16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mortimer 4.10.2007 16:42

Ještě poznámku

Chtěl bych ještě připomenout všem zarytým bojovníkům proti čínskému komunismu, že ačkoliv se čínská vládnoucí diktatura oficiálně nazývá komunistická, pak v oblasti ekonomické praktikuje ten nejbrutálnější kapitalismus jako na počátku 19. století. A země jako již zmíněné Švédsko (dosud) nebo Velká Britanie (dlouhou dobu) praktikovaly ortodoxní socialismus a o úrovni jejich demokracie nikdo nepochybuje.

Mortimer 4.10.2007 16:34

Re: Socialismus

Kdyby tomu tak bylo, pak jsou ve Švédsku pouze sobi.

A mimochodem - KS Číny již docela oficiálně od marxismu-leninismu ustoupila a vrátila se ke Konfuciovi. Představa, že v Číně byla někdy jiná vláda než tuhá diktatura, je velmi směšná. Představa, že tomu v dohledné budoucnosti bude jinak je také  směšná. A představa, že by s tím světové velmoci chtěly něco dělat je už úplně zcestná. Pokud Číňani obchodují a netváří se, že by chtěli válčit, jsou všichni spokojeni. Protože představa, že by ve více jak miliardové zemi vybavené nukleárními hlaviceni, schopné vysílat kosmické lodi a bez jakékoliv demokratické tradice vznikla nějaká nestabilita nebo vnitřní rozbroje, je úděsná. Proto si všichni přejí jediné - aby čínský diktátor nebyl šílenec. Protože v Číně je diktátor víceméně kolektivní, tak je jeho zešílení nepravděpodobné a status quo všem vyhovuje.

chytrý horák 4.10.2007 16:30

Re: Re: Re: Par poznamek

Zdá se, že jsem se ve vás zmýlil (možná se mýlím i ve věci FLG) a proto se za svoji podrážděnou reakci omlouvám a připojuji se k Ladislavově výzvě, abyste na toto téma napsal článek na NP.

www racek 4.10.2007 16:19

Re: Re: Re: Panečku - to je článeček . . .

u trenek paroubkových a kulí topolánkových, tak na tohle odpověď prostě nemám. :-D

www racek 4.10.2007 16:10

Re: Socialismus

on je v číně socialismus? toť novinka ...

Saša 4.10.2007 16:07

Socialismus

je zdrůdný vždy, všude, v jakékoli podobě a za jakýchkoli okolností.

Kde je socialismus, tam stát vraždí své poddané.

U nás na to mnoho lidí pod dojmem relativní nenásilnosti normalisačního režimu (Husák jako jediný bolševický vůdce nedal nikoho popravit z politických důvodů) pozapomělo. Ale československá výjimka 70. a 80. let pravidlo krvelačnosti socialismu ve všech jeho podobách a variantách nijak nenarušuje.

DAIWEI 4.10.2007 15:33

Re: Re: Re: Re: Par poznamek

Dekuji, opravdu o tom vazne premyslim, protoze v posledni dobe jenom reaguju na clanky, co pise nekdo jiny:-)

Ladislav 4.10.2007 15:30

Re: Re: Re: Par poznamek

Napiste nekdy clanek do Psa. Namisto zvastu obsesi posedlych ideologu by to byla rozhodne uleva precist si neco od odbornika.

Ladislav 4.10.2007 15:25

historicka poznamka

V sedesatych letech 19. stoleti se v Cine zmitane problemy objevilo podobne mesianisticke hnuti. Vysledkem byla _silena_ obcanska valka kde se odhadovany pocet obeti pohybuje v desitkach milionu a nekdy se uvadi 100 milionu mrtvych.

Pri pomysleni na to ze by se toto mohlo opakovat (lide se zas tak moc nemeni) se cinske vlade nedivim ze se snazi neco podobneho zastavit uz v zarodku a i to i brutalnimi prostredky.

Autor clanku by udelal dobre kdyby si precetl aspon vseobecnou historii Ciny kdyz uz o ni pise. Uslechtile moralizovani je sice pekne ale kontak s realitou je take nutny.

DAIWEI 4.10.2007 14:45

Re: Re: Par poznamek

Svagrova jednoho meho dobreho znameho v Cine praktikovala FLG, odmitala lekarskou peci a ockovani proti hepatitide, ted ji dostala a muj znamy s manzelkou ji z Ceska posilaji leky, S tim zdravim tedy opravdu nevim...

V clanku se sice nepise, ze se to tyka vyhladne jich, jenze o odebirani organu se nikdy nemluvi v obecne rovine, vzdycky jen v souvislosti s FLGem.

