5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Uhlich 19.8.2010 23:46

Myslím, že bude stejně všechno jinak...

...osobně si myslím, že elekromobil jako takový moc velkou budoucnost nemá. Alespoň ne v měřítku jak si někteří ekologičtí fantstové myslí. Své místo v nějaké lokální přepravě mít rozhodně bude, ale, že by vytlačil normální automobil je nepravděpodobné. Stále je si nutné uvědomit, že účinost elektromobilu je naprosto minimální. Drtivá většina energie se spotřebuje na to, aby se to vůbec hýbalo...tedy ne, že by to u aut na fosilní paliva bylo zas tak diametrálně odlišné, ale přeci jen natankovat u pumpy do nádrže několik MWh je normální, ale baterie s takovou kapacitou je nereálná a ještě dlouho bude. Problémem je cena baterií, ta je tak astronomická, že řada firem cenu do ceny elektromobilu vůbec neuvádí a hovoří se jen o pronájmu baterií a to ty baterie vydrží s bídou rok... Chápu, že je to věc rozvinutí seriové výroby..ale vzhledem k použitým technologiím se nedá předpokládat, že se ceny baterií sníží třeba o řád. (což by bylo potřeba)

  Z tohoto důvodu já předpokládám spíše vývoj u samotných "běžných" aut. Myslím, že cesta vede přes úsporné motory, snižování hmotnosti vozidla (není opravdu dále přijatelné, aby 1500kg železa vezlo 75ti kg řidiče), navíc se dá předpokládat, že běžná paliva bude možné nahradit palivem vypěstovaným tedy z obnovitelného zdroje.... proto se domnívám, že samotný automobil má před sebou daleko větší možnost vývoje než by se mohlo zdát. Naproti tomu elektromobil (tedy pokud nedojte k technickému zázraku) má podle mne jen omezenou možnost dalšího vývoje. Bohužel je zde stále jedna skutečnost vyjádřená jednou anekdotou: víte jaký je rozdíl mezi normálním autem a elektromobilem? Žádný, jen elektromobil má výfuk v Tušimicích.....

  Každopádně elekromobil nezatracuji, jen doporučuji všem fanatickým zastáncům zopakovat si učivo základní školy a třeba pak pochopí, že se nejedná zas tak o bezchybné zařízení. Prostě auto, které uveze jen řidiče a malou taštičku a na 95% území se nedá nijak dobít - je zatím k ničemu...a to nepíšu o cenách...

J. Šimek 19.8.2010 14:32

Článek bez zdrojů.

Místo "se mnohdy setkáváme " a podobných vágních tvrzení měl autor dát link a popsat, jak konkrétně v tomto médiu, tento novinář oblbuje lidi nebo je minimálně hloupý, atd, atd.

Takhle je to blbost typu - slyšel jsem v sámošce, že prej ... a prej to néni pravda.

M. Prokop 19.8.2010 14:48

Re: Článek bez zdrojů.

Takhle je to docela pravdivé. Údaje si můžete dohledat.

R. Langer 19.8.2010 15:25

Re: Článek bez zdrojů.

Ono stačí v principu to, že každý trochu technicky vzdělaný jedinec, který ovládá základní fyzikální veličiny, velmi snadno přijde na to, že elektromobil v současné podobě NIKDY NEMŮŽE BÝT EKOLOGICKÝ. Ale zelený to stejně nepochopí a masy, které neumí ani trojčlenku, se dají snadno zblbnout "světlými zítřky" a "čistou přírodou" ve skutečnosti vedoucími v nejlepším případě do sterilních koncentráků, v horším ke hladomoru a totálnímu rozkladu společnosti - prokázáno mnohokráte V PRAXI. Ale lidi se stejně nepoučí... :-P

P. Nejedlý 19.8.2010 17:31

Re: Článek bez zdrojů.

No, podle mého názoru jsou dostatečným info zdrojem stránky projektu, na které jsem se odkazoval v článku. Pokud jste četl dále než ke třetímu odstavci, tak musíte vidět, že jsem diskutoval především následující: 1) je nesmyslné tvrdit, že určité el. spotřebiče jsou poháněny pouze "čistou" elektřinou; 2) je velmi problematické tvrdit, že nějaká technologie je "bezemisní"; 3) je nesmyslné podporovat elektromobily jako řešení  problému klimatické změny a zároveň blokovat budování jejich infrastruktury, tj. elektráren, vedení. K poslednímu bodu: zkusite si cvičně spočítat nároky na el. zdroje, pokud budete chtít v Evropě dobít přes noc řekněmě 10 popř. 20 milionů elektromobilů s bateriemi o kapacitě řádově desítky kWh.

J. Huml 19.8.2010 17:34

Re: Článek bez zdrojů.

