26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EUROGLOSA: Regulace Evropské unie

Regulácie Európskej únie zvyčajne poškodzujú ekonomiku a obmedzujú rozhodovanie spotrebiteľov. Viesť však môžu aj k oveľa horším následkom, môžu napríklad umožniť masívne špehovanie občanov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 5.12.2013 14:49

Re: Pane Mlichu

Ano, a naprostá většina z toho úplně zbytečně... :-P

R. Langer 5.12.2013 14:47

Re: pane Prokope

Jo ono se to MUSÍ nařídit!

HO*NO SE MUSÍ, musí se jenom umřít, soudruhu! :-P

V. Mlich 5.12.2013 14:16

Pásy

Třeba u těch pásů by se dalo polemizovat s povinností montovat je do vozidel (někdo by si mohl koupit auto bez pásů, ale tím by omezil dalšího cestujícího, co by si ho třeba chtěl zapnout.. I když: může jet i s jiným řidičem...), ale povinnost zapínat si je už je vyložená buzerace! Airbagy, pokud je mi známo, povinné nejsou. A vidíte, i bez "moudrého EP" je výrobci mountují skoro všude.

P. Boublíková 5.12.2013 13:54

Re: Odvedení pozornosti lidí

Pravidla silničního provozu jsou vůbec plná omezení...

V zásadě jsou dvě možnosti: omezení, regulace, bezpečnost za cenu velké ztráty osobních svobod.

Nebo ať si každý jezdí jak chce a čím chce, ať se třeba zruší technické kontroly vozidel, a kdo způsobí komukoliv úraz nebo smrt, půjde do lochu, třeba i na doživotí.

P. Boublíková 5.12.2013 13:52

Re: Odvedení pozornosti lidí

Jste mimo....

M. Šejna 5.12.2013 12:11

Pane Prokope

automobil s E-call si nemusíte kupovat.

Vaše Sulíkofílie už je diagnóza

J. Lepka 5.12.2013 12:10

eCall ?

A vzápětí se vyrojí maníci ochotní a schopní to ihned odpojit, jako to bylo u blokovaných mobilů, nehledě na to, že to bude taková pěkná výzva pro hackery všeho typu. Stačí jen lehce posunout nebo přehodit souřadnice a budou vás hledat v Rumunsku. Ostatně něco podobného už tu bylo, je to určitě víc jak třicet let, naprostý neúspěch, ta krabička neumí sama poznat, kdy tu pomoc zavolat, nejsou všechny těžké nehody se zraněním a naopak, zdánlivě lehké drcnutí může mít fatální důsledky.

Jednoduše : EU zase finguje činnost, aby odůvodnila vlastní existenci.

M. Šejna 5.12.2013 12:08

pane Prokope

užitečnými věcmi jsou i bezpečnostní pásy a přesto se najde dost idiotů, kteří je nepoužívají. Tak se to prostě musí nařídit.

Užitečné je i nekouřit v místech, kde se vyskytují nekuřáci. Přesto se najde hromada hovad, která svoji svobodu nadřazují nad svobodu ostatních. Takže se nakonec musel zákaz kouření zavést.

Mimochodem pro automobily platí desítky užitečných povinných evropských norem a nevšiml jsem si, že by byla dnes jízda autem nějak méně svobodná něž před 30 lety. Automobily jsou naopak výkonnější, bezpečnější a pohodlnější, než dřív.

Pokud se ale bojíte špehování přes E-call, doporučuji Vám nekupovat si nové auto, mít vypnutý mobil a chodit pěšky nebo jezdit "sockou" (tj. hromadnou dopravou). Za to svobodu pohybu bez monitorování Vám to určitě bude stát.

J. Lepka 5.12.2013 12:02

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Milá paní Netzer,

Jsou tomu pouhé čtyři roky, kdy jsem byl nucen volat záchranku. Nejenže dojeli do úplně jiné vsi, protože jméno naší ulice nějaký šikula mezitím věnoval jim, ale ani neměli v autě moje číslo mobilu, tak jsme se domlouvali přes dispečink! V 21. století a rozuměli jsme si každé třetí slovo. Opravdu si myslíte, že tento systém bude fungovat ? Já ne, zvlášť vezmu - li v úvahu invenci a schopnosti hackerů, jak nám ostatně dokazují dnes a denně. A můžu Vám říct, že v tom havarovaném autě to budou mít o to horší, než v situaci, kdy si budou muset pomoci sami.

M. Šejna 5.12.2013 11:58

Pane Mlichu

povinné jsou i bezpečnostní pásy, brzdová světla, katalyzátor a airbagy.

