8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

ESEJ: Když davy zešílely

Teror a umlčování jiných názorů. To nejsou jen praktiky inkvizice či Maovy kulturní revoluce, ale současná realita Západu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. De Winter 7.9.2021 9:45

R^

P. Milan 7.9.2021 9:41

Rasový problém je a bude všude, kde se nějaká rasa vyvyšuje, nebo je vyvyšována, případně potlačována. Viz třeba BLM.

Ženy jsou ohodnoceny dle toho, kolik hodnot přinášejí.

Zesměšňován je povyk kolem transgender záležitostí.

Lidé si mohou a mají být rovni v právech a povinnostech, ale nikdy nebudou stejní.

P. Milan 7.9.2021 9:38

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jen-cesko-a-spojene-staty-to-jsou-potvrzeni-nepratele-ruska-154635

Když to sami Rusové říkají, tak asi nepřátelé jsme.

Nepřátelé, kteří si nevážili osvobození https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2310328-cesi-meli-byt-vdecni-za-rok-1968-uvedla-ruska-televize-prekrucujete-minulost-kontroval

https://www.bbc.co.uk/czech/worldnews/story/2005/04/050425_russia_putin_1230.shtml

J. Roškota 7.9.2021 9:34

Řada komentátorů diskutujících tento problém se tváří jako by všechno doposud bylo v pořádku a stačí se vrátit ke starým poměrům. To není úplně pravda. V Americe mají rasový problém, ženy ani u nás nejsou stejně ohodnoceny jako muži a komplikovaná situace transgender osob je zesměšňována. V článku popisované excesy jsou šílené, ale musíme si dát pozor abychom s vaničkou nevylili i dítě. Za můj život se ledacos změnilo k lepšímu (jak pro koho asi), ale rovnost všech lidí není v našich myslích zcela zakořeněna.

P. Milan 7.9.2021 9:31

Když Joch nepíše o Klausovi nebo Trumpovi, je dost dobrý.

S. Zemitý 7.9.2021 9:23

Moudrý článek, myslí p. Jurax. A to jako proč ? Moudrost znamená klidné, věcné, kritické posouzení. Toho se článek dopouští v míře jen velmi, velmi omezeně. Tedy pokud jde o Západ; pokud jde o jiné, je to ještě mnohem horší. Západ vidí jako post-Západ. Ale opravdu tyto šílící davy studentů reprezentují Západ ? Článek není posouzení, ale obraz a emoce: nechuť a zděšení.

Jistě je možné bez problémů sestavit sadu otázek a ty položit milionku Američanů podle zásad sociologických průzkumů. Jaký obrázek o skutečném smýšlení Západu by vyjevil ? Vím: takové průzkumy nedají obraz jiný, než rozplizlý. Tento post-Západ je ovšem společností strachu a i když můj nápad o průzkumu není dozajista originální, nikdo si netroufne. Zůstává údiv, proč společnost - tedy dejme tomu šedesátiprocentní většina - podléhá ...

Věcné posouzení, komparace, znamená, že u objektů porovnávám tytéž parametry. Jenže ve třetím a čtvrtém odstavci od konce hodnotí autor vztahy: Rusko - Česko, islamismus - Česko, Čínská komunistická strana - Česko a stejně stručnému hodnocení vztahu postZápad - Česko se ke všemu vyhýbá. .

Rusko je chřadnoucí velmoc (USA ne ?), ale stále velmoc a jako taková se zákonitě chová: hájí své zájmy. Jiné velmoci (i středně velké státy) to nedělají ? Že je R. nepřítel si autor vyvodil z kauzy Vrbětice ? Jde to stát, který někdy v minulosti plánoval naše vyhlazení ? S nástupcem onoho máme ... korektní ... vztahy, s dědicem bolševiků to nejde ?

K. A. 7.9.2021 9:12

Skvělý článek. Se závěrem souhlasím. Nemůžeme se ohlížet na Západ, duch demokracie a svobody slova přežívá ve střední Evropě, Západ je v krizi a v horším případě i civilizačně ztracen. Musíme se postarat o sebe.

