou vůbec nebezpeční - jsou ozbrojení, svou vládu mohou kdykoliv "proplesknout" referendem a odvádějí daně, jak se jim zachce (v konkrétní oblasti)...

J. Chaloupka 21.12.2016 10:55

Možná šla vítat Gauka právě pro to, že věděla,

že mu ruku nepodá a bude se o tom psát. Třeba to byla normální provokace. Bohužel Gauk je asi vychovaný starý muž. Alespoň mě vtloukali do hlavy, že udělá-li někdo něco neslušného, tak se tvářím, jako že to nevidím.

P. Rudolf 21.12.2016 10:19

Pane autore

zase jste nic nepochopil.

Ta dívenka se zachovala jistě podle toho, jak ji vychovává její rodina, okolí. A ona žije s nimi, ne s panem prezidentem Gauckem. Stejné platí pro onoho egypského sportovce. Kdyby podal, tak by si pak asi doma vyslech své. Je to špatně, o tom žádná, ale povyšování se nad nimi, jak ta naše kultura má vyšší level, než ta jejich, je úplně nejškodlivější ze všeho. Oni to tak totiž nevidí, jen se jim přirozeně líbí náš život v blahobytu.

A ten švýcarský případ ukazuje alespoň malou cestu, ne ale vyřešení problému: Pokud bude povinností, aby se v naší kultuře v podobných a jiných případech podávala ruka, a to i pro lidi z jiných kultur, žijících u nás, nebudou s tím tito jednotlivci mít ve svýčh komunitách problém, neb zákony se dodržovat musí (což vědí dobře i oni). Chtít ale po nich, aby se ve svém soukromí či ve svém prostředí vzdali svých tradic, neodporujících našim zákonům, je trestuhodné. Tudy cesta zcela jistě nepovede.

R. Brzák 21.12.2016 10:59

Re: Pane autore

Povyšovat se je špatně vždy, o tom není sporu.

Ta dívenka pochopitelně žije svými zvyky z rodiny - jinak to nemá nikdo. Ale chci-li žít mimo rodinu, potřebuji žít "s vlky" - a tedy s nimi "výti". Prezident Gauck je pochopitelně "vůdcem" smečky, do které ta dívenka se svou rodinou patří. Pokud do ní patřit nechce - nemá co pohledávat na teritoriu smečky.

Kultury nemají srovnatelný level - ale přirozeně si konkurují. A ta, ve které žiji, mi hodně dává - takže ji musím chránit a rozvíjet. I tak, že budu vytvářet tlak, aby nebyla k mé nelibosti měněna zvyky kultury jiné.

Povinnost daná zákonem je berličkou tam, kde nefunguje dostatečně komunikace mezi jednotlivými členy skupiny lidí. A jako každá berlička nás činí na sobě závislými, méně pružnými a v posledku nesvobodnými. Ano, jestliže dívka doma nepodá ruku svému rodinnému příslušníku, je to čistě jejich věc. Jestliže ale nepodá ruku na veřejnosti třeba svému spolužáku, musí se jí dostat jasné informace o nesprávnosti takového jednání a nelibosti, kterou tím vzbuzuje. Pokud bude chtít se svými spolužáky vycházet, najde v sobě dost síly se přizpůsobit a změnit své myšlení. Pokud to ale bude nuceno zákonem, nepůjde o změnu v myšlení. Ano, asi se tak vyhne konfliktu se svým bližním zde - ale v duši zůstane nesvobodná, protože změna nevyjde z jejího svobodného chtění se přizpůsobit. A svoboda je jedinou cestou ke štěstí - jak jednotlivce, tak společnosti.

T. Hraj 21.12.2016 11:10

Re: Pane autore

Žádnými zákony loajalitu nadiktovat nelze. Naopak, pokud jsou (byť i jen ve svém soukromí) neloajální vůči zemi, ve které žijí, nemají dostat dlouhodobý pobyt neřkuli občanství. Žádné právo pěstovat svoji kulturu kde se komu zamane neexistuje.

J. Kombercová 21.12.2016 13:41

Re: Pane autore

Když jste naťuknul tu loajalitu příchozích ke svému novému domovu... kolik asi Turků, žijících v Německu desítky let, jejich děti jsou rodilí Němci, je loajálních k německé kancléřce přinejmenším jako k Erdoganovi, jak by se zachovali při eventuálním lámání chleba mezi Německem a Tureckem.

Při puči v Turecku EU Turci volali: Řekni, a my je zabijeme! Zabili by všechny, na které by Erdogan ukázal?

Je to hypotetická úvaha s faktickým podtextenm.

T. Hraj 21.12.2016 14:04

Re: Pane autore

Jestli a koho by zabili je možná otázka. Ale že to moře červených vlajek na desetitisícových demonstracích v Německu má předmět své loajality mimo tuto zemi je mimo jakoukoli pochybnost.

J. Zaorálek 21.12.2016 11:18

Rozhodně jakékoli povyšování je špatné a nesmíme se toho dospustit. Ale musíme se chovat tak, ze naše civilizace je na vyšším levelu, jak píšete, a to proto, ze beze vší pochybnosti opravdu je. Právě toto relativizovani kultury naší ve srovnání s jinými nám působí problémy a zmatky, a to především v naší jednotě. Nikdo soudný nepochybuje o tom, že dejme tomu Škoda Superb r.v. 2016 je lepší auto než Trabant. Lze to změřit, srovnat atd. Pokud srovnáme naši civilizaci s civilizací islámskou, vyjde nám, že naše je ten Superb. Není bezchybná, to určitě ne, ale zatím je nejlepší. Ovšem bude-li to takto pokračovat, bude nám hrozit propad zpět do průměru.