R. Langer 5.12.2013 11:25

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Hm, ozval se předseda uličního výboru Netzer... :-D

R. Langer 5.12.2013 11:22

Re: Nejlépe uděláte, paní Kanioková,

Tak někdo holt potřebuje mít nařízeno, kolikrát denně má mlátit hlavou o zem a kterou rukou si má vytírat pr*el, ale já se obejdu docela dobře i bez toho. Mám totiž vlastní rozum. :-P

V. Mlich 5.12.2013 11:15

Re: Odvedení pozornosti lidí

Každé nařízení se dá akceptovat jako sebeobrana těch ostatních. Někdy je to dost pochopitelné, třeba když je kolem školy 30-tka. Jenže jaká je sebeobrana třeba nařízení používat bezpečnostní pás? A ještě se za to platí pokuta a berou body! Tady by se dalo argumentovat akorát vyššími náklady na léčení ze společného zdravotního pojištění. Jenže to je jen důsledek toho, že i to je povinné, i v této oblasti fungují pachatelé dobra. Ale ten argument se dá lehko zbořit tím, že nepřipoutaný zhebne a ušetří se ze jeho léčení i na jeho důchodu. Je potřeba hledat rovnováhu mezi sebeobranou a omezením jednotlivce. A povinné zavedení eCall je sebeobranou jen s velmi odřenýma ušima, ale omezení je to jak bič, když si za zařízení za pár stovek bude muset připlatit několik tisíc a ještě k tomu za štěnici, už tomu chybí jen neuronický bič.

P. Zeman 5.12.2013 11:04

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Nevím přesně, milá moudrá Netzerko, jak systém funguje, ale bude-li při každé drobné kolizi bez zranění přivolávat záchranku (to když třeba v noci přiberete cestou lesem plastový sloupek ;-). Když se v lese vymáznete pořádně, pak vás sanitka najde spíš podle plamenů, než podle GPS, a když zrovna nehoříte, tak možná vůbec :-P), tak pak potěš pánbůh! Kdo to všechno bude hradit? Samozřejmě ovčané EU. A že to nebude stát málo je už teď jisté!

J. Hejna 5.12.2013 10:47

Re: Odvedení pozornosti lidí

Až bude uzákoněno, že se máte picnout, tak se picnete?

S. Netzer 5.12.2013 10:16

Re: Nejlépe uděláte, paní Kanioková,

Sériové vybavení vozidel bezpečnostními pásy pokládáte, předpokládám, rovněž za "páchání dobra".

S. Netzer 5.12.2013 10:12

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Už jste jel někdy v noci po cestě, která vede lesem? Myslíte, že je tam stejně hustý provoz jako v 17 hodin kolem velkoměst?

P. Boublíková 5.12.2013 10:00

Re: Odvedení pozornosti lidí

Když už jsem u toho "kdo nechce", tak ono jaxi není povinné se účastnit silničního provozu (podobně jako není povinné lézt do hospody)... a kdo se účastnit chce, tak holt musí dodržovat pravidla. V hospodě nechť si je určí majitel, na silnici zákon. Řidičů, kteří ujeli od nehody a už je policie nevypátrala, je taky dost, takže z mého hlediska "slušňáka" za volantem by mi možnost sledovat a identifikovat auta nevadila.

P. Joch 5.12.2013 9:33

Re: A to se těšte

Naprosto souhlasím, zatím nikdo nevysvětlil k čemu nám bude Galileo, když už máme GPS a GLONAS. Jediné co je zřejmé, je to, že je to obrovská díra na peníze. Ale protože Praha bude participovat, nesmí se o tom jakkoliv diskutovat.

Pak je tu ještě jedna možnost, pro případ válečného konfliktu chce být EU nezávislá na USA a Rusku. Mrazí mě domýšlet, jaké má v tomto případě EU vize pro příštích 50let (Evropský chalífát, osvícená diktatura ekologistů..).

M. Prokop 5.12.2013 8:54

Re: Nejlépe uděláte, paní Kanioková,

Předpokládáte ovšem demokratickou možnost výběru koupit s/bez.

V EU na něco takového zapomeňte.

V. Mlich 5.12.2013 8:53

Nevadí signál SOS

Vadí to, že MUSÍ být povinně. Mobil má u sebe jen ten, kdo sám chce. Ale štěnici eCall chtějí zavést POVINNĚ.

M. Prokop 5.12.2013 8:52

Re: Vážený pane Sulíku

Žádné zařízení nevyhodnotí "rizikové chování řidiče" beze škod, překonávajících výhody.

Pokud by to bylo možné, už máme automaticky řízená vozidla běžně v provozu.

Agresivní (až debilní) řidiči mne také štvou, ale tohle proti nim nepomůže.

Ad šmírování, může-li něco býti zneužito, bude to zneužito. Nemá cenu přidávat stále nové a nové možnosti, alespoň ne bez odporu.

V. Mlich 5.12.2013 8:48

Odvedení pozornosti lidí

Stejně jako u kouření v hospodách, se i zde odvádí debata k užitečnosti nouzového signálu při havárii. Dokonce i možnost sledování a odposlechu je druhořadá. Hlavní na celé věci je, že zas má někdo patent na rozum a líp než my sami ví, co si máme za své peníze pořizovat. Dobrá věc se prosadí i sama, platíme kartou, nosíme u sebe mobil atd a vůbec nám nevadí, že můžeme být sledováni. To proto, že kdo nechce, nemusí mít ani mobil ani kartu. A tak by to mělo být i s eCall. Díky, pane Sulíku, že na ty Bruselské zvrhlosti tak systematicky upozorňujete.