P.S.: Opatrnější bych byl v hodnocení francouzské revoluce. Nebyla černobílá. Neobhajuju jakobíny, ale revoluce nebyli jen jakobíni a absolutistický režim bylo nutno odstranit.

P. Pepax 7.9.2021 9:11

Souhlas, tak nějak.

J. Nevrkla 7.9.2021 9:04

Rusko je náš nepřítel, stejně jako nepřítel našich spojenců? Proč? Myslím, že Joch se zase utápí ve fanatismu. S týmž fanatismem dříve posílal na hranici i Trumpa. A to si říká konzervativec. Jen když se mu to hodí.

R. Gramblička 7.9.2021 8:00

ano, takhle jsem to myslel

R. Gramblička 7.9.2021 7:56

Chápu to od něj jako potvrzení své ideové pevnosti v tomto ohledu. Sice hned poté správně poukazuje na rozdíly ve Francii či Německu, ale holt Ruska se to z nějakého důvodu netýká. Což neznamená, že k nám je Rusko přátelské a následováníhodné, ale vidět v něm nepřítele je nepříliš opodstatněné

J. Pospíšil 7.9.2021 7:48

Vážený pane Jochu, výborný článek. Avšak zcela mi uniká, proč v závěru píšete, že Rusko je nepřítel. Podle mě už od nezdařeného puče proti Gorbačovovi to není to Rusko, kterého bychom se měli bát. Možná to máte nějak promyšleno a není to jen takový výkřik, tak by z toho mohl být váš další článek?

V. Církva 7.9.2021 7:43

Spíš možná klasických liberálů, ale v podstatě i konzervativců.

V. Církva 7.9.2021 7:41

Tak je nutné si denně připomínat, že tyhle "svazácké" hrůzy k nám ze Západu pomalu ale jistě taky jdou.

Myslím, že u nás zatím většina lidí toto davové šikanování nechce. Ale to znamená dát to najevo ve volbách. Piráty nebo TOP09 tak může volit jen fanatik který do té bandy vymytých mozků patří, nebo ignorant. Míň už jsou si lidé ochotní přiznat, že ODS, STAN, KDU, ČSSD toto všechno podporují nebo tolerují. Dokonce s nimi tvoří koalici. Na ANO není nejhorší Babiš a Čapí hnízdo, ale Jourová, kdysi Pelikán a jiní progresivisté.

Proto nezbývá než volit SPD nebo možná Trikoloru, i s jejich chybami.

K. Káš 7.9.2021 7:39

Je to pravdivé a smutné. Nenechat se ukřičet hrstkou nevzdělaných, hloupých a agresívních řvounů bude úkolem doby brzy i u nás.

R. Gramblička 7.9.2021 7:07

Tady? Vždyť NP je baštou konzervativců

R. Gramblička 7.9.2021 7:05

Tak to si koupím a přečtu. Jen se trochu bojím překladu, který je prý v podání A. Tomského "strašný, mizerný", dle recenzentů knihy. Tak uvidíme

J. Strakoš 7.9.2021 6:01

Taky si nemyslím - lidé si tady ještě trochu pamatují komunismus a preference dle příslušnosti ke straně nikoliv znalostem a schopnostem.

Navíc každé takové hnutí vyžaduje hlasitě kříčící fanatiky, ideálně na sociálních sítích, kde to vypadá, že je jich více než mnoho, kdežto v reálu ... A diskuze na psovi není typická sociální síť a čtenáři tady navíc chodí číst i jiné názory, což předpokládá nějakou míru akceptace, že jiné názory existují.

No uvidíme.

M. Vlasák 7.9.2021 5:08

R^ Smutná a děsivá pravda

V. Jura 7.9.2021 1:52

Nemyslím si. Schválně, vyčkáme.

J. Jurax 7.9.2021 0:40

Moudře napsáno. Proto předpokládám, že autorovi bude v diskuzi z různých stran hojně klnuto.