7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EUROGLOSA: Za pár dní nám EU zakáže lacinější bojlery

26. septembra vojdu v EÚ do platnosti nové ekologické štandardy pre bojlery na ohrev teplej vody v domácnostiach. Nová legislatíva EÚ je prezentovaná ako víťazstvo pre životné prostredie a spotrebiteľov, ktorí vraj vďaka nej ušetria množstvo peňazí za ohrev vody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 22.9.2015 10:32

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

záleží na tom, s jakým kondenzačním kotlem srovnáváte, fištróne. Jednak je nejlevnější kondenzační za 16.000 a za druhé na kondenz dostanete buď státní dotaci nebo od dodavatele plynu např. slevičku 15.000

P. Švejnoch 22.9.2015 10:43

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Ano - to je přesně o čem mluvím - jde o srovnání. Takže je úplně jedno, jestli je Vaillant z Číny či nikoli.

A, abych se vyjádřil nějak poeticky, s Vašimi dotacemi můžete jít do prdele, hadráři. :-)

Diskuze s Vámi se opět ukázala jako ztráta času, nechápete úplně triviální tvrzení, a absentující myšlenky doháníte počtem příspěvků. Jste Vašimi chlebodárci placen od slova, pane Jílku? :-)

J. Jílek 22.9.2015 11:05

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Diskuze s Vámi se opět ukázala jako ztráta času, nechápete úplně trivialitu lží v článku i vašich tvrzení, a absentující myšlenky doháníte počtem arogantních re-příspěvků. Jste Vašimi chlebodárci placen od slova?

J. Jílek 22.9.2015 10:28

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

EON dává slevu 15 000,--Kč + DPH na úsporný kondenzační kotel Vaillant. To se dostanete hluboko pod 10.000

R. Langer 22.9.2015 15:57

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Jílek lže, jako když Rada tiskne. :-D

J. Jílek 22.9.2015 10:00

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

ano, několikrát

Autor: P. Boublíková Datum: 22.9.2015 8:25 Našla jsem i levnější - za 16. Ovšem turbokotle se stejným výkonem jsou ještě levnější.

Autor: P. Boublíková Datum: 22.9.2015 8:25 Našla jsem i levnější - za 16. Ovšem turbokotle se stejným výkonem jsou ještě levnější.

Autor: P. Boublíková Datum: 22.9.2015 8:25 Našla jsem i levnější - za 16. Ovšem turbokotle se stejným výkonem jsou ještě levnější.

P. Boublíková 22.9.2015 10:09

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Takže celá vaše obhajoba bruselskych pitomnosti stojí na tom, že jsem jednou napsala turbokotel místo klasický kotel? Posluzte si :-D

J. Jílek 22.9.2015 10:17

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

ne jednou, celou dobu melete o nich

P. Boublíková 22.9.2015 10:39

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Nikoliv, celou dobu píšu o klasických plynových kotlich.

A vy, abyste dokázal "několikrát", jste třikrát zkopíroval stejný příspěvek:-D

Zkratka vás baví být tu za vola a nehodlám vám v tom nijak bránit.

J. Jílek 22.9.2015 10:42

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

ne melete o turbokotlích celou dobu, dokud jsem vás nezarazil, páč vás baví žvanit o něčem, čemu hovíte jako Vačko

P. Boublíková 22.9.2015 10:07

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Co se týče zájemců o nový kotel a vyhovoval by jim levnější klasický, mohou to být: a) důchodce, který ví, že ve svém domku už dlouho nepobude, b) člověk představující dům včetně otopneho systému, který potřebuje přežít poslední zimu s plynem, c) chalupář, který obývá chalupu jen v létě a topí jen několikrát za rok, nebo prostě d) někdo, kdo je zvyklý na určitý typ kotle a nechce si zvykat na jiny. A jisté by se našly i další příklady.

Nějak nechapu vaší urputnou snahu donekonečna obhajovat každou bruselskou pitominu, ať jde o teploměry rtuťové vs. digitální, žárovky vs. zářivky, vysavače s velkým vs.malým příkonem, kotle klasické vs. kondenzační. Dále energetické audity a 100+1 dalších bruselovin.

Věru podivná záliba, obhajovat regulaci trhu a diktát nakupujicim.

J. Jílek 22.9.2015 10:19

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

chalupář na plyn....vy už raději nic nevysvětlujete, pí Turbokotlíková

P. Boublíková 22.9.2015 10:37

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Takže jste skončil u urážek a nadávek, jak je vaším zvykem, když jste v koncích.

Ano, my máme na chalupě v Kunštátě také zavedeny plyn a nejsme zdaleka sami, co je na tom divného?

J. Jílek 22.9.2015 10:43

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

tak to jste na plynofikované vesnici a říkáte tomu chata

P. Boublíková 22.9.2015 10:52

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Zase chytrej jak rádio.

Kunštát má statut města a domku říkáme chalupa. Je to však naprosto nepodstatné - jako veškeré vaše ulpívání na názvosloví.

Podstatně je, že existují takové rekreační objekty, které majitele využívají jen v létě a topi tam plynem jen pár dnů v roce.

Podstatně je, že takovým a ostatním majitelům plynového vytápění EU nadiktovala, co si mají pořizovat.

Ostatní jsou vaše kvaky. Howgh.