M. Prokop 5.12.2013 8:48

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Mobil můžete vypnout.

Vaše Sulíkofobie už je diagnoza.

M. Prokop 5.12.2013 8:46

Re: E-call samotný nebezpečný nie je

Užitečné věci ale nemusí být povinné, nebo snad ano?

Obvykle to bývá označováno za "páchání dobra".

Zásadně nějakým "moudrým" se štemplem v ruce, ovšem za peníze někoho jiného.

M. Prokop 5.12.2013 8:45

A to se těšte

až (pokud) bude fungovat Gallileo. Protože GPS je zadarmo, bude se pro Gallileo hledat využití. A k čemu jinému, než ke šmírování.

V. Mlich 5.12.2013 8:34

Tomu říkáte "prosperuje"?

Když se po dlouhých letech poklesů prodej poprvé mírně zvýšil? Jinak je jen logické, že výrobci podporují jakékoliv nařízení, že lidi něco musí povinně koupit. I když v případe eCall jde jen o krabičku o výrobní ceně do 500 Kč, ale nemusí hned pršet... Kéž by i v české politice byl někdo jako Sulík.

P. Joch 5.12.2013 8:33

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Pane Šejna, při stávajíci hustotě automobilního provozu je vysílání signálu SOS z havarovaného vozu pseuodoproblém. Během minuty někdo z kolemjedoucích aut určitě volá hasiče a záchranku. Lidé nejsou takoví ignoranti, jak se nám snaží média namluvit.

P. Joch 5.12.2013 8:29

Re: Evropský automobilový průmysl

Paní Sybilo, evropský automobilový průmysl prosperuje EU navzdory!! A mimo jiné hlavně proto, že Číňani se zhlédli v Německých autech, jako symbolu luxusu a vyjímečnosti.

U systéme eCall je problém v tom, že ztrácím možnost volby, prostě to tam bude a hotovo. Mobil můžu vypnout, tohle ne. eCall ale není mobil, je to vlastně černá skříňka, podobné té v letadle, umožňuje mnohem víc, než se zveřejňuje. Teoreticky i odposlouchávat hovor pasažérů. Komu je to putna, nebo to vítá, je otrok a slouha a nemá cenu mu to dál vysvětlovat.

J. Kostelanský 5.12.2013 8:22

E-call samotný nebezpečný nie je

naopak je veľmi užitočný. Problémom však môže byť (a je dobre, že na to p. Sulík upozorňuje) možnosti jeho zneužitia. Skúsenosti hovoria, že ak niekto má možnosť zneužiť svoje postavenie či technické prostriedky, tak to skôr či neskôr urobí.

Viem si predstaviť takýto scenár - na začiatku v roku 2015 bude E-call naozaj fungovať len v prípade nehody. Neskôr však tajné služby v rámci "boja proti terorizmu a zločinu" do neho zabudujú "zadné vrátka", aby sa v prípade potreby auto dalo sledovať - napr. pri automobilovej naháňačke sa E-call odblokuje a auto sa bude dať sledovať na diaľku. Alebo ak mi zmizne spred domu auto, tak polícia bude môcť e-call odblokovať a auto sledovať.

Nebude však dlho trvať, a k E-callu sa urobí nadstavba. Autá sa v rámci zaistenia 100%-nej bezpečnosti budú musieť bezdrôtovo ostatným autám identifikovať a budú musieť uvádzať svoju rýchlosť, hmotnosť, rozmery, obsadenosť atď. Palubné počítače si potom v jednotlivých autách urobia mapu premávky vo svojom okolí - podobne ako to je v lietadlách či dispečingu leteckého provozu.

Veľmi lákavá je aj možnosť (veľmi by som sa čudoval, keby ju štátny aparát nevyužil), platenia za používanie diaľnic práve pomocou E-callu. Ten bude presne vedieť, kedy a kde sa diaľnice použili a presne vypočíta sumu za používanie diaľnic. Dokonca môže odstupňovať poplatky podľa časti dňa, resp. dňa v týždni, počtu osôb vo vozidle atď. Tým sa však údaje o pohybe áut dostanú aj do súkromných rúk. A zase je len otázkou času, kedy ich niekto zneužije.

O 10 či 15 rokov tak bude sledovanie áut rovnako "easy" ako sledovanie mobilov. Bude to otázka pár kliknutí na klávesnici počítača v ústredí tajných služieb. Na záver ešte moje obľúbená myšlienka: "Politici sú ako malé deti: neustále skúšajú, čo im ich rodičia, resp. voliči dovolia." A tak je len dobré, že ešte pred spustením E-callu sa ozývajú hlasy, ktoré upozorňujú na možnosti jeho zneužitia.