JE 4.10.2007 14:36

Re: Re: Kterak si naklonit dělnickou třídu

Argumenty došly, Jeníku?

DAIWEI 4.10.2007 14:35

Re: Re: Par poznamek

Dekuji za reakce, panove. FLG nese vsechny rysy sekt, ktere v Cine vznikaly od konce dyn. Han: Zlute turbany, Bily lotos, Boxeri...pouziva i jejich symboliku. Tyto sekty v minulosti zpusobily pad dynastii nebo k nemu prispely, vyvolaly obcanske valky, hrozna zverstva. FLG dokonce pouziva i pozmenenou symboliku komunistickou. Stavi se tedy vedomne do opozice k rezimu a kazdemu Cinanovi je okamzite jasne, oc jde.

Problem je v tom, ze komunismus je produktem zapadni civilizace a proto se Zapad s cinskymi komunisty dokaze znamenite dohodnout. Pripadny rezim zalozeny na ideach FLGu by byl srovnatelny s Talibanem, pokud by vubec dokazal vzniknout a jen neuvrhl sestinu svetove populace do marasmu. Ujistuju kazdeho, ze Jugoslavie nebo Irak by proti tomu byla prochazka ruzovym sadem.

Neobchoduju s Cinou, ucim cinske mysleni na FF UK. Ani nesouhlasim s represemi kvuli jinemu smysleni, ale neni mozne si delat iluze, ze FLG by se se svymi protivniky nevyporadaval stejnym zpusobem. Je to ale dlouhe vysvetllovani, nebot se o danou problematiku uz nejakou dobu zajimam. DW

Jana 4.10.2007 14:35

Re: Par poznamek

pokud tam dochazi k odebirani organu, nechapu, proc by tim meli byt postizeni jen uvezneni privrzenci FLGu

No, jedno vysvětlení mě napadá. Jsou mladí a zdraví. Ostatně, je někde v článku napsáno, že se to týka výhradně jich?

JE 4.10.2007 14:32

Re: To jistě máte pravdu. Re: Re: no a ještě si funkcionáři dávají

Po první světové válce si lidé také mysleli, že svět je již jinde. A ZHN měl Saddám spoustu času uklidit do Sýrie.

JE 4.10.2007 14:25

Re: Pane Reiniši,

ZHN odvezli do Sýrie. Času na to měli (díky neschopnosti RB OSN) habaděj.

Malý Aston 4.10.2007 14:16

Proč jel Paroubek do Číny?

A je to jasné,potřeboval nové orgány.Hned jak přijel,bylo na něm znát že je jiný.I tu cestu mu soudruzi z bratrské komunistické strany Číny zaplatili.Jen nevím,který orgán mu vyměnili.:-D

JE 4.10.2007 14:15

Re: Re: Panečku - to je článeček . . .

Vy jste tam byl? Jako kápo?

www racek 4.10.2007 14:14

Re: Panečku - to je článeček . . .

bubu, víš, radši jdi někam strašit, tomuhle už nevěřej ani ti, co by věřit chtěli. čínani uměj pěkný sviňárny, ale tohle opravdu ne.

PetrN 4.10.2007 14:12

Re: Re: Re: Par poznamek

Moderní odrůda bolševického: "A vy zase bijete černochy!" ;-D;-D;-D

chytrý horák 4.10.2007 14:09

Re: Par poznamek

Když tak přemýšlím, co Vás vede k těmto názorům a přihlédnu k Vašemu vysvětlení čínského výrazu, vychází mi, že budete nejspíš bolševik z bývalého PZO, který se nyní živí obchodem nebo jeho zprostředkováním s Čínou a možné budoucí komplikace spojené s tamním bojem za svobodu se Vám vůbec nehodí do krámu. Nebo se pletu?

třetí 4.10.2007 14:02

Re: Re: Par poznamek

Myslím, že máte oba pravdu. Svět je holt nespravedlivý a stále je co zlepšovat. Ale USA nejsou lepší. Vraždí civilisty kdekoli na světě, mají v Evropě tajné věznice, mučí vězně, mají koncentrák v Guantanámu atd. V zájmu "boje proti terorismu" (obdoba "boje za mír") vtrhli do Iráku. Jen někteří to nechtějí vidět a neměří stejným metrem. Prezident Bush bude jednou označen za mezinárodního zločince.

chytrý horák 4.10.2007 13:58

Re: Par poznamek

Ještě k poslednímu odstavci. Co by znamenal chaos v Číně pro světovou ekonomiku neumím posoudit, zato si umím představit, co by znamenalo pro světovou demokracii, kdyby se četníkem světa stala čína. Při současné ekonomické expanzi podporované demokratickým světem to není utopie.

