27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ESEJ: Lze reformovat Evropskou unii?

Zbývají již jen hodiny do eurovoleb, které na dalších pět let určí směr a tempo evropské politické integrace, ale budou klíčové i pro další osud národních států v Evropě. Ať již dopadnou jakkoliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 22.5.2019 22:45

Re: Stejně volby nic nezmění

Mýlíte se.

K tomuto závěru si stačí pečlivě přečíst dokumenty o fungování, způsobech hlasování, výběru komisařů, pravomocích putovního cirkusu a jeho rozložení, etc. etc. a zamyslet se nad nimi. Pak už nebudete potřebovat proruské ani jiné dezinformační weby.

Mimoto typíckým narativem eurohujerných trollů je prohlásit cokoliv k EU kritického jako typické narativum proruských dezinformačních webů.

J. Jurax 22.5.2019 22:36

Re: Dovedete si představit někoho, kdo měsíčně pobere

To máte těžký.

Ono vysoce účinný, chvályhodný a historicky vyzkoušený obyčej defenestrací nejlíp na sudlice nasraného davu dole se do brusele nedostal. Taky tam nemají sudlice.

Takže se změní kulové ...

J. Jurax 22.5.2019 22:31

Re: Nový cíl : Ureformovat se až k rozpadu!

Názor, jenž Vy máte (mylně) za ojedinělý, zdaleka ojedinělým není. Ono EU je opravdu velice obtížně reformovatelná a to, jak ji ti neschopní bruselští pitrysové dnes vedou diplomaticky řečeno nesměřuje k dobrým koncům.

M. Prokop 22.5.2019 21:32

Re: Výborný článek, pane Zálome.

To jste jen nepochopil odlišné zájmy Česka a Itálie.

M. Prokop 22.5.2019 21:30

Re: Nový cíl : Ureformovat se až k rozpadu!

Bohužel je to jediná inspirativní myšlenka.

Počkat na krach a začít znovu, snad i lépe (ale moc v to nedoufám).

J. Svoboda 22.5.2019 21:18

Re: Nový cíl : Ureformovat se až k rozpadu!

Ale je, pane. To jenom vy na to hledíte jako myš na hada.

D. Mach 22.5.2019 19:57

Re: Výborný článek, pane Zálome.

Při rádoby manifestaci extremistů na Václaváku Pitomia pozdravoval italský ministr Salvini. Pitomio se prezentuje jako ten, kdo nechce ani jednoho utečence. Salvini tlačí na státy unie včetně nás, abychom utečence z Itálie přijímali. Na čem se dohodnou ve prospěch lepší Evropské unie? Zdá se mi, pane Vlčku, že jste vtipálek.

D. Mach 22.5.2019 19:54

Nový cíl : Ureformovat se až k rozpadu!

To je klasický přístup všech euroskeptiků. Vyjdou z předpokladů, které nejsou pravdivé (např. že ve všech státech unie hlasuje jen okolo 20% obyvatel, přičemž se to týká prakticky jen nás a Slováků), pak vytvoří (či opíše) teorii, že se celá unie můsí vrátit někam na začátek (před Lisabonskou smlouvu, před Společenství uhlí a oceli či ještě někam dál do pravěku) a nakonec mu na základě této rádoby analýzy vyjde, že vlastně jediný způsob reformy je rozpuštění celé unie. No naštěstí je to ojedinělý názor (byť donekonačna v goebbelskovském stylu opakovaný). Bohužel to vše přebíjí jakoukoli inspirativní myšlenku, jestli ovšem nějaká v tak rozsáhlém článku vůbec je.

J. Kanioková 22.5.2019 19:47

Přesně !

J. Vlček 22.5.2019 19:25

Re: Nesouhlasím

Já také ne. Oč lepší by byla evropa spolupracujících suverénních států na základě já pán, ty pán. Jakési EHS v novém hávu.