L. Novák 22.9.2015 14:11

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

:-D

J. Křivánek 22.9.2015 12:13

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Jílek ty si opravdu vylejzanej.

M. Vondráček 22.9.2015 11:47

pyšní pitomci

Genius Jílek opět dokazuje , že neumí počítat . Ale zásadní otázka je , proč mi má nějaký pyšný pitomec z Brusele nařizovat co si mám koupit ??

P. Dvořák 22.9.2015 12:06

Re: takže než tu včelka Mája Boublíková zamluví

Správně, jen do nich! Co se to tam, sakryš, vlastně kondenzuje?

K. Janyška 22.9.2015 9:18

EU je socialistický německý zločinecký velkostát

a nemůže dělat nic jiného, než dělá. Přestal by jím být... Dzp.

P. Švejnoch 22.9.2015 9:17

Musím říct, že je tristní

vyjadřuje-li se politik typu pana Sulíka kriticky o nějakém zákonném opatření EU, aniž by znal jeho skutečnou podstatu. A další to z jeho blogu přebere, aniž si zkontroloval, zda je původní článek věcně správný. U lidí, kteří svůj politický a životní postoj definují jako euroskeptický bych v tomto směru očekával výrazně více pečlivosti.

K věci samé: Je to samozřejmě zásah do práva spotřebitele vybrat si, co je pro jeho danou situaci vhodnější řešení (zda kotel "starého" typu a levnější, nebo obráceně). Na straně druhé je ovšem toto nařízení alespoň z (vcelku nijak výrazně velké) množiny těch méně pitomých, která k nám z EU přicházejí. Např. nařízení "úsporných" žárovek je principielně mnohem blbější, protože "úsporné" žárovky (na rozdíl od kondenzačního kotle) neplní funkci, která je od nich očekávána.

Lze se tedy nadít, že ke kondenzačním kotlům by posléze spotřebitel dospěl sám (mimo jiné i proto, že jak by šel čas, tyto kotle by zlevňovaly). Proč to musí nějaký pitomeček v Bruseli nařídit, to Bůh suď.

L. Křivan 22.9.2015 9:07

Pane Bože, chraň mě od všech polithajzlů.

kteří mě chtějí za každou cenu chránit.

P. Rada 22.9.2015 8:23

Ochrana spotřebitelů?

A nebylo by nejlepší ochranou svébytnosti spotřebitelů pokud by hned a přímo na jejich hlavy dopadaly všechny externality...? Je pak nabíledni, že by si každý sám víc hlídal to co si zbytečně pose... a důsledněji by se musel start i o recyklování všeho co vyprodukuje.

Situace ve chvíli, kdy si často hrajeme na absolutní svobodu bez odpovědnosti bývá spíše přesně opačná. Externality si do výrobků prakticky nikdo nezapočítává a tak např. vzniká masivní dotování fosilních zdrojů které už 5x! přesahuje dokonce náklady na celosvětové zbrojení. V Česku jsme tradičně laxní, mlží se ale i jinde a tak celosvětově to začíná být už i s Gáiou špatné.

http://ci2.co.cz/sites/default/files/downloads/top50-podniky.pdf

http://www.esquire.com/news-politics/politics/news/a36337/climate-change-liars/

Takové disproporce s udržitelností už jsou i na planetě znát v projevech změn klimatu, přílivu migrantů a válek. Oproti excesům v lidské společnosti je dobré umět i legislativou zavčas vystupovat. Mám ale oproti autorovi spíše za to, že i v EU takovéto kroky přicházejí pod lobystickými tlaky nedůsledně, nedomyšleně a hlavně už opožděně.

L. Novák 22.9.2015 8:32

Re: Ochrana spotřebitelů?

Zase zelený magor "Rada" se svými bláboly. Přestaň už konečně lhát o vymyšlených "externalitách". Nadělali jste už nesmírné škody v ekonomice i na životním prostředí a je už nejvyšší čas nakopat vás do...

J. Jílek 22.9.2015 9:04

Re: Ochrana spotřebitelů?

jo ony ty externí náklady nejsou! :-)))))

L. Novák 22.9.2015 9:17

Re: Ochrana spotřebitelů?

No jo, tak zkuste počítat externality povinného přidávání lihu a dalších "BIO"paliv do pohonných hmot. Nebo "Bilionový tunel OZE", tedy prosazení debilního zákona 180/2005 Sb. sjednocenou levicí... To jsou už velká čísla, co? :-P

P. Švejnoch 22.9.2015 9:21

Re: Ochrana spotřebitelů?

Pane Nováku - externality je třeba započítávat jen tehdy, hodí-li se to ekológistům takříkajíc aktuálně do krámu. Pokud se nehodí, jsou to jen marginální bezpodstatnosti... To nevíte? :-)

J. Jílek 22.9.2015 9:28

Re: Ochrana spotřebitelů?

straw man

J. Jílek 22.9.2015 9:28

Re: Ochrana spotřebitelů?

ale jo, kdo říká, že ne? To vy tady tvrdíte, že žádné externality neexistují, fištróne :-)

I. Schlägel 22.9.2015 8:11

Není to tak dávno, co nám bruselští zakázali

rtuťové teploměry. Rtuť prý škodí životnímu prostředí. Následovala masová výroba a distribuce výbojek s obsahem rtuti. Rtuť nejspíš přestala škodit životnímu prostředí. Mrška jedna.