7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

DOBA: Pět set pátých kolon

V jednotlivých zemích, často proti sobě nestojí levicové a pravicové ideologie, ale vede se rasisticko – náboženský boj „na život a na smrt“ proti kultuře tzv. „ starých bílých mužů“ a jejich civilizaci, prezentující dosavadní svět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 26.10.2023 0:20

Smekám klobouk, skvělý článek! R^!! No a když už jsme u pojmu "pátá kolona", tak sem předhodím tuhle chásku usídlenou na Neffově NP.:

Putinova prolhaná dezinformační PÁTÁ KOLONA aktivní na NP nejenom v posledních týdnech:

L. Kolman , V. Zadák , M. Varadinková , P. Odložil = P. Dachmeister , A. Renjascu , J. Krejčová , J. Černý , P. Černý , D. Černý , A. Mohela , P. Spáčil , V. Čermák , J. Novak , I. Pávek , Z. Linda , K. Filip , V. Pavelka , F. Pavelka , O. Vorálek , V. Kuhaj , L. Beneš , L. Zídek , P. Brich , K. Nový , J. Drobný , D. Hubáčková , J. Karza , I. Kučerová , R. Sorge , J. Rybník , P. Pepax , J. Rejzek , A. Jaroš , P. Boublíková , P. Boleloucký , J. Vlček , J. Sedláček , J. Pšenička, P. Brecík , K. Křivan , F. De Winter , Z. Babek , A. Teply , M. Hoblík , J. Kratochvíl , M. Boháček = M. Zasazabanovaný, J. Kostelanský , J. Krásenský , L. Hančar , R. Langer , R. Gramblička , P. Nešvara , F. Navrátil , S. Vozka , V. Šťastný , V. Damec , P. Zeman , R. Lávička , J. Blahová , J. Dvořák , D. Laurencikova , M. Grundmann , J. Bárta , P. Vychodil , J. Fialová , V. Machálková, T. Kubín , V. Němec , J. Tulejová , I. Hermanek , F. Pokorný , O. Kaucký , S. San , Z. Grabec , J. Vrška , D. Rakous , L. David , B. Liborek , S. Ševeček , J. Trubač , J. Hanzal , F. Žůrek , E. Hlinovský , M. Šejna , R. Vacek , V. Podracký , M. Malovec , M. Moravcová , K. A. , P. Vavruch , J. Uher , R. Woloszczuk , O. Seliger , I. Teren , Š. Hašek , R. Nešpůrek , P. Kozelský , L. Svoboda , J. Matuška , J. Červený , J. Kalina , ...

Další ... kusy mám bokem na pozorování. Seznam není úplný.

[>-]

Z. Klouček 25.10.2023 9:45

Před 570 lety dobyli muslimští Turci křesťanskou Konstantinopol. Za celou tu dobu se silou o moc dál nedostali. Teď je ale taktika jiná a cíl mnohem větší.

M. Koutný 24.10.2023 17:44

Stačí se podívat, kdo se lísá k vraždící machometánské lúze. BLM, Antifa, Extincion rebelion, Zelení, pomatená Greta... Snad to pomůže aspoň k tomu, že i ten největší trouba může vidět, kdo je kdo.

P. Diviš 24.10.2023 18:23

Obávám se, že největší troubové nevidí - konec konců, několik ukázek i zde.

P. Han 24.10.2023 23:58

Greta to dobře schytala od svých vlastních. ;-D

https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/armada-policie/-Koncis-Greto-Izrael-tvrde-Odhalena-nejhorsi-zbran-Hamasu-744836

P. Skřivan 24.10.2023 16:14

Asi není úplně dobré, aby se někdo vzdělaný humanitně, vyjadřovat k čistě technické záležitosti. Green deal není o víře, politice nebo čem, ale jen o rozvoji techniky. Částečně samovolném, částečně pošťuchovaném s cílem získat ekonomickou výhodu. O globálním "zateplení" je jen malá část, pokud vůbec nějaká. Pocit, že jde o nějakou nucenou revoluci a kvůli tomu křičet, tak to může akorát ten, kdo nezná a nerozumí skutečnému obsahu. Trochu to připomíná hnutí rozbíječů strojů, aneb kde bychom dnes bez nich byli, že ?

A. Renjascu 24.10.2023 16:16

Jakou ekonomickou výhodu má gren deal přinést? Vždyť jen za podporu zelené energie jsme vydali tolik prostředků, že za to mohly pořídit již čtyři Temelíny.

P. Skřivan 24.10.2023 16:21

VV, slyšel jste to někdy ? To je kouzelná krabička, kam hodíte haldu peněz a nikdy nevíte, co vypadne. Obvykle ale něco vypadne, což se při dostatečném objemu peněz mění v praktickou jistotu.