Jiste, pane Simek, cely ton clanku pouze nabada ku zjisteni soucasne "reality" zpusobem  typicky zavadejicim.Ve sve podstate, cela tato udalost Zero Race vsak dokazuje, ze zastarala, sebeznicujici zavislost na fosilnich palivech je naprostym prezitkem a nabizi nam novy smer vyuziti energie take k vyrobe jednotlivych komponentu elektrickych vozidel, take mensich energetickych zdroju ktera nepotrebuji tak rozsahle rozvodne site atd. Pokud se jedna o financni zisk, vime moc dobre kam plynou nesmirne zisky ropne lobby a kdo za to vsechno plati - drobny spotrebitel, pritlaceny ke zdi naftovymi a uhelnymi kartely konrolovanymi nekolika osobami a odporujicimi vsemi silami nastavajicim zmenam. Jen klid, cas a lidska schopnost premyslet a jednat pracuje pro ciste zdroje energie.

P. Nejedlý 19.8.2010 18:07

Re: Článek bez zdrojů.

Dovolím si zkopírovat i pro Vás část z mojí odpovědi výše. Zkusite si cvičně spočítat nároky na el. zdroje, pokud budete chtít v Evropě dobít přes noc řekněmě 10 popř. 20 milionů elektromobilů s bateriemi o kapacitě řádově desítky kWh. Pokud si uděláte alespoň velmi hrub ý výpočet, zjistíte, že zisky ropné lobby se plynule přesunou do energetické lobby.

J. Huml 19.8.2010 20:08

Re: Článek bez zdrojů.

Mily pane Nejedly, vy take vlastnite mensi fotovoltaicky projekt? Je to mnohem snadnejsi, nez se stat Saudskym princem..

P. Nejedlý 19.8.2010 20:37

Re: Článek bez zdrojů.

Pane Huml, nejsem si zcela jist, jestli stačím sledovat tok Vašich myšlenek. Chtěl jsem pouze upozornit na skutečnost, že k pohonu vozidla je zapotřebí značné množství energie. Pokud nahradím klasický spalovací motor elektromotorem, výrazně si pomohu, protože účinnost elektromotoru je podstatně vyšší než spalovacího motoru (tj. výrazně nižší energie na ujetý km). Ovšem i při započtení této jistě značné přednosti se v případě řádově desítek milionů vozů a nabíjení cca 6 hodin dopočítám k nutnosti vybudovat v Evropě řádově desítky Temelínů pouze na nabíjení baterií. No a samozřejmě, tak jako se čerpá palivo na benzínce a platí se, tak se bude muset platit i elektřina na dobíjení baterií. No a ještě poznámečka, čím vyšší zastoupení budou mít např. vámi zmiňované sluneční elektrárny, tak ta el. bude dražší.

J. Effenberger 19.8.2010 20:39

Re Re: Článek bez zdrojů.

pane Humle, jako drobný spotřebitel se cítím být přitlačený ke zdi hlavně zelenými ekoteroristy, kteří mě nutí kupovat jejich zelenou elektřinu za 12 Kč/Kw. Pokud si někdo myslí, že je to ekologické tak ať si ji za ty peníze klidně kupuje. Já osobně bych dal přednost skutečně ekologické elektřině z jaderné energie. Je to levné, spolehlivé a jako bonus pro zelené žádné emise CO2.

J. Huml 19.8.2010 22:20

Re: Re Re: Článek bez zdrojů.

Pane Nejedly, jen chci podotknout, ze neni dobre byt tolik zavisly na jednom druhu energie ovladanym opravdu malou skupinou producentu. Mensi zdroje umistene a kontrolovane v pokud mozno lokalnich organizacich se zda byti vyhodnejsi pro male spotrebitele. Nemam nic proti vyuziti jaderne energie - nejsem tolik zeleny a chapu politicke zneuzivani ktere se historicky vzdy vyskytne kdyz dochazi k jakymkoliv prevratnym udalostem. Fosilni paliva nebudou naprosto nahrazena necim jinym, "cistym". Jen jejich uziti bude upraveno a jejich vyznam bude v budoucnosti zredukovan. Za idealnich okolnosti, kazda obec by mela sve vlastni zdroje energie primerene k mistnim podminkam - farmar muze pouzivat vodni kolo, morsky priboj, nebo vetrny mlyn. Kazda ulice muze mit svuj maly jaderny generator, nebo vodikovy konvertor a take treba efektivni spalovnu domaciho odpadu na ohrivani vody. Ale to vsechno se asi stejne vyvine jinak. Jiste vite, ze takove projekty zatim pokusne existuji a je jen otazkou casu jejich financni dosazitelnost umoznit v sirsim meritku. Zatim, dobre postavena velka jaderna elektrarna nezda se byti velikym rizikem, ale take tato situace vede k  monopolu na vyrobu a prodej elektriny.  Hezky den.