J. Vlček 22.5.2019 19:16

Re: Aby Vám z toho eurohujerství nepraskla žilka..

Paní Kanioková, díky za připomenutí výroků těch, co něco znamenali.

J. Vlček 22.5.2019 19:03

Re: Výborný článek, pane Zálome.

Pokud nejste schopen pochopit smysl toho, o čem píšu, tak se radši zdržte komentáře, pane Šimku.

Z. Lapil 22.5.2019 18:59

Re: EU-EHS a v prvopočátku Unie uhlí a železa byla založena

Vaši formulaci bych dokázal vylepšit až zkomplikovat :-), ale v podstatě souhlas.

J. Svoboda 22.5.2019 18:49

Re: EU-EHS a v prvopočátku Unie uhlí a železa byla založena

Teď už mlžíte. Pokud nechce Maďarsko dodržovat, k čemu se dobrovolně podpisem zavázalo, bude muset smlouvu vypovědět a odejít. Samozřejmě zcela svobodně. To je vše. Jednoduché, jak facka.

Pěkný den.

V. Kotas 22.5.2019 18:46

Re: Skřípání zubů

Tak jest.

J. Svoboda 22.5.2019 18:44

Re: Nevolič a brblal

Například uzeniny bez masa, syntetický med, máslo z rostlin a spoustu dalších šmakolád, které bez EU rozjedou náš pokrok? Tak totiž funguje v praxi Klausova neviditelná ruka trhu :o)

Pěkný den.

J. Svoboda 22.5.2019 18:41

Re: Stejně volby nic nezmění

Typický narativ proruských dezinformačních webů, bože, vy jste tak průhlední, trollové :o)

Pěkný den.

J. Svoboda 22.5.2019 18:39

Re: Výborný článek, pane Zálome.

Tomio to myslí s EU stejně vážně, jako na své fotošopem upravené fotce z posilovny, vy hlavo :o)

Pěkný den.

J. Kanioková 22.5.2019 18:04

Lze reformovat Evropskou unii? ..... NE !

nevěřím.

J. Kanioková 22.5.2019 18:02

Evropská unie je v zajetí mýtu –

nestvořily ji moudré národy, ale padlá impéria, píše Timothy Snyder-

https://plus.rozhlas.cz/evropska-unie-je-v-zajeti-mytu-nestvorily-ji-moudre-narody-ale-padla-imperia-7909788

J. Kanioková 22.5.2019 17:12

Nesouhlasím

J. Kanioková 22.5.2019 17:09

Ano, bohužel

J. Kanioková 22.5.2019 16:54

Aby Vám z toho eurohujerství nepraskla žilka..

Demokracie je tam, kde se většina lidí cítí být svým vlastním pánem. .Pavel Kosorin

Došel jsem k závěru, že politika je příliš vážná věc, než aby mohla být přenechána jen politikům. ... Charles de Gaulle

Margaret Thatcherová - "Sjednocená Evropa je klasickým utopickým projektem, pomníkem marnivosti intelektuálů, programem, jehož nevyhnutelným údělem je krach..." (v knize Umění vládnout)

J. Kanioková 22.5.2019 16:41

B R I L A N T NÍ :)

Alexis de Tocqueville, poté co se seznámil s Amerikou a srovnal evropskou skutečnost s Gibbonovou historí Pádu Říma, zapsal si toto pozorování. Je 140 let staré a jako by to psal včera:

"Až si každého občana mocným sevřením zformuje podle své vůle, roztáhne vláda své objetí na celou společnost.

Pokryje tak nepozorovaně celý společenský život sítí malicherných, komplikovaných pravidel, titěrných a uniformních, skrz něž

ani člověk vysoké originality a nezdolného temperamentu nedokáže pozdvihnout hlavu nad dav. Tato vláda nebude lámat násilím vůli občana, ale změkčí ji a ohne a začne ji vést; zřídka něco tvrdě nařídí, ale častěji zabrání akci. Nezničí nic, ale zabrání zrození nového. Nebude tyranií, ale bude omezovat, zdržovat, překážet, vyčerpávat, dusit tak usilovně a nepozorovaně, že nakonec celý národ nebude ničím něž stádem poslušných, tvrdě pracujících živočichů a vláda bude jeho pastýřem."