Takže pohádka o Temelínu je fajn. Do chvíle, než rozumíte tomu, proč je klasická jaderná elektrárna problém a proč je Němec zrušil. Podle českých tzv. expertů samozřejmě proto, že je hlupák. To je samozřejmě to nejpohodlnější vysvětlení, které ovšem nebývá správné.

M. Kocián 24.10.2023 16:27

Kdepak, není hlupák, ví, že si a) koupí levně elektrickou energii z uhelných elektráren z Polska b) ze své nadřazené pozice jim bude kázat o zelené energii c) svou vlastní výrobu převede do Číny a jiných podobných zemí, kde s energetickou náročností problém nemá. Tohle už předčí jen nápad přivést si do země milion uprchlíků, holedbat se, jak to zvládne a pak vnucovat ostatním, aby si je rozebrali nebo mu tu pitomost zaplatili. Hloupý není, na to je jiné slovo.

L. Novák 26.10.2023 0:22

P. Skřivan je místní hyperaktivní ZELENÝ ;-O MAGOR. Mějte s ním strpení... ;-D

A. Renjascu 24.10.2023 16:27

Máte šanci nás poučit proč Germáni zrušili jaderné elektrárny a místo nich instalují nespolehlivé občasné zdroje díky kterým musí v zimě či v době, kdy počasí nepřeje dovážet energii z ČR, Francie, Polska... Současné známé zásoby uranu by pokryly světovou spotřebu elektřiny téměř na 500 let a odhaduje se, že skrytá ložiska obsahují ještě cca desetinásobně množství uranu. A pohádka o Temelínu? Tak Temelín (a Dukovany) nám spolehlivě dodávají téměř 40% elektřiny již několik desítek let a ještě několik dalších let budou

J. Barcal 24.10.2023 17:01

Jen doplním, že mořská voda je prakticky nevyčerpatelný zdroj U235. A technika jeho získávání je taky vyřešena, jen je ta těžba na souši zatím cca 3x levnější.

L. Novák 26.10.2023 0:25

No, pojem "vyřešená" je velmi nejistý. Je to jako se "zeleným vodíkem", mantrou zelených magorů...

BCG: Zelený vodík bude v Evropě dražší, než se doposud odhadovalo

https://oenergetice.cz/emise-co2/bcg-zeleny-vodik-bude-v-evrope-drazsi-nez-se-doposud-odhadovalo

:-P

J. Barcal 26.10.2023 8:57

Tak mi, prosím, objasněte, co je na ní, podle Vás, nevyřešeného. Předem děkuji.

L. Novák 26.10.2023 14:30

Cena. Předpokládám, že problém je ve velmi nízké koncentraci uranu v mořské vodě a získání potřebného množství bude velmi drahé. Jestli na to mají selektivní ionexy nebo něco účinnějšího, to nevím. Proto jsem to přirovnal k "zelenému vodíku", který taky skončí na vysoké ceně v nákladech na výrobu. Ale u něj je to spíš vlivem fyzikální negramotnosti zelených magorů, z čehož vás samozřejmě nepodezírám. :-)

Jinak v oceánu je cokoliv, na co si vzpomeneme...:-P

J. Barcal 26.10.2023 16:24

Jo, selektivní ionexy. A výzkum okolo toho začal už v sedmdesátých letech, když těžaři nějak zapomněli na prospekci, a známé těžitelné zásoby se docela snížily. Ale vymýšlené to bylo pro docela dalekou budoucnost, tak špatné to zase nebylo. Ale od té doby udělali docela velký pokrok, a jak se zdá, tak možná i cenový. Ale jsem v tomto opatrný, každá liška chválí svůj ohon. Níže pár odkazů: https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/pokrok-ziskavani-uranu-morske-vody-vedci-extrahovali-prvni-uranovy-zluty-kolac

https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/pokroky-v-ziskavani-uranu-z-morske-vody

L. Novák 27.10.2023 4:31

Díky za odkazy. ;-)

P. Skřivan 24.10.2023 17:08

Přečtěte si to. Nebo hledat neumíte ?

Celý tzv. green deal je jen o tom, že nemáte pálit fosilní zdroj tehdy, když nemusíte. Ne, že ho absolutně nesmíte použít. Přednost má ale obnovitelný zdroj nebo výroba elektřiny vysoce efektivní, tj. kogenerace.

Dukovany neslouží vám, ale akcionářům ČEZu. Vy kupujete elektriku za ceny EU. Reálně od koho, to nemáte tušení.