L. Severa 19.8.2010 13:55

Je to jako

když Welzel-Eskymo tvrdil, že vynalezl perpetum mobile. Už se nepamatuji jak to vypadalo, vím, že to bylo kolo se svislou osou a na otázku jak se dostane do pohybu autor odpověděl, že dole je 10 chlapů , kteří to otáčí.

K. Krbálek 19.8.2010 13:41

šaškárna na druhou

na start té šaškárny se slétli novináři z celého světa (kolik vyprodukovali emisí?), informují o něm televize i internet (ani jejich provoz není bezemisní), další nadšenci budou jízdu sledovat (samozřejmě v autech), přes oceány taky nebudou veslovat, ale spíše poletí letadly - plus provoz GPS, mobilů, ubytování, stravování - řekl bych, že tahle akce produkci CO2 určitě zvýší.

J. Šimek 19.8.2010 14:36

Re: šaškárna na druhou

No budou to sledovat proto, že končí éra skeptiků, kteří tvrdí, že elektromobilita je kravina neschopná dalšího života. Cesta kolem světa už není žádná laboratorní hříčka, a o tom to je :-)

M. Prokop 19.8.2010 14:49

Re: šaškárna na druhou

Podívejte se trochu na okolnosti (třeba zde  http://www.zero-race.com/en/news/2009/11/03/zero-race-will-get-a-mobile-charging-station/

) a snad vás ten fantas pustí.

R. Langer 19.8.2010 15:04

Re: šaškárna na druhou

Ten smajlík beru jako to, že je váš příspěvek ironický, doufám?

M. Prokop 19.8.2010 9:22

Normální (zelená) šaškárna,

jak se dostat do sdělovacích prostředků a získat peníze na cestování.

B. Jelínek 19.8.2010 9:13

Pohon je jedna věc

a druhá - ty vozítka se musela nějak vyrobit - celá konstrukce (asi to taky není levná záležitost), z různých special slitin a ultramoderních materiálů. Asi to není složené zrovna z věcí, které posbírali v lese, že? Nechápu, jak tohle ještě někdo může brát vážně.

Logickým východiskem důsledné "zelené" politiky je cesta do pravěku a nejlépe "eliminace" lidského faktoru.

J. Šimek 19.8.2010 14:38

Re: Pohon je jedna věc

Spojení nových technologií s cestou do pravěku mě rozesmálo.

R. Langer 19.8.2010 15:09

Re: Pohon je jedna věc

Ano, je to velmi směšné, hrát si na přírodního ekologického guru a využívat hypermoderní technologie kosmického průmyslu. Přímo k popukání.

J. Hejna 19.8.2010 8:29

Sán se sebou nesouhlasím,

ale jsem přesvědčen, že se zelenými škůdci by mělo být konečně zacházeno jako se škodnou.

J. Šimek 19.8.2010 14:40

Re: Sán se sebou nesouhlasím,

Jo, to je normální postoj fašistů a komunistů k demokracii. Kam patříte vy ?

R. Langer 19.8.2010 15:07

Re: Sán se sebou nesouhlasím,

Napsal jste to špatně, je to normální postoj fašistů, nacistů, komunistů a zelených. To jsou ti lidé, kteří chtějí měnit svět - na úkor a za peníze druhých. To vám tam schází.

D. Krajíček 19.8.2010 7:43

Elektromobil s dieselagregátem

Při oslavě závodu se zatím cudně pomlčelo, že s elektromobily jede tirák od firmy Siemens s dieselagregátem, ze kterého se závodníci dobíjí každých 250 km po dobu 2 až 4 hodiny. Věru ekologická přeprava i závod...

Odkaz přímo od pořadatelů: http://www.zero-race.com/en/news/2009/11/03/zero-race-will-get-a-mobile-charging-station/

M. Prokop 19.8.2010 9:22

Re: Elektromobil s dieselagregátem

Díky, moc pěkné a ilustrativní.

R. Langer 19.8.2010 13:45

Re: Elektromobil s dieselagregátem

Tak to mě dostalo... 8-o :-D

J. Šimek 19.8.2010 14:44

Re: Elektromobil s dieselagregátem

Myslíte, že třeba při světoznámém závodě do Dakaru se tankovalo u benzínek ?

M. Prokop 19.8.2010 14:50

Re: Elektromobil s dieselagregátem

Rafinérii si sebou nevezli.

L. Písařík 19.8.2010 6:21

Ekologická doprava.

K té byli nejblíže v bývalé Albánii, když používali k dopravě cestujících volské potahy a vozy. Ale topili v nich uhlím a to opět nebylo ekologické.

A elektromobily? Kdybyste sebrali zeleným tuto oblíbenou hračku, co by jim zbylo?