A není jedno, je-li to "jen" vláda či EUvláda......čím víc centralizace a unifikace, tím hůř !

J. Kopis 22.5.2019 16:01

Dovedete si představit někoho, kdo měsíčně pobere

minimálně čtvrt milionu za nic, že by se toho dobrovolně vzdal? A kdo jiný by měl návrat před ocel a uhlí realizovat?

Z. Frys 22.5.2019 15:41

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Nejmenší funkční jednotkou je svobodný člověk. Svobodní lidé, uznávající nedotknutelnost vlastnictví a spolupracující mezi sebou na základě dobrovolné směny statků, tedy na bázi neregulovaného volného trhu (laissez faire kapitalismu), v principu nepotřebují žádnou centrální autoritu (stát). I bezpečnost a vymahatelnost práva mohou vykonávat soukromé subjekty na volném trhu. Stát (na národním, etnickém, sociálním, náboženském či jakémkoliv jiném principu) je vždy utlačovatel a agresor. Není třeba ani národní stát, natož pak nadnárodně budovaná centrální autoria jako je EU.

K. Janyška 22.5.2019 15:35

Re: EU reformovat nelze.

Ale musíte toho vědět více. Lidi lidský svět neřídí, to on řídí je... Dzp.

Z. Lapil 22.5.2019 14:44

Re: EU-EHS a v prvopočátku Unie uhlí a železa byla založena

Právě že nestačí. To je právnický jazyk a ten já neovládám, zvlášť ve verzi pro EU: vládě se říká komise, parlamentu se sice říká parlament ale ten nemůže navrhovat zákony, zákonu se říká nařízení a není to zákon, ale pokyn, co zhruba je povinen přijmout parlament tzv. suverénního státu. Už to, že se ta věc řeší stovky (ne-li tisíce) právníkohodin, naznačuje, že to není tak jednoduché, jak naznačujete.

Ale především: mně je v rámci téhle naší debaty jedno, jestli má pravdu EU nebo Maďarsko. Já jen tvrdím, že POKUD má EU právo Maďarsku mluvit do vnitřních záležitostí, není Maďarsko svobodné. Suverénní, chcete-li; což je možná vhodnější slovo, ona ta svoboda má pro každého jinak emotivní nádech, zatímco suverenita je slovo spíš neutrální.

J. Vlček 22.5.2019 14:41

Výborný článek, pane Zálome.

Pro nadcházející volby do evropského parlamentu vyplývá jediný imperativ, a to, volit zásadně protiunijní strany, přičemž jediná taková strana v našem parlamentu je SPD.

Má-li totiž v EU dojít k vážně míněné debatě o dalším jejím směřování, musí v takové debatě zaznít slova s opravdovým, a ne s korektně upraveným významem. Všechny strany, kromě SPD, o potřebných změnách pouze dalekosáhle žvaní před svými voliči, avšak v evropském parlamentu jsou ze všech jenom přitakávači hlavounů EU, a skutek utek.

Zbývá tedy volit SPD, a doufat, že strany tohoto typu se prosadí i v ostatních státech. Jedině to by mohlo přinést pro evropu nový směr a začátek něčeho lepšího pro budoucnost.

A. Vávrová 22.5.2019 14:40

Re: EU-EHS a v prvopočátku Unie uhlí a železa byla založena

Dovzdělat byste se měl vy. Proč by měl být legální imigrant nonsens? Imigrant je přistěhovalec (Cambridge dictionary: a person who has come to a different country in order to live there permanently), a ten může být jak legální, tak nelegální.