J. Barcal 24.10.2023 17:16

My nekupujeme elektřinu za ceny EU, nic takového neexistuje. My jí kupujeme za cenu stanovenou na Lipské burze. V EU není jednotný trh s elektřinou. A Green Death je nehorázná zhovadilost. Jak chcete Občasnými Zdroji Energie pohánět např. železárny, a zabezpečit statabilitu elektrizační soustavy? To by mne fakt zajímalo.

P. Skřivan 24.10.2023 17:22

Tak Němec tu soustavu chtěl zatím stabilizovat paroplynem. To je výroba s účinností 55%, v případě použití palivového článku 70%.

Takže je to prosté. Kromě toho nemáte jen OZE. Máte také kogeneraci. Samozřejmě za předpokladu, že nepoužíváte jen stupidní plynové kotle, ale chápete, že ekologické je vytápět odpadním teplem. Ne plynem.

J. Barcal 24.10.2023 17:27

Jistě, paroplynem na ZP, a to je, oproti bezemisní JE, vysoce "ekologické". A k čemu se v paroplynu používá palivový článek? A to ostatní, tak to nestojí ani za komentář.

P. Skřivan 24.10.2023 17:33

Nestojí, protože o tom nemáte šajna. Paroplyn s vysokoteplotními články je perspektivní varianta. Postupná expanze přes turbíny snižuje teplotu.

Zapomínáte, že paroplyn se použije jen na vykrytí disproporce. Ne na 100% výroby, jako to jádro.

J. Barcal 24.10.2023 17:49

Paroplyn na vykrytí špiček? Ve spojení s provozně nepředvídatelnými Občasnými Zdroji Energie? To jako vážně? Tak to se zákazník tedy fakt ale řádně prohne. A už někde na Světě nějaký takový paroplyn existuje? A pokud ano, můžete mi prozradit jeho technické a ekonomické parametry? Docela by mne to odborně zajímalo.

J. Barcal 24.10.2023 17:53

A nějak jste mi zapomněl odpovědět na ten Green Death a honění železáren Občasnými Zdroji Energie, a zejména by mne to zajímalo v noci.

P. Skřivan 24.10.2023 17:57

Odpověděl. Plynu je za a) dost, za b) OZE není jen slunce. Jako vtipné je, pálit uran a ještě skládkovat komunální odpad. Jak tohle může někdo obhajovat, to vážně nechápu.

J. Barcal 24.10.2023 18:09

Jasně, tak pálit ZP, místo využívání JE, tak to je fakt perfektní Green Death. A já jsem byl vždy pro pálení komunálního odpadu, má výhřevnost horšího HU.

P. Skřivan 24.10.2023 18:17

A jak rychle vykryjete špičku OZE s JE ? Za 24 hodin ? :-)))

J. Barcal 24.10.2023 18:27

Nějak mi uniká smysl Vaší otázky. JE patří (tedy v zelenými fanatiky nezdeformované - za výstižnější slovo by mne asi blokli - elektrizační soustavě hned za vynucený výkon tepláren. Ty jaxi z principu nejsou určeny ke změnám výkonu. Tlustostěnné nádoby, ještě teplotně, radiačně a tlakově zatížené, by tohle hůře zvládaly, a silně by to zkracovalo jejich životnost. A jsou zatraceně drahé, a prakticky nevyměnitelné. I když v budoucnu ...?

P. Skřivan 24.10.2023 18:42

Problém je, že pokud máte použít OZE, a nevyužít je vůbec je luxus, když jimi fosilní zdroje nedrancujete, tak potřebujete zdroj s rychlým náběhem a zastavením. To JE nejsou. Proto taky Němec nepotřeboval JE a vsadil na plyn. Protože paroplyn nahodíte a zastavíte hned. A 55% účinnost je fakt pěkná. Na to nemáte ani se superkritickou vodou.

Modulární reaktor je z tohoto pohledu také dobrá věc, protože Temelín = 12 kousků NuScale. Jaké výhody vám dává tento model z hlediska provozu je jasné.

Modulární reaktor má tlakovou nádobou prakticky vyměnitelnou. Např. při vzniku nadkritického defektu, že ? Víte, co to znamená a věříte, že by to v takovém případě vypnuli ? Já ne. U jednoho kousku NuScale z 12-ti bych tomu i věřil.

J. Barcal 24.10.2023 18:52

Á, pán je veliký "alternativní" odborník. Tak paroplyn nahodím, a odstavím, hned? Vy nemáte naprosto ani ponětí o čem tu tupě a hloupě žvaníte. A už mne nebaví doplňovat zákládní znalosti totápně nevzdělaným tupcům. Sbohem, troubo.