P. Čoupek 21.12.2016 11:36

Re: Pane autore

Ta soudružka s ručníkem na hlavě, pokud nechtěla podávat ruku, neměla tam co dělat. Každý, kdo se snaží omluvit toto jednání je u mne nemorální darebák.

J. Spousta 21.12.2016 15:16

Re: Pane autore

Jak si můžete být tak jistý tím, podle čeho se to děvče zachovalo? Máte s ní nějaký osobní vztah ? Jak to gesto vnímají Němci a jejich prezident je čistě jejich věc, ale ve zdejším prostředí bych to gesto vnímal jako jednoznačné darebáctví a jako k takovému bych se stavěl.

P. Rudolf 21.12.2016 17:40

Re: Pane autore

S ní osobně pane Spousto samozřejmě ne. A ani to nepotřebuji, neb o jejich kultuře, evidentně na rozdíl o vás, něco vím.

Taky proto, že je zde dost takových, jako jste vy, sem ti slušní Muslimové nechtějí. Nemějte ale obavy, ti neslušní sem ale zcela jistě taky přijdou.

J. Kombercová 21.12.2016 18:23

Re: Pane autore

Hlavně jsme chudí a tudíž i naše sociální dávky jsou mizerné. Slušný muslim to ví, proto jsou všichni v Německu.

J. Spousta 21.12.2016 19:22

Re: Pane autore

Neslušní muslimové jsou ti, co si sem tam dopřejí kus vepřového, nebo se občas zapomenou pomodlit. Z těch obavu nemám. Bojím se těch slušných. Těch, kteří nezapomínají a neodpouštějí. O těhle typech lidí, na rozdíl o Vás, zase vím něco já.

H. Lukešová 21.12.2016 16:15

Re: Pane autore

Vy omlouváte antisemitismus? No to je hezké. Také asi považujete Židy za špinavé podlidi...Jak někdo psal v diskusi pod článkem pana Kechlibara na Pravém prostoru "kdo by podal ruku špinavému Židovi"...

M. Drašner 22.12.2016 8:01

Re: Pane autore

Těch případů, kdy se muslimští sportovci chovají zejména ke svým protějškům z Izraele zcela nesportovně, je dost a dost (články p. Stejskala i světový tisk). Podle mého by den poté celý tým, jehož člen se tak zachová, měl být pořádající organizací vyloučen ze soutěže s anulováním dosažených výsledků a na cestě domů. Popírá to totiž jakoukoli sportovní etiku.

T. Hraj 21.12.2016 9:56

Být Čechem

Definice je obtížná, ale v zásadě je Čechem (Němcem, Švýcarem,...) ten, kdo je loajální s Českou zemí a její tradicí. Pouze takový člověk by měl také mít občanství. Pokud se tyto dvě věci nepřekrývají, je logicky zaděláno na problém.

Hesla typu "no one is illegal" jsou absolutní anarchií popírající instituce státu a občanství jako takové. Občanství by mělo být velmi těžké získat a mělo by to trvat dlouho. Není to totiž jen kus papíru.

P. Princ 21.12.2016 10:20

Souhlas

Další takové heslo je We Are All the Same.

M. Prokop 21.12.2016 10:57

Re: Být Čechem

Nemýlím-li se, musí občanství ve Švýcarsku potvrdit sousedé. Stoprocentní záruka není ani to, stoprocentní záruka neexistuje, ale jeví se mi to moudřejší, než zkoušky u úředníka.

R. Brzák 21.12.2016 11:10

Re: Být Čechem

Ano. "Občan" totiž znamená "soused, který se svými sousedy dohodl na spolupráci".

M. Moravcová 21.12.2016 14:59

Re: Být Čechem

souhlas

A. Martin 21.12.2016 9:36

Co by řekla moje babička

Dovolím si krátký příspěvek k příběhu s nepodanou rukou: Měli bychom co nejdříve zapomenout na všechna ta politicky korektní relativizování a multikulturní rovnostářství. Moje babička by řekla: "Ta je ale ZAOSTALÁ. Bude potřebovat ještě hodně PŘEVYCHOVAT".

Čím dříve budeme nazývat věci pravými jmény, tím lépe. Nic jiného než ZAOSTALOST to totiž z pohledu evropských hodnot není. Tím neříkám, že náš pohled na svět a hodnoty může někdo v jiných částech světa vidět jinak. U sebe doma může považovat za zaostalé zase nás. OK. Hodnoty opravdu nejsou univerzální.

Závěrem to velmi zjednoduším. Ne že bych to takto viděl jako technicky realizovatelné, ale ideová podstata povolování pobytu v Evropě je tato: "Konvertuj ke křesťanské víře a můžeš zde zůstat." Od druhého dne budeš mít dokonce povoleny vycházky z utečeneckého lágru. Pamatujte - naši emigranti utíkající před komunismem v nich také museli žít a nikdo se nebouřil.

P. Rudolf 21.12.2016 10:39

Re: Co by řekla moje babička

Babičku nekomentuji, jistě má ve svém stáří na svůj názor právo. To, co však navrhujete ve svém posledním odstavci vy, je nejenže nerealizovatelné (i za komoušů se lidé modlili), ale hlavně zcela zcestné. To by teprve vyvolalo střet kultur. My bychom jej nespíš vyhráli vojensky, ale vítězové bychom ani náhodou nebyli.