BuBu 4.10.2007 13:48

Panečku - to je článeček . . .

. . . . . a místní bolševici se můžou pos*at - že Geronte, www racku . . . . . a ostatní, bolševicko-fašistická pakáži ?????

Pro normální lidi - (nikoliv pro lidi "zvláštního ražení) . . . je to jen další číslo k těm miliónům mrtvých  - ve jménu komunismu !

chytrý horák 4.10.2007 13:45

Re: Par poznamek

S tou organizací se to má asi takhle: zkuste nějaký čas pronásledovat a vraždit kupříkladu plešouny a dříve nebo později se proti Vám srotí na Václaváku. Dle Vás jsou tedy plešouni organizací. Že se odebírají orgány JEN praktikujícím FLG nikdo netvrdí, jen je to o něco hroznější v případě úplně nevinných lidí (tím samozřejmě netvrdím, že u skutečných zločinců je to v pořádku). Srovnávat jejich ideje s bolševickými hesly také není na místě, protože praktikující jim věří a snaží se žít podle nich. A to, že čínští bolševici považují jakoukoli životní filosofii než tu svoji bolševickou oprávněně za hrozbu, není nic nového. Mám ale pocit, jako byste tímto argumentem chtěl pronásledování a mučení ospravedlnit, jiný důvod, proč to zmiňujete mě nenapadá. Nebo se pletu?

DAIWEI 4.10.2007 13:22

Par poznamek

Ach jo, proc kdyz nekdo chce psat o Falungongu, neporadi se, nezavola nejakemu sinologovi, takze skoci na kazdy propagandisticky blabol. FLG samozrejme JE organizace (zkuste bez organizace svolat 10000 lidi na nam. Tian'anmen), samozrejme MA politicke ambice (jen neni uplne jiste jake, ale patrne jde o uvrzeni Ciny do totalniho chaosu), samozrejme, ze JE to nabozenstvi (veri mj. taky na UFO), samozrejme, ze hesla jako Pravdivost, Dobrota, Snasenlivost maji stejnou hodnotu jako hesla Svetu mir apod. (Navic se nejedna o Snasenlivost, v cinstine prislusny vyraz znamena Otrlost).

Komuniste FLG potlacuji, protoze ho povazuji opravnene za hrozbu. O pomerech ve veznicich si nedelejme iluze, pokud tam dochazi k odebirani organu, nechapu, proc by tim meli byt postizeni jen uvezneni privrzenci FLGu.

Varuju pred pomylenou logikou, ze kazdy nepritel komunistu je zaroven automaticky nas kamarad. Chaos v Cine znamena kolaps svetove ekonomiky. Usaama o tom jiste vi taky svoje!:-)

PetrN 4.10.2007 12:11

Re: Falun-kung

Omlouvám se za vulgarismus vůči dámě (tedy je-li lucina osoba ženského pohlaví), ale JSTE  BLBÁ  AŽ  TO  BOLÍ!!!8-o

Harry 4.10.2007 11:46

Re: To jistě máte pravdu. Re: Re: no a ještě si funkcionáři dávají

Jenom na okraj a pro upresneni:  Saddam Husain byl popraven za hubeni Kurdu, nikoli za poderzeni ze nekde schoval ZHN. Byl take souzen a odsouzen Iracany, nikoli Americany. Dale ZHN byly jeden ze 12 bodu, ktere Saddamova vlada odmitala splnit resoluci OSN, cili 1/12. atd. atp.

F. Čech 4.10.2007 11:45

Soudruhu gerontovi

Víme. že Saddám byl černý kůň vás bolševiků, protože byl proti USA a demokratickému světu a přepadal své sousedy stejně jako SSSR. ZHN samozřejmě použil a to jak proti Kurdům tak proti Iránu a za své zločiny měl být pověšen nejméně tisíckrát. To ovšem bolševik vašeho ražení toužící se koupat v lidské krvi svých spoluobčanů těžko chápe!

F. Čech 4.10.2007 11:41

Re: Kdo ty orgány přijímá ?

Ludva se jako obvykle prezentuje jako bolševický fanatik.

F. Čech 4.10.2007 11:40

Gerontovi

Soudruhu Geronte, vás známého bolšána jistě nepřesvědčí nic, co není v souladu s vaší marx-leninskou orientací. Stejně  jako občané německého Erfurtu nechtěli vědět nic o Buchenwaldu, který měli za humny!